رواية احببت دكتوري رحمه وبدر الفصل الثاني 2 بقلم حبيبه سيد
رواية احببت دكتوري رحمه وبدر الفصل الثاني 2 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة حبيبه سيد رواية احببت دكتوري رحمه وبدر الفصل الثاني 2 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية احببت دكتوري رحمه وبدر الفصل الثاني 2 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية احببت دكتوري رحمه وبدر الفصل الثاني 2
رواية احببت دكتوري رحمه وبدر الفصل الثاني 2
رحمه ويارا بيدخلو المحاضرة
الدكتور بيدخل :كل عام وانتم طيبين انا اسمي عاطف قبل ما أبدا المحاضرة هتكلم ف كام نقطة كدا مش هيتنفذ يبقي تاخد حاجتك وبرا المحاضرة مسمعش نفس عايز تركيز ف المحاضرة لأني مش بعيد اي شرح تاني والي بلمحو بيبص جنبه أو بيتكلم بدون نقاش بيطلع برا بيقعد يشرح شويه .
ميرنا ورغده بيقعدوا يتكلمون ورحمه مش بتبقي سامعة حاجة من الدكتور
رحمه: ممكن تسكتو شويه
ميرنا : ركزي يا شاطرة مع الدكتور وبلاش ترمي ودنك معانا
رحمه : لاء الحقيقة انتي الي جايه تتكلمي جنبي ودني مش انا الي راميه ودني عندك
رغده صاحبة ميرنا : بت بقولك اي اتعدلي كدا انتي متعرفيناش اسكتي احسنلك
رحمه : ولو مسكتش يعني
رغده : لو سمحت يا دكتور البنت دي قاعدة تتكلم مع صحبتها ومش عارفين نركز
الدكتور عاطف : بدون نقاش الاتنين الي اتكلمت يتفضلو برا
رحمه : بس يا دكتور
دكتور عاطف : ولا كلمة زيادة أنا قولت برا يعني برا مفيش نقاش عندي أنا اتكلمت ف اول المحاضرة وانتو محترمتوش كلامي يبقي برا
رحمه ويارا بيفضلو واقفين برا لحد ما الدكتور يخلص المحاضرة ميرنا ورغدة بيطلعو وبيفضلو يبصو لي رحمه ويارا نظرات شماته أنهم خرجو من المحاضرة
رغدة : ههههههههه شوفتي بقا انك متعرفيش ممكن نعمل اي
رحمه : بصي انا مش برد علي اشكالك اصلا
رغدة لسه هتتكلم
ميرنا : استني يا رغدة مالها اشكالنا يا حلوة انتي فاكرة نفسك شاطرة اوي وبتقرب علي رحمه انتي الي يشوفك بكلامك دا يقول انك ف الوقت دا الدكتور
الدكتور عاطف : اي الي بيحصل هنا دا
ميرنا : بدموع تماسيح بتغلط فيا يا دكتور كل دا عشان قولت أنها بتتكلم ف المحاضرة
الدكتور: بياخدهم علي المكتب بتاعه بيوجه كلامه لي رحمه اعتذري لي زميلتك دلوقت حالا
رحمه : بس انا مغلطش عشان اعتذر
دكتور عاطف : انتي كمان مش عجبك اخلصي واعتذري
رحمه : يا دكتور انا
دكتور عاطف : تمام عندك اسبوع رفد وهتعتذري من زميلتك بدل ما احرمك من اعمال السنه كمان .
ف الوقت دا الباب بيخبط وبدر بيدخل دكتور عاطف
دكتور عاطف : اتفضل يا دكتور بدر
بدر : بيدخل يقعد علي الكرسي وبيكون مستغرب الي بيحصل
دكتور عاطف : يلا اعتذري مستنيه اي اخلصي
رحمه : بإنكسار انا آسفة ميرنا ورغدة بيخرجو من المكتب رافعين راسهم بإنتصار عليها
دكتور عاطف : لو حصلت تاني مش هتدخلي اي محاضرة ليا أظن مفهوم اتفضلي بقا يلا شوفي وراكي اي
بدر : هو ف اي هي عملت اي
عاطف : اتكلمت ف المحاضرة وهزفت زميلتها عشان قالت انها اتكلمت
بدر :بيبعت مسدج استنيني عند العربيه
رحمه : ........
بدر : بقولك استني عند العربيه مش بتردي ليه
رحمه : حاضر
بالمناسبة الناس الي بتسأل رحمه تقرب اي لي بدر عشان تعيش معاه والد رحمه يبقي صاحب والد بدر كانو اكتر من اخوات وبدر ورحمه اتربو مع بعض بس رحمه بتسافر مع اهلها وبيرجعو تاني يقعدوا فترة وبيتوفو وبدر بياخد رحمه تعيش معاه . نرجع بقا للروايه تاني
بدر : بيفضل عشر دقائق مع عاطف ف المكتب وبيستاذن ويروح ل رحمه
بدر : اركبي
رحمه : بتركب بدون اي رد
بدر : بيفضل ماشي بالعربيه شويه مش بيبقي سامع لها صوت هتفصلي ساكته كتير
رحمه : .......
بدر : اتكلمي حصل اي
رحمه : ........
بدر : رحمه دا رفد مش هزار حصل اي
رحمه : .........
بدر : مبسوطه يعني انك اخدتي رفد من اول يوم اتكلمي دافعي عن نفسك قولي اي حاجة
رحمه :........
بدر : بيبصلها بيلاقيها باصه ف الارض وشابكه أيديها ف بعض جامد بيحط أيديه علي ايديها ويحاول يفكهم من بعض
رحمه : بتبعد ايديها اول ما بدر بيلمسها
بدر : بيركن العربيه علي جنب وبيفضل باصص ل رحمه كدا مش هينفع اتكلمي قولي اي حاجة إنما عدم كلامك دا بيدل علي انك غلطانه
رحمه : ههههههههههه حتي لو مش غلطانه هتكلم أقول اي المظلوم اتكسر والظالم انتصر مفهاش كلام تاني خلاص انا وقفت قدامك مكسوره محولتش تتكلم اصلا
بدر : طب اهدي ادام متاكده أنك معملتيش حاجة غلط يبقي خلاص
رحمه : هي خلاص فعلا
بدر : انتي بتقولي اي
رحمه : انا عايزه اروح
بدر : بيكمل بالعربيه بيوصلو الشقة
رحمه : بتدخل أوضتها بتفضل قاعدة فيها بيجى معاد الغدا مش بتتغدي وبتفضل ف أوضتها بتبقي رافضه الاكل طول اليوم بتفضل علي السرير مغمضة عينيها
شروق : بدر هو ف اي رحمه مالها من وقت ما رجعتو وهي ف الاوضه مخرجتش
بدر : متشغليش بالك أكلي ريم ونامو انا عندي شغل هخلصو وبعدين اجيلك
بيخلص الشغل علي الساعه 1:30 وهو ماشي ف الشقة بيسمع صوت عياط بس الصوت بيبقي مكتوم بيبص علي رحمه بيلاقيها بتعيط بيدخل لها
رحمه : إما بتحس أنه ف الاوضه بتعمل نفسها نايمه
بدر : انا عارف انك صاحيه اكيد مغلطش ف صوت العياط الي كان شغال من دقيقه
رحمه : انا مش بعيط
بدر : واضح علي صوتك اي الي مصحيكى لحد دلوقت
رحمه : مش جايلي نوم عادي
بدر : قومي وكلميني
رحمه : بتفضل زي ما هيه
بدر : بيشدها عليه وبيرفع وشها مالك
رحمه : مفيش حاجة انا كويسه
بدر : طب ليه كل الدموع دي
رحمه : انت ليه رافضني
بدر : قصدك اي
رحمه : بتتكلم وتهزر مع الكل عادي ورافضني انا خايف
بدر : خايف من اي ورافض اي مش فاهم
رحمه : بدر انت بتخاف تتعامل معايا عشان متحبنيش خايف متقدرش تخبي مشاعرك ناحيتي بتتعامل معايا بقسوة بتوقف تهزر وتضحك وتتعامل مع الكل عادي لكن أنا لاء عشان خايف تتعلق بيا
