رواية البقال فاطمه وادهم الفصل الثاني 2 بقلم ايمان الخيال

رواية البقال فاطمه وادهم الفصل الثاني 2 بقلم ايمان الخيال


رواية البقال فاطمه وادهم الفصل الثاني 2 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ايمان الخيال رواية لبقال فاطمه وادهم الفصل الثاني 2 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية لبقال فاطمه وادهم الفصل الثاني 2 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية لبقال فاطمه وادهم الفصل الثاني 2

رواية البقال فاطمه وادهم بقلم ايمان الخيال

رواية البقال فاطمه وادهم الفصل الثاني 2

فوزية (ام فاطمه): فطومة حبيبتي تعالي عاوزاكي في موضوع 
فاطمة : حاضر يا ماما ،جاية 
مريم : اوعي تقولي حاجة لامك يا فاطمة أو تحسسيها أن في حاجة 
فاطمة : متخافيش 
حاولت أتمالك نفسي واداري غضبي وانا بسمع ماما وشايفة فرحتها .
فاطمة : خير يا ماما 
فوزية : جايلك عريس ، ملازم اول في الجيش وحلو طول بعرض وابن ناس محترمين واحنا عارفينهم من زمان 
فاطمة : مين يا ماما ؟
فوزية : أدهم جارنا أمه جات انهاردة وكلمتني وانا قلتلها هكلم ابوها وارد عليكي وابوكي قالي لو فاطمة موافقة خليهم يجوا على اخر الاسبوع نقرأ الفاتحة 
فاطمة : وانا موافقة يا ماما 
فوزية : الف مبروك يا حبيبتي وربنا يتمملك على خير ويجعله زوج صالح
في غرفة فاطمة واختها 
دخلت وانا كاتمة دموعي واول ما شوفت مريم بدأت اعيط بانهيار 
مريم : اهدي يا فاطمة قوليلي قلتي ايه لماما 
فاطمة ببكاء : موافقة ،قلتلها اني موافقة يا مريم
مريم بصدمة : ازاي يا فاطمة موافقة تتزوجيه وانتي بتحبي اخوه 
مسحت دموعي واستجمعت قوتي ورديت على مريم بثبات
فاطمة : وانا احب واحد مقدرش يواجه الكل علشاني ليه واشتري ليه اللي بايعني ،ادهم اشتراني ودخل البيت من بابه وانا هشتري اللي اشتراني 
مريم : لكن كريم مابعكيش يا فاطمة ،هو يمكن تراجع لما عرف أن اخوه عاوز يطلبك 
فاطمة : مش مشكلتي دي بقا
مريم : مش هتعرفي تعيش في بيتهم وكريم قدامك طول الوقت 
فاطمة: الأيام بتنسي واكيد هحب كريم لما اعيش معاه 
مريم : قصدك أدهم
فاطمة بتوتر : ايوه أدهم 
على الجانب الآخر في بيت أدهم
سعاد ( والدة أدهم): الف مبروك يا حبيبي فوزية ام فاطمه اتصلت وقالت أنهم موافقين وهنروح نقرأ الفاتحه بعد بكرا بإذن الله 
أدهم: الله يبارك فيكي يا امي 
كريم كان واقف بيسمع الحوار دا وفي لحظة مقدرش يتماسك ودموعه غلبته 
أدهم بلهفة : مالك يا كريم بتعيط ليه 
كريم : اصل افتكرت بابا ،كان نفسي يكون موجود معانا 
أدهم : بابا معانا دايما يا كريم وحاسس بينا 
سعاد : ابوك هيفضل معانا دايما يا كريم وهيفضل اسمه في الدنيا ،اللي عنده ابن زيك مسك التجارة بعد أبوه ومرضيش أن اسمه يتشال من السوق وابن زي أدهم يفرح ويرفع الرأس هيفضل اسمه في الدنيا دايما 
طبعا السبب الحقيقي لبكاء كريم هو حبه الشديد لفاطمة أو يمكن ده توقع غلط ما احنا مانعرفش هو بيحبها ولا لأ.
الجمعة يوم قرأة الفاتحة 
مريم : متأكدة من اللي هتعمليه ده يا فاطمة 
فاطمة : طبعا 
فوزية : يلا يا بنات الناس وصلوا
مريم : حاضر يا ماما جايين اهو
فاطمة : متخافيش يا مريم انا واثقه أن أدهم هو الشخص المناسب ليا
في غرفة الضيوف 
دخلت لقيت أدهم قاعد في الوش شاب وسيم طويل واسمر وعيونه السودا الواسعة فيها براءة وطيبة لكن أمه وأخوه كريم ما كانوا موجودين ،المهم اني دخلت وسلمت من بعيد بالكلام وقعدت جنب ماما 
فوزية بهمس : أمه وأخوه خرجوا خمس دقائق وراجعين 
فاطمة : في حاجة ولا ايه ؟!
فوزية : الله اعلم لكن شكل كريم كان عاوز يقول لامه حاجة 
بعد حوالي عشرة دقائق دخلت سعاد وكريم ابنها بوجوه جامدة مش مديه اي تعبير وبصراحة كلنا اتخضينا واتقدمت سعاد علشان تتكلم .
سعاد :......يتبع

للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-