رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل السادس 6 بقلم منه ممدوح
رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل السادس 6 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منه ممدوح رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل السادس 6 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل السادس 6 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل السادس 6
رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل السادس 6
رودي و رامي ولين خبطوا أيديهم علي وشهم من غباء ريحانه.....
رعد: بهدوء.. ل أخته.. و انتي عرفتي أزاي يا ريحانه أنهم راحوا الحفله؟
ريحانه: ب سذاجه.. لا ماهي رودي طلعت مع هشام علي المسرح و اتصورت معاه وقال أنها أجمل و أكبر معجبينه.. دا رودي بقت تريند علي السوشيال ميديا...
لين: ياه علي الغباء.. دي لو حافظه الكلام مش هتقوله بالترتيب ده..
رعد: بعيون مثل الجمر الموقد.. و قام بهدوء جاب البندقية و راح نحيتهم و رامي و رودي هيموتوا من الخوف...
رعد: قولي بقا يا رامي يا حبيب أخوك كنت فين ليله أمبارح.. وواخد الست هانم معاك ليه؟..
رامي: بلخبطه.. لا مهو أصل.. في الحقيقه أنا كنت طالع لوحدي فا لقتها طالعه من الباب الخلفي و جات معايا..
بيبص رعد ل رودي بحده و صوت عالي.. وانتي أيه اللي مطلعك من القصر في الوقت ده؟..
رودي: بتوتر.. بص يا باشا الغلط كلوا علي البت دي... وبتشاور علي لين..
لين: بذهول أنا..
رودي: أيوه أنا كنت قاعده مع أمان الله بشتغل في البحث بتاعي لقيتها رنت عليا و قالتلي علي الحفله.. وطبعا يا جناب العمده أنت عارف أن الذن علي الودان أقوي من السحر ولا أيه يا وليد...
وليد: بضحك 😂 تصدقي وجهت نظر..
رودي: بمرح الله عليك يا وليد يا قمر خد يلاا خمسه مواه وبتديله قبله في الهواء 😘😘
رعد: بغيره بس مش عايز أسمع نفسك..
لين: بدراميه.. أعوانكي خأنوكي يا لين..
رعد: بيشد أجزاا البندقيه علي وضع الإطلاق...
لين: سامحني يا باشا عيل وغلط مش تتكلم تاني وبتحط أيّها علي بوقها..
رودي: أستغلت أنشغال رعد وماما تجري.. وبتقول بصوت عالي بيقولوا في المواقف اللي زي دي الجري نص الجدعنه بس طلعم غلطانين ده هو الجدعنه كلها... 😂😂😂
رعد: بصوت عالي غاضب 😡 ررووددي...بس بتكون أختفت....... رعد: هي هربت أنتو تشيلوا الليله وبيبص ل رامي ولين.... وبينادي بصوت عالي.... يا برعي..
برعي: الغفير.. نعم يا جناب العمده..
رعد: تاخد رامي بيه وتوديه الأسطبل ينضفه كله عاوزه بيلمع و بعدها يا حمي المهور كلياتهم...
برعي: أمرك يا جناب العمده..
رامي: وهو فاتح بيه علي أخره..
لين: بمزاح.. يا عيني ده أتصدم 😂
رعد:ببرود لسه دورك جاي انتي والله هربت دي..
وليد: بضحك 😂 وربنا ما عارف أشكرك أزاي دي مطلعه عيني هي و رودي...
رعد: زي البركان اللي علي وشك الانفجار من كلام وليد....وبيقول لنفسه يعني أيه رودي مطلعه عينوا هو مقرب منها للدرجا دي...
رامي: بيطلعه من شروده... بس يا رعد ده ظلم حرام كده..
رعد: بخبث لو مش عاجبك أوديك ل برق..
رامي: بسرعه لا لا أنا هروح أنضف الاسطبل... وبيجري علي الأسطبل..
