رواية طفلة في وجه الحياة الفصل الثاني عشر 12 بقلم سمية عامر
رواية طفلة في وجه الحياة الفصل الثاني عشر 12 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سميه عامر رواية طفلة في وجه الحياة الفصل الثاني عشر 12 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية طفلة في وجه الحياة الفصل الثاني عشر 12 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية طفلة في وجه الحياة الفصل الثاني عشر 12
رواية طفلة في وجة الحياة الفصل الثاني عشر 12
جريت نور برا الاوضه وهي محرجه من اللي عملته
ابتسم ريان و خرج وراها نزلوا سوا على السفرة و لسا نور هتقعد اتكلم الجد
- لا انتي متقعديش
ريان بعصبية : جدي ؟؟ لو نور مقعدتش انا كمان مش هقعد و مش هتشوفني تاني
الجد بلامبالاه : تعالي اقعدي جنبي انا
بصله كل اللي قاعدين سعاد و امها و اخوات سعاد اللي أمر جدهم بفكهم بليل بس عُمران فضل في اوضته
نور بعدم فهم : نعم اجي فين
ريان : اجي انا ؟؟
الجد : لا البنت الحلوة دي اللي هتقعد جنبي
راحت نوران قعدت جنبه لقيته بيديها كوباية عصير فراولة
اخدتها و شربتها كلها لأنها كانت بتحب الفراولة
مال الجد عليها : عندي فساتين حلوة تقدري تلبسي منها بدل ما ريان ضاحك عليكي و ملبسك حاجته القديمه
ريان : لا يا جدي هي اللي أصرت تلبس مكاني من حبها فيا
سعاد : جدو لو سمحت كنت محتاجه اتكلم معاك
الجد : بعد الاكل بساعة اطلعيلي
- فضلت نوران قاعدة مكسوفة مش بتاكل لحد ما لاحظ ريان شرودها و مسك اكل ب أيده و قربه منها : يلا افتحي
نوران : نعم افتح ايه
ريان : تفكيرك دايما سافل كده افتحي شفايفك الحلوة دي
اكلها و نظرات سعاد مش بتنزل من عليها كلها كسره و خذلان لحد ما قامت و جريت على اوضتها
بتقوم نور من على الاكل وهي دايخه مش عارفة مالها
لاحظ ريان تعبها قام سندها : مالك يا نور
نور وهي بتضحك : مالي .. انا كويسة وحياتي حلوة و متجوزة واحد كان عايز يغتصبن"ي و معنديش اب ولا أم و حياتي حلوة
بدأت رأسها تلف و تعيط
- ليه حياتي كلها بايظه .. ليه مليش حد ليه لوحدي ليه كل الناس عندها عيله إلا انا .... انا مكنتش عايزة حاجه كبيرة كنت عايزة اعيش في سلام من غير وجع من غير ما حد يعايرني اني من غير أهل
ريان بعصبية : نور مالك ؟؟؟؟ اهدي خلينا نتكلم فوق
ابتسم الجد : دلوقتي تقدر تعمل اللي انت عايزو معاها أصلها خدت مهلوسات هتخليها تستجيبلك يا حفيدي
ريان بغضب : انت بتقول ايه
الجد : انت عايز كده وانا بحققلك هدفك نا"م معاها و بكره طلقها عادي و اتجوز بنت عمك
ريان بكل عصبيه رفع السفره كلها و رماها بالاكل اللي عليها و بص لجده بتحدي و غضب : لو حصلها حاجه اعتبر نفسك ميت
خدها ريان و كان هيخرج بس افتكر أن عربيته عُمران خدها و أنه مش واثق في جده مينفعش ياخد عربيه من عنده
لف بيها و شالها و طلع على اوضتهم و قفلها بالمفتاح و حطها على السرير و بصلها بحزن : انا اسف على كل ده
فتحت نوران جزء من عينيها و حضنته و بقت تبصله باغراء : انت مش عايزني زي الاول ليه
ريان بعصبية : نور فوقي انتي مش في وعيك
ضحكت و اتدلعت : اييه تعالى نتجوز من اول و جديد و نعمل فرح كبير و نجيب ناس كتير و بابا و اخواتي يحضروا
ريان بغضب اكتر : نوووووور
حضنته وعيطت : انا نسيت أنهم باعوني طيب انت اشتريتني صح ممكن تشتريهم و يجوا يعيشوا معايا
رفعت راسها لعنده و بصت في عيونه : بوسني
ريان مقدرش يشيل عينه من على شفايفها : متختبريش صبري يا نور
نور بعناد : لو اختبرت صبرك هتعمل ايه
ابتسم ريان بخبث : كفايه هتندمي
قلعت نور الجاكت و فكت شعرها وبصتله بدوخه : عايزة اندم
جريت نور برا الاوضه وهي محرجه من اللي عملته
ابتسم ريان و خرج وراها نزلوا سوا على السفرة و لسا نور هتقعد اتكلم الجد
- لا انتي متقعديش
ريان بعصبية : جدي ؟؟ لو نور مقعدتش انا كمان مش هقعد و مش هتشوفني تاني
الجد بلامبالاه : تعالي اقعدي جنبي انا
بصله كل اللي قاعدين سعاد و امها و اخوات سعاد اللي أمر جدهم بفكهم بليل بس عُمران فضل في اوضته
نور بعدم فهم : نعم اجي فين
ريان : اجي انا ؟؟
الجد : لا البنت الحلوة دي اللي هتقعد جنبي
راحت نوران قعدت جنبه لقيته بيديها كوباية عصير فراولة
اخدتها و شربتها كلها لأنها كانت بتحب الفراولة
مال الجد عليها : عندي فساتين حلوة تقدري تلبسي منها بدل ما ريان ضاحك عليكي و ملبسك حاجته القديمه
ريان : لا يا جدي هي اللي أصرت تلبس مكاني من حبها فيا
سعاد : جدو لو سمحت كنت محتاجه اتكلم معاك
الجد : بعد الاكل بساعة اطلعيلي
- فضلت نوران قاعدة مكسوفة مش بتاكل لحد ما لاحظ ريان شرودها و مسك اكل ب أيده و قربه منها : يلا افتحي
نوران : نعم افتح ايه
ريان : تفكيرك دايما سافل كده افتحي شفايفك الحلوة دي
اكلها و نظرات سعاد مش بتنزل من عليها كلها كسره و خذلان لحد ما قامت و جريت على اوضتها
بتقوم نور من على الاكل وهي دايخه مش عارفة مالها
لاحظ ريان تعبها قام سندها : مالك يا نور
نور وهي بتضحك : مالي .. انا كويسة وحياتي حلوة و متجوزة واحد كان عايز يغتصبن"ي و معنديش اب ولا أم و حياتي حلوة
بدأت رأسها تلف و تعيط
- ليه حياتي كلها بايظه .. ليه مليش حد ليه لوحدي ليه كل الناس عندها عيله إلا انا .... انا مكنتش عايزة حاجه كبيرة كنت عايزة اعيش في سلام من غير وجع من غير ما حد يعايرني اني من غير أهل
ريان بعصبية : نور مالك ؟؟؟؟ اهدي خلينا نتكلم فوق
ابتسم الجد : دلوقتي تقدر تعمل اللي انت عايزو معاها أصلها خدت مهلوسات هتخليها تستجيبلك يا حفيدي
ريان بغضب : انت بتقول ايه
الجد : انت عايز كده وانا بحققلك هدفك نا"م معاها و بكره طلقها عادي و اتجوز بنت عمك
ريان بكل عصبيه رفع السفره كلها و رماها بالاكل اللي عليها و بص لجده بتحدي و غضب : لو حصلها حاجه اعتبر نفسك ميت
خدها ريان و كان هيخرج بس افتكر أن عربيته عُمران خدها و أنه مش واثق في جده مينفعش ياخد عربيه من عنده
لف بيها و شالها و طلع على اوضتهم و قفلها بالمفتاح و حطها على السرير و بصلها بحزن : انا اسف على كل ده
فتحت نوران جزء من عينيها و حضنته و بقت تبصله باغراء : انت مش عايزني زي الاول ليه
ريان بعصبية : نور فوقي انتي مش في وعيك
ضحكت و اتدلعت : اييه تعالى نتجوز من اول و جديد و نعمل فرح كبير و نجيب ناس كتير و بابا و اخواتي يحضروا
ريان بغضب اكتر : نوووووور
حضنته وعيطت : انا نسيت أنهم باعوني طيب انت اشتريتني صح ممكن تشتريهم و يجوا يعيشوا معايا
رفعت راسها لعنده و بصت في عيونه : بوسني
ريان مقدرش يشيل عينه من على شفايفها : متختبريش صبري يا نور
نور بعناد : لو اختبرت صبرك هتعمل ايه
ابتسم ريان بخبث : كفايه هتندمي
قلعت نور الجاكت و فكت شعرها وبصتله بدوخه : عايزة اندم
مسكها ريان من كتفها و نيمها على السرير و باسها بكل حب و هي بتجذبه ليها اكتر
ولكن فجأة دخل واحد مقنع من الشباك و ضربه على رأسه بالعصاية .......
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا