رواية زواج مفاجئ مازن وجني كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبه المجهولة

رواية زواج مفاجئ مازن وجني كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبه المجهولة


رواية زواج مفاجئ مازن وجني كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة الكاتبه المجهولة رواية زواج مفاجئ مازن وجني كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية زواج مفاجئ مازن وجني كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية زواج مفاجئ مازن وجني كاملة جميع الفصول

رواية زواج مفاجئ مازن وجني بقلم الكاتبه المجهولة

رواية زواج مفاجئ مازن وجني كاملة جميع الفصول

كانت طالعه علي السلم خبطت فيه من غير اصدها 
جني : اسفه مختش بالي
مازن:لا عادي ولا يهمك بس خودي بالك المرأة الجيه 
وسبها ومشي
جنا :ايه الكائن المغرور ده و ده ابن مين أصلن و جه امتا ده
نعرفكم مازن25سنه طول القامه عندو عضلاته عندو شريكه SAللحديد  لسه نائل في عماره جديد هوا و ولدتو ولدو موتوافي 
ودي جني 22سنه اوصيره شويه  متخرجه من كليه هندسه عيشه معاه مامتها ولدها موتوافي  نروح لي مازن 
مازن :أمر بنت الزينه  راح علي شركتو دخل المكتب و اشتغل علي الملفات و الصفقات دخلت السكرتيره 
السكرتيره امل:مازن بيه عندك اجتماع مع الوافد الايطالي بعد نصف ساعه 
مازن : تمام يا امل جهزي الملفات و الاوراق و انا هجهز نفسي و هحصلك
امل:تمام يا فندم بعد اذنك
نروح لجني: لما دخلت الشقه و هيا بتبرطم بي كلام مش مفهوم  
مامتها سوعاد:مالك يا جني  يا حبيبتي بتكلمي نفسك كيده ليه 
جني:لا يا ما ما مافيش 
سوعاد :تمام يا حبيبتي 
جني :ماما ممكن اقولك علي حاجه 
مامتها سوعاد:أولي يا حبيبتي جني :ماما ممكن اشتغل ارجوكي
سوعاد :جني يا حبيبتي هوا انا معاكي من حاجه عشان تروحي تشتغلي
جني :لا والله يا ماما مش ده اصدي اصدي انو انا عايزه اعتمد علي نفسي مش اكتر
سوعاد: تمام يا جني يا حبيبتي الي تشوفيه و الي عيزاه اعمليه
جني: حضنة مامتها و بستها من جبينها و دخلت خدت شوار و نامت 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
تاني يوم الصبح قام من السرير وتجه للحمام خد شوارع و طلع برا 
مازن:صباح الخير يا ست الكول 
ماما مازن نجلاء : صباح الخير يا حبيبي يلا عشان تفطر 
مازن : معلش يا ماما مش هينفع ورائه شغل كتير 
نجلاء: لا يا مازن هتقعد وتاكل الشغل يعني مش هيطير 
مازن :حاضر يا ست الكول
وعدو و فطرو و مازن راح لشغلو 
عند جني 
جني:يا ماما فين الشراب الاسود 
سعاد:عندك يا بنتي 
بعد شويه خرجت حني بعد مخدت الشوارع و جهزت للنار فيو 
جني:يلا يا ماما عايزه حاجه 
سعاد اسمعي افطري و بعدين امشي 
جني : حاضر الله براحه
أعدت جني و كلت بصت في الساعه لقتها هتتئخر طلعت تجري و للمره الثانيه تخبط في مازن
مازن :يابت متحسبي بقا مول شويه تخبطي فيا 
جني: بنت لما  تبتك و بعدين محترم نفسك هوا انا يعني ميته في حوبك عشان مول شوي اخبط فيك 
مازن: ممكن تكوني بتحبيني وليه لا انا واد قمر و جنتل مان
حني : والله شكلك واخد مقلب في نفسك كبيييير
سابتو ومشت و هيا بتبرطم 
وهوا ركب عربيتو وراح علي شركتو  
نروح لي جني كانت أعده  في الصاله للشركه  ومستنيه ضرها و هيا أعده بتبرطم
حني: ايه الي خلعين اكتر من هوا ما لبسين بس بي صراحه دول موزز
جني لقت السكرتيره بتندهلها دخلت جني  ودخلت و اتصدمن لما لاقت المديررر

لما دخلت جني اتصدمن لما لقت المدير يبقا مازن ومازن صدمتو متقلش عنها 
جني :يخرب بيتك ايه الي جابك هيا
مازن :طب و ليه الغلط بس علي العموم أهلن بيكي في شركتي المتواضعه 
جني مصدومه هوا كاتم دحكتو علي منزرها
احم احم 
جني فاقت من الصدمه
مازن:لو سمحتي يا انسه السفي بتاعك
عطيتو جني السفي
مازن :السفيه تمام هتبدئي شغل من بكره سكرترتي الخاصه
جني :ايه ده انا مئدمتش علي وظيفت سكرتيره
مازن :ما انا عارف يلا بقا روحي رواحي و ابقي تعالي بقره الساعه9 الصبح و هترواحي 7بليل
جني:حاضر
 وخرجت من الشركه وراحت البيت  واول ما دخلت لقت الشبشب لزق في وشها 
جني: طب ليه انا عملت ايه
سعاد :اتاخرتي و برن عليكي و مش بترودي ليه
جني : اسفه يا ماما بس التلفون فصل ميني و علي العموم يستي انا اتئبلت في الشركه 
سعاد: الف مبروك اه نسيت جهزي نفسك بوكره جيلنا ضيوف 
جني: ضيوف مين يا ماما؟ 
سعاد: جيرانا الجدد يا حاببتي
جني بيصدمه: جيرانا الجدد ايهوا مازن و ولدتو احييي
سعاد:  انتي عرفتيه منين يا بت 
جني: ده مديري في الشغل 
سعاد: ايه ده بجد طب والله كويس
جني: انا هدخل انام
عند مازن وممتو
مازن دخل الشقه ولقه ممتو اعده مستنيه علي السفره
مازن: مساء الخير يا ست الكول
زجلاء: مساء الخير يا حبيبي اخرت كيده ليه
مازن: معلش يا ماما بس انا الي كونت  بستئبل السكرتريا بنفسي
نجلاء: ربنا ماعك يا حبيبي نسيت اقولك  الست سعاد عزمانه بكره انشاء الله علي الغداء 
مازن: سعاد مامت جني
نجلاء: ايه ده انت عرفتها منين 
مازن: ها لا مافيش انا هدخل انام ورايه بكره شغل كتير
نجلاء: ماشي يا حبيبي  تصبح علي خير
مازن:  وانتي من اهلو يا ست الكول 
تاني يوم الصبح مازن راح الشركه لقا جني هناك ندملها عشان تدخل وراه
مازن:  صباح الخير 
جني: صباح الخير يا بش مهندش مازن 
وبدئو في الشغل بعد مرور سعتين 
مازن:  روحي رواحي انتي يا جني عشان تسعدي ممتك 
جني: انا اصلن مش هحضر العزومه 
مازن: ليه انشاء الله يا اوستازه جني
جني: خليك في حالك يا شبح
مازن: انا بقيت شبح تمام   نتراهن انك هتحضري
جني: نتراهن
مازن:  و ايه العقاب 
جني: انا هاخود منك1000جنيه
مازن وانا عقابي هتديني بو***سه
جني اتكسفت وطلعت تجري من الشركه كولها 
 مازن و فيسرو :  قمر بنت اللزينه 
رواح البيت لقه ممتو اودامو بتقولو
نجلاء : البس بسرع علي شان متئخرين
مازن: اهدي يا ماما دي الشقه اوصاد الشقه 
نجلاء: بردو يا حبيبي يلا
مازن: حاضر يا ست الكول 
راح مازن هوا و ممتو بيت جني واعدو و ادغدو
اتكلمت مامت مازن 
نجلاء: روح يا حبيبي انت و جني البلكونه اقعدو معا بعض عشان عيزه سوعاد في كلمتين
مازن: دحك لما لقا جني اعده مصدومه 
مازن قام وهوا كاتم الدحكه بالعافيه وشدها وراه 
دخلو البلكونه 
جني: اكيد مش هتخليني اعمل العقاب صح قالتها وهيا الدمعه قربت تنزل 
مازن: لا هتعمليه بس مش وقتو 
اعدو شوي و مازن و ممتو مشو وكول واحد راح علي سريرو ونام 

تاني يوم في الشركه  جني اعده في مكتبها  خيفه مازن ينادملها في اي واقت
عند مازن في مكتبو 
مازن: والله لندملها ارخم عليها شوي
ندملها بلفعل جني لما مازن نادملها  جسمها بدئ يرتعش جامد و دخلت و هيا خيفه
جني: نعم يا فندم
مازن: في حاجه كونت عيزك تعمليها و نسيت احنا كونا قيلين  حاجه  امبارح ايه هيا
جني بي صدمه: ايه هيا يا فندم انا مش فاكره  انا هطلع لما تفتكر ندملي
مازن: اه خلاص انا افتكرت 
 جني اول ما سمعت كيده  اخمه عليها من كتر الخوف 
مازن:  يخربيتك كول ده عشان بو***سه
قام بسرعه و شالها حطها علي الكنبه الي في المكتب 
و نده لي امل و خلاها تجيب الدكتوره 
الدكتوره بعد ما خلصت فحص
مازن: مالها يا دكتوره طمنيني عليها 
الدكتوره:  خير يا اوستاز مازن متخفش هيا اغمه عليها نتيكت ضغط  نفسي  بس الحمدلله هيا حالين بخير هتفوق بعد شويه 
مشت الدكتوره و بلفعل جني فاقت بعد شويه ولقت ادهم قاعد اوصادها 
مازن:  اخيرا فقتي كل  ده عشان البو**سه
جني: اتكسفت جامد و قالتلو عايز بو**سه
مازن: اه و غمزلها
جني  مسكت ايدو و باستها و قالتلو احنا كيده  خلصين
مازن بي صدمه: بت وربنا انتي نصابه
جني: انا مش نصابه انت محدتش البوسه هتكون فين و طلعتلو لسانها و مشت من اودامو
مازن بيغيز: اه يبنتل طب والله لاخد البوسه و هتشوفي
بليل جني اعده فوق سطح العوماره و فجئه لقت حد اعد جمبها و لقتو مازن
جني: انت ايه الي جابك هينا 
مازن: جي اقعد معاكي شويه لو مش حبه انزل عادي
جني: عادي خليك
مازن جه يقعد جني شدت الكورسي و مازن و قع علي الأرض 
وجنه دحكت جامد  و مازن سرح في دحكتها الجميله و قام و  قال  مازن: انتي دحكتك حلوا اوي 
جني بطلت دحك و بصتلو وهما التنين سرحو في عيون بعض و مازن قرب منها جامد و حاش شعرها عن و شها  كان مافيش مسافه ما بينهم مازن با**سها بو*سه طويله 
جني غمضت عينها و مازن حب يستمتع  بي اول بوسه بينو و بين حببتو اه هوا حبها امتا و ازاي ميعرفش بس هوا حبها
وجني كمان استسلمت عشان قلبها دق ليه هوا بس 
مازن بعد لما لقاها مش ادره تاخد نفسها
ولسه هيبو**سها تاني 
جني طلعت تجري علي شقتها و مازن دحك عليها
جني: يخطي ايه الي انا عملتو ده اوريه وشي ازاي انا دلواقتي بوصو انا هنام و الي يحصل يحصل 
تاني يو م في الشركه مازن نادم لي جني
جني دخلت بي خجل و هيا مكسوفه من الي حصل امبارح مازن: جهزي نفسك في عشاء عمل انهارده  
جني: تمام يا فندم  
مازن: البسي فستان سهره شيك
جني بي غيز:لا لحد هينا و كفايه انا مبلبسش فساتين يسطا
مازن : انا مش هعيد كلامي مرتين و سابها و مشي 
جني:والله العظيم بارد
بليل عند جني و مازن
جني لبست الفستان و نزلت لقت مازن متشيك  
جني : ايه يسطا الحلوا دي 
مازن: دي اقل حاجه عندي
جني :يا شيخ اتنيل 
مازن :اتنيل طب اركبي يا اخرت صبري 
جني ركبت وراحوا علي المطعم في الطريق
جني :بقولك ايه يا موديري ممكن طلب
مازن :ها أولي ربنا يسطر
جني:ممكن طقف عند أي سوبر ماركت اوريب 
مازن : ليه يعني 
جني: أصل هجيب حاجه و انت الي هتدفع
مازن: ايه يابت الصراحه دي علي العموم ماشي يا ستي هقف و انا الي هدفع
جني فرحت و بالفعل مازن وقف اوداب سوبر ماركت و جني نزلت جابت شوكولاته كتير
مازن :يابت متكليهاش كولها هتتخني 
جني :ملكش دعوه خليك في سواقتك
مازن:علي فكره بقا الي ياكل وحدة يزوار
حني :خلاص هديك متعيطش
مازن :اعيط ايه يا بنتي الي بتكلمي ابن اختك 
جني قربت منو و ايتو شوكولاته راح مازن شدها منها  جني تسكوت لا طبعاً راحت حولت تخودها منو مازن وقف العربيه علي جنب و جني بتاخد الشوكلاته كانت تقرب في حضن  مازن مازن راح با**سه بسرعه  
هيا اتكسفت جامد و رجعت مكنها
جني :علي فكره انت قليل الادب و بعدين عيطت هات الشوكلاته بتاعتي
مازن : انا قليل الادب طب خلاص خودي الشوكلاته اهي
 جني :خادت الشوكلاته  واعدت مكانها
بعد شوايه وصلو المطعم
مازن :يلا يابت انزلي
جني :ماشي بس متقولش يابت
دخلو المطعم  و اول ما دخلو جني اتصدمن عشان شافت ووووو يتبع 

لما دخلت جني المطعم اتصدمت لما لقد مامتها و مامت مازن ولقد جيرانهوم و ناس كتيره و كوشه صغيره في نص القاعه و طربيزه عليها مئزون  لقت مامتها و مامت مازن شدوها و دخلو غرفه نوم صغيره  ولقت فوستاه ابيض تحفه لبست و هيا لسه مصدومه و خرجت لقت مازن لابس بدله شيك و شكلو وسيم وجميل
مازن راح مسكها من أيدها وهوا كاتم دحكتو بالعافيه علي منظرها وراحوا للمئزون
المئزون :موافقه يا عروسه
جني :موافقه علي ايه
المئزون :علي جوازك من مازن
جني من غير وعي: اه اه
بعد مده المئزون قال كلمته الشهيره بارك الله لكوم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وعلا خير  
مازن شال جني و خدها و هيا لسه مش فوعيها من كتر الصدمه 
مازن بعد مدخل الشقه نزلها وقال
مازن:مبروك عليا انتي يا جنوني 
جني:هوا ايه الي حصل
مازن :بقيتي  حببتي و روحي و مراتي و كول حاجه ليا
جني:انت بتقول ايه هوا في ايه يا جدعان حد يفهمني
مازن : انا حبيتك و حبيت اعملك موفجئه واتجوزتك بس  كيده
جني :ياه يا جدع كول ده  و القصه دي اسمها ايه
مازن اعد يتحك عليها و عليا غباوتها وقال
مازن:اسمها معشوقتي ودي قصتنا يا حياتي
جني سابتو وطلعت تجري من اودامو ودخل غرفت النوم و لسه هتقفلها لقت مازن دخل
جني:لا بقولك ايه اطلع برا
مازن:ايه يا موزه انتي نسيتي انو انهرضا فرحنه  ولا ايه وغمزلها
جني بكسوف:لا بقولك ايه ابعد عني
مازن بدأ يقرب منها وهيا ترجع لورا خبطت في الحيطه
مازن:جني انا بحبك اوي 
جني سكتت من كتر الكسوف وهوا قرب منها جامد وخدها في بو**سه كبيره تحمل كول معاني الحب وجني استجابت معاه
بعد شويه مازن بعد لما حس انو هيا لازم تاخد نفسها و لسه هيقرب 
جني:ارجوك يا مازن انا لسه مش جهزه
مازن:تمام يا جني انا هسيبك براحتك مش هغضب عليكي عشان عارف انو انتي لسه في صدمه من الي حصل بس ممكن طلب
جني:اكيد طبعا
مازن: هتخليني ابو**س براحتي وكمان احضن  وانام في حضنك
جني اتكسفت وطلعت تجري علي الحمام بعد شويه جني خلصت
جني:يخربيت غبائي نسيت اخود هدوم معاويه وندهت لي مازن عشان يجبلها هدوم 
مازن بيخبث :ماشي يا حبيبتي من عيني هطلعلك هدوم
وطلعلها هدوم 
جني بعد ماشفت الهدوم :احي ايه ده هطلع بيه ازاي ده 
وبعد شويه أخيراً طلعت واول ما مازن شافها اتصدم من جمالها وقرب منها
مازن:ايه الحلاوا دي
جني اتكسفت ولسه هتجري من اودامو شدها في حضنو وبا**سها وبعد كيده شالها وحطها علي السرير وخدها في حضن بي تملك ونام وجني مصدومه بس فرحانه بعد ما اتئكدت انو نام بأس**تو  وحضنتو هيا كمان ونامت
تاني يوم صحت جني ولقت مازن حضنها وبيبصلها 
جني :صباح النور
مازن :لا صباح النور مش بيتتقال كيده وميل با**سها  بيتتقال كيده
جني اتكسفت :طب اوعا بقا خليني اقوم احضر الفطار
مازن:ايوا ايوا اهربي اهربي 
جني دحكت وقامت  دخلت المطبخ وعملت الفطار وفطرو سوا بعد كيده مازن نادم علي جني
مازن:جوجو تعالي نشوف فلم حلو  
جني:تمام وانا هخوش اعمل فشار واجيب حاجه نشربها
جابت جني الحاجه وقعدو اتفرجو علي الفلم
مازن لقا تلفونو بيرن  ولقاها السكرتيره امل
مازن رد وقال:في ايه يا امل انتي متعرفيش انو النهرضا اول يوم في جوازي
امل :معلش يا فندم بي لازم تيجي الشركه حالً
مازن :حاضر
جني:حاضر ايه انت هتسبني وتمشي 
مازن:معلش يا حبيتي هروح اشوف في ايه وهاجي علي طول 
جني :ماشي بس متعواقش
مازن:بوحشك صح
جني :بتوحشني ايه انا بخاف اقعود لوحدي
مازن :ماشي مسيرك يا مولخيه تيجي تحت المخرطه
وسبها ومشي
في الشركه مازن دخل مكتوب اتصدم من الي شافو مازن شاف ووووو يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-