رواية انت سندي الحقيقي الفصل الخامس 5 بقلم نور محمد

رواية انت سندي الحقيقي الفصل الخامس 5 بقلم نور محمد


رواية انت سندي الحقيقي الفصل الخامس 5 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ايمي رواية انت سندي الحقيقي الفصل الخامس 5 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انت سندي الحقيقي الفصل الخامس 5 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انت سندي الحقيقي الفصل الخامس 5
رواية انت سندي الحقيقي بقلم نور محمد

رواية انت سندي الحقيقي الفصل الخامس 5

نظر له حسن بصدمه وقال:قصدك ايه ياعمي باكلام ده حصل ايه!!
عصام بضيق وقال:امك اتهمت بنتي في شر*فها ياحسن 
حسن بصدمه كبيره وقال:انت متأكد من الكلام ده ياعمي!!!.
عصام بغضب وقال:ايوه ده الي عرفته من مريم لما اجت باشكل ده هنا!!
حسن بصدمه وعدم تصديق وقال:بس ماما مستحيل تعمل كده ياعمي!! اكيد في حاجه غلط!!
عصام ببرود وقال:انا معرفش امك عملت كده ليه؟ بس الي اعرفه ان بنتي كرامتها اتهانت بسبب امك ياحسن ولازم ارد كرامه بنتي 
حسن بتفهم وقال:والمطلوب ياعمي؟!!
عصام بحده وقال:امك تاجي تعتزر لبنتي ولو مريم مسامحه انا كمان مسامح او 
حسن بمقاطعه وخوف:او ايه ياعمي!!
عصام بحده وتكمله:او تعزل يابني بمريم احسن من المشاكل دي 
حسن بتوتر وقال:اعزل بس ياعمي ماما مش حتوافق على كده.. مفيش حل تاني؟
عصام بحزم وقال:لا انا الي عندي قولته يابني..وبنتي عندي لحد ماتلاقي انت حل من دول انسب ليك 
قام حسن وقال:طيب ممكن اشوف مريم اطمن عليها ياعمي قبل مامشي
عصام بتفهم وقال:ده حقك ياحسن هي جوه نايمه ادخل شوفها واخرج بسرعه 
حسن بحزن وقال:حاضر عن ازنك ياعمي 
دخل حسن لقى نريم نايمه قرب يطمن عليها وهي حست بيه قامت علطول اول ماشافته عيونها دمعت 
وقالت ببتسامه :حسن انت اجيت تاخدي مش كده 
قرب حسن وضمها بحب وقال:ايوه يامريم بس مش ديلوقتي.. حاجي تاني وحاخدك من هنا ياحبيبتي 
بعدت مريم بحزن وقالت:ليه مش ديلوقتي؟!! انا عاوزه ارجع معاك ديلوقتي!!
قرب منها وباسها في جبينها بحب وقال:ححل شويه مشاكل في البيت وحاجي تاني..مش حتأخر عليكي ياحبيبتي وعد 
وسابها وخرج وهي انهارت تاني لانها عاوزه ترجع معاه وجنبه علطول 
عند هبه في الكافيه كانت بتتكلم مع حد وبتقول:بس ده الي حصل انا كونت حتكشف خلاص ياخالد 
خالد بخوف وقال:يعني هي عرف الحقيقه ياهبه؟!!
هبه بخبث وقالت:لا عيب عليك انا كذبت عليها وهي صدقت وكمان مريم خرجت من البيت اخيرا 
خالد بمكر وقال:طيب الحمد لله..كده اول خطه لينا نجحه ياحبيبتي خلاص هانت الورث حيبقى لينا احنا بس ونجوز بيه بقى 
هبه ببتسامه  وقالت :اكيد ياحبيبي انا مستعده اعمل اي حاجه علشان ابقي معاك في الاخر
خالد  ببتسامه خبث:امال انا بحبك ليه ياهبه..ثم اكمل في باله..بنت غبيه فاكره اني بحبها وانا بستغلها بس 😂
عند حسن رجع البيت لقى سماح قاعده بتاكل ببرود قرب وقعد جنبها وهي بصت عليه وقالت:اخير جوز الست شرف ها عملت ايه عند عمك وافق يرجع مريم مش كده!!
تهند حسن بضيق وقال:لا مش واقف.. بسببك طبعا.. انتي قولتي ايه لمريم ياماما؟!!
سماح ببرود  وقالت:قولت حقيقتها بس الي بتضحك عليك بيها ياحسن 
حسن بغضب وقال:حقيقه ايه ياماما؟! الي بتتكلمي عليها ازاي تتهمي مريم في شر*فها ازاي!!
سماح بنرفزه وقالت:انا مقولتش غير الي عرفته عنها ياحسن بس 
حسن بضيق وقال:تمام انتي غلطتي اكيد علشان انا متاكد من مريم زي نفسي ياماما ولازم تاجي معايا علشان تعتزري منها او 
سماح بصدمه وقالت:بقى بتطلب من امك تروح تعتزر لمراتك دي اخرت ربايتي فيك فعلا ياحسن.. او ايه تاني يابني!!
حسن بحزن وتكمله:او حعزل بمريم انا ياماما 
سماح بصدمه وغضب:تا ايه  تعزل ازاي يعني هي اخدتك مني واهلها عاوزين يبعدوك عندي كمان ياحسن 
قام حسن وقال:انا قولت الي عندي ياماما والخيار عندك انتي؟
 وسابها وخرج لتقول هي بتوعد  :ماشي ياست مريم انتي واهلك انا حعرف اتصرف معاكم كويس اوي 
عند مريم في اوضتها كانت امها بتحاول تأكلها وهي رافضه 
هدى بحزن وقالت:وبعدين يابنتي حتفضلي كده وانتي تعبانه لحد امتي؟
مريم بحزن وقالت:ماما لو سمحتي انا مش قادره أكل ديلوقتي سبيني براحتي 
دخل عصام وقال:مريم يابنتي مينفعش الي بتعمليه في نفسك ده علشان خاطر حسن حتي كلي 
نزلت دموعها وقالت:وحشني يابابا.. وعاوزه ارجع عنده تاني ارجوك 
تهند عصام وقال:حترجعي ياحبيبتي حسن مش حيسيبك صدقيني يامريم 
فجئه سمع صوت الباب خرج يشوف مين 
عصام بصدمه وقال:انتي؟!!
سماح ببتسامه صفره:عامل ايه يابو مريم 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-