بدر : رحمه انتي لسه صغيرة علي الكلام الي بتقوليه دا مينفعش اصلا انتي بكرا تحبي حد من سنك وهتنسي كل الكلام دا ولو افتكرتي هتضحكي عليه صدقيني انتي لسه صغيره وبكرا تلاقي حد يحبك ويقدرك
رحمه : بس أنا بحبك انت يا بدر
بدر : صدقيني مش هينفع وانا لو خايف زي ما بتقولي انا خايف عليكى انا اكبر منك بكتير اوي
رحمه : بدر انا عارفه انك اكبر مني بس انا قلبي اختارك عارفه انك متجوز وعندك بنت بس دي حاجة مش بإيدي وبتحاول تقرب منه
بدر : رحمه اعقلي وشيلي الكلام دا من دماغك
رحمه : انا آسفه مكنتش اعرف اني هشحت الحب منك اطمن انا مش هتكلم تاني بقيت كويسه وعايزه انام
بدر :بيستاذن ويخرج
بيعدي أسبوع الرفد بس ف كل يوم ف الاسبوع بدر كان بيقعد مع رحمه يشرح لها اي ماده من الي عليها ف يوم
بدر :رحمه تقدري تروحي الكلية عادي
رحمه : اي الي حصل
بدر : الكلية عندنا فيها كاميرات مراقبه وإما شوفنا عرفنا الي حصل والدكتور عاطف عاقب البنات الي رخمو عليكى وزودك ف الدرجات زي اعتذار او تعريض عن الي حصل يعني
رحمه : شكرا
تاني يوم
بدر :بيكون خارج من اوضته ريم بتجري عليه بينزل يشيلها
ريم : صباح الخير يا بابا وبتطبع بوسه علي خدو
بدر : صباح العسل يا قلب بابا
شروق : خليك مدلعها كدا إما نشوف أخرت الدلع دا
بدر : لو مكنتش تدلع علي ابوها هتدلع علي مين يعني
شروق : سبيلي شويه يا ريم يا حبيبتي والله جوزي زى ماهو ابوكي مش كدا يعني
بدر : ههههههههههههههههه
ريم :دا حبيبي انا
ف الوقت دا رحمه بتخرج من أوضتها وهي ماشيه بتتكعبل وقبل ما تقع بدر بيمسك أيديها وبعدين بيبوس ريم يا روح قلبي
رحمه : إما بتيجى تسحب أيديها من أيديه
بدر : بيبصلها ويفضل ماسك أيديها وبصوت واطي جدا صباح الفل
رحمه : بتبقي مستغربه ومبسوطه نفس الصوت الواطي صباح الخير مع ابتسامه بيسيب أيديها وبيروحوا يفطروا كلهم
رحمه وبدر بيخلصو فطاروبيطلعوا علي الكلية
بدر :بيخلص السكشن بتاعه والفون بيرن
شروق :الووو
بدر: ايوه يا حبيبتي ف حاجة ولا اي
شروق : اها اصل نسيت أقولك تخلص وتيجى علطول عشان الفرح
بدر : انا قولت حصل حاجة عموما تمام هخلص واجى
بعد ساعتين بدري بيخلص شغل ورحمه بتخلص محاضرات وبيروحو بيتغدوا وكل واحد بيدخل الاوضه بتاعته يرتاح شويه
بالليل
بدر :بيخبط علي أوضه رحمه وبيدخل لسه مجهزتيش ليه
رحمه: هاجي اعمل اي
بدر : يعني اي بقا بعدين انتي جايه معانا ومش هقبل اعذار
رحمه : ايوه بس انا معنديش حاجة اجي بيها
بدر: لاء عندك فاكره ال dress الي جبتهولك إما كنا بنجيب حاجتك بتاعت الكليه
رحمه : ايوا
بدر : هو دا البسيه يلا وتعالي مستني برا
رحمه : بتلبس وبتخط ميك اب سنبل وبتبقي طالعه حلوه اوي زي أميرات ديزي و....
يتبع
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا