رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم منه ممدوح
رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل الثامن عشر 18 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منه ممدوح رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل الثامن عشر 18 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل الثامن عشر 18 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل الثامن عشر 18
رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل الثامن عشر 18
بتروح لين مع رامي وبيقعدوا في الحديقه ...
لين: بأحراج.. هو أحنا ليه مجبناش رودي تقعد معانا..
رامي: بسرعه...لا بلاش عشان خاطري الا رودي دي تخربلنا القعده..
لين: بضحك 😂.. مش للدرجادي يعني...
رامي: بأبتسامه هادئة.. متقلقيش.. وبعدين دي تعتبر رؤية شرعيه لينا... ها تحبي تسأليني عن أيه...
لين: بأحراج.. احم... أنا أنا
رامي: بضحك 😂 خلاص هتكلم أنا... أنا رامي عندي 26 سنه في أخر سنه كليه هندسه و إن شاءلله بعد 3 شهور هبقي معيد...وبالنسبه للعيله فا أنت عرفاهم...والاهم من ده كله...
❤ أني بحبك ❤
لين:..........
رامي:بخبث... اممم.. أفهم من كده أنك مش موافقه....وبيمثل أنه حزين بيقوم يمشي...
لين: بسرعه... لا أستني يا رامي.. واكملت بدموع ...❤ أنا بحبك ❤
رامي: بفرحه... أخيراً نطقتي يا لين قلبي...
تعرفي انا مش بس بحبك... لا أنا بعشقك من
أول يوم شوفتك فيه في الحفله وأنا حبيتك و حسيت أن قلبي بيدق جامد اوى لما بصيت في عيونك نسيت الحفله باللي فيها و ركزت معاكي أنتي وكل يوم حبي ليكي بيزيد أكتر من اليوم اللي قبله لما عرفتك أكتر وعرفت هبلك و جنانك و قلبك الحنون الطيب و دموعك دي اللي بتنزل بسبب مشاعرك الرقيقه...
لين:وأنا كمان بحبك من أول يوم شوفتك فيه...
رامي: بهيام... بحبك بكل ما تحمله الكلمه من معني و أرغب في أن أكمل بقيت حياتي معاكي تقبلي تتجوزيني..؟
لين: ببكاء.. أيوه..
رامي: بحب.. تب بتعيطي ليه دلوقتي.. أنتي مش موافقه ولا ايه؟
لين: وهي بتمسح دموعها بظهر أيدها زي الاطفال.... لا أنا موافقه بس ده وقت تعترفلي فيه بحبك ولا تطلب مني الجواز فيه...
رامي: بأستغراب... هو كان المفروض اني أطلب أيدك في وقت غير ده؟
لين: أيوه.. انا واحده بتعشق اللحظات.. فين الخاتم فين الورد فين الشمع فين القعده الرومانسيه اللي علي البحر بتاعت الرويات... ولا هما أبطال الرويات أحسن مني...
رامي: بضحك 😂 يعنى كل البكاء ده علشان عايزة جو رومانسي زي أبطال الرويات...
لين: أممم
رامي: بحب...حاضر ياقلبي أحلى جو رومانسي هيتعمل ليكي بس متعيطيش تاني انتي دموعك دي غاليه عندي أوي أوي...
وبيقعدها علي الكرسي وبيطلع يجري علي جوا القصر....
رودي: تفتكروا المجانين اللي برا دول هيتفقوا مع بعض؟
وليد: متقلقيش عليهم أصل ربك ما جمع الا اما وفق...
الحسن: معاك حق يا ولدي...
رامي: وهو واقف علي باب القصر و بينهج و فرحان... لولولولوي زغرطولي هيصولي و هتجوز هتجوز هتجوز هتجوز....
بيضحك الكل علي رامي 😂😂😂😂😂😂ماله ده؟
رامي: يا سعديه يا سعديه...
سعديه: أيوه يا ولدي...
رامي: هاتي كل الشمع اللي عندك و تعالي...
وبيطلع يجري علي السلم بتجاه أوضته بيجيب علبه حمرا و بينزل بيروح تجاه الصالون اللي قاعدين فيه وبياخد باقة الورد 🌹 اللي موجوده في الفاظه و بيمشي.... تعالي ورايا بسرعه يا سعديه.. لولولولوي هتجوز يا سعديه...
سعديه: بضحك.. وهي ماشيه وراه.. ربنا يفرح قلبك يا ولدي...
ريحانه: تفتكروا رامي بيعمل ايه دلوقتي؟
وليد و رودي فى نفس الوقت أحنا حذرناه بس هو اللي أصر...
فريده: بقلق.. ليه فيه أيه يا بنيتي؟
رودي: بضحك 😂 أصله بيتقدم لوحده عاشقه للحظات... وبعدين أحنا لسه هنسأل... يلا كلنا نروح نشوف المجنون ده بيعمل ايه...
وبيطلع الكل علي حديقة القصر بيلاقوا رامي عمال يلف حولين نفسه... وشكله يضحك 😂
وليد: بضحك 😂 شكلك مسخره وأنت عمال تلف حولين نفسك كده يا رامي..
رامي: بغيظ...سمعتك علي فكره..روح يا رب يا وليد أشوفك مسحول سحلتي ومتمرمط مرمطتي أنت وأختك عاشقة اللحظات دي...
رعد: بضحك 😂 تستاهل ...
رامي: بيروح يمسك أيد لين ويوقفها في منتصف الحديقه و يولع الشمع و يرصه حوليها علي شكل قلب وجنبه الورد و بيكون شكله جميل جداً و بينحني علي رجل واحده و بيطلع ورده جوري حمرا من ورا ضهره وبيعطيهالها...
ويقولها...هذه الورده الحمرا الجميله تدل علي مدي حبي لكي ولكنك أجمل منها بكثير...
أنا أحبك يا لين قلبي ❤
وبيطلع علبه حمرا من جيبه وبيفتحها بيكون فيها خاتم 💍 فضه شكله جميل ورقيق...
وهذا الخاتم الرقيق مثلك يدل علي اني اريد أن أكمل بقيت حياتي بجوارك ... تقبلي تتجوزيني؟
لين: بفرحه... أكيد بقبل..
بيلبسها رامي الخاتم وهو مبسوط جدا والعيله كلها فرحانه ليهم..
رودي: بتصفيق و تصفير... الله عليك يا رامي يا جامد... أيه يا أبني الحلاوه دي... الله عليك يا حبيب والديك...
رامي: بأبتسامه...عجبك الأداء الرومنسي؟
رودي: بمرح.. لا طلعت رومنسي يلا....
رعد: وهو بيقرب من رودي وبيهمس في ودنها من غير ما حد يلاحظ...
علي فكره انا رومانسي جداً بس انتي...
رودي: بتكون متوتره من قربه ليها و أنفاسه الدافئة اللي علي وجهها و دقات قلبها عليت...بس بتداري مشاعرها .... هو انا عملت حاجه؟
رعد:بأبتسامه... بتتهربي.. بس صدقيني هيجيلك يوم وتقعي فيه وانتي اللي هتيجي تقوليلي...
رودي: في نفسها تباً لك و لابتسامتك المهلكه يا رجل... أمممم.... هقولك ايه بقا؟
رعد: تعرفي.. ب ح ب ك... يعني ايه؟
رودي: وهي تدعي التفكير ...أممم يعني ايه؟... أيوه لاقيتها...
رعد: بفرحه... أيه؟
رودي: يعني عفاف..
رعد: بصدمه... أيه؟
رودي: بتمشي تروح ل لين وهي بتضحك.. بقولك عفاف يا رعد..
رعد: بضحك 😂 وربنا مجنونه بس بحبها...
وبتروح رودي تبارك ل لين و رامي..وبيروح رامي للشباب..
رودي:مبروك يا قلبي..
لين:الله يبارك فيكي ياروحي..
ريحانه: برافو عليك يا رومي كنت رومانسي أوي..
رامي: بأبتسامه.. شكرا يا قلب رومي..
وليد: من وراها... ما أحنا طلعنا عارفين الرومانسيه أهو ...
ريحانه: وليد أنتي هنا من أمتا؟
وليد: هو أسمي بقا حلو كده أمتا؟
ريحانه: بكسوف... خلاص بقا..
وليد:انتي مسميه دي رومانسيه تب ما تديني فرصه وأنا أعرفك الرومانسيه علي أصلها...
ريحانه:بصدمه.. وليد أنت طلعت باد بوي...
وليد: بضحك علي تهاربها... لا انا جود بوي مع كل الناس اللي معاكي أنتي ببقي باد بوي... وبيهمس في ودنها بصوت رقيق...لانى
❤ بحبك ❤
ريحانه: بخجل ووجه أحمر.. و أنا كمان.. وبتجري ناحية رودي و لين...
رودي: بأستغراب... مالك يا ريري وشك أحمر كده ليه؟
لين: بغمزه.. الحب ولع في الدره ولا أيه؟
ريحانه: بغيظ... طبعاً هتوقع منك أيه ماهو وليد أخوكي...
رودي ولين: بضحك... ماهو خطيبك برضوا مش بس أخونا 😂
ريحانه: بضحك.. في نفس المركب يا أوختشي..
رودي: بفخر... البت دي تربيتشي..
لين و ريحانه:في نفس واحد... تربيه واطيه... وبيضحكوا كلهم مع بعض وبيحضنوا بعض في جوا يملأه الفرحه...
فريده: من خلفهم واني مليش في الحضن ديه نصيب ولا ايه؟
البنات مع بعض...انتي ليكي الحضن كله يا ماما وبيحضنوها كلهم...
الحسن: ربنا يديم الفرح عليكم يا ولاد..
الكل: يارب 😍
سعديه: يا حسن بيه الراجل اللي جوه فاق وبيسال عليكوا...
الحسن: أحنا جايين يا سعديه... وبيدخل الحسن و رعد و رامي و وليد... و البنات بيفضلوا برا...
بيدخلوا من باب القصر بيكون الشخص ده واقف في الصاله و مديهم ظهره...
الحسن: حمد الله علي سلامتك يا ولدي...
بيلف الشخص وجهه وبيقول... الله يسلمك.. أيه ده عمي الحسن؟
رعد: بحده.. أسمه جناب القاضي العورفي للصعيد... أنت مين و أيه اللي جابك الصعيد اهنيه و دخلت أزاي من غير أذن كبيرها...
الحسن: أهده شويه يا ولدي...
الشخص:بضحك 😂 لسه زي ما انت يا رعد طباعك حاده متغيرتش...
رعد: بأستغراب...أنت تعرفني؟
الشخص: جرا ايه يا عمده أنت نسيتني ولا ايه؟.. أنا زياد أبن الحج خلف الله...
رعد: بفرحه...زياد يخرب عقلك أتغيرت أوي...
زياد : وأنت أتغيرت يا صاحبي بس الهيبه المرعبه لا 😂
رعد: بضحك😂 أنت رجعت من أمريكا أمتي.؟
زياد: لسه راجع من أمريكا أنهرده...
رعد: بضحك وهو يحتضنه....
يا راجل يوم ما تيجي بعد الغيبه دي كلها تعمل حادثه و تبقي علي وشك الموت...
زياد: بضحك.. النصيب والله يا صاحبي...دا أنا كنت جاي طول الطريق سليم و أول ما أدخل البلد أشوف جنيه تسحرني و أنسي الطريق و ألبس في شجره....
وليد: بضحك 😂 وهو انت بتصدق في الحاجات دي...
زياد:بضحك..لا مبصدفش..بس مش معقول الجمال ده كله و تبقي بني أدمه...
رامي:بضحك...اه يا زياد يا شقي يعني أنت عملت الحادثه علشان كنت بتعاكس..
زياد: رامي حبيبي عامل ايه؟
رامي: وهو يحتضنه..الحمدلله بخير...وأنت أخبارك إيه؟
زياد:عامل حادثه زي ما انت شايف... بس الحمد لله أن رعد أنقذني في الوقت المناسب والا...
رعد:الصراحه..مش أنا اللي أنقذتك؟
زياد:اومال مين؟
رعد:الدكتوره رودينا هي اللي أنقذتك...
و في الوقت ده بيدخل البنات من باب القصر بعد ما لاحظوا غياب الشباب....
زياد: وهو بيشاور علي رودي... اهي هي دي الجنيه اللي سحرتلي و عملت الحادثه...
رودي: بأستغراب... أنا جنيه يا أبني.. دا أنت قليل الذوق بصحيح بقا بعد اما أنقذ حياتك تقول عليا جنيه...
زياد: بهيام.. أكيد جنيه مش معقول تكوني بني أدمه...و بالجمال ده كله..
رامي و وليد: وهما واقفين جنب بعض... الله يرحمك يا أبني ...
وليد: مسكين ينقذوه من الموت و برضوا الموت بيجري وراه...
رامي: اللهم أجعل مثواه الجنه.. أمين... 😂
رعد: بغضب و غيره... زياد.. أحب أعرفك دكتوره رودينا النجار وهي اللي أنقذت حياتك...
زياد:بصدمه.. ها ايه قولت مين.. دكتوره رودينا النجار العالمه المشهوره...
رعد: بغضب...ايوه هي..
زياد:بس ازاي هي عالمه مشهوره أوي كده وفي السن ده كده وفي الشكل ده كده...دا أنا لما كنت بقرأ عن أنجازاتك وانا في أمريكا أفتكرتك عندك سبعين سنه...
الحسن: بضحك 😂 كلنا أتصدمنا زييك كده في الأول يا ولدي...
رودي: جرا أيه يا حسونه انت بتعايرني بشكلي علي فكره الكبر كبر العقل مش الجسد...
رامي: يا اختي أتوكسي دا انا واحد أكبر منك بسنه كامله و معملتش ربع اللي عملتيه لا و اللي يشوفك يقول طفله عندها 15 سنه..
رودي: وهي بتقلد نسمه...الله إكبر.. خمسه في عينك.. حتي في دي بتحسدني..
بيضحك الكل علي طريقتها المضحكه 😂😂حتي زياد بيفضل بصص ليها و عينه بتطلع قلوب... 😂😂😂
ورعد فاضله دقيقه و يقلع عينيه علشان ميبصش عليها...
في الوقت ده بيدخل أكرم بسيارته من بوابة القصر هو و رجالته و أسطول من السيارات...
بيوقف الرجاله برا و بيدخل جوا ...
أكرم: بفرحه...رودي كيف جئتي الي هنا الم تكوني مختفيه منذ الصباح..؟
رودي: أهدا يا أكرم.. بصراحه.. أنا كنت أشعر بالملل لذا استيقظت باكرا وخرجت بدون أن يراني أحد لاتجول في البلد...
أكرم: بحب.. لا بأس يا جميلتي و لكن لا تخرجي لوحدك ثانيتاً فقط أخبريني ان أردتي إن تذهبي الي اي مكان..
رودي: أيفت.. ولكن اين كنت أنت؟
أكرم:كنت في القاهره...
رودي: لماذا؟
أكرم: هناك شخص أشك به لذا ذهبت إليه عندما أختفيتي.. ظننت أنه أختطفكي.. اوه وقابلت خالد هناك..
رودي: وهل أخبرته بأختفائي؟
أكرم: لا لم أخبر... ولكن هو أخبرني أن أخبرك أنه سيأتي بعد يومان مع القوات ليصتحبكي الي الاجتماع...
رودي: بفرحه... حقاً..
أكرم: أجل.. أستعدي فا بعد يومان ستصبحي وزيره..
رودي: الحمد لله اني هحضر خطوبة البنات..
زياد: ألف مبروك يا دكتوره...
رودي: الله يبارك فيك يا..
زياد: أسمي زياد و انا بشمهندس كمبيوتر..
رودي: بجديه... اهلا يا بشمهندس زياد...
زياد: هو اسمي احلو كده ليه؟
رعد: بغضب.. زياد..
رودي:بحده... بشمهندس التزم حدودك معايا والا هيبقي ليا تصرف تاني معاك...
أكرم: وهو يخرج المسدس من جيبه...
ولما تتعبين نفسك يا جميلتي... وبيوجه المسدس علي زياد..
رودي: أكرم اخفض السلاح..
أكرم: ولكن...
رودي: بحده.. أكرم أهداء...لما تستخدم السلاح بدون الحاجه اليه...
أكرم: بأبتسامه.. هذا تعود يا عزيزتي..فا انتي لم تري أكرم القديم من قبل...
رودي: بل رايته ولكن أكرم الانسان أجمل بكثير..
زياد: بتساؤل ل رعد.... هو مين الاخ اللي طالع من فيلم فجر الاسلام ده؟
رعد: بغيره... ده أكرم كورفالي.. الظابط المساؤل معايا عن حماية رودي...
أكرم: يا رعد..
رعد: أجل.. يا أكرم ماذا تريد..؟
أكرم: في الواقع أن رجالي كلهم معي في الخارج.. فهل يمكنهم البقاء هنا الي حين موعد الاجتماع؟
رعد: أجل.. يمكنهم البقاء هنا..
الحسن: يا جابر..
جابر: أيوه يا بيه؟
الحسن: جهز المضيفه الورانيه للرجاله اللي برا...
جابر: تحت امرك.. وبياخد جابر رجالة أكرم المضيفه التابعه للقصر...
بيدخل......................
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا