رواية غلبني جمالها الفصل الواحد والخمسون 51 بقلم دعاء حجاج
رواية غلبني جمالها الفصل الواحد والخمسون 51 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء حجاج رواية غلبني جمالها الفصل الواحد والخمسون 51 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية غلبني جمالها الفصل الواحد والخمسون 51 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية غلبني جمالها الفصل الواحد والخمسون 51
رواية غلبني جمالها الفصل الواحد والخمسون 51
سمر جرت على مالك عالطول وقالت: انا اسفه انا اسفه
مالك حاول يقوم وسمر كتمت ضحكتها وقالت في سرها:اعتقد الفوز لينا دلوقتى
_مالككك
مالك حاول يقول لكن مقدرش فهد سندوا عالطول وقال: اي اللى حصل
مالك بص لسمر وكان متنرفز اوى
زينه همست في ودن سمر وقالت: انتى اللى عملتى كده
سمر بهمس أيضا: اي رايك بقااا
زينه قعدت تضحك وقالت: كده نقدر نفوز
مالك قعد على الكرسي وقال:فهد انا مش هقدر العب
فهد بصدمه: انت بتقول اي
مالك بص لسمر وقال بعصبية: العب ازاى دلوقتى مش قادر اقف على رجلى
فهد بص لزينه وسمر اللى كانوا فرحانين اوى وقال: نأجل المباراة عادي
زينه وسمر بصوت واحد: لا طبعااا وبعدين لو خايف تلعب لوحدك اعلن انسحابك ونخلص
فهد بتحدي: هلعب ضدكم
زينه برقت وقالت: وهتلعب ازاى وانت لوحدك
فهد بص لمالك وقال: ما انا مش لوحدي صح يا مالك
مالك قام وسمر وزينه بصوا لبعض
مالك راح عند سمر وحط كوع ايدو على كتفها وقال: مش موزه اللى تعمل فيا كده
سمر زقت مالك وكانت متنرفزه اوى
_انتوا لسه واقفين مش يلاا
زينه بصت ليها بقرف وقالت:يلا يا سمر والشوط ده لينا أن شاء الله
سمر مسكت ايد زينه وقالت: أن شاء الله
--------------------------دعآآء حجآآج----------------------------
في مكان ما
_الكلام اللى بتقولوا ده خطير يا محمود
_ومتاكد كمااان
_لو فعلا جمال بيهدد المدام زينب يبقا بيهددها بسر كبير اوى
_تماما هو ده اللى عايز اقوله في سر كبير اوى ممكن يد"مر عائله الكيلانى لو انكشف
وقف قصاده وقال: بتفكر في اي
_بفكر اروح لخالتى زينب
محسن بصدمه: انت مجنون اي الكلام اللى بتقوله ده
_خالتى زينب هي اللى عارفه اي السر اللى مخبي جمال
_ازاى هتقولك وهي بتحاول تخفي عشان عائلتها
_مش عارف بس حاسس ان السر ده ليا علاقه بفهد أو مالك
محسن باستغراب: اشمعنا فهد ومالك
_مش عارف بس اكيدااا السر ده مرتبط بمالك وفهد
_يعنى السر ده لو انعرف جمال ياخد اعدام
محمود هز رأسه وقال: طبعااا وبعدين خالتى زينب محاميه مستحيل تقف مع الشر إلا لو هتحمى ولادها
_طب ناوي على اي
_ما قولتلك هروحلها
_اوعك تنسي أن خالتى حنان عرفتك
محمود بص لتحت وقال بحزن: ده اسموا احساس الام مش احساس الخاله يا محسن
محسن حط ايدو على كتف محمود وقال: فكر يا محمود بلاش تاخد خطوه ترجعنا للصفر
_فكرت خلاص
_معتقدش أن المدام زينب هتقولك الحقيقه
_هتقول وواثق من كده كمااان
محسن بص لتحت وقال: اتمنى
_فين الشاب
محسن شاور بايدو وقال: جوااا
محمود فتح الباب وقال: اخبارك اي دلوقتى
رفع عينه وقال بتعب: كفايه مش قادر
_محسن فكوا
محسن بصدمه: ليه
_محتاجوا
الشاب بعصبية: مش هساعدك تانى كفايه اوى
محسن فكه فعلاا والشاب زق محسن ولكن محمود مد رجله ليقع على الأرض عالطول
_مش بالسهوله ده يا حلو
محسن مسكوا من لياجته وقال: قوم
الشاب قام فعلا ومحمود حط ايدو على كتفه وقال: انا مستعد اطلعك من هناا ومش هدخلك السجن
_وانا ادخل السجن ليه
محمود قعد يضحك وقال: انت ناسي حضرتك عملت اي انت مشترك مع جمال في جريمه قت"ل يا حلو
بص في الأرض وقال: توعدينى انك هتسبنى
_بوعدك في حال تنفيذ اللى هطلبوا منك
رفع راسه لفوق وقال: واي المطلوب
_طبعاا جمال بيعتبرك دراعه اليمين يعنى لو سالتوا على أي حاجه هيقولك
_مش فاهم بردو اي المطلوب منى
محمود همس في ودنه وقال: مراقبه جمال
الشاب زقوا وقال: مستحيل اعمل كده
_ليه مستحيل ممكن اعرف
بارتباك: مقدرش اخون البيه اكتر من كده
قعد على الكرسي وقعد يضحك وقال: انت عارف البيه ده لو عايز يقت"لك هيق"تلك
_مستحيل
_مستحيل ليه
_عشان دراعه اليمين
محمود قام وقال: تماماً ده اللى عايز أقوله
_مش فاهم
_طبعا انت عارف كل حاجه عن الحادثه يعنى لو جمال خاف تقول حاجه لحد عن يوم الحادثه هيق"تلك عالطول
الشاب بتفكير: موافق
محمود بص لمحسن وقال: تعجبنى كده
------------------------دعآآء حجآآج-----------------------------
_بتول هاتى الكوره
بتول رمتها لزينه اللى حطتها اخيرااا في الشبكه وسجلوا الهدف الاول
زينه بفرحه جنونيه: جوووول
فهد وقف وكان فرحان اوى على فرحه زينه وافتكر كلامها لما قالت عايزه اكسب
مالك وقف جنب فهد وقال: مش هينفع كده لازم نركز شويه
فهد:________
مالك بصوت عالى نوعاً ما: فهههد
فهد بخضه: في اي يخربيتك خضتني
مالك بعصبية: انت مش معايا خالص ثم كمل بتريقه: عايز قلبك قاسي النهارده وقلبك انت يا محن
فهد بص ليا وقال: دول سجلوا هدف يا جدع اهدااا كده
_بالطريقه ده اعتقد اننا هنخسر
زينه بصت لفهد وغمزت ليا فهد بص ليها وهز راسه بمعنى مش هتكسبوا
مالك مسك الكوره وقال:ركز شويه
زينب مسكت الصفاره وقالت: ابداوا
مالك رمي الكوره لفهد اللى جري بيها وزينه شدتوا عالطول من هدومه وخدت منه الكوره وسجلتها
فهد وقف وبص لزينب اللى كانت بتتكلم في التليفون
مالك بعصبية: ماماااا
_استنى يا حنان خليكى معااايا ثم قالت: في اي يا ولاد
فهد رفع حاجب وقال:يعنى مفيش مخالفه
_معلش مخدتش بالى هو اي اللى حصل
زينه راحت عند زينب وقالت: مفيش يا ماما دول مجانين كلمى خالتى حنان وابقي سلميلى عليها
فهد راح عندهم وقال بعصبية: لا طبعاا ده اسمه غش
زينه مسكت ايد فهد وقالت: ده مش غش يا حبيبي ده ذكاء
فهد زقها وقال: كنت نازل اسبلك الاشواط بس كده حلو اوى
_لاء لاء خلاص مخالفه يا ماما
فهد مسك الكوره ورمها لمالك وقال: استعد
مالك مسك الكوره وقال: اشطااا
زينه بحزن: يخساره
زينب مسكت التليفون وقالت: اي يا حنان
مالك مسك الكوره ومرارها على الأرض لحد ما وصل عند الشبكه ووقف وقال بالم: اعاااااا
سمر جرت على مالك وقالت: في اي
مالك رمي الكوره وقال: رجلى
زينه مسكت الكوره وحطتها وقالت: جووول
فهد ضر"بها على دماغها وقال: في اصابه اهدي شويه
_انتوا واقفين تهزروا هاتوا دكتور
فهد مسك رجل مالك وشدها جامد
_اعااااااااااا
_اجمد يا جدع
_في اي هنااا
زينه بتريقه: روحى كلمى خالتى حنان
_في اي يا بت
زينه بحزن: يعنى قولتلك بلاش تبقي قاسيه معنا كده لكن لا حضرتك واقفه مع عيالك
_انا مخدتش ولا قرار لحد دلوقتى ضدكم مش صح يا بتول
_ماما عندها حق يا زينه ماما مكنتش في المباراة اصلا
زينب ضر"بت بتول على كتفها وقالت: اخص عليكى يا بتول
مالك قام وقال: كفايه اوى كده انا مش مستغنى عن رجلى
فهد بصدمه: مالككك
مالك وهو ماشي: بلا مالك بلا خرااا
زينه وسمر قعدوا يضحكوا وفهد بعصبية: بتضحكوا على اي
_خلاص بقيت لوحدك
شيري راحت عند فهد ومسكت دراعه وقالت: ممكن ابقا معاك يا فهد
فهد بص ليها وقال: خلاص ماشي
زينه زقت شيري وقالت: مينفعش ده غش مش ذ"نبنا أن مالك ينصاب
فهد بحده: لا ذ"نبكم مش سمر السبب في اللى حصل
_لا طبعاا مالك اللى وقع على الأرض لوحده
_اعلن انسحابي عن اذنكم
زينه مسكت ايد فهد وقالت: كده احنا اللى كسبنا صح
_اه بس بمزاجى مش اكتر
_مزاج اي يا ابو مزاج اعترف انك خايف تلعب لوحدك
_لا مش خايف وممكن افوز عليكم انتوا الاربعه
زينه بخوف: خلاص يا عم بمزاجك بمزاجك بس احنا اللى كسبنا
فهد خد التليفون وطلع على فوق
زينه حضنت سمر وكانت فرحانه اوى وقالت: احنا الاقوي
سمر بهمس: الاقوي في اي أوعك تنسي لو مكنش مالك انسحب كنا خسرنا
_اممم مش مهم طالما انسحبوا يبقا احنا اللى كسبنا
-------------------------دعآآء حجآآج-----------------------------
في اوضه مالك
خد شاور وطلع من الحمام وفجاه تليفونه رن
_اي يا برنس اخبارك اي
_بخير انت اخبارك اي
_ماشي الحال بقولك اي
_اممم
_كلنا طالعين النهارده وهنسهر اي رايك
مالك بتفكير: في بناااات
سمر وقفت عند الباب وقال بصدمه: بنات تانى يا مالك
مالك بص لسمر وقال: في اي يا بت
سمر دخلت وقالت: بنات تانى
_مخلصتش كلامى على فكره
_بقولك في بنااات
_ايوه فياا
سمر كانت واقفه ومش فاهمه هو بيقول كده ليه
_يعنى اميره هتكون موجوده
_ايوه ليه
_خلاص موافق يلا سلام
مالك قفل التليفون وسمر ضمت حواجبها ومكنتش فاهمه حاجه
مالك خد الجاكيت وكان طالع ولكن سمر مسكت دراعه وقالت: انت رايح فين
_طالع
_ما انا عارفه انكم طالع عايزه افهم اللى قولتوا من شويه
_لازم اخد حقك من اميره وده فرصه حلوه اوى خصوصاً أن الأغلبية هيكون موجود
_طب هاجى معاااك
_لسه بليل
_امال انت رايح فين دلوقتي وبعدين مش رجلك بتوجعك
مالك قرب من سمر وهمس في ودنها: ده لعبه مش اكتر
سمر بصت في عيونه وقالت: لعبه
مالك هز رأسه وقال: مش كنتى عايزه تكسبي
سمر بابتسامه: يعنى عملت كده عشانى
_واعمل المستحيل عشان سعادتك كماان
سمر حضنت مالك وقالت: انا بحبك اوى
مالك باسها على رأسها وقال: وانا بعشقك ثم كمل: رايح مشوار صغير اوى وراجع
سمر بعدت عن مالك وقالت:طيب
في اوضه شيري
خدت شاور ومسكت التليفون لقت جمال رن اكتر من ١٥ مره
شيري باستغراب: خير
شيري رنت على جمال اللى فتح عالطول وقال بعصبية: كنتى فين تعرفي انا رنيت عليكى قد اي
شيري بعصبية: في اي
جمال بهدوء: الخطه هتتنفذ بكره إن شاء الله
_ازاى ؟
_ازاى ده سبيها عليااا
شيري بخبث: اتمنى الخطه تنجح
جمال بابتسامه: أن شاء الله هتنجح يا شيري والمره ده فهد وزينه هيبعدوا عن بعض وللابد
_اتمنى
شيري قفلت التليفون وقعدت على السرير وقالت: بس ازاى هتنجح فهد بيوثق في زينه اوي
في اوضه فهد
زينه بفرحه: وكسبت وكسبت
طلع من الحمام وقال: ما قولتلك بمزاحى متفرحيش كتير
_ياخى هو الواحد حرام يفرح
_بالطريقه ده حرام فعلاا
زينه مدت أيدها لفهد اللى استغرب اوى وقال: اي
_ايدك على ٢٠ الف جنيه
_ليه
_مش حضرتك قولت اللى يفوز يطلب من التانى اللى عايزو
_طب عايزاهم ليه
_انت مالك
فهد وقف قدام المرايه وقال: اعرف الاول
زينه بصت ليا وقالت: مش لازم تعرف على فكره
_مش هتاخديهم الا لما تقولى
زينه بعصبية: عايزه اروح للأطفال
فهد التفت اليها وقال باستغراب: اطفال
زينه هزت راسها وقالت: اه اطفال ايتام هما
_خلاص كده ماشي
_طب هات طيب
وفجاه رنت تليفون فهد قاطعتهم
فهد مسك التليفون وقال: اي يا حسام
حسام:_________
فهد بصدمه: اي
زينه بخوف: في اي
فهد قفل التليفون وطلع عالطول
_فهد فهد
زينه قعدت على السرير وقالت باستغراب: يا تري اي اللى حصل
-------------------------دعآآء حجآآج---------------------------
بعد مرور ربع ساعه وخصوصا في شركه الكيلانى
فهد وصل الشركه وقال: اي اللى حصل
حسام بص لتحت وقال: للاسف كل التصميمات اتسرقت
فهد بعصبية: بتهزروا صح
حسام هز رأسه وقال: هو ده اللى حصل
_ازاى حصل كده ازاى
_الشركاء هيجوا بكره وللاسف مفيش تصميمات نعرضها
_فين كاميرات المراقبه
_للاسف كانت متعطله لحظت سرقت التصميمات
_يعنى اي حد دخل الشركه وخد كل التصميمات وطلع
_مش عارف بس يمكن حصل كده
_لا محصلش كده في حيوا"ن هناا هو اللى عمل كده
كان واقف على جنب وبلع ريقه من شده الخوف اللى كان مسيطر عليااا
_طب وبعدين يا فهد الصفقه لازم تتم بكره
_انا عندي حل
حسام بص لفهد وقال: حل اي
_محدش هيروح النهارده
الكل بصدمه: اي
_البنات بس اللى تقدر تروح وانتوا يا شباب هتفضلوا لازم نكون ايد واحده
الشباب هزوا رأسهم وقالوا : تمام يا بيه
فهد دخل المكتب ورن على زينه
زينه فتحت التليفون وقالت: اي اللى حصل
_خدي بالك من نفسك
زينه ضمت حواجبها وقالت: ليه
_التصميمات اتسرقت للاسف وهضطر اقعد في الشركه الليله
_مين اللى عمل كده
_مش عارف المهم تاخدي بالك من نفسك
زينه هزت رأسها وقالت: ربنا يوفقك وتقدر تعمل تصميمات من جديد
_يا رب يا زينه
_خد بالك من نفسك
_حاضر ثم كمل : يلا عايزه حاجه
_سلامتك
فهد قفل التليفون وحسام دخل وقال: هتعمل نفس التصميمات ولا لا
_جديده
_بس ده هياخد وقت كبير يا فهد على الأقل اسبوع
_هنقدر يا حسام اجمع الشباب في اوضه الإجتماع
حسام هز رأسه وقال: حاضر
في المساء
طلعت من الحمام ووقفت قدام المرايه وفجاه الباب انفتح لتلتفت زينه عالطول وقالت بارتباك: مين
زينه راحت عند الباب وبصت برااا مالقتش حد دخلت الاوضه وقفلت الباب وفجاه حد حط ايدو على فمها و ٠٠٠
للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا