رواية عشق بلا مقابل بدر ورقيه الفصل التاسع 9 بقلم شاهند امام
رواية عشق بلا مقابل بدر ورقيه الفصل التاسع 9 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سما احمد رواية عشق بلا مقابل بدر ورقيه الفصل التاسع 9 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشق بلا مقابل بدر ورقيه الفصل التاسع 9 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشق بلا مقابل بدر ورقيه الفصل التاسع 9
رواية عشق بلا مقابل بدر ورقيه الفصل التاسع 9
_تسريع الاحداث علي السفره
_رقية بتأكل كاميليا وبدر مبتسم ليهم
بدر: تعرفي ان القصر كان فاضي من غيرك وانتِ وحشتينا
رقية: حتي أنا كل حاجه في القصر كانت وحشاني داده سعاد وكاميليا والقصر نفسه وحشني
بدر بغمزه: طب وصاحب القصر موحشكيش
رقية بخجل: لا مش قصدي
بدر بضحك: خلاص ايه دا وشك احمر كده ليه
كاميليا: رقية
رقية: نعم يا حببتي
كاميليا: ممكن اطلب منك طلب بس تقولي الاول هتوافقي ولا لا
رقية: يا خبر اكيد هوافق يا كوكي اطلبي اللي انتِ عايزاه
كاميليا بطفوله: أكلي بابي
رقية برقت: ايه
كاميليا: أكلي بابي انتِ قولتي مش هترفضي ليا طلب صح
رقية بتوتر: ايوه بس مينفعش يعني
كاميليا: خلاث أنا زعلانه منك
بدر: خلاص يا كوكي هي مش لازم تأكلني يعني
كاميليا بزعل: خلاث هروح انام
رقية: لا خلاص استني هعمل اللي انتِ عايزاه
كاميليا بفرحة: طب يلا أكلي بابي
رقية بتوتر: ح. حاضر
_رقية قربت الملعقه بتوتر من بق بدر وهو فتح بقو وأكل هو كان مبسوط اوي من اللى حصل
_بدر حب يشيل توتر رقية
بدر: اهو ارتحتي كده ياست كاميليا
كاميليا بضحك طفولي: ايوه يا بابي اوعي يا روكا تكوني زعلتي مني
رقية: لا يا كوكي مش زعلت أنا مقدرش ازعل منك اصلاً
كاميليا: طب يلا عايزه انام عشان تحكيلي
رقية: حاضر هلم الأكل وأجيلك
كاميليا: طيب أنا هطلع
رقية: خلاص تمام
_كاميليا طلعت اوضتها وفضل بدر ورقية
بدر: زعلتي من كاميليا
رقية: لا مزعلتش
بدر: كاميليا طفلة صغيرة مش فاهمه حاجه ياريت نخدها علي كد عقلها
رقية: ايوه ما أنا بعمل كده عشان هي متزعلش
بدر: انتِ هتعملي ايه دلوقتي
رقية: هروح ألم الاكل وبعدين اطلع لكاميليا احكيلها حدوته
بدر بيهرش في دقنه: أساعدك
رقية بصدمه: نعم
بدر: بقولك أساعدك
رقية: لا لا مش عايزه اتعب حضرتك أنا هعمل كُل حاجة
بدر: لا مفيش تعب انا هلم الطباق وانتِ تغسلي المواعين
رقية: طيب زى ما تحب
_بدر شال الاطباق ودخلهم المطبخ ورقية غسلتهم
رقية بتمسح ايدها: كده احنا خلصنا عايز حاجه تاني يا بدر
بدر: لا شُكراً يا رقية عايز سلامتك
رقية بإبتسامة: الله يسلمك هروح لكاميليا أنا عن اذنك
بدر: اتفضلي
_رقية مشيت وهو فضل يبص عليها لحد ما اختفت
_في اوضه كاميليا
رقية: انتِ لسه صاحيه أنا افتكرتك نمتي
كاميليا: لا كُنت مستنياكِ
رقية: معلش أتأخرت عليكِ
كاميليا: اه بثراحه انتِ اتأخرتي أوي كُنتِ فين
رقية: كُنت بغسل المواعين
كاميليا بلمعه عين: وبابي كان معاكِ
رقية: ايوه هو كان بيلم الاطباق وأنا بغسلهم
كاميليا: طب يلا تعالي أحكيلي
رقية: طيب يلا ادخلي شوية كده
كاميليا: حاضر
_في اوضه بدر
_بدر كان ممدد علي السرير وبيفكر في رقية هي بقت أخده كُل تفكيره حتي ليلي من وقت ما جات رقية تفكيره فيها قل وابتسم لما افتكر رقية لما اكلتو
نام بعد تفكير في ملامح رقية اللي مش بتروح من عقلو
_في صباح اليوم التالي
سعاد: صباح الخير يا رقية
رقية: صباح النور يا داده
سعاد بهزار: ايه النشاط دا كُلو دا انتِ صاحيه قبلي كمان
رقية بضحك: مش عارفه لقيت نفسي صحيت بدرى النهارده قولت اجهز الفطار علي ما انتِ يا داده تصحي ونكمل مع بعض
سعاد: طيب يلا هكمل معاكِ
رقية: ماشي
في سكن نهال
نهال: ايوه جايه يلي بتخبط دا مين الحيوان اللي بيخبط كده دا
_فتحت نهال لقت حازم في وشها
نهال: والله ما كدبت لما قولت مين الحيوان اللي بيخبط دا اهو طلع الحيوان نفسه واقف قدامو
حازم: هو انتِ لسانك طويل كده ليه
نهال: وانت مالك هو لسانك انت ولا لساني وبعدين انت عرفت السكن بتاعي ازاي
حازم بأستفزاز: كُنت براقبك
نهال بصدمه: يخرب بيت البجاحه يعني بتراقبني وكمان جاي برجليك هنا
حازم: طب مش تعرفي أنا جاي هنا ليه
نهال: برا مش عايزه اعرف حاجه
حازم: يابت يا ام لسان طويل انتِ استني اعرفي أنا جاي ليه
نهال:ما انا بقولك مش عايزه اعرف حاجه يلا برا
حازم: أنا بتكلم بهداوه عشان مش عايز اتغابي عليكِ
نهال: تتغابي علي مين ياد انت
حازم: هتسمعي أنا عايز ايه ولا لا
نهال: استغفر الله العظيم اخلص انطق
حازم: لا مش هقول غير لما تتكلمي بأسلوب كويس
نهال: لا دا انت كمان هتتشرط اخلص انطق
حازم: وأنا مش هتكلم غير لما تتكلمي بأسلوب كويس
نهال بهدوء مصطنع: لو سمحت يا أستاذ حازم ممكن تتكلم
حازم بغمزه: انتِ عرفتي اسمي منين اوعي تكوني مرقباني
نهال:يا شيخ اتنيل اراقبك ليه دا أنا سمعت بدر بيه بيقولك حازم فعرفت ان اسمك كده
حازم: امممم طيب يلا قولي من الاول
نهال في سرها: استغفر الله العظيم
نهال بهدوء مصطنع: لو سمحت يا استاذ حازم ممكن تتكلم
حازم: مش حاسك في الادب بصراحه
نهال بصدمه: تصدق أنا اللي غلطانه اني اتكلمت معاك اصلا
حازم بضحك: خلاص ياستي هقولك أنا جاي ليه
نهال بزهق: اتكلم
حازم بإبتسامة: صباح الخير
نهال: نعم
حازم: بقولك صباح الخير في ايه مالك
نهال: يعني انت جاي المسافه دي كلها عشان تقولي صباح الخير
حازم: عادى يعني مالك مستغربه ليه
نهال: ماشي يا سيدى صباح النور يلا برا
حازم: استني اسمعي باقي الكلام
نهال: اللهم طولك يا روح قول
حازم بيزق الباب ويدخل: يلا حضري لينا فطار عشان نفطر
نهال: لا دي بجاحه رسمي بقا
حازم بإستفزاز: رسمي نظمي فهمي
نهال: ايه التناحه دي يلا امشي
حازم: يلا اخلصي حضري لينا فطار
نهال: طب لو فطرت معايا هتمشي بعدين
حازم: حاضر همشي والله
نهال: اقعد هنا علي ما احضر
حازم: اساعدك يا نهال
نهال: لا وانت عرفت اسمي منين
حازم: من نفس الطريقه اللي عرفتي بيها اسمي يلا حضري هموت وادوق
نهال: طيب يا اخويا هروح احضر
_في قصر بدر
_علي سفره الأكل
بدر لرقية: احتمال اتأخر في الشغل النهارده اتعشو انتو
رقية: عادي وفيها ايه لو استنناك
بدر: لا مفيش داعي عشان كاميليا اتعشو انتو وأنا لما ارجع يبقا اتعشي
رقية: تمام زي ما تحب
بدر قام من السفره: خلصتي فطار يا كوكي
كاميليا: ايوه خلصت يا بابي
بدر بيشيلها: طب يلا عشان اوصلك
كاميليا: ماشي يلا سلام يا روكا
رقية: سلام يا كوكي
بدر: سلام يا رقية
رقية: سلام يا بدر
_عند نهال في السكن
حازم: تسلم ايدك الاكل حلو
نهال: شكراً بالهنا والشفا
حازم: ايه رأيك تطلعي معانا فسحه
نهال: نعم
حازم: لا متفهميش غلط الشله كلها بتاعتي أنا وبدر طالعه وبدر قال هيقترح علي رقية ويروحو وهي صاحبتك فتعالي معاها
نهال: طب رقية عشان مُربيه كاميليا أنا اجي اعمل ايه
حازم: ياستي تعالي معاها واهو بالمره تغيري جو
نهال بتوتر: لا مش هاجي
حازم: متخفيش والله هيكون في بنات غيركم يعني ودا طلبي الوحيد اعتبريه هديه بمناسبه الفطار الحلو دا
نهال: ماشي لو رقية راحت هشوف
حازم: هتروح إن شاءلله طب يلا سلام أنا همشي هروح الشركه بتاعتي سلام
نهال: طيب سلام
_تسريع الاحداث
_بليل في قصر بدر ووووو…….
يتبع..