(ناس متجيش الإ بالخوف 😂)
Menna Mamdouh😎
كل ده و الحسن و فريده و ريحانه و وليد قعدين بيضحكوا علي اللي رعد بيعملوا 😂😂😂
رعد: ل لين دورك انتي.. وبينادي يا سعديه...
سعديه: نعم يا رعد بيه....
رعد: خودي لين هانم معاكي و لبسيها لبس من لبسنا و خليها تعمل معاكي كل شغل المطبخ و القصر..
لين: بتوتر.. بس أنا مبعرفش أعمل حاجه..
رعد: ببرود سعديه هتعلمك... يلا فزي.. جريت ريم من قدامه بسرعه مع سعديه...
وليد: تستاهلي..علشان لما بتجمعي في مكان أنتي ورودي بتخربوه...
علي ذكر رودي هي راحت فين؟
رعد: طلع برا بيدور علي رودي...
رودي: وهي مستخبيه في كرم العنب يارب ما يلقيني يا رب دا انا غلبانه ولسه صغيره و هولاكوا ده لو لاقاني هيعمل مني بطاطس محمره و يأكلني..
رعد: ببرود.. من خلفها.. ها وبعدين كملي كملي..
رودي: رعد باشا حبيب الملايين..
رعد: وهو قرب عليها بهدوء وهي أتوترت ووشها ضرب ألوان... و رعد لاحظ تأثيره عليها فا كان مستمتع و هو شايفها مكسوفه...
رودي: ببلاهه.. بص هو عادتن في المواقف اللي زي دي بيصوتوا و يقولوا متحمرش بيتحمرش بيا..
رعد: ضحك بصوت عالي 😂😂
رودي: الحق الحسن جه..
رعد: بيبص وراه بوي..
رودي: وهي بتجري الذكي مبيقعش في المقلب مرتين و بتتطلع لسانها 😜 وبتجري تطلع برا القصر و رعد بيجري وراها...
وفجأه بتعدي عربيه سوداء كبيره وطلع منها واحد بيشد رودي في العربيه و العربيه بتجري بسرعه... وكل ده حصل في ثواني قدام عيون الرعد و الحرس بتوعوا...
رعد: بغضب أنتوا أغبيه معرفتوش تمنعوهم...وبينادي بصوت عالي يا فخر يا برعي يا جابر جهزوا الرجاله والسلاح و اتوصلوا مع الرجاله يمنعوا أي حد يخرج من البلد حالا..
فخر: بخوف حاضر يا جناب العمده..
وبسرعه بينفذ اللي الرعد قاله عليه
رعد: بيجري علي جوا القصر يجيب مسدسه و بيطلع بسرعه يركب العربيه و بتختفي في لما البصر...
الحسن: بقلق بيندم علي جابر يا جابر أيه اللي حوصل خلي رعد ولدي يجري أكد؟
جابر: بخوف.. أصل ست الدكتوره أنخطفت من قدام القصر... وبيحكيله جابر.....................
وليد: بقلق أحنا لازم نتصرف و نبلغ البوليس و نقول ل عمي خالد علشان يبلغ الوزاره العليه...
الحسن: متقلقش يا ولدي رعد ولدي هيتصرف هو قدها و قدود أنت لسه متعرفوش...
كل ده أتحكي قدام لين اللي أول ما سمعت الكلام ده أغمي عليها و وليد شالها طلعها فوق...
و فريده و ريحانه قعدين حضنين بعض و بيبكوا....والحسن بيحاول يهاديهم مش عارف...
رامي: جاي من برا بسرعه... صوح الكلام اللي بيقوله جابر ديه يا بوي رودي أتخطفت...
الحسن: أيوه صوح يا ولدي و رعد عم يلحقهم..
رامي: بخوف لا لا رودي مستحيل يجرالها حاجه و بيقعد يحط أي ده علي وشه و بيبكي...
الحسن: في نفسه حتي أنت يا رامي والله ما عارف رودي عملت ايه في القصر ديه في مسافة يومين الكل حبها و القصر منور بوجودها و بضحكها دلوقتي بقا ضلمت... ربنا يرجعك بالسلامة يارب...
عند رودي...
رودي:..
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا