رواية عيون مليكة رعد ومليكه الفصل السابع 7 بقلم ديدا زياد

رواية عيون مليكة رعد ومليكه الفصل السابع 7 بقلم ديدا زياد


رواية عيون مليكة رعد ومليكه الفصل السابع 7 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ديدا زياد رواية عيون مليكة رعد ومليكه الفصل السابع 7 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عيون مليكة رعد ومليكه الفصل السابع 7 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عيون مليكة رعد ومليكه الفصل السابع 7

رواية عيون مليكة رعد ومليكه بقلم ديدا زياد

رواية عيون مليكة رعد ومليكه الفصل السابع 7

مليكه بصدمه: نعم !! انت بتقول ايه يعني اي تتجوزيني دي وكمان لمده سنه 
رعد ببرود: آه فيها اي انتي بتطلبي مني طلب وانا رجل اعمال مينفعش ادي غير لما اخد 
مليكه بصدمه أكبر واعين مفتوحه: ده باباك انت مش بابايه يعني انا مش بطلب منك حاجه ليا 
رعد ببرود : هوا ده طلبي ي اما مش هروح هوا ميهمنيش يمو*ت يعيش ميهمنيش 
مليكه بصدمه: ليه الكر"ه ده كلو ليه انت مش انسان طبيعي 
رعد ببرود اكبر: الاجابه اه او لأ 
مليكه تنظر له باستحقار: لأ وتذهب ولكن تقف امام الباب ثم تلتفت بعد أن ذمت شفتيها مثل الاطفال 
مليكه بتكشيره وبحقد : موافقه مقدرش اسيب حد بيمو"ت وانا في ايدي انقذوا كده مش هيبقي في فرق بيني وبينك بس عندي شرطين 
رعد ببرود: متقوليش جواز ورق انا مش متجوزك عشان سواد عيونك انا اقرف اقرب منك انا هتجوزك تدخلي عذاب الشيطان في الارض 
مليكه برجفه بعدما استمعت ل لقبه 
مليكه بتحدي: ماشي الشرط الاول انك تقول لقرايبك في المستشفى كل ال انا عاوزاه التاني هخليه لوقت عوزه موافق
رعد ببرود : وان موافقتش 
مليكه بخبث: انت حر خسرت الصفقه وانت عارف ان جدك هيجبرك بالرضي او بالغصب 
رعد ببرود: انتي عارفه وهو عارف ان محدش يقدر يجبر الكينج على حاجه بس موافق عشان تدخلي الجحيم ي مليكه
لتنظر له بتحدي: هدخل هدخل يلا تعالا معايا المستشفى 
رعد : مش الأول نكتب كتب الكتاب ولا انتي فاكرة اني صغير تراضي وبعدين تقولي لا 
مليكه بخوف: مفيش وقت ولله ولله هتجوزك بس باباك في خطر 
رعد بتصديق: اما نشوف بس لو بتكدبي هتجوزك بس غصب عنك 
مليكه بقلق: ماشي ماشي تعالا يلا 
ليذهبو ليجدو احمد ومحمد ومراد وسيف في انتظارهم 
لينظر لهم احمد ليجد رعد في بروده المعتاد مليكه يبدو عليها ملامح الزعل 
احمد بوقار: يلا علي المستشفي 
مليكه بابتسامه: طبعا ي جدو لتنظر لذلك البارد جوارها وهؤلاء الثلاثه الذي منظرهم مضحك لتنظر لهم لتنفجر ضاحكه 
مليكه بضحك: والله اللوك لايق عليكم 
محمد بغيظ لازم اوريكي انتي والشبر ونص صحبتك 
سيف بغيظ :اتفضل ي جدو واحنا هناجي وراكم بس نجيب كابات نغطي ال عملته الانسه
رعد ببرود: معتش اسمها انسه مدام رعد الشافعي لتتبدل ملامح مليكه من الضحك للحزن 
محمد بصدمه: ازاي وامتي 
رعد ببرود: عادي بنحب بعض 
احمد بحكمه: يلا ي مليكه تعالي وانتو متتاخروش
مليكه وهي تفتح باب السياره
رعد بغيظ وهو يمسك يديها: مراتي هتركب معايا 
مليكه وهي تنفض يديه عنها بشراسة 
لسه مبقتش مراتك وبعدين ايدك لتوحشك متتمدش عليا طول ماانا مش مراتك لتقول بغيظ وهي تركب وبعدين انا هركب مع جدو حبيبى 
لينظر لها احمد باعجاب ليقول للسائق : امشي
لترحل السيارة تحت نظرات الصدمه من رعد وهؤلاء الثلاثه 
مراد: شوفتو ال انا شوفتو 
محمد وسيف: اه 
مراد : سمعتو ال انا سمعتو 
محمد وسيف: آه 
محمد: شكلك ي رعد ناوي تعيد تفكير في الجوازه دي 
رعد وهو ينظر لهم بحده: يلا ي حيو"ان منك له كل واحد يخبي البلوة دي
ويركب سيارته ويرحل 
محمد : مش قولتلكم هتشوفوا توم وجيري 
مراد: شوفت واتعلم عليا
سيف: يلا نشوف حل للبلوه دي يلا 
ليرحلوا 
💞💞في منزل مليكه 💞💞
تستيقظ نورا ولم تجد مليكه لتذهب وتبحث عنها في جميع ارجاء المنزل فلم تجدها لينخلع فؤادها 
نورا بخضه : محمود محمود الحقني
محمود بخضه: في اي ي بت مالك 
نورا: مليكه مليكه مش موجودة في البيت 
محمود بصدمه: اي انتي بتقولي اي دي تعبانه ازاي تخرج من غير ماتقول ليبحث عن هاتفه ليجد رقم يدق علي هاتفه ليجيب
محمود: الو مين 
الشخص:  ........
محمود بصدمه: مليكه رقم مين ده واي اللي خلاكي تخرجي من غير ما تقولي وكمان تعبانه
مليكه: في شخص اتصل عليا وقالي ان استاذ رعد عمل حادثه
محمود: طب رعد  بيه حصله حاجه لتسرد له مليكه ما حصل ماعدا شرط زواجها من رعد 
محمود : طيب انا جايلك حالا 
لينهي حديثه ويستعد كي يرحل المشفي 
نورا: استناني انا هاجي معاك 
نورا: طب يلا بسرعه 
لتستعد لمقابله مستقبلها المجهول 
✨داخل سيارة احمد ✨
مليكه بشكر: شكرا ي جدو انا كنت مستعجله ونسيت موبايلي في شقه حفيدك لتهمس بتكشيره غليظ
احمد بخبث: وجوزك المستقبلي 
مليكه بتذمر :بالغصب وبعدين حضرتك شكلك كنت عارف انو هيطلب طلب زي 
Flash Back 
✨✨ داخل الغرفه ✨✨
احمد بحكمه: تعالي ي مليكه اقعدي 
مليكه: خير حضرتك عاوزني في أي 
احمد: بصي يا مليكه ابني عتمان الشافعي ال هو ابو رعد في المستشفي بين الحياه والموت ورعد الوحيد ال ممكن يساهم فى جزء من علاجه وهما بينهم مشاكل كبيرة جدا فا عاوزك تقنعي رعد يساعد أبوه 
مليكه بصدمه: ربنا يشفي بس انا هقنع رعد ده مش بيطقني ده جايبني مخصوص عشان ينتقم 
احمد بغموض: عارف بس السبب الرئيسي هتعرفيه بعدين وانا عارف انو هيقتنع منك بس هوا لو عرض عليكي حاجه مهما تكون وافقي متنسيش انتي في ايدك تنقذي روح 
مليكه بخوف: أي حاجه ازاي وعرض اي واي السبب ال يخليه مش بيحب باباه واي البنت ال صوراها مليانه البيت والاوضه وانا لي حاسه إني عارفاك عارفاها انا مش فاهمه حاجه 
احمد بغموض أكبر: مليكه انتي بتثقي فيا انا اعتبرتك زي حفدتي لتؤميء له مليكه 
أحمد: خلاص كل شيء هيتعرف في اوانه اوي ما قولتلك اي عرض وافقي 
لتؤميء له مليكه وهي تشعر بانقباض قلبها 
💞 Back 💞
احمد بمكر : انا كنت متوقع مش متاكد 
يلا وصلنا لتدلف مليكه المشفي تحت نظرات الاعجاب من الجميع فهي ملاك يسير على الارض 
لتصل امام غرفه عتمان لينظر لها الجميع بتساؤل 
عمران بتساؤل: مين دي ي بابا 
احمد: دي مليكه خطيبه رعد 
لينظر له الجميع بصدمه تحت نظرات مليكه الحرجه التي احمرت وجنتها خجلا 
زينب وهي تنظر لها بحقد : خطيبته !خطيبته ازاي وامتي 
عامر باستغراب: ازاي خطيبته ي بابا رعد هوا ال قالك كده 
احمد بصوت جوهري: زي ماسمعتو خطيبته .. يلا اتعرفوا على بعض 
كل هذا تحت نظرات اسيل المصدومه 
عامر: ازيك ي بنتي انا عم رعد عامر الشافعي
مليكه بابتسامه: تشرفت ب حضرتك 
عمران: وانا عم رعد الصغير عمران الشافعي ودي زينب عمتو ودي ي ستي
مليكه بسرعه: عارفاها عارفاها دي اسيل بنت بابا عامر لو مفيش مشكله ممكن اقولكم بابا 
عامر باستغراب وود: طبعا ي بنتي لتنظر مليكه لعمران 
عمران بمرح: انااا اعترض ده انا اد ابوكي الصغير يعني
لتضحك له مليكه 
مليكه بضحك: خلاص بابا صغير بيضحكوا جميعا 
عمران بتساؤل: صحيح انتي عارفه اسيل منين 
مليكه وهي تنظر لاسيل بترقب: زميلتي في الجامعه وباعتبرها زي اختي بالضبط 
عمران  : ماشي ودي لوجين لتنظر مليكه لتجد فتاه ترتدي ملابس فاضحه تظهر اكثر مما تخفي فلم ترتاح لها ولا لوالدتها 
مليكه بابتسامه: تشرفت بيكي 
لتنظر لها لوجين بحقد: اكيد يعني هتتشرفي 
لتتجاهلها مليكه 
لياتي رعد بطالته جاذبه الانفاس ليصدم الجميع 
مليكه وهي تنظر له: مش يلا 
ليدخل رعد الغرفه لتاتي مليكه لكي تدلف 
رعد ببرود: خليكي 
مليكه بتحدي: لا هدخل 
ليدلف رعد تحت نظره الصدمه من الجميع ما عدا أحمد لتاتي لتدلف 
احمد بحكمه: مليكه خليكي خليه ياخد راحته 
لتقترب منه مليكه لتقول بهمس لا يسمعه أحد غيره : حفيدك ممكن يجلطوا تاني مش يفوقوا وانا قايلالو انا هقولوا يقولوا اي 
ليؤميء لها احمد لتاتي كي تدخل لتقول لها زينب بغل: انتي بتوشووشي اي متسمعيني هوا في حد غريب
مليكه بابتسامه مصطنعه: بقولو عامل اي اصل نسيت اسالوا لتدلف مليكه تحت ضحكات الجميع 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-