رواية لم يكن قراري سيلا وقصي الفصل السادس والاربعون 46 بقلم ميرا ابو الخير

رواية لم يكن قراري سيلا وقصي الفصل السادس والاربعون 46 بقلم ميرا ابو الخير


رواية لم يكن قراري سيلا وقصي الفصل السادس والاربعون 46 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ميرا ابو الخير رواية لم يكن قراري سيلا وقصي الفصل السادس والاربعون 46 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية لم يكن قراري سيلا وقصي الفصل السادس والاربعون 46 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية لم يكن قراري سيلا وقصي الفصل السادس والاربعون 46


رواية لم يكن قراري سيلا وقصي الفصل السادس والاربعون 46

وقال بخبث:  انتي مزة والنهاردة بتاعتي انا وبس وهرميكي بعدين. 
سرين هتصرخ قرب منها: لااااا مش هتقرب يا حيو"ان يا قذ"رررررر اتفوووو. 
ضر"بها بالكف:  وحيات امك لربيكي. 
سرين بصويت:  امي احسن من اهلك يا زبا"لة. 
الراجل كان هيضر"بها سمع صوت كسر الباب اتنفض: ميننن داخل. 
سرين حست انه قلبها دق. 
بيضر"ب الباب برجله وعيونها مشتعله بالنا"ر والغضب الاعمى و عروقه با"رزة بغضب الراجل:  انا يلي هربيك يا بن ال***. 
انقض عليه بغضب ونزل فو"قه ضر"ب سرين جريت عليه. 
سرين وعاصم نازل ضر"ب:  كفايه يا عاصم والنبي هيمو"ت في ايدك كفايه. 
عاصم زقها وقعت علي الارض اتالمت عاصم بص بسرعه وجري عليها مسكها:  حصلك حاجه. 
سرين بدموع وابتسامه: متخفش انا كويسه. 
عاصم شدها لحضنه:  حقك عليا انا رديتك بعد طلاقنا ب دقيقه اسف عشان سبتك لوحدك. 
سرين شدت علي حضنه ابتسم شالها وخرج. 
وصل لمكان ما علي البحر كله متزين بلونات واسمها بالورد و النا"ر مكتوب. 
سرين بصدمه: ه هو ايه دا. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عاصم قعد علي رجليه وطلع خاتم 💍 بهدؤء وبكل حب:   انا بحبك و هعاملك زي ما الرسول وصنا بالظبط هحطك في قلبي وعيني وهشيلك فوق دماغي هبقا معاكي في كل وقت تحتاجيني فيه هفهمك لما تغلطي ايه هو غلطك بهدؤء عشان مش ازعق وتزعلي مني عشان م صدقت اني لاقت نصي التاني والبنت يلي هتبقى لي كل حياتي وهتبقا ام اولادي في المستقبل مش هضايقك و احاول ديما اني افرح قلبك عشان فرحتك هي فرحتي واكتر بكتير انا دعيت ربنا انه يجمعنا ببعض والحمدلله استجاب ف متخفيش ولا تقلقي مني انا قبل كل دا هكون ابوكي و اخوكي و صاحبك ثم حبيبك عشان متقلقيش مني انا عاشقك 🤍✨. 
سرين دموعها نازلة ع اخرها:  وانا اكتر. 
عاصم قام وشالها ولف بيها. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند سيلا وقصي. 
قصي بيحاول يوقف العربية مفيش فرامل:  مفيش فرامل. 
سيلا بصدمة: ايهههه. 
قصي العربية كانت سرعتها زيادة:  نطي يا سيلااااا. 
سيلا بخوف: لا مش هنط مش هسيبك. 
قصي لسه هيخلها تنط كان في تريلا جايه عليهم وهو مش عارف يوقف العربيه وفجاءة.  اااااااااااه بطني وجعتنييي. 
قصي حازم كان وراه:  قصي افتح الباب ونط بسرعه. 
قصي باص علي سيلا:  سيلا حامل النط غلط. 
حازم ساق بسرعه بقا جنبه: خدها علي رجليك وتيجي هنا. 
قصي فهم:  قرب عربيتك من عربيتي. 
حازم بطء وفعلا سرع تاني العربيتين لازقو في بعض. 
قصي مسك ايد سيلا:  تعالي اركبي مع حازم. 
سيلا بدموع:  لا مش هعرف وانت. 
قصي بيسوق:  هتعرفي وحياتي عندك هتعرفي. 
سيلا هزت بخوف وراحت علي رجل قصي بعد عشان يفتح الباب شويه بتاعه وبتاع قصي. 
حازم بيمد ايده لسيلا وبيسوق بالتانيه: هاتي ايدك. 
سيلا بتحاول تمسك ايده وقصي بيقربها والطريق فاضي قدمهم. 
حازم نجح انه يمسك ايديها وشدها علي عربيته بس عربيه قصي انحرفت الاتجاه التاني. 
سيلا بخضه: قصيييييييييي. 
وقف حازم عربيته ونزل جري وعربية قصي انفـ. ـجرت من الاصطدام. 
سيلا بصدمه و ارتعاش:  ق ق قصي. 
قصي من جنبها:  وحشتك مش كده. 
سيلا حضنته بسرعه وابتسم وحازم اتنهد بهدؤء:  حرام عليكم قطعتولي الخلف. 
قصي حضنه: متشكر علي كل يلي عملته معايا. 
حازم بابتسامة: احنا اخوات. 
ابتسم وسيلا نامت من التعب علي كتف قصي شالها وركبوا ومشيوا. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند سالي. 
داخلوا عشان يسالوا سالي لاقي ازاز ع الارض وسالي مرميه وسا"يحه في د*مها. 
طه جري عليها بسرعه وخوف: سالللليييييييي. 
قام منفوض من النوم:  بسم الله الرحمن الرحيم. 
طه قام اتصل علي سالي بخوف: ا انتي كويسه. 
سالي بهدؤء: ايوا في ايه. 
طه حكي ما حدث سمع ضحكها:  يابني هو احنا اتجوزنا حتي. 
طه بحمد:  الحمدلله كنت هموت عليكي. 
سالي ضحكت بحب. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
بعد مرور شهر. 
قصي مع سيلا ومهتم بيها وقرر يتجوزها من اول وجديد في فرح محدش شافه ويحضرلها اجمل المفاجأت 
جمال زعل علي كل يلي عمله وراح بيته وبيحاول يصلح علاقته مع قصي و سيلا وندم علي غباؤه. 
سرين وعاصم اخدها وسافروا يقضوا وقت سوا حلو وقالها علي كل حاجه. 
حازم مع نهال و بنته الصغيرة ووقتهم بقا كله حب ولعب. 
مصطفى اتعالج وسمع خبر حمل رهف اتبسط علي اخره وشكر ربنا. 
سوزي اتعالجت من هوسها بسبب دكتور عماد وحبها واتقدم لها ووافقت ورضي بكل ماضيها. 
الباشا خرج و اعترف بحبه ل تالا يلي رفضته وزعل اوي وقرر يبدء من جديد. 
زينب اتجوزت خالد حبيبها الاول والاخير بفضل قصي يلي وقف معاهم. 
جمال شكله اتنيل وحب نعيمه😂. 
طه اتجوز سالي و سالي راجعت لحضن جمال واخواتها الاتنين. 
يوم كله بهجة وسعادة وحب الكل رجع واتجمع. 
قصي لابس بدلة شيك بيضاء وكان شكله جذاب اوي. 
عاصم بضحك: الله يسهلو ياعم ماشيه معاك عنب. 
قصي بضحك:  مانا بردو قر فيها شكل الليلة هتبوظ. 
حازم بضحك: اه والله عينه وحشه اوي. 
عاصم بحزن تمثيلي:  ماشي منك له شوفوا مين هيزفك وانت مين هيعملك حفلة بنتك. 
قصي وحازم:  لا خلاص اسفين. 
ضحكوا بصوت واحد: طب ينفع اشارككم فرحتكم. 
ععاصم بص لقصي وهز راسه له:  ممكن يا بابا بس ناخد راي العريس. 
جمال بص علي ابنه:  لسه بردو زعلان مني. 
قصي بتنهيدة:  يلي حصل حصل المهم تكون اتعلمت. 
جمال حضنه بدموع:  اخيرا يا بني انا تعبت معاك اوي. 
حضنه قصي وابتسم. 
عند البنات. 
نهال بانبهار: الله شكلك جميل اووي يا سيلا. 
سيلا بابتسامة:  مفيش اجمل منكم. 
رهف بتاكل موز:  لا والله اومال جوزي فين. 
نهال بضحك:  بيجهز تحت شكله عاملك مفاجأة. 
رهف بتجري علي الباب بالموز:  يلا سمو عليكو بقا الحق اشوفه. 
ضحكوا عليها. 
سيلا حطت ايديها علي بطنها:  ربنا يستر وتعدي علي خير. 
نهال: انشاء الله خير. 
زينب:  يارب يا بنات يلا عشان الكل مستني العروسه. 
سرين:  استنوا حقهم الله براحتها. 
سيلا بضحك:  احم قصي وحشني. 
البنات: يا محنووو😂😂. 
سيلا حطت تاج الورد علي شعرها و خرجوا عشان ينزلوا. 
عند رهف ومصطفي. 
رهف بغيظ:  طب قول اي المفاجأة. 
مصطفى باس خدها:  هقولك بعدين. 
رهف عضته: قوول هعيط. 
مصطفى بضحك: خلاص هقولك والله اهدي طيب عشان النونو. 
ابتسمت وهو طلع تذكرتين طيران علي السعوديه. 
رهف بعدم تصديق:  د دا بجد. 
مصطفى شدها لحضنه: بحبك. 
حضنته بدموع:  وانا كمان. 
عند قصي. 
قصي كان وقف مع الرجالة برا الفيلا مكان الفرح اتفق انه هيعملوا الفرح بالنهار وياخدها ويسافروا. 
خرجت سيلا مع نهال وزينب لاقت سوزي قدمها: هو انتي. 
سوزي بحزن وبهدؤء:  حبيت اعتذرلك رغم الاعتذار مش هيعمل حاجه. 
سيلا بطيبه:  مقبول الاعتذار مقبول. 
مراد بيجي جري من وراهم ويحضن سوزي:  كنتي فين. 
وطت عليه بحب وحضنته: حقك عليا ياقلبي مش هسيبك تاني ابدا. 
قصي بص علي سيلا وانبهر بجمالها وكل واحد عجبته مراته. 
قصي راح ومسك ايديها وباس دماغها: مبروك يا حبيبي. 
بقلم ميرا ابوالخير 
: وانا مليش مكان يعني ولا ايه. 
الكل بصدمة:  هو انتي. 
ميرا بضحك: ايوا انا اومال امي. 
قصي بابتسامة:  نورتي يا هبلة في كاتبة تعمل يلي انتي عملتيه فينا دا. 
ميرا بابتسامة:  مش انا عملت يبقا في. 
سيلا بضحك:  عسولة يا رورو يلا هوينا بقا. 
ميرا:  انا بتطرد من روايتي اخص عليكم. 
ضحكوا علي تلك الشقيه الصغيرة. 
ميرا وقفت قدم الكل واتنهدت:  المرة دي انا يلي هقول الملاخص حكايتكم كانت تحدي لنفسكم ولحبكم لبعض وكل الظروف يلي مرتوا بيها نصها من الواقع والباقي خيال واتمنى الكل يكون فهم واستمتع معانا بالروايه رواية عمياء قلبي. 
الكل سقف لها
قصي:  لو مش متجوز وبعشقها كانت اتجوزتك فورا😂. 
سيلا بغيظ: قصيييي. 
ضحكوا لبعض واشتغلت الاغاني والكل بدء يرقص ويهيص. 
في نص الاغنيه قصي شد سيلا من نصهم واخدها عشان يسافروا وراكبوا العربية في طريقهم لتركيا يقضوا شهر العسل فيها بعيد عن كل حاجه لوحدهم وبس. 
وصلوا هناك وقصي حضر لسيلا اجمل المفاجأت وعاشوا في عالمهم الخاص ليهم هما وبس. 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-