رواية وقعت في حب خادمتي سما وياسين الفصل الاربعون 40 بقلم فرح القصاص

رواية وقعت في حب خادمتي سما وياسين الفصل الاربعون 40 بقلم فرح القصاص

رواية وقعت في حب خادمتي سما وياسين الفصل الاربعون 40 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة فرح القصاص رواية وقعت في حب خادمتي سما وياسين الفصل الاربعون 40 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية وقعت في حب خادمتي سما وياسين الفصل الاربعون 40 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية وقعت في حب خادمتي سما وياسين الفصل الاربعون 40

رواية وقعت في حب خادمتي سما وياسين بقلم فرح الكساس

رواية وقعت في حب خادمتي سما وياسين الفصل الاربعون 40

بيد*فنو اشرف وبياخدو العزا
يزن: خلاص كفايه يسما عشان خاطري لو عمي عايش اكيد مكنش هيحب يشوفك كدا 
سما بنهيار: قلبي وجعني اوي يايزن مش قادره اصدق اني بابا ما*ت خلاص مش هشوفو تاني انا مليش غيرو ف الدنيا 
يزن: هو دلوقتي في مكان افضل بكتير وغير كل ده مرتاح ولا انتي كان عجبك وهو بيتعذب في المرض 
سما بعياط وشهقه: لا 
يزن: يبقا تبطلي عياط عشانه وعشان الي ف بطنك هو دلوقتي محتاج الدعاء وتقرأي لي قرأن مش عياط
سما: حاضر 
يزن بيمسح دموعها:قومي اغسلي وشك وارتاحي شويه 
سما:حاضر انا فعلا محتاجه ارتاح 
وهي طالعه بتقابل حامد نازل 
حامد:البقاء لله يبنتي شدي حيلك 
سما بتهز لي راسه بتعب وكانت طلعه 
حامد: استني يسما انا كنت عايزك في موضوع 
سما: دلوقتي؟ 
حامد: انا عارف الوقت مينفعش وخصوصا دلوقتي بس عشان روح اشرف ترتاح 
سما: حضرتك قصدك علي موضوع ماما؟ 
حامد: اه بصي يبنتي ال... وبتقاطعه 
سما: لو سمحت ياعمي مش عايزه افتح الموضوع ده ومش عايزه اعرف حاجه خالص انا مش عايزه اخسر جوزي او حد تاني عشان موضوع قديم ولو علي ماما فهي عارفه انا بحبها قد اي وربنا يرحمها عن اذنك وبتطلع 
***************************بعد مرور سنه وخمس شهور
تميم وبيشد في هدوم سما: ماامي.. مامي 
سما: نعم ياتميم 
تميم: هنلوح عند ألتو أميله امتي
(هنروح عند خالتو أميره امتي) 
سما: حاضر يحبيبي بلبس أختك وهنروح هي فين اختك لميس 
تميم: مس عارف(مش) 
سما: يزن يايزن يلا يايزن هنتأخر كدا 
يزن بيطلع من الحمام وهو  وبيقفل القميص بتاعه 
يزن: استني هنشف شعري علي طول مش هتأخر 
سما: طيب خلي بالك من أبرار اعقبال مااشوف لميس 
يزن: حاضر.. ويشيل تميم يقعدو جنبها... قعد جنبها لحد مااسرح شعري ياتيمو 
تميم: حاضل (حاضر) 
:-
سما: خلصتي ياميسو 
لميس: اه يامامي خلصت 
سما: طيب يلا يحبيبتي 
لميس: انا هاخد معايا ال إيباد 
سما: لي احنا مش هنتأخر هنحضر عيد ميلاد انكل انس وهنيجي ع طول 
لميس: اوكي 
يزن وهو شايل أبرار و ماسك في أيدو تميم 
يزن: ها خلتصو 
سما: ايوا.. فين عمي وياسين 
ياسين: احنا موجودين اهو يلا 
يزن: يلا 
والكل بيخرجو 
*****************************
بيوصلو وبيسلمو علي بعض وبيعيدو انس 
أنس بيروح لي أميره وبيحاوطها من وسط*ها 
انس: انهارده اميره ادتني احلي مفاجأه وان هي هتجيب لي رزان اخ 
الكل بيفرح 
سما بفرحه: ألف مبروك ياميرو يحيببتي 
أميره: الله يبارك فيكي اعقبالك 
سما: لا كفايه كدا اويي تلاته زي الفل ربنا يخليهملي 
أميره بضحك: يارب يحبيبي 
والكل بيبارك ليها 
سما لحظت غياب لميس بدور عليها مش بتلاقيها
سما: يزن.. يزن... تعالي
يزن بيروح ليها  
يزن: نعم 
سما: شفت لميس؟
يزن: كانت هنا من شويه سبتها و روحت مع تميم الحمام 
سما بقلق: انا دورت عليها ملقتهاش 
يزن: ازاي اكيد هنا او هنا متقلقيش 
سما: والله دورت عليها ملقتهاش 
يزن: اهدي بس هندور عليها تاني 
ياسين: في اي سما بتعيط لي 
يزن: مش لقين لميس 
ياسين: يعني اي.. وازاي
سما بعياط: مش عارفه ياربي راحت فين بس. 
اميره: اهدي يسما اكيد هتلاقيها انتي عارفه لميس مش بتحب الدوشه والازعاج وبتحب تقعد لوحدها 
انس: تعالو ندور عليها تاني 
سما: عمي خد أبرار وخلي بالك من تميم اعقبال ماادور عليها 
حامد: حاضر يبنتي ان شاءلله هتلاقوها 
سما: انا هدور عليها بره وانت دور عليها هنا والناحيه التانيه من البيت يايزن 
يزن: تمام
انس: استني هاجي معاك يايزن 
يزن: ماشي
أميره: وانا جايه معاكي يسما 
سما: لا خليكي انتي حامل 
ياسين: استني انا هاجي 
سما: تمام
وبيفضلو يدورو عليها بس مفيش أثر ليها 
سما بعياط: هتكون راحت فين بس  
ياسين: اهدي يسما طيب هنلاقيها هنلاقيها 
سما: هنلاقيها فين ياسين دورنا ف كل مكان وانس ويزن دور عليها برضو ومفيش حاجه
ياسين بيلاحظ لميس واقفه مع واحده وشيله طفل في ايدها 
سما بتلاقي شارد 
سما: ياسين في حاجه؟ 
ياسين: ششش انا لقيت لميس 
سما بلهفه: فين.. فين 
ياسين بيخدها وبيروح لعندهم
سما: لمييييييس 
لميس بتتلفت ليها: مامي 
سما بعصبيه: انتي بتعملي اي هنا ومين الي واقفه معاها دي؟؟ 
لميس: مامي ممكن تهدي شويه 
سما: بقولك بتعملي اي و بتتلفت ليها.. وبزعيق انت مين انتي و عايزه اي من بنتي 
ياسين بعصبيه: بصلها و ردي عليهاااا 
سما بتمسك دراعها وبتلفها ليها 
سما بتفاجأ: قمر؟ 
ياسين: انتي بتعملي اي هنا يقمر؟ 
قمر بتنظر للاسفل: كنت... وبتقاطعها سما
لميس: ده الي كنت عايزه اقولهولك يامامي  اني كنت واقفه مع طنط قمر قابلتها بالصدفه وانا بتمشي وااه صح شوفتي ابن طنط قمر
ياسين بصدمه: ابن قمر؟؟؟ 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-