رواية من كل قلبي الفصل الثاني 2 بقلم محمد مهني

رواية من كل قلبي الفصل الثاني 2 بقلم محمد مهني


رواية من كل قلبي الفصل الثاني 2 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة محمد مهني رواية من كل قلبي الفصل الثاني 2 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية من كل قلبي الفصل الثاني 2 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية من كل قلبي الفصل الثاني 2

رواية من كل قلبي بقلم محمد مهني

رواية من كل قلبي الفصل الثاني 2

صرخت و قومت مفزوعه من النوم!
كابوس مرعب اوي!.
صحيت و كنت مخضوضة اوي من الكابوس جسمي كان سخن اوي، ايه ده، السرير ف دم!! شلت الغطى من عليا، اكتشفت الدم اللي نزل من الرحم ومغرق ملاية السرير!!
انا نزلت الجنين!
يارب يكون نزل الجنين ، بصيت ع الساعه كانت ١٠ بليل، غيرت بسرعه الملاية، وغيرت هدومي وخرجت بره.
ماما كانت قاعده بره اول ما شافتني قالت لي:
– الهانم صحيت
كانت بتقول الكلام ده ل اسراء اللي لقتها منطقتش حتى مبصيتليش، معقول تكون قالت لماما حاجه!
حاولت اني مبينش حاجه رحت ع ماما وقلتلها:
– انا اسفه على اللي عملته الصبح انا كنت تعبانه و مكنتش قادرة اتكلم
رد فعلها كان عادي يعني معرفتش حاجه، ندهت على اسراء اني عايزاها ف الاوضة شوية، دخلت الاوضة واسراء جات ورايا، طبعا ماما سمعاها وهي بتقول:
– اقطع دراعي انكم مخبيين عليا مصيبة
سكت ومردتش عليا، دخلت اسراء وقفلت الباب وقلتلها:
– انا نزفت تاني يا اسراء مش عارفه كده الجنين نزل ولا لأ عايزه اروح للدكتوره صحبتك تاني
ردت وقالت لي:
– هو بعد اللي عملتي ده هترضى تدخلك تاني
= حاولي يا اسراء معاها ارجوكي
اتصلت اسراء بالدكتوره وفضلو ربع ساعه يتكلموا اسراء كانت بتحاول تقنعها اروحلها.
قفلت اسراء معاها وقالت لي:
– اقنعتها بالعافية وخدت معاها معاد بكرة
مش عارفه احكي لاسراء ع الكابوس اللي شفته ولا لأ مش هحكيلها لما نشوف بس ايه اخرت اللي انا في ده..
فجأة حسيت بالم رهيب ف الرحم!!
دم نزل من الرحم المرة دي كتير وحسيت بسكاكين بتقطع ف الرحم!
اسراء لقتها وفقه ومش عارفه تعمل ايه.
قلتلها من وسط الالم:
– اسراء الحقيني مش قادرة سكاكين بتقطع فيه!!
انا حاسه ان في حاجه بتخرج مني! ايوة ف شيء بيخرج من الرحم!
ايه ده، جنين نزل تحت رجلي!!
حتة لحم شفتها وهي بتكبر! ايوة كانت حجمها بيكبر وخدت شكل الجنين!
اغرب حاجه شفتها مستحيل تحصل
انا شفت الجنين وقف ع رجليه الاتنين وقرب عليا وانا نايمة! والله انا سمعته بيتكلم! نطق وقال:
– اوعاكي تكرريها تاني!!
فقت ع ميه اتحدفت ف وشي، كنت نايمة ع الارض واسراء مخضوضة وبتبصلي!
صرخت وفضلت انطق بكلام ان الجنين هيموتني!
اسراء حاولت تهديني وماما دخلت علينا وشافت منظري ورقعت بالصوت!!.
ماما قالت لي اني ملبوسة ولازم اروح لشيخ عشان يرقيني ويحصني. انا اكيد ملبوسة اللي شفته واللي حصل من يوم ما جه الحمل الملعون ده صعب اوي ميخرجش غير من شياطين!!
بس الاول لازم اروح للدكتورة واشوف الجنين نزل ولا لأ.
تاني يوم رحنا انا واسراء من غير ما ماما تعرف رحلنا لما راحت لعمتي عشان تجيب الشيخ اللي بتقول عليه.
دخلنا للدكتورة واتاسفتلها ع اللي حصل مني اخر مره قبلت اعتذاري وطلبت مني انام ع السرير.
نمت ع السرير وعريت بطني، حطت جهاز السونار ع بيطني و بصيت للشاشة. انا مش فاهمه ليه الدكتوره بتبصلي بصات غريبة كده ليه!
اخر ما زهقت قلتلها:
– ممكن بدل ما هتكليني ب عينك تفهميني ف ايه
ردت وقالت:
= لما افهم انا الاول افهمك! يا هانم الجنين حجمه كبر!
سألتها بستغراب:
– يعني ايه الجنين كبر هو انا ماجهضتش
= اجهاض ايه بس دلوقتي ، منظر الجنين اللي شيفاه انا دلوقتي ده مش بيحصل غير ف الشهر الخامس والسادس من الحمل!
نهار اسود عليا ايه اللي ف بطني ده!
الدكتورة قالت لي وهي متعصبه:
– الله يرضى عليكي امشي مش عايزه اشوف وشك عندي تاني، اللي ف بطنك ده مش طبيعي، يعني ايه ف اخر فحص الحنين يكون شكل ودلوقتي يكبر حجمه بالطريقة دي!
خرجت سبت اسراء اللي لما شافتني مشيت وسبتها جريت ورايا.
ركبنا العربية ووصلنا البيت ، دخلت اوضي وقفلت الباب عليا.
اسراء فضلت تخبط عليا وماما سمعت صوتها بره فتحت الباب لاني مش عايزه ماما تعرف حاجه.
كانت جايبة حد معاها، عرفت بعد كده ان ده الشيخ اللي قالت انها هتجيبه.
*******
خرجت وسبت اسراء اللي لما شافتني مشيت وسبتها، جريت ورايا.
ركبنا العربية ووصلنا البيت ، دخلت اوضي وقفلت الباب عليا.
اسراء فضلت تخبط عليا وماما سمعت صوتها بره فتحت الباب لاني مش عايزه ماما تعرف حاجه.
كانت جايبة حد معاها، عرفت بعد كده ان ده الشيخ اللي قالت انها هتجيبه.
الشيخ طلب من ماما بعد ما قعدنا شوية ف الصالة انه عايز يقعد معايا شوية لوحدنا، ماما واسراء سبونا لوحدنا، فضل يبص لي من غير ما يتكلم وانا كنت بحاول اني مالفتلوش اي نظر.
بعد كده لقيته اتكلم وقال:
– عايزك تحكيلي كل حاجه بالتفصيل
رديت عليه وقلت:
– ما انا حكيتلك اللي بيحصل لي واللي بشوفه
سكت شوية وقال:
– لأ انتي عندك كلام تاني ماقلتيهوش
رديت وحاولت اكون متماسكه:
– لأ اللي عندي قولته
رد وقال الشيخ:
– عندك كلام كتير عايزه تقولي واظن انك حامل!
عرف ازاي ده، معقول اسراء قالت له حاجه، بلعت ريقي وقلت له وانا بترجاه:
– بلاش تقول لماما حاجه لو عرفت هتدبحني
رد وقال:
– ماتخفيش مش هقول حاجه، بس احكي لي كل حاجه
حكيت له ع كل حاجه حتى قولت له ايه اللي حصل عند الدكتورة واني حاولت اجهض الجنين لكن محصلش.
مردش عليا ندى على ماما، ماما جات، سابني وراح لها، فضله يتكلموا شوية وبعدها ماما مشيت.
قال لي تعالي هنقعد مع بعض شوية ف اوضتك!
قلت له:
– وتقعد معايا ليه
رد وقال:
– انتي مش عايزاني اساعدك يبقى تسمعي الكلامي
رحت معاه الاوضة، قفل الباب علينا بالمفتاح.
قال لي اقعدي، قعدت على السرير، طلع من شنطه كانت معاه حتة قماشه لونها ابيض، قماشة شكلها غريي مليانه كتابات بلون اسود، كتابات مش مفهومه طلاسم وارقام وحاجات غريبة!
قال لي بعدها:
– نامي ع السرير!
عملت زي ما هو قال لي نمت على السرير، وبعدها فَرد الملاية عليا!
حسيت بايده اللي اتحطت على راسي، سمعت صوته وهو بيقول اية من القران وكانت الاية هي
( واتبعوا ما تتلوا الشياطين على ملك سليمان وما كفر سليمان ولكن الشياطين كفروا يعلمون الناس السحر وما انزل على الملكين ببابل هاروت وماروت )
كرر في نفس الاية اكتر من مرة كل مرة كان بيعلي صوته عن الاول، الصوت بدأ انه يوطه شوية شوية لحد مابقتش سمعاه خالص.
فتحت عيني وشلت الملاية اللي متغطيه بيها، لقيت نفسي نايمة على ارض رملية! الجو كان ضلمة، قومت من مكاني، مشيت ناحية اضاءة، فضلت امشي لحد ما وصلت عند نار مولعه! ماكنش في اي حد حوالين النار ولا كان ف حد غيري ف المكان.

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-