رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الرابع عشر 14 بقلم منار محسن
رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الرابع عشر 14 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منار محسن رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الرابع عشر 14 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الرابع عشر 14 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الرابع عشر 14
رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الرابع عشر 14
الشخص بصدمه:انت بتقول ايه عرفوا حقيقتك ازاي قولي
سامح بخوف وتوتر:يا فندم مش عارف وانا مرعوب يا وحش بيه أنا كده بضيع يا بيه
الوحش:اهدي واسمعني كويس انت لازم تبين عدم صدق كلامهم
سامح بتركيز:ازاي يا فندم أنا بجد خايف على عيالي اكتر مني
الوحش لكي يطمنه:ركز وافهم احنا هنديك معلومات صحيحة بس ده عشان يثقه فيك لأن غير كده هيقتلو.ك فاهم
سامح بخوف:طيب هعمل ايه
الوحش:اسمع انت هتعمل.......ولازم تخلي بالك كويس
سامح ببعض من الراحه:تمام يافندم بتمني يرجعه الثقه فيا تاني
الوحش: متقلقش يا سامح وولادك في امان متخفش عليهم
سامح:شكرا يا فندم بعدها تذكر شئ اه صحيح يا وحش بيه الكبير كان بيكلم ممدوح عن واحدة خ.طفها ممدوح من فترة بس مين معرفش
الوحش بأهتمام كبير لكلامه:قولي اللي سمعته بالظبط يا سامح وخط.ف ايه
سامح حكي له كل ما حدث وأكمل اظاهر أنها ملهاش علاقه بالشغل يا فندم لأنه قاله دي دفاتر قديمه يعني حاجه من ماضي ممدوح واللي أنا شاكك فيه أن ممدوح ده مش اسمه الحقيقي لان اللي بيخش مع الكبير بينسي كل حاجه كانت ليه فالماضي حتي اسمه كمان بيبقي ماضي بس ممدوح غالي شويه عند الكبير
الوحش بتفكير: الموضوع بيتلعبك اكتر من الاول ممدوح ده شخص اصلا مجهول الهوية بسبب أن الكبير خفا كل حاجه تثبت شخصيته الحقيقية بس هعرف كل حاجه قريب اوي ونظر لسامح تمام يا سامح امشي انت ونفذ اللي قولتلك عليه وفعلا رحل سامح لكي ينفذ ما طلبه منه الوحش
بعد خروج سامح ظهر الفهد والنمر من خلف باب سري
النمر: الموضوع في لغز كبير يا وحش شكلها عمليه خطير.ة وهتظهر حاجات أ.خطر انا اصلا مش مطمن لي ممدوح ده
الفهد:أنا ملاحظ أن الموضوع بيزداد صعوبة اكتر انا بدأت اقلق وزي مقال النمر ما خفي كان اعظم احنا لازم نفتش اكتر وراهم
الوحش:صح ده اللي بفكر فيه لازم نعرف تحركات ممدوح كويس واكتر مكان بيتردد عليه
النمر:ولازم كمان نحافظ على سامح ده خيط مهم لينا وكمان العيون اللي بتنفذ واولهم سوزي لازم تتراقب اكتر من سامح
الفهد بجديه:هتبقي كار.ثه كبيره لو معرفتش تجيب اي أوراق أو معلومات خلال الشهور الجايه وكمان لازم نوصلها أنها تحافظ على تصرفاتها عشان الكبير ميقلقش منها هي كمان خصوصاً أنها جايه من طرف سامح
الوحش: متقلقش سوزي مافيش منها خوف الأهم سامح دلوقتي مهما كان هو مهم وكمان مهدد بالمو.ت في اي لحظه ممدوح زي ما كلنا عارفين أنه خبيث هو والكبير ومن الصعب فهم دماغهم المهم ونظر إلى النمر والفهد احنا لحد دلوقتي محدش يعرف احنا مين مش لازم نظهر أو نعرف اي حد احنا مين لأن في خطر علينا وعلى اللي حوالينا فاهمني كويس صح
النمر بغموض:صعب اي حد يعرف احنا مين ولا ايه
فهد وغموض: ايوه صح وأكمل شفت يا وحش الرائد حازم عمل ايه مع ممدوح سجل كل ما حدث بالتفصيل ونظر للنمر لاء برافو عليه بجد
الوحش بهمس:فهد اسكت في حد جي يلا يا نمر بسرعه وخرجه سريعاً من الباب السري
عند قمر وبدر في الغرفه
بدر بضحك:بقولك ايه أنا مش مصدقه أننا قدرنا نحر.ق د.م أبيه حازم أنا مبسوطه اوي بجد
قمر بخبث:ولسه لو هو الرائد حازم احنا نساء المستقبل وذي ما بيقولوا أن كيدهن عظيم وأكملت بقولك ايه خفي على الظابط على مش كده الراجل معملتش حاجه
بدر بغيظ:بقولك ايه انتي أنا ما صدقت نسيت بعد ما ضايقت أبيه حازم وضحكت انتي عارفه اللي مضحكني إن إحنا مطلعين عنيه ولسه بنقول ليه أبيه حازم
قمر بحده مصطنعه:بنت عيييب احنا بنعمل ايييه دايما
ضحكت بدر:بنعمل الصح يا بروف
قمر بفخر:ايوه برافو يا حبيبتي خليها قاعده في حياتك وضحكه على هزارهم وبعدها ذهبه لكي يذاكره لأنهم اقتربوا من الامتحانات
عند حازم بعد وقت ذهب إلي القسم
حازم دخل مكتب على بدون أن يترك الباب
علي يخضه:ايه دخلت بوليس الادا.ب دي يا بني حرام عليك
حازم:بقولك ايه هما فين انا جي عايز انزل عليهم ضر.ب من هنا للصبح هاتهم يلا
علي يحاول أن يُهديه:اهدي كده واقعد يا حازم وانا هجبهملك لحد عندك بس اهدي
حازم وهو يجلس بهدوء ما قبل العاصفه:بقولك ايه هتهم في زنزانة افتراضي يلا
علي:بس يا حازم
حازم وهو يقاطعه:لو سمحت مش هعيد تاني ممكن تخلص وتنفذ كلامي لو سمحت
علي بقلت حيله نفذ طلبه لانه يعرف صديقه أنه الآن في اعلى مراحل الغضب والعند وبعدها دخل حازم للشباب وطاح فيهما الضر.ب وكأنهم اكياس ضخمه يلعب عليها بوكس بكل قوته وغضبه وهو يتذكر كلام قمر وي كلام على عما فعله هؤلاء الشباب مع بناته الصغار فأنه يخشي عليهم اي اذي لم يكن كلام قمر صحيح كان حازم يراقبهم من بعيد عندما كان مبتعد عنهم بس كان في قلبه في وقتها الكثير من الكر.ه من ناحية قمر أما الآن هو لم يحدد ما في قلبه ولكن الآن يوجد بي داخله الشعور بالغيرة والقلق والكثير والكثير من المشاعر التي لم يعرف تفسيرها بعد،نسيب حازم ونروح مكان جديد علينا كلنا
يقف ممدوح أمام منزل منعزل عن المناطق السكانيه ويفتحه ثم يفتح البدروم الخاص بالمنزل وينزل فيه
ممدوح بخبث:اهلا بيكي اكيد وحشتك صح الكل مفكر انك في ذمة الله بس مش هسيبك غير لما اعرف وديتيها فين ومسكها من شعرها انطقي يا كلب.ه وديتيها فين انطقي بقولك لا.خلص عليكي
المراه بضعف وتعب:ما.تت قولتلك الف مره ما.تت افهم بقا
ممدوح يتوعد:ما.تت تمام اترحمي بقا على ابنك يا فايزه هانم
فايزه بصدمه:عامر ابني.....يتبع
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا