رواية انت دقات قلبي نورسين وباسم الفصل الثاني 2 بقلم زينب علي

رواية انت دقات قلبي نورسين وباسم الفصل الثاني 2 بقلم زينب علي


رواية انت دقات قلبي نورسين وباسم الفصل الثاني 2 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زينب علي رواية انت دقات قلبي نورسين وباسم الفصل الثاني 2 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انت دقات قلبي نورسين وباسم الفصل الثاني 2 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انت دقات قلبي نورسين وباسم الفصل الثاني 2

رواية انت دقات قلبي نورسين وباسم بقلم زينب علي

رواية انت دقات قلبي نورسين وباسم الفصل الثاني 2

_ اتصدمت لم شافت خطيبها بيبو*س صاحبتها
قالت بصدمه : انتو بتعملو اي !.
بعدت صحبتها بسرعه عنه و بصتلها بخبث 
رد خطيبها عليها ببرود : انتي شايفه اي ؟
و قرب من صاحبتها بكل بجاحه 
بصتلو بنظره كسره و خيبه امل و طلعت تجري 
الشاب وجهه كلامه لصاحبتها و قال : انتي بعدتي عني لي 
قربت صاحبتها منه بمحن و قالت : مقدرش ابعد عنك يحبيبي أنا بس اتوترت 
قرب منها و قال : لو بس ابويا مكنش غصبني عليها مكونتش بصتلها اصلا ، و بعدين كدا او كدا في الحالتين هتعرف 
حضنت صاحبتها الشاب بخبث و قالت : كويس انها عرفت دلوقتي مبقتش مستحملاها في حياتك 
هتشد علي حضنه وقالت : بحبك..
"ً في القاعه "
خبطت عهد في نورسين و هي بتعيط ؛ نورسين مسكت ايديها و قالت : عهد مالك 
عهد بعياط : عاوزه اطلع من هنا عشان خاطري 
حضنتها نورسين بهدوء و قالت : حاضر يبابا اهدي 
اخدتها و طلعو  برا القاعه و نورسين حضنتها جامد وقالت  : حصل اي يحبيبتي 
عهد شدت علي حضنها و قالت  : طلاما بيحبها خطبني لي ينورسين أنا تعبت 
نورسين طبطبت عليها بحزن عليها و قالت : انتي لي لسه معاه لحد دلوقتي يا عهد كان لازم تسيبيه من بدري 
عهد بعدت عنها و بعصبيه قالت : عشان بحبو ينورسين مش عارفه اكرهو  حاولت كتير والله بس قلبي معاه قبل عقلي حاولت اخليه يحبني بس معرفتش و هو بيحب اسراء خطبني ليييي أنا افتكرته بطل يحبها بجد تعبت مش بيفوت فرصه غير لم يكسرني بقيت حاسه اني مش كفايه عشان أليق بيه او أعجبه ، نورسين انا معاه بس هي اللي في قلبو 
عيطت و قالت : مكنتش اعرف انو الحب بيكسر الواحد للدرجه دي ينورسين
نورسين بصتلها بحزن و مش عارفه تعمل اي اخدتها في حضنها و قالت : ششش كفايه اهدي 
وقفت قدامهم عربيه بورش و نزل  منها شاب و قرب منهم باستغراب و قال : عهد مالك 
نورسين بصتلو بحزن و قالت : هنقولك بعدين خد عهد العربيه و استناني هقول لبابا اني همشي و اجي 
الشاب بصلها و مش فاهم حاجه و قال : حاضر بس هي بتعيط لي مين زعلها 
عهد مشيت تركب العربيه و قالت بتعب : زياد بيخوني يا شادي 
بصلها بصدمه و قال : ازاي ! 
ردت عليه نورسين و قالت : مش دلوقتي يا شادي هنروح حته هاديه و هنقولك كل حاجه لحظه و احده بس 
هتسيبهم هتدخل القاعه 
" علي طرابيزه باسم "
رشاد حط  ايدو علي كتف باسم و قال : والله نورتنا يباشا ، ٠خالد فرح انك جيت ولله 
ابتسم بهدوء و قال : احنا عندنا كام خالد بس 
 قام باسم يسلم علي رشاد و قال : همشي انا وابقي قول لخالد اني بقولو الف مبروك 
قام رشاد حضنو و قال : يوصل يباشا طبعا بس لسه بدري خليك 
رد عليه باسم و قبل ما يقول كلامه قطعت كلامه
 نورسين و قالت : انا اسفه اني هقاطع  بس يا  بابا انا همشي عهد معايا عشان متقلقش عليها 
رد عليها و قال : في حاجه ولا اي 
هزت راسها بمعني لا و بصت لباسم بتكبر و مشيت 
عض علي شفايفو و ضحك و وجهه كلامه لرشاد و قال : بنتك الكبيره 
رد رشاد ببتسامه و قال : ايوا نور عيني الدلوعه بتاعتي 
ابتسم باسم و قال : ربنا يخليهالك ، مع السلامه يا استاذ رشاد 
و مشي طلع  برا القاعه شاف نورسين متعلقه في ايد شاب ، شد علي ايدو جامد و بص للشاب  بعصبيه 
بصلو شادي باستغراب و قرب من ودن نورسين و قال : الراجل دا بيبص كدا لي 
لفت نورسين و لقت باسم في وشها استغربت هي كمان من منظرو بس قالت : استغفرالله  
شدت شادي من ايدو ناحيه العربيه و قالت : فكك منو يبني دا يبقا قائد فريق خالد 
رد شادي عليها و هو بيركب و قال :  واو شكلك مش طايقه وشو 
ركبت نورسين ببرود و قالت : دي حقيقه 
ساق شادي العربيه نورسين بصت ورا علي عهد لقتها سانده علي الشباك بهدوء و وشها بهتان 
تنهدت نورسين و بصت  لشادي بقله حيله 
وقف العربيه قدام البحر و نزلو كلهم و قعدو في مكانهم اللي بيقعدو فيه دايما شادي قعد في النص و عهد علي اليمين و نورسين علي الشمال 
قاعدين في صمت بيتفرجو علي البحر بس نامت عهد علي كتف شادي و قالت : لأول مره في حياتي ابقا عاوزه اخرج من حيات شخص ، هفضل احبو طول عمري بس مش هسمح اني اكون معاه و هو بيفكر في واحده غيري 
شادي حط ايدو علي راسها و راس نورسين وبابتسامه قال : مهما كان قرارك احنا في ضهرك يعهود 
كمل كلامه و قال : بس ممكن حد يفهمني حصل اي 
ردت نورسين و قالتلو كل حاجه حصلت و السبب اللي عهد انهارت بسببو  
شد شادي علي ايدو الاتنين بعصبيه عشان مش بيحب حد يجي علي نورسين و عهد بالنسبالو دول اخواتو اللي طلع بيهم من الدنيا 
رد علي عهد و قال : انتي اكيد مش هتقعدي ساكته لازم تسيبيه يا عهد 
بصت عهد علي شادي بدموع و قالت : عارفه أنا هفسخ الخطوبه كفايه عندي انو يكون مبسوط مش عاوزه حاجه تانيه 
ردت عليها نورسين و قالت : احنا جنبك و بنحبك يا عهد 
بصتلها عهد بهدوء و قالت : هطلع من حياتو و طول ما هو مبسوط معاها أنا مبسوطه عشانو 
وجّهت  نظرها للبحر بهدوء قرب شادي يحضن  نورسين و عهد ليه و قاعدو  يتفرجو علي البحر بهدوء 
" في الفرح "
قرب معاذ من بنت و قرب  من ودنها و قال بهدوء : مش هتحني عليا بقا ولا اي 
اتخضت البت و بعدت عنه بسرعه و قالت : انت عبيط .! 
ضحك معاذ و سند  علي الطرابيزه و قال بغمزه : لا يا بيبي 
بصتلو بقرف و ادتلو ضهرها ولا كإنو موجود؛. اتعصب  معاذ من تجاهلها ليه قرب منها تاني و لفها  ليه و قال : رهف انا مش بحب كدا
بعدت ايدو و قربت  منه اوي و قالت : يبقا ابعد عني شوفت بسيطه ازاي 
بصتلو  شويه و سبتو و مشيت  فصل باصص علي مكانها و ضرب ايدو علي الطرابيزه بعصبيه و قال : ميبقاش اسمي معاذ لو مخلتكيش حرم معاذ الالفي 
بص  للجرسون بابتسامه و مشي  يروح عند ابوه 
قرب رشاد من معاذ و قال : العربيات جاهزه عشان هما هيطلعو دلوقتي 
معاذ بصلو  شويه و بعدين استوعب  قصدو علي اي و قال : ايوا يا بابا العربيات واقفه برا مستنيين بس العريس يطلع مع عروسته
طبطب رشاد علي كتف ابنه و قال : تمام يا حبيبي رن علي نورسين اطمن عليها 
خلص كلامه و مشي 
" قدام البحر "
كانو  قاعدين و عهد نامت علي كتف شادي و نورسين سرحانه بتفكر في باسم وازاي كان بيبصلها قطع تفكيرها رنة تلفونها مسكت  التلفون بسرعه عشان مش عاوزه تصحي عهد شافت اللي بيرن عليها لقت اخوها ردت عليه و قالت : ايوا يا معاذ  
رد معاذ و قال : انتي فين يبابا 
ردت نورسين : قاعده مع شادي و عهد شويه و هروح 
رد عليها معاذ و قال : خلي بالك علي نفسك ، عموما احنا اهو هنوصل العريس بيته
ردت نورسين ببتسامه : ماشي يا حبيبي
قفلت معاه و قالت  لشادي : يلا نقوم نمشي الجو بقا ساقعه اوي 
" في عربيه باسم " 
ركن باسم العربيه تحت العماره وهو بيقول في الفون : ورق ايه يا بلال اللي ابص عليه دلوقتي ؟
بلال رد وقال : القضيه اللي كلمتك عليها امبارح بس شكلك نسيت 
نزل باسم من العربيه وقال وهو طالع علي السلم : لا منستش بس اعتقد ان مش وقتو والمفروض لما اجي ، وبعدين ما تمسكها انت 
رد بلال وقال : ما انت عارف يا عم ان معايا قضيه تانيه ثم دي قضية مخدرات وانا حد الله بيني وبين المخدرات 
ضحك باسم وقال : في قواضي القتل بس مش كدا 
ضحك بلال وقال : طبعاً ، المهم زي ما قولتلك 
رد باسم وهو بيفتح باب الشقه وقال : خلاص ابو الرغي بتاعك ، بكرة لما اجي هشوفو ، اقفل بقا 
قفل باسم في وش بلال السكه ودخل البيت لقي الانوار شغاله وسمع صوت حركه جاي من المطبخ 
قفل الباب بهدوء وحط الفون في جيبو وطلع المسدس وفضل ماشي بالراحه لحد المطبخ 
اول ما دخل رفع المسدس و ....
يتبع .

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-