رواية سندي الكريم مليكه وكريم الفصل السادس 6 بقلم حبيبه الشاهد
رواية سندي الكريم مليكه وكريم الفصل السادس 6 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة حبيبه الشاهد رواية سندي الكريم مليكه وكريم الفصل السادس 6 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية سندي الكريم مليكه وكريم الفصل السادس 6 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية سندي الكريم مليكه وكريم الفصل السادس 6
رواية سندي الكريم مليكه وكريم الفصل السادس 6
: زين أنت هتجي تطلبني من كريم أمتا
بصلها بصمت نظرة في عنيه بقلق: السؤال تقيل عليك اوي كدا أنت كل مره بتتهرب من السؤال
مرر ايديه على ضهرها: ما احنا متجوزين اهو عايزه ايه تاني
: متجوزين متجوزين عـ رفي محدش يعرف بجوزنا غير الشهود اللي كانه عند المأذون بس أنا خلاص فاضل كام يوم واتم الـ 18 سنه وهنتجوز رسمي
بيدفن رأسه في عنقها: ما احنا كنا لطاف مع بعض إية السيره اللي تنكد على الواحد دي بس
بعده عنه بقلق: تقصد ايه بكلمك دا
مسك خصله من شعرها ببرود: أحنا اخرنا مع بعض ورقتين عـ رفي أما لما أجي اتجوز هتجوز واحده من بيت محترم مش واحده وافقت بسهوله تتجوز عـ رفي
حست أن الوقت وقف في الحظه دي قامت من على قدمه بصدمه شديدة: وأنا مش من بيت محترم هو دا ذنبي أني وثقت فيك وحبيتك " دموعها نزلة غظب عنها " استغليت صغر سني علشان تتسـ لى بيه دا أنا حبيتك لا لا أنت أكيد بتهزر مش هتعمل كدا صح " جلسة تحت قدامه ببكاء " متعملش فيه كدا أبوس ايدك
دفعها وقعت على الأرض بغضب: قومي غيري هدومك وتخرجي من هنا ومشفش وشك هنا تاني دا لو أنتي مش عايزة وموافقه ترضي بالوضع اللي احنا عليه
: متحسسنيش أني رخيـ صة أوي بالنسبالك
سند بضهره على الحائط وربع ايديه ببرود: أنتي فعلاً كدا سلـ متي نفسها لـ صاحب أخوها
: أنت بجد شيفني قدامك رخيـ صه الحق مش عليك الحق عليا أني حبيتك ووثقت فيك وأنت مش راجـ ل واحد واطـ ي وزبـ اله استغلتني علشان تفكيرك المريض
اتعدل في وقفته بغضب: عارفه لو سمعت كلمه كمان هـ دفنك مكانك هنا
قامت من مكانها بصعوبه وهي مصدومه فيه: أنت أوسـ خ شخص قبلته في حياتي
أنهت كلامها ودخلت الغرفة أتفجأة بقبضت ايده على شعرها سحبها بعـ نف صرخت نورهان بألم
زين بغضب جحيمي: أنا هوريكي مين اللي وسـ خ يا زبـ اله
دفعها وقعت على الأرض وسحب الحـ زام من على التسريحه نظرة ليه نورهان برعب وقبل ما تستوعب كان أنهال عليها بالضـ رب وهي تصرخ من شدت الألم التي شعر بها سحبها من شعرها نظر إلى عيناها الحمرا من البكاء بقسوه
: قدامك خمس دقايق تكوني لبستي ومشيتي من هنا " كمل بتحذير " ولو جبتي سرتي بالكلام صدقيني مش هيكفيني فيها مـ وتك أنتي فاهمه
هزت رأسها برعب وشفيفها بتتخبط في بعض من البكاء: فـ فاهمه
زين بشخيط: يلا قومي من قدامي
اتنفضت من الرعب قامت بصعوبه من على الأرض بدون توازن دورة بأعينها في الغرفة على ملابسها أخذتها ودخلت الحمام ارتدة ملابسها وهي تبكي بوجع خرجت من الحمام كان جالس على الأريكه بكل برود ولا أكنه اذنب او فعل إي شئ خرجت بسرعه من الشقه مشيت في الشارع وهي تايهه مش عارفه رايحه فين قعدت على الرسيف برعشه مسكت رأسها وهي مش مستوعبة وزاد بكائها..
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 🤎🤎🤎.
في المستشفى دخل كريم وهو ماسك بوكيه ورد كانت نايمه على السرير تنظر للسقف بصمت ودوعها نزله أتفجأة بأيديه بتمسح دموعها نظرة ليه بنتباه
كريم بحنان مفرط: دموعك غالي عليا أوي
: هانت عليك كتير وسبتني أعيط أكتر
ميل لمستوها قبل عيناها بحب: مستهلش تعيطي بسببي كل دا
: أنا بسأل نفسي ليه مفكرتش وعملت فيه كدا
نظر في عنياها بندم: أنا اسفه مليكه صدقني أنا بحبك وندمان أوي على اللي عملته
مليكه بدموع: أنا عايزة أطلق
كريم بتفجأ: نطلق عايزه تتطلقي أنا مش هسيبك
: أنا مش هعيش معاك تاني أنا عايزة أطلق
كريم بعصبيه شديدة: طلاق مش هطلق ومش عايز أسمع السيره دي تاني " حط بوكيه ورد جنبها على السرير ومرر ايده على وجهها بحنان مسح دموعها " أنا بحبك يا مليكه ومقدرش اعيش من غيرك مش هسيبك تضيعي مني
: أنا بكـ رهك
بص في عنياها الحمراء اثر البكاء: وأنا محبتش غيرك " أكمل بدموع متحجره في عنيه " جبتلك الورد اللي بتحبيه أنا عارف أنك بتحبي الورد الأحمر
رفعت ايديها بتأثير مسحت دموعه حضنها كريم بشتياق حاول يطمن نفسه أنها في حضنه وبين ايديه بئمان سبتت في مكانها بجمود
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 🤎🤎🤎.
بعد مرور يوميًا لم يطرقها كريم فيهم ولم يتوقف عن محاولة اصلاح ما عمله مع مليكه
دخلت الشقه بحزن شديد نظرة إلى المنزل المتكركب والتراب اللي في كل مكان بصدمه شديده
شاورة بيديها بستغرب: إية اللي حصل في الشقه
كريم وقف أمامها بحزن شديد: مدخلتش الشقه من ساعت ما خرجتي منها
: أمال كنت بتقعد فين
كريم بتعب: الصبح في الشغل وبليل معاكي ادخلي خدي شاور عقبال ما الأكل يجي أنا طلبت أكل جاهز
سبته ودخلت الغرفة بشرود فتحت الدولاب نظرة لـ ملابسها التي لم ترتديهم طلعت ملابس ودخلت الحمام نظرة لـ اثر الضـ رب اللي لسه موجوده على جسمها اتنهدت بتعب وأخذت شاور وسرحت شعرها وخرجت كان كريم في المطبخ بيحضر الأكل قربت عليه مليكه حضرت السفره معاه وجلسة بدأت في تناول الطعام وكريم تناول بشهيه مفتوحه فهو لم يتناول إلا القليل بسبب أنشغاله معاها في المستشفى تبعته مليكه بستغراب من غير ما هو ياخد باله
: عايزه أعرف التنسيق علشان أقدم في الجامعة
طرق الأكل ونظر ليها بنتباه: هكلم واحد صاحبي الصبح
قامت من مكانها وحملت الأطباق: الحمدلله شبعت
قام كريم مسك الأطباق: خليكي أنتي ارتاحي وأنا هشيل الأطباق
: مفيش داعي أنا كويسه
كريم بمقطعه: روحي ارتاحي
سابت الطبق ودخلت غرفة ثانية دخل كريم الأطباق المطبخ ورجع دخل الغرفة استغرب أنها مش موجوده خرج من الغرفة قرب على الغرفة المجوره خبط على الباب بقلق
: مليكه أنتي عندك بتعملي إيه
مددت على السرير بتعب: هنام من هنا ورايح هفضل في الأوضة دي لغيط أما نتطلق لأني زي ما قولتلك أنا عايزة اطلق وهفضل على قراري
كريم خبط على الباب بعصبيه: مليكه افتحي الباب دا علشان نعرف نتكلم
: الوقت أتاخر بكرا نتكلم
نفخ بضيق من أسلوبها الجاف معاه ودخل غرفته بعصبيه
اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله الطيبين.
تاني يوم استيقظ كريم على صوت في الخارج فرق في عنيه بنوم و قام بضيق خرج وقف مبهور بجملها رغم فقدانها الوزن كانت ترتدي كاش مايوه قطن أسود بنص وطويل لغيط أخر قدمها متجسم عليها ظاهر تفصيل جسدها ولمه شعرها ومسكه الشرشوبه في ايديها بتمسح
قرب عليها كريم: أنتي بتعملي إيه
رفعت وجهها بخضه: بسم الله مش تعمل إي حاجه قبل ما تخرج من الأوضه خضتني زي ما أنت شايف بمسح الشقه
: أنتي لسه تعبانه خليكي وأنا هخلي حد يجي يعملها
: لا خلاص أنا قربت اخلص مفضلش غير الأوضه بتعتك تعاله اقعد في الصاله عقبال ما اخلص وهحضر الفطار
كريم دخل الصاله ومليكه كملت ترويق ودخلت المطبخ تحضر الفطار وقفت مكانها وهي تستنشق رائحة عطره القريبه منها حاولة تتجاهل وجوده وكملت اللي بتعمله أتفجأة بيه بيحضنها من الخلف جسمها التخشب في مكانه
: اسعدك في حاجه
مليكه بتوتر من قربه الشديد: لا أنا قربت أخلص
لفت ليه وهي بتبعده عنها بهدوء: ابعد شويه خليني اخلص
سحابها ليه تاني ونظر إلى ملامحها الظاهر عليها التعب
: كريم لو سمحت ابعد
نظر إلى عنياها العسلي بتوهان فيها: مش قادر ابعد عنك أنا بحبك يا مليكه ادي لنفسك فرصة أنك تسمحيني
مليكه حاولة تسيطر على مشعرها ومتبينش ضعفها: مش قادره صدقني مش هقدر احترم قراري وابعدك
كريم بندم ظاهر في نبرة صوته: مش هسيبك تبعدي غير لما تسمحيني علشان عارف أنك بتحبني زي ما أنا بحبك لا أنا بعشقك يا مليكه مش بحبك بس أنا اتخطيت مرحلة الحب بمراحل أنا بقيت مهوس بيكي " اتنهد بتعب " هسيبك تخدي وقتك ومش هضغط عليكي
بعد عنها وخرج من المطبخ فضلت وقفه في مكانها تنظر لطيفه بشرود أنتبهت إلى رائحة البيض الشايط لفت لـ البوتاجاز بسرعه مسكت الطاسه حطتها في الحوض بعد فترة كانت خلصت ودخلت غرفتها أتفجأة بـ فستان ستان زهري على السرير وجنبه الحجاب وفيه علبه قطيفه صغيره موجوده عليه قربت على السرير بهدوء مسكت العلبه فتحتها بفضول أتفجأة بسلسله دهب على شكل جيتار مسكتها في ايديها بنبهار من جملها أتفجاة بـ كريم أمامها مسك منها السلسله ووقف خلفها لبسها السلسله
: عجبتك
: اه جدًا شكلها جميل بس بمنسبة إية
: هو لازم يكون فيه مناسبه علشان اجبلك هديه عايزك أنهارده تكوني أحلى واحده في عيد ميلاد نورهان
ابتسمت برقه ميل لمستوها قبل خدها أحمرت وجنتها من الخجل ضحك كريم على خجلها الدائم من قربه ليها
يتبع..............
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا