رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل العاشر 10 بقلم منه ممدوح
رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل العاشر 10 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منه ممدوح رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل العاشر 10 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل العاشر 10 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل العاشر 10
رواية تلك الصغيره البريئة رودي ورعد الفصل العاشر 10
رعد: يا جابر جيب الحبال...
رودي و رامي بيبصوا لبعض بخوف...
رامي: بخوف هو انت ناوي تعمل ايه؟
رعد: بصوت مخيف.. هعمل كل خير أن شاءلله يا خوي...
رودي: بدراميه.. بس متجبش سيرة ربنا اللي انت متعرفهوش انت شيطان انتو.. أهل أزاي أنا عايز اعرف و اهل دول واخوات ولمه ولا دول تعابين و سامه...
رامي:بتصفير و تصفيق 👏برافو عليكي يا فنانه برافو يا بت ولا محمد رمضان في مسلسل البرنس....
رودي: بغرور مصتنع شكرا شكرا ياه حب الناس نعمه.. 😂😂
في وقت لما بيتكلموا بيجب جابر الحبال و رعد بيربط رودي و جابر بيربط رامي...
رامي: حرام عليك اكده يا خوي مكنوش طبقين أندومي اللي يعملوا فينا أكده...
رعد:بيجب كرسي وبيقد قدامهم ببرود اني مزاجي اكده...
رودي: ده ظلم و انتهاك لحقوق الانسان...
رامي: بتاييد ايوه أحنا لينا حقوق كا بشر...
رودي: انت ظالم ظالم ظالم...
رامي:بضحك 😂 لا أفورتي المره دي يا رودي..
رودي: تب استني أقولها بطريقه تانيه..وبتتكلم أسباني.. eres injusto injusto injusto......
رامي: بذهول.. ايه دا انتي بتتكلمي أسباني....
رودي: بضحك علي ملامحه بتكلم أسباني و انجليزي و تركي و صيني و ياباني و هندي ولغات تانيه كتير...
رعد: باعجاب بسم الله ماشاء الله كل دول...
رودي: بفخر انا و الحمدلله بتكلم 45 لغة...
رامي: وهو فاتح بقه بطريقه مضحكه انتي بتقولي كام....
رودي: بضحكه عاليه 😂😂😂 مالك يا ابني انا بقول 45 عادي يعني
رامي: عادي ايه يا بت دا انا بتكلم انجليزي با العافيه...
رعد: وهي زيك يا فاشل...
رامي: شكرا لمدحك يا غالي... الا قوليلي يا رودي اتعلمتي كل اللغات دي ازاي و انتي عالمة ذره ازاي في السن الصغير ده من شكلك معدتيش 20 سنه...
رودي: لا انا عندي 25 سنه..
رامي: مش باين عليكي خالص...
رودي: انا أصلا خلصت جامعه علي 20 سنه....
رامي: بذهول ازاي يعني....
رودي: بضحكه خفيفه انا ذكيه جداً من وانا صغيره و والدي و والدتي
كانوا باحثين في علوم الذره و انا كنت بحب المجال دا من صغري لحد ما في يوم عملوا حادثه و انا عندي 10 سنين و اتوفوا و خالد هو اللي رباني و لاني كنت ذكيه كنت بخلص سنتين المدرسه في سنه و دخلت كلية العلوم و انا عندي 16 سنه
رامي: باستغراب.. ازاي..
رودي: عادي اتخطيت امتحانات القبول و جبت امتياز فا مخدوش بالسن وقبلوني و بعد أربع سنين دراسه كنت بطلع دائما اول جمهوريه وايجتلي منحه ماجستير في كاليفورنيا و سافرت عملت الماجستير في سنه و اخدت منحة دكتورا من جامعة كاليفورنيا في انجلترا و سافرت انجلترا و اخدت الدكتورا بامتياز في علوم الذره وكل دا وانا عندي 22 سنه ف ايجالي دعم من الدوله علي الابحاث اللي عملتها و الدرسات عن علوم الذره واستخدامها في الطرق السلمية زي علاج الامراض و سافرت الصين و الهند و اليابان و أمريكا و تركيا اقابل علماء و اعرض عليهم افكاري و ساعدوني و قدرت بفضل ربنا أعمل الأبحاث كلها و كل الدول اللي سافرتها أستفادوا بالطرق السلميه و العلاجيه و العلمية اللي عملتها لإستخدام الذره و عرضواعلي الشغل هناك لكني رفضت فا كنت بأخد الجنسية في اغلب الدول اللي سافرتها كا تقديرا ليا و لمسعدتي علي العمل بحريه....
رامي: يعني انتي معاكي جنسيات غير الجنسية المصريه؟
رودي: اومال يا ابني انت فاكرني اي حد انا معايا 6 جنسيات غير الجنسية المصريه...
رعد: وليه ما اشتغلتيش في الدول التانيه؟
رودي: أنا عملت الابحاث علشان أساعد بيها الناس عامه بس أنتساب الابحاث خليته ل بلدي فا سلمتها للدوله و رجعت أستقريت في مصر مع خالد و ايجاتلي فكرة اني أعمل بحث اجمع فيه بين علم الذره و صناعة المخدرات و فكرته نجحت بس بقا في ناس متقبلتش الفكره و حاولت تقتلني علشان بسبب حظر عليهم فا الانتربول المصري قرر يحميني.... فاكملت بمزاح.. ويشاء القدر خالد ميلقيش غير رعد يتولي حمايتي تب يراعوا اني حد مهم و مترشحه لمنصب مهم في البلد لا ازاي اخرتي مربوطه علي نخلة....
رعد: تصدقي ربنا له حكمت في حكمه...
رودي: ونعم بالله يا اخ رعد فكني بقا علشان رجليا و جعتني من الوقفه...
رامي: عندي استفسار بسيط كدهون يا حضرت الدكتوره...
رودي: بضحك 😂 ايه الاحترام دا يا واد يا رامي....
رامي: طبعاً يا بنتي لازم احترمك دا انتي عبقريه ..
رودي: بمرح لا يا اخويا انا بحب التهزياا....
رامي: بضحك 😂😂😂 ماشي رودي: المهم ايه هو الاستفسار بتاعك؟
رامي: انتي بتقولي انك مترشحه لمنصب مهم في البلد تقصدي ايه..
رودي: اي دا هو انا مقولتلكشي....
رامي: لا مقولتليشي....
رعد: هو انا حاسس ليه ان في مصيبه هتحصل...
رودي: مصيبة ايه بس يا برنس دا أنا و بلا فخر مترشحه لمنصب وزيرة البيئة ...
رامي: بصدمه.. ايه وزيرة البيئة...
رودي: بضحك مالك يا ابني هو انت كل شويه هتتصدم...
رعد: بحزن لانه تذكر كلام زين... لكن خالد مقليش قبل كده؟
رودي: ما خالد لسه معرفش الموضوع.. ياه متشوقه اقوله جدا...
رامي: علشان تشوفيه فخور بيكي طبعاً..
رودي: بضحكة شر لا طبعاً علشان هبقا أعلي منه في المنصب وهستبده لما ابقي وزيره و هو لواء ياه علي اليوم ده....
رامي: بضحك 😂 يا بنت الايه دا انتي اللي شيطانة مش رعد...
رودي: اه والله فكرتني و انت يا رعد هتشوف مني ايام طين...
رعد: بضحك 😂 يعني اعمل فيكي خير و نويالي الشر....
رودي: خير مين يا ابو خير اومال الربطه اللي انت ربطهالي دي أي دا انا ظهري اتقطم....
ليأتي صوت من خلفهم... هل تريدين مساعده يا جميلتي؟
لينظروا للصوت و يتفاجاوا...
رودي: أيه دا انت هنا من امتا و ايه اللي جابك هنا يا كركر...
أكرم: انا هنا منذ كلامك عن الانجازات التي قمتي بها جميلتي...ولكن من هو هذا الكركر الذي تتحدثين عنه؟
رودي: بضحك 😂 انت هو كركر....
رامي: بضحك 😂 مين الاخ اللي طالع من مسلسل تاريخي دا...
رودي: دا أكرم دا اللي كان خاطفني..
رامي: بمرح بس تصدقي الواد موز اوي....
رودي: بزمتك معنديش حق..
رعد: بغيره.. رودي رامي اسكتوا...
وانت ايه اللي جابك اهنيه و دخلت هنا ازاي...
أكرم: بخبث انا هنا لكي أري تلك الجميله و بيشاور علي رودي...
رودي: بمرح.. شكرا يا برنس شوفتني روح بقا....
أكرم: بضحك 😂 أوه جميلتي لم ااتي لهنا لكي اذهب بدونك...
رعد: بغضب.. بيروح يمسكه من ياقة قميصه وبيضربه بوكس 👊 في وشه بيوقعوا الارض... بيقوم أكرم وبيردله الضربه...
رودي: الله عليكم تيران بتتعارك تب فكوني اشجع علي الاقل....
رامي:بضحك 😂 يا عبصمد اتنين فشار و واحد بيبس لو سمحت...
رودي: بضحك مماثل فشار بالجبنه لو سمحت يا عبصمد 😂😂😂
رعد: بغيظ.. منهما اقفل خشمك انت وهي....
أكرم: بحب لا تقلقي يا عزيزتي سانقذكي من هذا المكان...
رودي: ايه القرف دا أحنا عندنا جفاف عاطفي يا اخ مش ناقصين محن وحيات والدك... وبعدين انت واحد مجرم و كنت خاطفني ايه اللي جابك هنا...
أكرم: بحب لقد تغيرت منذ رأيتك يا حبييتي و لا تقلقي ساعلمكي انا معني الحب علي يدي و يغمز لها..
رامي: بخوف انت اللي جبته لنفسك و بيبص ناحية رعد اللي انقض علي أكرم مثل الوحش و فصل يضرب فيه بكل قوته.......
ليأتي صوت من خلفهم وهو يقول رعد كفايه كده...
رعد:...............
رودي: بصدمه.......؟؟؟؟؟
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا