رواية فات الاوان ليلي وادهم كاملة جميع الفصول بقلم بسمله بدوي

رواية فات الاوان ليلي وادهم كاملة جميع الفصول بقلم بسمله بدوي


رواية فات الاوان ليلي وادهم كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة بسمله بدوي رواية فات الاوان ليلي وادهم كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية فات الاوان ليلي وادهم كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية فات الاوان ليلي وادهم كاملة جميع الفصول

رواية فات الاوان ليلي وادهم كاملة جميع الفصول

ماتحبني بقا ياجدع انت معندكش قلب ولا اي 
بصلها ببرود....  لا 
بصتله بغيظ.... دا انا ماسيبتش حاجه معماتهاش عشانك وانت اهئ اهئ طلعت خسيس وبايعني اشتريني بق وحبني 
ساب الفون من ايده بعصبيه.... هو بالعافيه انا ما بحبكييش 
ابتسمت ابتسامه تداري بيها احراجها وكسرتها....  وفرت ياخويا  ...  طلقني بق 
رفع عنيه من ع الفون ورجع ركز ف فونه تاني بكل برود متجاهلها...  روحي يا شاطره اعملي الاكل 
اتنرفزت من بروده وسابته بعصبيه وجريت ع اوضتها تعيط. 
.. 
بقولك عملتلك المحشي والبشاميل الِ بتحبهم 
بصلها ببرود ورجع بص ف الفون...  حُطيهم 
اتكلمت بسخريه... طب قول شكرا حتى
رد بنفس لهجتها الساخره....  ههه شكرا حلو كدا 
اتقمصت وسابت الاكل ودخلت كان عندها امل انه ينده عليها بس م حصلش. 
.. 
جبتلك عصير مانجا عملتيهولك عشان عارفه انك بتحبه واهو بدل البيبسي الِ مأدمنها دي وهتجيب اخرك
بصلها كتير واخد منها الكاس ودخل واوضته وقفل الباب ف وشها 
فضلت واقفه مكانها غصب عنها دموعها نزلت من معاملته جريت ع اوضتها تعيط 
.. 
انا تعبت بجد منك طلقني بق بدل العذاب الِ عايشه فيه دا وانت اصلا ولا همك 
بص ع الشاشه بتركيز......  ابعدي عن وشي السعادي انا م فايقلك 
دموعها نزلت قدامه من غير ما تحس..... ادهم حس بيا انت ليه اناني كدا 
_ ليلى انتِ مابتفهميش بقولك ابعدي الماتش شغال وانا ع اعصابي 
صرخت بغضب.....  ماتخلينيش اكرهك...  هو الماتش اهم مني 
ضحك بسخريه.... هههه عندك شك 
جريت ع اوضتها وقفها صوته وهو بيقول بسخريه....  ايوا بق هتروحي اوضتك وتقفلي عليكي وتعيطي...  تشش طفله
راحت وقفت قدامه وبعزم قوتها ضربته بالالم.... انا بكرهك وبكرهني عشان حبيت حد زيك اناني م بيفكرش غير ف نفسه وبكره حُبي ليك 
رفع ايده عشان يضربها وهي غمضت عنيها بخوف مستنيه الالم بس لقيته قابض ع ايده جامد واخد فونه ومشا بس قبل ما يمشي قال بغضب.....  صدقيني هدفعك تمن الالم دا غالي اوي 
بصتله بسخريه..... ههه هتعمل اي اكتر من الِ بتعمله فيا.. اصلا ما عدتش فارقه 
ابتسم بخبث.... هنشوف 
.. 
قاعده بتبُص ع الساعه كل شويه بتوتر....  يارب جيب العواقب سليمه يارب ياترى اتأخر اوي ليه كدا يارب يكون بخير قاطعها صوت الباب وهو بيتفتح ودخل منه فرحت اول ما شافته ولسا هتتكلم لقت بنت داخله وراه ومسكت ايده 
رفعت حاجبها بغضب.... افندم مين دي يا استاذ ادهم هي حصلت بتجبلي بنات الشقه 
ادهم ببرود.... شقتي وانا حُر.. وبعدين بنات دي دي نرمين مراتي الجديده 
نرمين بخبث..... هاي 
وقفت بصدمه تستوعب كلامه مافقتش غير ع صوت اوضتهم وهو بياخد نرمين فيها وقفل الباب ف وشها. 
.. بقلمي بسمله بدوي
نرمين بزهق.... اووف بقا بقالك نص ساعه بحالها قاعد زي ما انت في اي بق 
ادهم بغضب.....  مش دا الي كنت متوقعه ردت فعلها صدمتني بجد كنت متوقع هتصرخ وتثور عليا بس دي ابتسمت ولا كان في حاجه!!! 
