رواية اربع بنات اخوات كاملة جميع الفصول بقلم ايه عرفات

رواية اربع بنات اخوات كاملة جميع الفصول بقلم ايه عرفات


رواية اربع بنات اخوات كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة ايه عرفات رواية اربع بنات اخوات كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية اربع بنات اخوات كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية اربع بنات اخوات كاملة جميع الفصول

رواية اربع اخوات بنات بقلم ايه عرفات

رواية اربع اخوات بنات كاملة جميع الفصول

في منزل صغير كان يعيش الاب والام حياه سعيده والله رزقهم باربع بنات
جنا البنت الصغيره ١٨ سنه وهي في تلاته ثانوي
رنا البنت الوسطه ٢٠ سنه وهي في كليه تربيه
هنا البنت الوسطه وهي ٢٢ سنه كليه علوم
مني البنت الكبري وهي ٢٥سنه وخريجه كليه آداب
في المنزل الساعه ٩ مساء
مني بتخبط علي الباب وجنا فتحت ليه
الاب/ مالك يبنتي بتعيطي ليه
مني/ جوزي مات يا بابا
الاب/ يا حول الله يارب امتي حصل ده
مني/ من كام ساعه وعياله طردوني
الاب/ طب اهدي يا بنتي
جنا/ البقاء لله يا مني
الام/ يالهوي ده انتي ملحقتيش تفرحي يا بنتي ده انتي متجوزه بقالك اسبوع ده حتي لسه مدخلش عليكي
جنا /مهو انتم غلطانين في واحده صغيره تتجوز واحد عنده ٥٠ سنه
الاب/ انا معرفش مين الي قاله يبلبع الز*فت الي شربه ده اهو جاب اجلو 
مني/ حظي قليل ياما قولت هتجوز واشيل عنكم الحمل شويه 
رنا دخلت عليهم 
رنا/ مالكم في اي 
جنا/ عمو متولي مات 
رنا/ ههههههههههههههه يخربي*تك جبتي اجل الراجل من اول اسبوع 
مني/ يراتني كانت جيبت حتي رجلو مش اجلو ده انا مختش منه حتي بوسه دخلنا الشقه من هنا بلبع البرشام من هنا الإسعاف خدتو من هنا 
رنا/ طب اهدي كويس والله انا اصلا مكنتش موافقه عليه من الاول يبنتي ده قد بابا مش عارفه كان عاوز يتجوز ازي ده
مني/ اهو مات من نقكم عليه 
رنا/ طب قومي اقلعي الأسود الي انتي لبسه ده وفكي كده 
مني/ افك اي يبنتي هو الي مات ده كان بيلعب معايا كوره ده كان جوزي 
الام/ اهدي يبنتي الحمد لله انه لسه ملمسكيش 
الاب/ انا هروح اعزي وانتي ادخلي اوضتك يله 
جنا/  الحمد لله انك رجعتي والله كانت عايشه من غيرك زي اليتيمه طلبت من هنا ورنا ابات معاهم في اوضتهم كانو بيطردوني 
مني/ خلاص انا بقيت مقيمه معاكي في الاوضة 
جنا/ يارب تفضلي جمبي لحد ما اتجوز 
مني/ ليه يابنتي كده يابنتي هخلل جمبك 
جنا/ وحشني هزارك اوي 
مني/ طب يله يااختي خدي هدومي وعلقيه في الدولاب 
جنا دخلت الاوضه ترتب هدوم اخته ومني قاعده مع امه
الاب راح يعزي وأهل جوز بنته طردو وجه زعلان 
الام /مالك يا ابو مني زعلان ليه 
مني/ في اي يا بابا حصل حاجه 
الاب/ محصلش يابنتي انا تعبان شويه
مني/ لا دي مش حكايه تعب يا ابو حميد هو اهل المرحوم طرد*وك
الاب/ انا عملت الواجب وخلاص 
مني/ مكنتش تروح يا بابا
الاب/ يابنتي ده واجب ولزم اعمله 
مني /ماشي يا بابا ماشي 
_____________
هنا كانت نايمه ورنا قاعده علي اللاب 
هنا/ صباح الخير 
رنا/ قصدك مساء الخير 
هنا /احنا بقينا الساعه كام 
رنا/ احنا دخلين علي المغرب يا حبيبتي قومي يله 
هنا/ يابنتي انتي حياتك كلها علي المخ*روب ده 
رنا/ ادعيلي بس اشقطالي زبون حلو كده اصل الحاله نشفه بقاله اسبوعين وأيمن زعلان مني 
هنا/ انا مش عارفه بيحبك ازاي وهو مخليكي تكلمي اجانب ويحولوك فلوس.وهو يخدها 
رنا/ يخدها اي يبت يا هب*له انتي احنا بنحوش مع بعض علشان نبقا اغنيه 
هنا/ ابقي قابليني لو راضي يتجوزك
رنا/ طب اسكتي والنبي واطلعي لاختك 
هنا /جنا ماله
رنا/ مش جنا دي مني
هنا/ ماله في اي الي حصل  
رنا/ جوزها توكل على الله. 
هنا/ هو اصلا كان متوكل على الله من زمان 
رنا/ على رأيك 
هنا/ بابا فين
رنا/ هتلاقي قاعد بره هيروح فين يعني
هنا خرجت من اوضته 
مني/ اهو الست هانم لسه صاحيه من النوم 
هنا/ اعمل اي يعني يا مني مهو الاجازه هتخلص وهصحي بدري علشان الكليه 
الاب/ ادخلي اتغدى يابنتي انتي مكالتيش حاجه 
هنا/ بقولك يا بابا يا حبيبي يا قلبي
الاب/ قولي ياحبيبتي عايزه اي 
هنا/ عايزه الف جنيه علشان اجيب لبس جديد للكليه لاني انا معنديش واله لبس جديد 
الاب /منين يبنتي انتي عرفه ظروفنه ده انا مش عارف هكمل الشهر ازاي 
هنا/ طب انا اعمل اي يا بابا مروحش الكليه يعني
مني/ خلاص يا هنا اسكتي وربنا يسهل
هنا/ يووووه بقا انا كل ما اطلب حاجه تقولو مفيش دي مبقيتش عيشه
الاب دخل اوضته وكان مضايق اوي ومني دخلت وره
مني/ مالك يا بابا
الاب/ تعبت يا بنتي مش قادر اعملكم الي انتم نفسكم فيه 
مني /ومين قال كده يا بابا انت مش حرمنه من حاجه ابدا 
الاب/ انا حارمكم من كل حاجه سامحوني يا بنتى الحمل كبير عليا مصاريف البيت ومصاريف دروس اخواتك ومدرسهم ده غير مصاريفهم الشخصيه ومصاريف اللبس وانا ربنا مرزقنيش بولد يسعدني ويقف جمبي ده انا شغال بواب وامك خدامه علشان نجيب ليكم الاكل والشرب 
مني/ في اي يا ابو حميد انا مش ماليه عينك واله اي واله انا مش بميت راجل
الاب/ ربنا يخليكي ليا يبنتي
مني/ ويخليك لينا يارب فك بقا يا ابو حميد 
هنا دخلت اوضته
رنا/ مالك في اي 
هنا /الكليه هتبدا وعايزه لبس وكل ما اقول للراجل الي بره ده حاجه القيه بيقولي مفيش 
رنا/ الراجل ده منه للسماء عرفتي بقا انا ماشيه مع اجانب ليه ادينى بجيب قرشين بالكلمتين الي حافظهم 
هنا/ معاكي حق
رنا/ اوبا الحقي الزبون الي معالقه بقالي شهر بعتالي ٢٥٠يورو يعني 2000 جنيه علي حسابي في البنك اوبا بقا ده أيمن هيفرح اوي 
هنا/ انا مش عارفه عجبك اي في أيمن ده يابنتي مفيش واحد بيحب واحده يقوله كلمي شباب علشان تجيبيالي فلوس 
رنا/ هتشوفينا انا وأيمن ده بكره هنبقا اي 
هنا/ طب خفي القاعده علي النت شويه علشان الناس الي بره دول بداو يشكو فيكي
رنا/ ايوه بقا بينها فرجت اجنبي كمان بعتالي طلب صداقه 
هنا/ ربنا يهديكي يا بنتي
وفجاء دخلت عليهم مني 
مني/كان لزمته اي تطلبي من ابوكي فلوس ما انتي عارفه حالتنا والي جاي علي قد الي رايح 
رنا/ واحنا نعمل اي يعني ما احنا بنات ولينا طلبات نسرق يعني واله نعمل اي 
مني/ انتو مش لسه وخدين من ابوكم كل واحده ٥٠٠ جنيه علشان الاجازه
رنا اديكي قولتي اجازه
هنا/ طب احنا نعمل اي نروح الكليه بهدوم مقطعه 
مني/ لا خدي انتي ١٠٠٠ جنيه واختك ١٠٠٠ روحي اشترو الي انتو عيزينو
هنا /حبيبتي يخليكي ليا يارب 
مني/ بعد كده عايزين فلوس اطلبو مني وبطلو مصاريف شويه انتو مش شغالين في الفاعل 
رنا/ حبيبتي والله 
مني /يامه نفسي اعرف بتعملي اي علي الزفت ده 
هنا انا مش عارفه والله البت حياته كلها علي اللاب ده  
رنا/ روحي بس يا مني اتكلي على الله 
مني خرجت من اوضة هنا ورنا ودخلت اوضته وكانت جنا واقفه في الشباك بتتكلم مع واحد 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
مني دخلت اوضته وجنا  كانت واقفه في الشباك بتتكلم مع واحد
مني/ اي ده انتي بتعملي اي
جنا قفلت الشباك
جنا/ مفيش حد ده انا بكلم نفسي
مني/ انا شوفت الود يبت انطقي مين ده
جنا /هقولك بس سر بينا
مني/ ايوه سر انطقي
جنا/ ده بودي
مني/ بودي مين يبت
جنا /بودي يا مني بودي
مني/ ايوه بودي ده بيلعب في المنتخب واله اي يبت متنطفي
جنا/ بودي ده لسه متعرفه عليه من اسبوع
مني/ انا سيبتك اسبوع انحر*افتي يخربي*تك
جنا/ يا مني انا بحبه من زمان بس هو مكنش واخد باله بس دلوقتي ركز معايا وخد باله وطلع هو كمان بيحبني
مني/ ابن مين يبت
جنا/ ابن عمه طلعت الله يرحمه
مني/ الود الي شبه البرص ده ده لسه عيل
جنا/ لا ده قدي في السن
مني/ يخ*راب بيتك يا ابو حميد بنتك ام ثانويه عامه بتحب
جنا/ وطي صوتك بابا هيسمع
مني/ عرفه يبت لو جيتي جمب الشباك ده والمصحف لنف*خك سمعتي الكلام واله لا
جنا/ حاضر بس متقوليش لبابا
مني/ هقوله اي هقوله بنتك بتحب بودي واله هقوله اي
جنا /حبيبتي ربنا يخليكي ليا
مني /ادخلي نامي يا ام دودي
جنا/ بودي يا مني بودي
مني/ يبت نامي ومتعصبنيش
مني وجنا نامو 
هنا ورنا سهرانين مع بعض 
هنا /متقومي تعمليلنا فشار يا رنا 
رنا/ لا قومي انتي انا بعلق مع المز الجديد 
تليفون هنا رن 
هنا /اي يا حبيبي اتاخرت عليا اوي 
ياسر /معلش يا عشق كانت نايم
هنا/ نوم الهنا يا قلبي 
ياسر/ وحشتيني 
هنا/ وانت اكتر 
ياسر/ قدامي نص ساعه كده هفوق وارن عليكي 
هنا/ مستنياك 
ياسر/ سلام 
هنا/ سلام 
ياسر قفل مع هنا وكان قاعد مع صحابه 
ياسر/ يلهوي البت دي بقيت مقر*فه اوي مش طا*يقه 
محمد/ طب متسيبها 
ياسر /لا يا صحبي مفيش بنت اسيبها غير لما اعلم عليه
محمد/ طب متعلم عليه
ياسر استني عليه هيحصل وربنا هيحصل بس الصبر
__________
رنا كانت قاعده تسمع اغاني 
رنا /هو الكل نام
هنا /ايوه كلهم نامو
رنا/ طب ولعي سجارتين كده
هنا/ عادي واله حشي*ش
رنا/ حش*يش طبعا احنا بتوع عادي
هنا/ ايوه بقا
هنا ولعت السجاير
رنا /اوبا بقا الأجنبي عايز يتكلم كاميره
هنا/ بلاش موضوع الكاميره
رنا/ هو أول مره هاتي يله عده الشغل
رنا غيرت شكله وركبت شعر وبدأت تتكلم مع الأجنبي
تاني يوم الصبح 
جنا نزلت تشتري فطار باسم قابلها 
جنا/ اي ده باسم ازيك 
باسم/ انا كويس انتي عامله اي 
جنا/ كويسه انت ليه مش بتظهر في الاجازه انت وحشتني والله
باسم/ بجد وحشتك 
جنا /طبعا يبنى انت اخويه ده احنا توأم 
باسم/ وانتي كمان وحشتيني اوي والله 
جنا/ مختفي ليه بقا 
باسم /اصلا انا. كانت شغال وجيت علشان الاجازه خلصت بقا 
جنا/ طب هستناك تيجي تقعد معايا شويه بليل 
باسم/ لا خليه مره تانيه بقا 
جنا /انا هستناك ومش هتعشاء من غيرك ده ماما علطول بتسأل عليك 
باسم/ حاضر هجيلك النهارده بليل 
جنا /هتوحشني لحد بليل يلا سلام 
باسم/ سلام 
جنا تليفونه رن 
جنا /ايا يا بودي 
بودي/ انتي واقفه مع الود ده ليه
جنا/ واد مين ده زي اخويه واكتر ومتربي معايا 
بودي/ ما علينا اطلعي علشان عايزك في الشباك 
جنا/ انسي الشباك خالص 
بودي/ ليه 
جنا/ اختي شافتني وزعقتلي 
بودي/ طب انا وراكي عايزك تمشي لحد اخر الشارع 
جنا/ ليه 
بودي/ امشي بس وانا وراكي 
جنا مشيت لحد اخر الشارع 
بودي/ بس هنا اقفي في مصنع قدامك عايزك تروحي وره المصنع ده 
جنا/ واروح هناك ليه
بودي/ اسمعي الكلام عايز اتكلم معاكي وحشتيني اعمل اى
جنا /ماشي 
جنا راحت وره المصنع وبودي جه وقف معه 
بودي/ هتحايل عليكي كتير علشان تسمعى الكلام 
جنا/ انا جيت اهو عايز اي بقا 
بودي/ اي رايك في المكان ده اكتشافي انا وصحابي ده المكان المفضل لينا
جنا/ ده مفيش حد خالص 
بودي/مفيش حد بيدخل هنا غير صحاب المصنع بس 
جنا/ وانت بقا صاحب المصنع 
بودي/ لا انا صاحب قلبك 
جنا/ طب انا همشي بقا علشان مش اتأخر 
بودي قرب منه ومسك ايديه وهي شدتها منه 
جنا/ عيب كده يا بودي اي الي انت بتعمله ده 
بودي/ بحبك اعمل اي 
جنا/ وانا بموت فيك بس مش كده 
بودي/ خلاص انا اسف 
جنا خلاص انا ماشيه 
جنا مشيت ورجعت البيت 
مني /الست هانم شرفت بقاله ساعه بتجيب الفطار 
جنا/ معلش بقا 
مني/ ادخلي صحي اخواتك يله 
جنا دخلت تصحيهم وشافت عندهم سجاير موت ودخان كاتم الاوضه وريحه الحش*يش ماليه الاوضه

جنا/ ينه*ار ابوكم اس*ود اصحو اي الي انتم عملينو ده
رنا وهنا قامو من علي السرير مفزوعين
رنا/ يخربي*تك هو انتي
جنا/ انا مش قولتلكم بلاش الحاجات دي في البيت
رنا/ ازاي يا هنا راحت علينا نومه من غير ما نظبط الدنيا
هنا/ الحمد لله ربنا ستر
جنا/ ربنا يخ*دك انتي وهي عارفه لو مني شافت الحاجات دي او بابا او ماما هيحصلكم اي قومو بسرعه ظباطو كل حاجه وتعالو افطرو
جنا خرجت وهنا ورنا بداو يظبطو الاوضه
مني/ هما مصحيوش ليه
جنا/ هما جيين ورايا
مني/ طب بسرعه علشان الحق اروح شغلي
جنا /هو بابا راح الشغل 
مني/ من بدري هو وماما علشان الفله الي شغلين فيه بيصحو بدري 
جنا/ انا مش عارفه هيفضلو يشتغل عند الناس لحد أمته انا بقيت بتكسف لما حد يقولي ابوكي بيشتغل اي 
مني /وتتكسفي ليه ابوكي شغال شغلانه شريفه قوليلهم ابويه بواب وامي ربه منزل وافتخري بابوكي 
هنا ورنا طلعو 
مني/ صبحيه مباركه يا عرايس نفسي اصحه مره القي واحده فيكم مجهزالي الفطار كده 
هنا/ يل*هوي هو ربنا مش هيرحمنا من الفول والطعميه 
مني/ مالهم ياختي ما احنا متربين عليهم 
رنا/ كلي وانتي ساكته علشان منى مش تفتحالنا موال 
مني وهنا ورنا وجنا خلصو اكل
جنا /انا هدخل اكمل نومي بقا 
هنا ورنا واحنا كمان يله سلام يا مونمن 
مني/ امال مين هيشيل الاكل يبت انتي وهيا انا ورايه شغل 
هنا/ قدها وقدود يا ست البنات
مني /ادخلو اتخم*دو اشوف فيكم يوم 
وفجأه الباب خبط ورنا فتحت الباب 
رنا/ ادخل يا سعيد 
سعيد/ امال فين عمي أحمد 
رنا /في الشغل ادخل يعم انت غريب 
هنا/ اي ده سعيد ازيك بقالي كتير اوي عايزه اشوفك 
سعيد/ ربنا يخليكي يا هنا همشي انا واجي لعمي احمد بليل 
مني/ هو في حاجه يا سعيد 
سعيد /كل خير بإذن الله عايزه اي حاجه يا رنا 
رنا/ اه هاتلى كانز ولب وشيكولاته وانت جاي بليل 
سعيد/ من عنيا بعد اذنكم 
سعيد خرج من الشقه
مني/ يبت ازاي تطلبي منه انتي معن*دكيش دم 
رنا/ هو سعيد غريب ده ابن خالتي 
مني/ طب ادخلي اتخم*دي علشان مش تجبيالي السك*ته القلب*يه 
هنا ورنا دخلو اوضتهم 
هنا/ انا فرحانه اوي علشان شوفته قبل ما انام
رنا/ مش عارفه بتحبي فيه اي ده وشه شكل قف*ها 
هنا /كفايه انه خريج كليه هندسه ومحترم
رنا/ وانتي محترمه اوي وخريجه من كب*اريه سوسو يابنتي شيلي سعيد من دماغك ده مستواها اقل من مستوانا اذا كأن احنا ومش عجبنا العيشه دي والي بتروح الك*باريه واللي بتشوف زبون علي النت وتقبله بقرشين والي تتكلم كاميره تدي الراجل الي هو عايزه ويبعتله قرشين وادينا بندور علي عرايس يخرجونا من جو الفقر الي احنا عيشين فيه ده 
هنا/ انا لو اتجوزت سعيد كل حاجه هتبقي في حياتي جنه 
رنا/ شوفي واحد يعيشك عايشه صح 
هنا/ انتي ليه بتقولي كده محساسني اني ايمن يعني عايش في الزمالك ده ابن اعتماد ليفه دول عيشين في بدرون 
رنا/ لا انا وأيمن بنجمع مع بعض وهنخرج بره القرف ده وبكره تشوفي ونصيحه خليكي في ياسر 
هنا/ ياسر هههههههههه يابنتي انا مكملتش معه شهر وهاخد قرشين منه وهخلعه زي الي اتخلع قبله نامي نامي 
_______________________
في نفس اليوم بليل الباب خبط ورنا فتحت 
رنا يخرب*يتك عاش مين شافك ادخل وحشتني والله 
باسم /وانتو كمان والله عامله اي وهنا عامله اي
هنا /ميه ميه يسطا 
جنا/ كانت عارفه انك هتيجي تعال ندخل الاوضه في حاجات كتير اوي عايزه احكيلهلك 
مني/ اي ده باسم عامل اي ياض 
باسم/ ابله مني هو حضرتك هنا 
مني/ ايوه هنا هروح فين مهو الراجل طف*ش وسبني 
باسم هههههه 
مني /ادخل مع جنا شويه والاكل هيكون جاهز علشان تتعشه معانا 
باسم /ماشي 
باسم وجنا دخلو الاوضه 
جنا/ ده انت وحشتنى بشكل 
باسم/ بجد وحشتك 
جنا/ طبعا يبني ده انت اخويه الي متربيه معه من صغري 
باسم/ اه عندك حق خدي دول خليهم معاكي جيبي الي انتي نفسك فيه
جنا/ اي دول انا مش نفسي في حاجه والله 
باسم/ علشان خاطري دول ٢٠٠ جنيه جزء ليكي من شغلي الي اشتغلته في الاجازه 
جنا/ ماشاء يعم تسلم
باسم /وتسلمي ليا انتي كمان   
جنا/ شد حيلك بقا احنا دخلين علي ٣ ثانوي ده انا خايفه منه اوي
باسم/ اوعي تخافي طول ما انا معاكي 
جنا/ عايزه اقولك علي سر بقا 
باسم/ قولي 
جنا/ انا اكتشفت اني بحب وبحب اوي كمان 
باسم فرح اوي وحس انه هتكون بتحبه زي ما بيحبه 
باسم/ بجد وبتحبي مين ومن أمته 
جنا/ بحب واحد قدي اكتشفت اني بحبه من زمان اوي بشوفه علطول مبيغبش عني لحظه بس مش عارفه هو بيحبني واله لا 
باسم/ ده هو بيموت فيكي من وهو صغير وطول عمره بيحلم باليوم ده 
جنا/ يعني انت شايف انه بيحبني 
باسم/ ده انا متأكد 
جنا /وانا بحبه اوي عارف بودي بالنسبالي اي ده الدنيا كلها
باسم/ بودي مين 
جنا /بودي الي معانا في المدرسه 
باسم/ بودي طلعت 
جنا/ ايوه انا بحبه اوي 
باسم/ انت عرفتي ازاي 
جنا/ احنا بنتكلم مع بعض بقالنا ١٠ ايام في التليفون وتعرفنا علي بعض وحبينا بعض
باسم بصوت عالي 
باسم /حب اي يا ام حب انتي مج*نونه ده بيض*حك عليكي 
جنا/ انت بتعلي صوتك ليه 
باسم/ ده واد بيشرب وبا*يظ ومبيحبش حد ده بيضحك عليكي وعلي بنات الناس
جنا/ انت الي بتضحك عليا ومتغ*اظ مني علشان حبيته ومع*برتكش
الكل دخل عليهم 
رنا /في اي يا باسم بتزعق ليه 
الاب/ مترد يبني في اي 
باسم/ انا عمري ما فكرت في الي انتي بتفكري فيه كل الحكايه اني خايف عليكي 
باسم سابهم وراح لمني وشدها من ايديه وخده قدام الشقه 
باسم/ لزم تعقلي اختك اختك ماشيه غلط 
مني/ طب اهدا وقولي في اي 
باسم/ اختك بتكلم الود بودي ده ليه 
مني/ انا منعته انه تكلمة والله 
باسم /الود ده بايظ ووس*خ وبيض*حك عليه
مني/ وس*خ ازاي عرفني 
باسم/ واد بيشرب وبيخرج مع بنات وعيل زب*اله 
مني/ اي الي انت بتقوله ده
باسم صدقيني وضحك علي كذا بنت قبل كده ياريت تخالي بالك من اختك

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-