رواية لغز الجريمة الفصل الخامس 5 بقلم نشوه عادل

رواية لغز الجريمة الفصل الخامس 5 بقلم نشوه عادل


رواية لغز الجريمة الفصل الخامس 5 هي رواية من تأليف المؤلفة المميزة نشوه عادل رواية لغز الجريمة الفصل الخامس 5 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية لغز الجريمة الفصل الخامس 5 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية لغز الجريمة الفصل الخامس 5

رواية لغز الجريمة بقلم نشوه عادل

رواية لغز الجريمة الفصل الخامس 5

-جريمة القت.ل تمت في الشقة اللى حضرتك شاريها فى (......) ولقينا منديل عليه دم لكن مش مطابق ليك وكمان لقينا المحبس ده هناك ده بتاع مدام شمس؟
كمال: لا انا مكنتش لسه جيبت الشبكة ليها اصلا وعمرى ما شوفتها لابسة محابس اساسا 
احمد : انت متأكد!
كمال: ايوة متأكد بس المحبس ده انا حاسس انى شوفته قبل كده ... كمال بتذكر: ايوة المحبس ده بتاع تغريد اخت شمس
احمد باستغراب: وايه هيجيب محبس تغريد مع شمس؟!
كمال: والله يا فندم معرفش بس انا متأكد انه بتاع تغريد
استدعى احمد تغريد وسألها عن المحبس وقالت انه بتاعها وشرحت ليه السبب اللى اخدته شمس بسببه ... احمد: هاخد منك عينة دم 
تغريد بصدمة: منى انا ليه؟ معقول تكون شاكك انى ممكن اقتل اختى انت بتهزر اكيد؟!
احمد: لو سمحتى بدون شوشرة هناخد منك عينة دم ونطابقها اظن مش هتضرى بشئ 
تغريد : تمام
بعد التحليل وان النتيجة كانت سلبية نظرت تغريد بلوم لاحمد اللى فهم وقال: انا اسف بس ده شغلى ولازم اقوم بيه ع اكمل وجه وعشان نجيب حق اختك 
تغريد بتفهم: اكيد حضرتك ينفع استأذن دلوقتى؟
احمد: اكيد اتفضلى 
خرجت تغريد وهى بتغمض عيونها بحزن لقت فونها بيرن وكان اتصال من سلوى بنت عمها وكانت مسافرة بقالها شهر تقريبا 
تغريد بفرحة: سلوى وحشتينى اوى كده يا بت تسافرى وتنسينا بلاد برة نسيتك اصلك 
سلوى: والله انتى اللى وحشتيني اوى وزعلانة منكم انتى واختك عشان مهانش عليكم تسألوا عنى 
تغريد: وهنوصلك ازاى واحنا منعرفلكيش ارقام ولا صفحات 
سلوى: الاهتمام مبيطلبش ع فكرة بس انا اجدع منكم وجيبتلكم شوية هدوم وبرفانات انما ايه رنى ع اختك خليها ترجع بدرى من الشغل عشان وحشانى ولا سى كراميلا اخدها مننا 
تغريد بحزن: انا برة وهروح اهو هستناكى متتأخريش
استغربت سلوى صوت تغريد اخدت شنطة الهدايا وراحت ع بيتهم ولما وصلت كانت لسه تغريد موصلتش استقبلتها ابتهال وانصدمت لما شافتها بالاسود وانهيارها بالعياط ... سلوى بخوف: فى ايه يا طنط انتى لابسة اسود ليه مين ما.ت حد يرد عليا؟!
ابتهال: شمس تعيشى انتى 
سلوى من الصدمة وقعت ع الكنبة عقلها رافض التفكير والتصديق رفعت وشها وحاولت الثبات: ازاى؟
حكت لها ابتهال واكملت: لحد الان القضية شغالة ولسه معرفوش مين اللى عمل كده ؟!
سلوى: طب انتم قومتوا محامى ولا لا؟!
ابتهال: لا 
سلوى: ازاى ده لازم يكون فيه محامى يجرى ورا الموضوع عشان يجيب حق شمس انتم اكيد بتهزروا 
وصلت تغريد واترمت بحضن سلوى وقعدوا الاثنين يعيطوا بحرقة .... سلوى: لما سمعت صوتك كنت حاسة ان فيه حاجة غريبة بس كل اللى جه فى بالى انك متخانقة مع خطيبك وقولت لما اجى هوقعك واعرف بس يارتنى ما عرفت الحقيقة 
تغريد: امال انا اعمل ايه اللى عايشة فيها لحظة بلحظة ومبقتش فاهمة اى حاجة نفسى اكون فى كابوس افتح عيونى وافوق منه 
سلوى: متخافيش هنوقف محامى يجرى ورا القضية وحق شمس هيرجع يعنى هيرجع 
فى الوقت ده وصل مدحت وقال: السلام عليكم 
تغريد ببرود: وعليكم السلام خير ؟
مدحت: انا عاوز اخد فريد يعيش معايا 
تغريد: نعم ! فريد مين ده اللى عاوز تاخده مش ممكن انت فاهم ابن اختى هيفضل معانا واحنا اللى هنربيه واتفضل اطلع برة من غير مطرود
مدحت: اسمعى يا تغريد انا مش جاى استأذن انا هاخد ابنى يعيش معايا وفى حضنى انا معنديش اى استعداد اخسره هو كمان 
تغريد: بقولك ايه بلاش دور الحنية ده ترسمه عليا واتفضل اطلع برة 
مدحت بزعيق: اسمعى انا ممكن اروح المحكمة وارفع قضية واخد ابنى بالعافية 
قبل ما تجاوب تغريد وصل عمر وقال: ماشى روح المحكمة واعمل اللى انت عاوزه واما يطلع حكم انك تاخده وقتها ابقى شرفنا اتفضل اطلع برة 
مدحت: انت مفكر ان عيل زيك ممكن يخلينى ارجع فى كلامى!
عمر بهدوء: انا لحد الان بكلمك باحترام لان لا المكان ولا الظروف ناقصة وتسمح بالرد عليك فورينى عرض اكتافك 
خرج مدحت وهو ع اخره منهم ...وبعد مرور اسبوعين تزيد غموض القضية بالنسبة لاحمد ومحمود ويطلب منهم الذهاب فى مأمورية اخرى للقبض ع شخص ما فى المطار 
احمد لظابط المطار: اسمع يا اسامة انا عاوز كشوفات من الخطوط البحرية والجوية باسماء الناس اللى دخلت وخرجت من البلد خلال الشهرين اللى فاتوا وطبعا بالصور 
اسامة :حاضر يا باشا 
وصلت الكشوفات بعد مرور يوم كامل وبدأ احمد ومحمود وعدد من الظباط بفحصهم لاحظ محمود شئ غريب وصدم احمد جدا وووووووووووووووو.........

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-