خرج بسرعه من الاوضه وهو بيستحلفلها ومره واحده فتح الاوضه الي هي فيها فجأه اتصدم ما لقاها مرميه ع الارض نزل لمستواها بلهفه لقى رغوه بيضا ع بوقها وماسكه ازازه ف ايدها..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فجأه اتصدم ما لقاها مرميه ع الارض نزل لمستواها بلهفه لقى رغوه بيضا ع بوقها وماسكه ازازه ف ايدها..  اتخض ونزل لمستواها وفضل يهز فيها بجنون انتِ عملتي ف نفسك اي ﯾ مجنونه م هسمحلك تسيبيني انا لسا ما اخدتش حقي 
فجأه لقاها زقته بغضب مضحك.....  الهي تخيب اكتر ما انت خايب يابعيد قووول امين 
فِضل متسمر مكانه مبرق بصدمه... ضحكت بمرح.....  اي ضا انت هنجت ولا فصلت شحن ههههع واللهِ ابغى اجول اني دمي خفيف بس استحي 
فجأه لقت الِ بيسحبها من شعرها بغل..... بق يابنت الجزمه تضحكُ عليا وعامله متحره 
بصتله باستنكار... سيب شعري طاا يا متخلف يابغل ايدك تقيله...  بق انا اخسر اخرتي عشانك وبعدين هيبق لا دنيا ولا اخره م كفايه الِ بتعملوا فيا ف الدنيا من عذاب عايزني اتعذب بسببك كمان ف الاخره 
بصلها بشر وساب شعرها.....  روحي ياشيخه منك لله انا رُكبي بتخبط ف بعض بسببك
قربت منه بدلع.... اعترف بق يا ادهومي انك بتحبي ماتخبيش عينيك فضحاكِ 
برق بشر فرجعت لورا ك ردت فعل..... رجعت ف كلامي عنيك بتخوف ولا فضحاك ولا نيله 
 نرمين بخبث... ادهم حبيبي تعالا عايزاك 
ليلى بغيظ..... عوزتي الكفن يا بعيده 
ادهم بمكر..... جايلك يا حبيبتي 
نرمين بخبث..... بسرعه يا نور عيني 
ادهم بابتسامه انتصار وهو بيشوف ريأكشنات وش ليلى الِ هتموت من الغيره.....  حاضر ياروح قلبي 
ليلي بغيره وحزن.....  اي مُحن الكلاب دا وبعدين مالك قلبت ع قاسم الساهر كدا دا انت عمرك ما ندهتلي باسمي حتى يا شيخ 
ضحك بخبث.....  ناس ناس يا قلبي
قربت منه بلهفه... انا قلبك بجد 
بصلها بتفاجأ.... انتي اي يا بنتي مابتصدقي وزقها ومشا دموعها نزلت بكسره.... بكرهك بكرهك قد الدنيا كلها بكرهك... كذابه انا كذابه انا م بكرهه انا لسا بحبه ضحكت بكسره.... كرامتي ف زمة الله 
.. 
نرمين بسهوكه..... بيبي خُد دي من ايدي يا روحي انا
ادهم بخبث وهو بيبُص ع ليلى.... تسلم ايدك يا قلبي ع الاكل 
ليلى بسرعه.....  انا الِ عملاه ع فكره
نرمين بغل.... بس انا الِ رصاه وهو قصده ع الرص صح يا قلبي 
ادهم بمكر..... صح يا روح قلبي 
ليلى بغل.... بالسم الهاري انتو الجوز وقالت ف سرها....  ماعدا ادهومي... مني لله بق بعد كل الِ عملو فيا دا ولسا بخاف عليه. 
قعدت قدامهم وبتبص ع المسلسل بتركيز وكان ف لحظات رومانسيه بين البطل والبطله غصب عنها بصت ع ادهم الِ لقيته بيبُصلها رغم حركات نرمين المستفزه نزلت عنيها بخجل وقلبت القناه... ضحك بسخريه وقلب عنيه وتمتم بصوت منخفض سمعته.....  طفله 
لسا هترد فونها رن ثواني وصرخت بفرحه..... لااااا م مصدقا فراس حبيبي وحشتني خالص خالص وفتحت الاسبيكر عشان م عارفه تمسك الفون من الاكل 
فراس:  انا اكتر يا قلب فراس اشتقتلك كتير يا روحي وعلطول بتضلي ف بالي م بتطلعي من تفكيري 
بلعت ريقها بخوف من نظرات ادهم.... احم مش انا اتجوزت 
فراس....  بتمزحي معي اكيد... كيف بتتزوجي يامجنونه ومن هادا الافندي الي اتزوجتيه  الو... الو حبيبتي انتي معي
كسر الفون ف الحيطه بغضب وقال بغيره واضحه.....  فراس تاني تاني مش انا محرج عليكِ متكليميهوش بس ازاااي تسمعي كلامي ازاي 
ردت بخوف.... ادهم اسمعني انا واللهِ 
مسكها من دراعتها بغضب.... انتِ تُسكتي خالص مسمعش صوتك بدل ما ارمي عليكي يمين الطلاق 
اتصمرت مكانها من الصدمه....  تطلقني
اتجاهلها واخد جاكيته من ع الكرسي وفونه والمفاتيح ومشا تحت نظرات الغل من نرمين....  بيغير عليها يعني بيحبها بيلعب بيا بن ال**** طيب اما وريتكو مايبقاش اسمي نرمين بقلمي بسمله بدوي
..
ليلى بخوف....  كل يوم يتاخر واقلق انا عليه.. وهو ولا ع باله فضلت راحه جايه كتير
نرمين بزهق..... هوووف بق ما تتهدي بقالك ساعه راحه جايه 
ليلى بغضب... انتي ايه معندكيش دم يا به ادهم بقالك كتير اوي برا وم بيرد ع فونه 
نرمين بلامبلاه.....  هو صغير وبعدين دا ادهم ياختي مايتخافش عليه بالعكس دا يتخاف منه 
ليلى بغيظ..... يخربيت برودك 
نرمين ببرود.... انا داخله انام بدل المسلسل الهندي بتاعك دا 
فضلت سهرانه للصبح لحد ما نامت صحت ع لمساته حنينه بتمش ع شعرها فجأه حست بحاجه ع شفايفها برقت بصدمه اما لقيته ادهم فجأه صرخت..... عااااا يا قليل الادب يالي م مترمي عااااا انا حامل 
على صوته بصدمه.... نعم يروح امك 

.عااااا يا قليل الادب يالي م مترمي عااااا بقيت حامل 
على صوته بصدمه.... نعم يروح امك  .. مره واحده لقى الم ع وشه منها وصرخت فـِ وشه بكسوف.....  انت ليه عملت كدا احنا قريب وهنطلق ليه عملت كدا انا م عايزه ولاد يتمرمطوا ما بينا و.. قاطعها بزهول.... هششش هششش انتِ اي براباند  ولاد اي ونطلق اي وفجأه مسكها من شعرها...واي حامل دي!!!؟
زقته بدموع.... اي هتنكر ولا اي 
مسح ع وشه بغضب.....  استغفرالله العظيم انكر اي يا بنتي هو انا قربتلك دا انا بنام ف اوضه وانتي ف اوضه 
صرخت بنفعال وهي بتهجم عليه بطفوله......  اااااه خت الي انتي عايزه ورميتني اختني لحم ورميتني عضم 
ادهم بجديه ...  اظبطي  بدل ما اظبطك.. فكريني كدا قربتلك امتى 
همست بغضب.... الوقتي كنت نايمه وانت وانت قربت مني 
فضل شويه واقف يستوعب كلامها.. اخيرا فاق وقال بهدوء يحسد عليه.... انتي عايزه تعرفيني اني عشان بوسِتك
قاطعته بخجل....  ماخلاص.
اتجاهلها وكمل بزهول.....انتي فاكره عشان بوستك تبقي حامل!!!!! 
بصتله بغضب.....  اومال اي يا قليل الادب 
ثواني ودخل ف نوبه ضحك.... هههه م ههههه م قادر ههههه
كشرت بغل....  بتضحك يالي ماعندكش دم 
كتم ضحكته وقرب منها بشر.... عيدي كلامك تاني 
هسهست بخوف.... بكُح بعيد عنك... المهم 
رجع انفجر فِ الضحك وقال بسخريه جرحتها.. م قولتلك طفله
زقته بقوه لدرجه وقع ع الكنبه وسابته وجريت ع اوضتها تعيط من افعاله.. 
بعد شويه قامت اخدت شاور وطلعت بيجامه لطيفه بس ضيقه شويه وبحمالات وسابت شعرها ودخلت المطبخ 
لقته واقف حاطط ايده ع خده وسرحان.. ضحكت بسخريه خلته يفوق من شروده 
بصلها بمعني بتضحكِ عليه؟ 
قربت وقعدت ع الطربيظه قدامه وقربت ومسكت وشه بين ايدها...... اممم قولي يا حبيبي 
همس بصوت متخدر من شكلها.... هممم
ضحكت برضا من نظراته وقالت....  جعان صح... مرضتش تعملك اكل 
بصلها كتير وشال ايدها ببرود.... لا انا الي م حابب اتعبها 
ضحكت ببرود.... بجد امم يعني عشان م بتعرف تعمل وم حابه تتعلم عشانك كمان تؤ عشان م حابب تتعبها 
بصلها بغضب بيحاول يقنع نفسه ان كلامها غلط.... وانتي مالك بتدخلي ف الي ملكيش فيه ليه 
مدهاش فرصه وخرج 
فضلت وقفه مجروحه من كلامته القاسيه مافقتش غير ع صوت ساخر... انتي اي يا بنتي نو كرامه كدا دا شويه ويقولك بكرهك وانتي مُصره بترضو والخيبه بيترجعي تعيطي
ضحكت ببرود.... ملكيش دعوه ع قلبي زي السكر
قربت منها بغل.....  معندكيش دم لو واحده غيرك عندها كرامه وباقيه ع نفسها كانت سابت البيت ومشت... وبعدين بطلي الشغل الرخيص بتاعك دا وافهمي يا حبيبتي كل ما فهمتي بدري يكون احسنلك هو بيحبني انا وبصتلها من فوق لتحت وبتشاور ع لبسها بغيره...  لبسك دا تلبسيه ف اوضتك انما قدام جوزي لا
ضحكت بستفزاز.... الله  هو حرام وبعدين ما هو جوزي انا كمان.. وعد هخليه يحبني هو ميستاهلش واخده زيك نهت كلامها بغمزه وترت الاخرى.. وسابتها ومشت
.. بقلمي بسمله بدوي
بتحاول تعمل نفسها م فارق معاها وهي شايفاه مهتم بتانيه وبيهزر معاها ومتجاهلها خالص همست لنفسها بنفس مكسوره.... هتندم بس متأخر 
نرمين بخبث.... بيبي... مش انا حامل
كوبايه الشاي وقعدت من ايدها ع رجلها من الصدمه لدرجه مهتمش برجليها الِ اتحرقت وبصتله بزهول وكسره فظيعه.. 
ادهم جري عليها بغضب.... يا غبيه وقعتيها ع رجلك ماختيش بالك ليه والا انتي ناصحه بس ف طوله اللسان 
اتجاهلت كلامه....  انت قربتلها 
سكت وبصلها بنظره غربيه صرخت بنهياار..... قربتلهااااااا لمستهاااااااا يا ادهم 
نرمين بمكر....  انتي واقعه ع راسك وانتي صغيره يا حبيبتي بقول حامل يبق اي لزمته السؤال الغبي دا
ليلى بصتلها بتهديد.... انتي عارفه قصدي اي بسؤالي وصرخت ف وش ادهم..... رد عليااااا 
رد بصوت خالي من المشاعر... ايوا 
غمضت عنيها بالم واسى ع نفسها.... طلقني ي ادهم طلقنيييي لو راجل طلقني
_انتي طالق. 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
غمضت عنيها بالم واسى ع نفسها.... طلقني ي ادهم طلقنيييي لو راجل طلقني
_انتي طالق  ..   قولهالها يالا
رفعت وشها بشر وانقضت عليها... وانتي مالك يا حربوقه انتي يا ثُعبانه
ادهم منع ضحكته من الظهور بصعوبه..... ليلى ابعدي عنها
ليلي بغضب.... انا وانت بنتكلم هي بتدخل مابينا لييييييه
نرمين بخبث.... انا ام ابنك ابنه وحبيبته انما انتي ايه ها تقدري تقوليلي انتي ايه اقولك انا انتي دخيله ما بينا واحده معندهاش كرامه ولا دم دا ناقص يقولهالك ببوءه انه مش بيحبك قاطعها ادهم بغضب.... نرمين اسكتي
نرمين بحقد... لا مش هسكت وانا بقولهالك اهو يا ادهم لأنا لاهياااا في البيت دا اختار لا حبيبتك ام ابنك لا دي
ادهم بصوت جوهري..... نرمييييييين اسكتي الدخيل هو انتي فاهمه انتيييي هياااا الدخيله انا متجوزها قبلك اصلا
نرمين برقت بصدمه وبسرعه حظت ايدها ع بطنها بخبث.... آه بطني ونهت كلامها ووقعت ف الارض
ادهم اتخض وجري عليها.... نرمين نرمين حبيبتي فوقي واشتالها بسرعه ع اوضتهم يفوقها تحت نظرات ليلى ال مش عارفه تفرح من كلامه ودفاعه عنها ولا تزعل ع لهفته لتانيه...
نرمين يا حبيبتي خلاص بقا متزعليش بس طريقتك معاها كانت وحشه
نرمين بعييط مزيف.... وكلامك ماكنش وحش معايا برضو
ومسدت ع بطنها بخبث.... ع فكره كل دا بيأثر ع ابنك وزعل الام وحش ع الطفل
ادهم بهدوء....  ربنا مايجيب زعل ياحبيبتي بصي شوفي ارضيكي بايه وانا موافق
نرمين بسرعه.... تطلقها
ادهم سكت وبص ف نقطه وهميه.... اطلقها.... ماينفعش
رفعت حاحبها بشك..... يعني ايه ماينفعش
ادهم استعاد رابطه اجشه وقال ببرود....  انا اه مابحبهاش بس مارضهاش على اخواتي البنات وبعدين هي من عيلتي ياعني سمعتها من سمعتي
نرمين بشك وعصبيه... انت بتتحجج انت بتحبها يا ادهم
ادهم سكت حس بقلبه مش مبطل دق من فكره انه بيحبها بس... نفى بسرعه وبصلها... احبها اي يا بنتي بس هو انا بطيقها عشان احبها دا انا كنت اطيق العما ولا اطيقها
نرمين بغضب.... شوفت اديك بتقول كنت يعني قاطعها بضحك..... ههه انتي ماليكيش سبب تتخانقي عليه وخلاص ياستي مش كنت ولحد دلوقتي كمان ها مرضيه
نرمين بدلع... مرضيه بس هرضا اكتر اما تقولي هطلقها امته
ادهم خد نفس وطلعه بتنهيده طويله.....  شهرين تلاته بالكتير واقول ما اتافقناش ومش مرتاحين
نرمين حضنته بسرعه.....  كدا تبق جوزي حبيبي
ادهم مابادلهاش الحضن وقام بإبتسامة موصلتش لعنيه..  ناميلك شويه وماستناش ردها ومشا
خرج مترتر مش عارف يقول اي لي ليلى بس صدمته اما لقاهت قاعده مشغله التليفزيون وبتاكل اسناكس
ادهم باندهاش هو كان متوقع انه هيلاقيها زي كل مره بتعيط  .... اي دا انتي بتعملي اي
ليلى بمرح.... تعالى بسرعه الماتش هيبدأ.. اضافت بخبث....  مستغرب صح
هز راسه باستغراب... تابعت بمرح... اصل انا مش هاقضيها عياط على واحد جبله وبارد زيك وانا لسا سمعاك بتقولها انه شهرين بتلاته وهطلقني
رفع حاجبه باستنكار شديد من كلامها... انتي بتتصنتي علينا!
هزت دارعيها بعدم اكتراث.... لا واللهِ انا كنت معديه بالصدفه وسمعتكم صوتكو اصلا كان عالي اشُك ان عمو عبدو البقال سمعكو هو كمان  
اتنرفز من برودها وعدم اكراثها...... اي البرووود الي انتي فيه داااا انا سايبهالك وماشي
ضحكت باستفزاز.... هههه وانا مالي يالمبيي ههه
..
بتتصفح فونها بملل قاطعها خروج نرمين وهي بتتكلم بصوت عالي ف الفون.... ادهومي ياروحي يسيب العالم كله ويخترني دا خاتم في صباعي... بيحبنيي مووت.. دا لسا جايبلي انهارده خاتم الماظ يعبرلي عن حبه ليا غير خاتم جوازنا السولوتير
رفعت ليلى صابعها الفاضي من الخاتم الي بيدل ع جوازها و ضحكت بانكسار   ...
نرمين مش مبطله كلام ف الفون وفجأه فونها رن
انفجرت ليلى ف الضحك.... ههههه بمتتت  ..  الكذب برضو مالوش رجليين وقربت منها وقالت باستفزاز..  لدرجادي قهراكي بتغيري اوي مني كدا يعيني عليكي بجد حالتك صعبه
نرمين بصتلها بحقد وسابتها وراحت اوضتها
ليلى قعدت تتنطط ع الكنبه... يس يس يس
الباب اتفتح ودخل ادهم وبصلها باستنكار....  بتعملي اي
ليلي باحراج.... انا احم ما فيش حاجه
ادهم ضحك.... عملتي مصيبه اي
نرمين خرجت بقميص نوم قصير وميكاب صارخ ... بيبي انت جيت..تابعت بخبث.... يالاي يابيبي محضرالك مفاجأة انما اي محصلتش و بصراحه انت وحشتني اوي اوي وشدته بسرعه لاوضتهم  سهرتنا طويله هيهيهيهي
ليلى كانت هتعيط بس ضحكت بخبث..... العييط هيعمل اي ولا حاجه... استعنى ع الشقا بالله وجريت ع الحمام واخدت خرطوم الميه والمطافي وشغلتهم وراحت ع اوضه نرمين و ادهم. وفتحتها بهمجيه لقت ادهم ع السرير وعاري من فوق ونرمين لسا بتقرب منه ...... عاااااااااااا فااااااار.. عااااااااا حريييييييقاااا ووجهت الميا والمطافي ف وشهم وفجأه

فتحتها بهمجيه لقت ادهم ع السرير وعاري من فوق ونرمين لسا بتقرب منه ...... عاااااااااااا فااااااار.. عااااااااا حريييييييقاااا ووجهت الميا والمطافي ف وشهم.. فجأه ارتدت للخلف وبايدها مشدده ع الخرطوم بخوف من نظراته.
ادهم  قال بنظرات تحذيريه ومُخيفه لِ نرمين..... اخرُجي
نرمين من نظراته اتصمرت بخوف... صرخ فيها بعزم قوته لدرجه صوته عمل صدى ف الغرقه...... برراااااااااااا
نرمين فاقت وهزت راسها برعب وجريت كانها مصدقت الجمله.. ليلى كانت هتمشي هى كمان بس صوته البارد وقفها.... استنى
اتصمرت مكانها وضهرها ليه م عندهاش الجرأه حتى تبُصله.. ثواني وكان  قدامها وعنيه بتطُق شرار وبيضغط وبيجز ع كل حرف بيطلعه... ايه الي هببتيه دا.
اخدت نفس وبتبص ف كل الاتجاهات معادَها ورسمت البراءه ع وشها وهي بتنطق بسلاسه وسهوله... كان ف فار وو سمعت صوت جرس انظار الحريقه بس!
رفع حاجبه بستنكار ونظراته حرفيا بتاكلها بخبث.... امم واللهِ
متنكرش انها هتموت من خوفها بس راسمه الثبات ع وشها.. بجد
قرب منها وهي واقفه ثابته لحد ما حست بانفاسه الدافئه ع وشها تلقائي غمضت عنيها.. ع حركتها اطلق ضحكه طويله اظهرته ف غايه الوسامه فتحت عنيها وتنحتله وابتسامه بلهاء اترسمت ع شفايفها.. فاقت سريعا قبل ما يلاحظ واردفت ببرود....  ممكن امشي انا م فضايلك وانت كمان شكلك م فاضي شكلي قاطعت عليك حاجه ونهت كلامها بضحكه مستفزه بالنسبه له
عض خده من الداخل واردفت بخبث.... فعلا بس م جديد عليا كنت متوقع انك هتعملي حاجه
رفعت حاجبه بغضب... افندم وانا اعلم ليه يعني.
نزل لمستواها وهمس بصوته الرجولي الاجش وانظاره ع شفايفها الحمرا باغراء وبلا وعي نطق بحبك
برقت بعدم تصديق وصوته اتحول كليا لفرحه غامره... انت قولت اي.... ب بتحبني
فاق بسرعه واستعاد رابطه اجشه وقال بكذب... ايه بحبك اكيد بحبك م بنت خالي ولو لِ ف دامغي صح احب اقولك لاء
بصتله كتير وقال بصوت باكي... فِ دماغي ايه..  انا اصلا الي كنت هقولك كدا احنا مافيش ما بنا حاجه وشهرين بالكتير وهنطلق ونشوف حياتنا او هه حياتي انا.. انت بسم الله ما شااء الله بدأت ولا كاني موجوده بس اصلا عادي ولا ف دماغي وقريبا هشوف حياتي زيك كدا مع انسان يقدري ويحترمني وبيحبني بس تصدق هتبق خالو عسل و ا آه
دفعها ع السرير بغضب واستعلاها وايده ع رقبتها بيضغط عليها.... اكتمي .. مستحيل فاهمه
لسا هتتكلم ماداهاش فرصه واطبق شفايفه ع شفايفها
..
نرمين ف الصاله وابتسامه شماته واخده وشها كله وهتموت من الفرحه بسبب صوته العالي.... تستاهل.. ههه ماتخالقش الي يتحداني.. ومسكت فونها وقعدت تتصفحه فرحه وشماته واضحه..
..
جوا دقيقه وبعد عنها وهو بيلهث وهي نفس النظام جواها هتموت من فرحتها بس عملت عكس كدا ومثلت الغضب.. انت واحد قليل الادب وم محترم انت ازاي تسمح لنفسك تاخد عذريه شفايفي م منحقك فاهم.. انا كنت سيباها لحبيبي والإنسان الي هكمل معاه حياتي  ونهت كلامه وضربته بالالم
كل دا وهو واقف مصدوم من نفسه ازاي عمل كدا واتصدم اكتر اما ضربته بالالم.. خافت من نظراته وفرت بسرعه من قدامه.. خرجت من هنا ونرمين قامت ودخلته بسرعه وابتسامتها الشامته لسا ع وشها ولاحظتها ليلى عشان كدا رفعت وشها وبينتلها شايفها والروج الممسوح وكان حد قبلها.. نرمين لاحظت دا بس قعدت تقنع ف نفسها انها بتتوهم بس ووضع ادهم وريأكشنه سكتوها بخوف .. راحت قعدت جنبه وقال بصوت مسهوك.... بيبي.. البيئه اللوكل دي طلعت بتكذب عشان تخرب ليلتنا
ليلى لفتلها وهي متعصبه من حراكتها وضحكتها وكلامها المستفز.....  ماتتلم يابت بدل ما العب ف وشك البخت
ادهم شال ايده من ع وشه بغضب وبصلها بصه خلتها تمشي بسرعه ع اوضتها
..
ف المساء
لسا هتدخل المطبخ شافت منظر خلى الدم يجري ف عروقها ادهم قاعد ع الكرسي ونرمين ع رجله ولسا بتقرب منه بحركه متهوره اخدت بخاخه البيرسول وجريت ناحيتها وف ايدها النشاشه وبتعمل انها بتنش الذُباب
نرمين بمكر..  يا غبيه م عارفه اني حامل وبتخنق منه ونهت كلامها وهي بتزُقها بقرف... ليلى اتعصبت وزقتها نفس الزقه بس نرمين بالغت ورجعت لورا وبطنها خبطت ف سن الطربيظه وقالت ببُكا مزيف..... اه بطني
ادهم قام بسرعه... انتي كويسه
نرمي عيطت جامد بخبث وهي بتهز راسها بلا..  الحمدلله  محصل حاجه الم بسيط بس
ادهم لف لي ليلى بغضب.... لمي هدومك وع بيت امك.. انتي طاالق يا ليلى
ليلى بصدمه

ليلى بخبث.... انا عايزه العصمه ف ايدي
ادهم هب من مكانه بصدمه وعصبيه شديده... نعم يا روح امك.
ليلي ببرود.....  الي سمعته
ادهم بعصبيه شديده.... شكلك لسعتي باين امشي من وشييي انا م فايقلك
رفعت حاجبها باستنكار وردت بخبث ... شكلك ناسي انك ف بيتي
ضغطت ع شفايفه بغيظ شديد....  طب انتي عايزه اي
راحت قعدت ع الكنبه وحطت رجل ع رجل.... فوقلي  الاول بس عشان وراك شغل كتير انت والسنيوره
رفع حاحبه باستنكار حاد... افندم؟!!!!
ابتسمت باستفزاز.... اممم اقولها تاني هو انا عندي اغلى منك.. ابتسم بسخريه ع كلامها ثواني وتحولت لصدمه....  انت سمعتني طبعا وانا بقولك سيبكو هنا بشرط انكو تعملو بلقمتكو والِ هي تخدموني كاالمثال  انت هتتطبخ وهي تنضف انت تنشر وهي تطوي انت تكتنُس وهي تمسح وهكذا.... ويلا صحيلي السنيوره
حاول التحكم ف اعصابه ولكن فشل واتحه اليها باندفاع.... بقوووووولك ااااااي
نهضت بخبث.... اممم ولا تقولي ولا اقولك ﯾ حبيبي يلا بق برا بيتي
تنفس بصوت عالي وسريع.... هتندمي صدقيني هندمك
ابتسمت بستفزاز.... اممم اعتبره تهديد؟
بص الجهه المعاكسه ليها واتجهه لِ نرمين..... نيمو روحي
نرمين بدلال....  صباح النور ﯾ بيبي
ادهم بخبث ونظراته متسلطه ع تلك الي تشتعل من الغيره ولكن خفياها ع قناع البرود....  نور عينه يالا يا روحي عشان تفطري
ليلي بعصبيه....  م وقته تحبوا بعض الشقه تضرب تقلب وراكو شغل كتييير دا غيييير لسااااا فطااااري ما جهزش... 5 قايق وفطاري يكون جاهز فاهمني... ماسمعتش
نرمين بغل وهي بتضغط ع كف  ادهم.... فاهمين
ليلى بخبث... والبيه القطه اكلت لسانه ولا اي ماسمعتش
ادهم اكتفى بنظره ارعبتها..
ليلى بخوف دارته بصوتها العالي.....  يلا انتو هتتفرجوا علياا الشقه مستنياكو  وفطاري نهت كلامها وفرت هاربه منه ومن نظراته المرعبه
..
ليلي بشماته وسعاده..... اكنُسيي بضمييير ي نور عينهُ
نرمين بصتلها بغل من غير كلام
ليلى بضحك شديد عالي وهي عنيها ع التليفزيون..... م قادره فظيع
فجأه ظهر ادهم من عدم وبص ع التلفزيون بغل ورجع بصلها....صوت ضحكك سامعه من المطبخ بتضحكي ع ايه هااا ورجع شاور ع التليفزيون.... دااااا اعلان اهوو بتضحكي ع اي بق
ليلى بتوتر....  الاعلان لسا جايه حالا وبعدين وانت مالك بضحك من بوءك
ملامحه حرفيا م مبشره للخير بتاتاً   ..  قاطعته بسرعه....  امم شقتي هتبق حلو اما اكون لوحدي ثح ﯾ ادهومي
بصلها بغيظ وسابها ومشا.. فضلت تتنطط ع الكنبه بطفوله... يس يس ولسا ولسا يس يس
نرمين بغل وهي بتراقبها.... البت دي زودتها بجد انا هروح  اقت. لها واخلص منها ومن قرفها  واخدت السك. ين من الطبق واتجهو ليها بشر
ليلى بخضه وهي شيفاها بتهجم عليها..... اي اي انت اتهبلتي ولا اي يا مجنونه ابعدي عني
نرمين بغل.... هقتل.ك يعني هقتل. ك
ادهم ف اخر لحظه اخد منها السكينه وضربها بالألم....  انتي مجنونه ايه الي كنتي هتهببيه داااا
نرمين بصريخ.... انت بدافع عنها ليييه واحد غيرك يشاركني ونخلص منها
ادهم بعصبيه..... عشان حقوديه ومتهوره غووووري ع اوضتك اخلصي اخلصييييييي.. جريت ع اوضتها ونفذت كلامه وهي بتابعها بغل ونظرات متوعده
ليلي ببكاء وكلامتها متقطعه... دي دي كانت دي كانت ه ه
ادهم بحنان وهو بياخدها ف حضنه.... اهدي يا روحي اهدي انت بخير اهو معايا ومفيش حاجه انت بخير
بصتله بتوهان من ريحته الرجوليه الي خدرت جميع حواسها ونبرته الحنونه
ادهم انحنى وبق بيطبع قُبلات متفرقه حنونه ع فروه رأسها وقال بحنو.... اهدي بق وشدد من احتضانها
هقوم اعملك عصير لمون يهديكِ ي حبيبتي ماشي
هزت راسها بعدم تصديق من حنان المفاجأ ليها
ليلي ف نفسها....  ياريتها كانت عملت كدا من زمان يا شيخ  
ثواني وكان جه ومعاه العصير
ادهم بحنان وهو بيمسح ع خصلاتها.... حلو؟
ليلى بطفوله.... حلو بس دا حلو جدا خالث اوي
امسك بيدها ورفعها لشفته ولثمه بحب.....  الف هنا عليكِ
ابتسمت بخجل وسحبت ايدها.. ثواني وحست بضبابيه ف عنيها
ادهم بقلق.... مالك ي روحي
ليلى وهي بتمسك براسها.... م مافيش
قام ورجع معاه اوراق وقرب منها جامد واخدها ف حضنه تحت خجلها.... وقعي هنا ي نور عيني
بصتله ببرأه وتوهان....اي دا ي حبيبي
ابتسم بخبث....هنتجوز
امسكت بوجنته بتوهان...بس احنا متزوجين ثح
قرب منها بحنو وطبع قبله ع جبينها.... هنتحوز بحق وحقيقي ي روحي يالا وقعي
مسكت بالقلم بتوهان ووقعت وبعدين شددت من احتضانه وراحت ف ثبات عميق.
..
صحيت وهي حاسه ان راسها هتنفجر من الصداع وم فاكره حاجه بس ثواني وهاجمتها ذكريات البارحه ابتسمت بخجل بس فجأه اتحولت ملامحها بخضه.. ايه الورق الي وقعت عليه دا
وخرجت بسرعه بس لقيت نرمين قاعده ع رجله وبيضحكو
ليلى بغضب وغيره ... ايه الي بيحصل هنا دا...  بصوا انا جبت اخري منكو... البت انا م مطمناها امبارح كانت بتحول
تق. تلني  وانا م عايزه وجع دماغ يلا بق برا بيتي
ادهم بخبث وهو بيحاوطت نرمين بدراعاته بخبث.... امم م حابه تعرفي الورق الِ وقعتيه دا اي؟  ... تنازل ليا نور عيني عن كل حاجه... انتي طالق .. يالا لمي هدومك و ع بيت امك  باي باي
ليلي بصدمه

ادهم بخبث وهو بيحاوط نرمين بدراعاته بخبث.... امم م حابه تعرفي الورق الِ وقعتيه دا اي؟  ... تنازل ليا نور عيني عن كل حاجه... انتي طالق .. يالا لمي هدومك و ع بيت امك  
ليلي بصدمه... انت بتقول اي  انت مجنووووووون لااااااااااء 
صحت مفزوعه من الحلم.... استغفر الله العظيم واتوب اليه 
ادهم بفزع... ف اي ف اي بتصرخي ليه 
جريت عليه بخوف..... ال الورق الِ مضيت عليه ورق اي 
ادهم بغضب.... ورق اي انت لسعتي؟ 
ليلى بعصبيه.... مابلاش البوءين دول وقولي الورق دا بتاع اي يا ادهم احسنلك
ادهم رفع حاجبه باستنكار.... دا انا بتهدد بق 
ليلى ببرود....  اعتبره زي ما انت عايز... ويالا قولي ورق اي دا
ادهم بغضب شديد..... ياااابنتي ورق اي دا حلم باين قال مضتني ع ورق قال 
ليلي بلهفه وعصبيه.....  وانت عرفت منين اني مضيت؟  .. م بتقول حلم 
ادهم بعصبيه اكبر..... يووووووه بق استنتجت انا ماشي
ليلى هدت نفسها واقنعت نفسها انه حلم بس جت ف بالها فكره خبيثه وعزمت ع تنفيذها.... استنى عندك نشرت الهدوم؟ 
ادهم بصلها والشرار طالع من عنيه وقال بتزمر.....  لاء 
ليلى وهي بتحاول تكتم ضحكتها.... اممم وليه ان شاء لله 
ادهم بتزمر...  مابعرفش  كله الا كدا بق انا ادهم الشرقاوي انشر!!!!! 
ليلى بعند....  طب ايه رايك بق انك هتنشر 
ادهم لسا هيتكلم قاطعته نرمين....  انا نشرتهم ياحبيبي 
ادهم ابتسم بانتصار وبصلها بشماته 
ليلى برفع حاجب وسخريه.... لا واللهِ اممم طب يالا المطبخ مستنيك ي ادهم بيه 
نرمين بخبث ودلع..... اقعد انت يا بيبي وانا هعمله مكانك 
ليلى بعصبيه.... انا قولت ادهم
ادهم باستفتزاز.... لا ي روحي هعمله انا خلي بالك من نفسك بس
ليلى بسخريه.... ليه راحه تحارب ولا اي؟! 
نرمين بخبث..... اصله بخاف عليا من الهوا الطاير  
ليلى اتمالك اعصابها من اسلوبها المستفز.... الجناح بتاعكو هيبق بتاعي وهتروحي تنضفيه حالاً
نرمين برقت بغل.... ايه 
ليلى ببرود..... الِ سمعتيه حالاً
واقف بيغسل المواعين وبيتمتم بغضب وتوعد ل ليلي.....  ماشي ماشي الصبر بس عليا اما ربيتك وندمتك ما ابقاش ادهم الشرقاوي... بق انا ع اخر الزمن البس مريول واغسل 
واقفه مشغله الكاميرا وبتصوره بضحك.. لف ع صوت ضحكتها لقاها بتصوره 
ادهم بغضب.... نهار ابو الي خليفوكي اسود انتي بتعملي اي 
ليلى بضحك شديد... يلهوي يلهوي شكلك مسخره يا ادهومي اي رأيك انزله هتبق مدعكه يا شقيق والله تاخد تريند كمان اما يشوفو ادهم الشرقاوي الي بيترعبو منه واقف ف المطبخ ولابس مريول وبيطبخ وبينضف كمان هههه بموووو. ت
ادهم بعصبيه شديده...   هاتي الفون دا احسنلك
ليلى باستفتزاز.... تؤ تؤ 
ادهم بحركه سريعه كان محتاجزها ع الحيطه وقال بصوت غاضب.... الفووون 
ليلى ببرود.... ع جثت. ي وفجأه شافت وش نرمين ف مرايه المطبخ من غير ماتفكر  وضعت شفتاها ع شفتيه 
.. 
راحه جايه وبتعيط.. عاا انا ازاي اعمل كدا غبيه غبيه هيفكر اي بس الي مفرحني اني كدتها وغظتها عااا بس هو يالهوي
انا هخرج واعمل نفسي وكأن ما ف اي حاجه حصلت بس واللهِ لجننه و لاخد حقي منه 
واقف قدام المايكرويڤ وبيتوعدلها.... بنت ال**** هي كان قصدها تعمل كدا عشان نرمين  انا عارف ماشي الصبر بس
واقفه وراه ومعاه صواريخ ومره واحده رمتهم عليه 
ادهم بصراخ..... عااااااا قطعت الخلف قطعت الخلف منك لله 
واقفه وراه فطسانه عليه من الضحك..... هههه م قادره 
لسا هيروح لها بصتله باستفزاز.... هاا 
بصلها بغيظ ورجع يبص ع  الاكل... وقفت جنبه وقالت بضحك.... اضحك كدا هيهيهيهي وفرفش يابيبي اقولك ع سر 
بصلها بتوجس من جديتها المفاجاه.... قولي 
تعرف احمد السقه... انا ساكته ف الشقه الي جنبه  هقهقهقهق يالهوي عليا يخربيتي عثل عثل 
بصلها باحتقار وهو بيكتم ضحكته.
.. 
قاعد ع السرير بارهاق جامد ونرمين بتسرح شعرها 
ادهم بسخريه....  دي كانت جمل بق كانت بتعمل دا كله لسا هيكمل نرمين جريت عليه وهي بتقول باغراء.... بيبي 
ثواني ودخلت ومعاه جردلين ميا ومره واحده غرقتهم بيهم  فوقواااااااااا لسا وراكو شغل كتيييير 
ادهم خلاص اعصابه فلتت لدرجه زق نرمين ع الارض جامد ولفلها جه يمشي داس ع الصبونه قام بغل واندفع عليها بس مخادش باله من جردل الدقيق الِ كان متعلق واول ما فتح الباب وقع عليه. 

ادهم خلاص اعصابه فلتت لدرجه زق نرمين ع الارض جامد ولفلها جه يمشي داس ع الصبونه قام بغل واندفع عليها بس مخادش باله من جردل الدقيق الِ كان متعلق واول ما فتح الباب وقع عليه. 
ادهم بغضب جحيمي..... ليله اهلك زرقا 
ليلي بستفزاز..... خليها بينك اصلي بحبه اوي 
ادهم بعصبيه.....  بطلي برود بدل ما قاطعته بتهديد وهي بتلعب ف مفاتيح البيت.. امممم بدل اي؟ 
اشاح بوجهه عنها بنفاذ صبر 
ليلى ببرود..... رايح فين ممكن اعرف اكلي لحد دلوقتي مش جهز لي؟
ادهم ببتسامه خبيثه....  ثواني واجهزهولك هو انا عندي اغلى منك 
 ليلى ببلاهه.... ها 
غمز بعبث....  ثواني ويكون جاهز ﯾ روحي 
ليلي ف نفسها.... الواد دا انا م مستريحاله اكيد هيعملي حاجه فيه بس الي مفرحني نظرات نرمين الي هطِق ف اي لحظه هههه فرحانه اوي فيها..  اخرجها من شرودها صوته العالي....  ليلي 
رفعت حاجبها من نطقه لاسمها بحب....  ودا اسمه اي ان شاء الله 
ادهم بخبث.... عملتلك الاكل الي بتحبيه يا عيوني
امسكت بالشوكه بخوف ولكن تحول لخبث.... دوق 
ادهم ببلاهه.... ها 
ليلى ببرود.... دوق الاول قدامي 
ابتسم ابتسامه صفراء وامسك بالشوكه وبدأ يأكل لحد ما انهى نصف  الطبق 
تزمرت بطفوله...... خلاص انت ما صدقت ولا اي...كدا  خلصت طبقي
ابتسم بخبث واعطها  الطبق.....  الف هنا ليكي يا قلبي كُلي انتي بس وانا بدل الواحد هجبلك عشره 
ابتسمت ببراءه وباشرت بالاكل طبق يجُر طبق يجُر طبق 
ليلى بفرحه.... طبخك جميل ﯾ ادهم  
ادهم بخبث.... الف هنا وشفا لروح قلبي 
ابتسمت بسزاجه.. بجد ي ادهم انا روح قلبك 
ادهم لسا هيجاوبها ولكن جرى بسرعه من قدامها تحت استغرابها وثواني ولحقته 
وقفت امام الحمام وهي تتصنع البكاء.....  منك لله انت حااطط ايه ف الاكل افتح الباااااب 
ادهم من الداخل بصوت متألم.....  يارتني ما حطيت دوا الاسهال اهو انا كلت انا كمان عشان تاكلي 
شهقت بقوه..... اييييه دوا اسهال عاااااااا افتح بسرعه هموت
بعد مده فتح الباب وهو منحنى ويضع يده ع بطنه بألم... منك لله يا شيخه 
كانت هتجيبه ولكن اسرع هو ودخل ثانيا الحمام واغلق عليه 
ليلى بصراخ..... عاااااااااا افتح يا كلب البحر انت 
كانت تجلس وهي تنتحب ببكاء وهو مثلها 
ليلى بغيظ.... وربنا لردهالك 
ادهم بشماته..... ماتتصوريش  فرحان فيكي قد اي... ياشيخه اتلهي انت قادره تقومي 
ليلى بصريخ..... الحقني بسرعه بطني بتتقطع يا ادهم
ادهم بخوف حقيقي.... ايه طب طب اتصل بالاسعاف ولا اي
ليلى بخبث..... لا ف حبايه حلوه فوق التلاجه هتريحي جيبها بسرعه
بعدم تفكير راح وهي قامت وراه وقفلت الباب عليه.. هههههه وضحكت عليك ودخلت عليك لولولولولي  
قعدت ع الكنبه والفون ف ايدها بس حاسه بالذنب ثواني وحست بنفس دافي ف رقبتها من ورا 
ادهم بعيرن مشتعله....  انا يتعمل فيا كدا 
ليلى بخوف بس دارته ببرود.... اذا كان عاجبك... خطوه واحده وبالله هخلعك يا ادهم. 
ادهم بصدمه من جرا. ءتها وعدم مبالاتها للبقاء معه.

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-