رواية غلبني جمالها الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم دعاء حجاج

رواية غلبني جمالها الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم دعاء حجاج


رواية غلبني جمالها الفصل الثامن والعشرون 28 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء حجاج رواية غلبني جمالها الفصل الثامن والعشرون 28 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية غلبني جمالها الفصل الثامن والعشرون 28 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك الشبحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية غلبني جمالها الفصل الثامن والعشرون 28

رواية غلبني جمالها بقلم دعاء حجاج

رواية غلبني جمالها الفصل الثامن والعشرون 28

زينه وفهد نزلوا تحت وقعدوا في الكافتريا 
_فهد !!
فهد قام وقال:تيم٠٠٠٠٠٠تيم حضن فهد وقال:وحشنى اوى ياض 
_ وانت كمان فينك من زمان 
_الظروف والله 
_انت بتعمل اي هنا 
_المدام 
_اهلا وسهلا 
زينه بابتسامه:اهلا 
_بتعمل اي هنا 
_عندي شغل وانت بتعمل اي هنا 
_ده موضوع طويل اوى 
_خلاص لينا قاعده سوا 
_طبعاا عن اذنكم 
_اتفضل٠٠٠٠٠٠فهد قعد وزينه قالت:انتوا تعرفوا 
_ده كان اقرب شخص ليا من ايام الجامعه 
_كان ودلوقتى 
_اتخرجنا وكل واحد شاف حياته صحيح انتى تعرفي 
_ده حبيب الين اللى كنت قاعده معها 
_بجد٠٠٠٠وفجاه تليفون فهد رن ٠٠٠زينه بصت على التليفون والغضب عم عليها عالطول وقالت في سرها:ده حاضره عالطول انا بكر'ه البت ده اوى 
_الووو 
_اخبارك اي يا فهودتى وحشني اوى 
_تمام انتى اي اخبارك وماما ومالك وبتول
_كلنا بخير صحيح هترجع امتى انت عارف ان القصر وحش اوى من غيرك 
_ان شاء الله بعد العرض ما يتقدم 
_ان شاء الله انت بتعمل اي دلوقتى 
_قاعد انا وزينه في الكافتيريا 
_طب حاول تبعد شويه عنها 
_اي ؟؟
_ههه انا بهزر سلام وسلملى على زينه 
فهد قفل التليفون وزينه كانت هتمو'ت وتعرف قالت اي 
_هي كانت بتقولك اي 
فهد حاول يعصب زينه وقال:وانتى واخده بالك ليه 
_ولا واخده بالى ولا حاجه وبعدين انا مالى 
_بس انا مش شايف كده خالص 
_شايف اي 
فهد بص في عيون زينه وقال:شايف واحده غيرانه 
نبضات زينه ازدادت وقالت في سرها:معقول يكون عرف انى بحبه 
زينه بتردد:لاءء لاءء 
_زينه روحتى فين ؟
_معاك معاااك ٠٠٠٠٠فهد ابتسم على جنانها وقال:هروح اعمل مكالمه وراجع 
زينه هزت راسها ونبضات قلبهاا كانت عاليه اوى 
عند مالك وسمر ✨
مالك وصل سمر بالفعل عند اهلها ٠٠٠٠سمر بتحاول تفتح الباب ولكن الباب مش بيفتح 
_استغفر الله العظيم يا رب 
_انتى بتكلمينى 
سمر بصت حواليها وقالت:اعتقد مفيش غيرنا انا وانت في العربيه ولا في حد معنا وانا مش واخده بالى 
_في اي طيب 
_افتح الباب يا خفيف 
_الباب ٠٠٠الباب مفتوح على فكره 
سمر حاولت تفتح الباب تانى لكن مفتحش وقالت:انت بتهزر صح 
_ابعدي شويه يا بت وانتى ضعيفه اوى 
_هههه طب افتحوا يا خفيف 
مالك قرب من سمر وكان بيحاول يفتح الباب لكن مفتحش بردو ٠٠٠٠مالك كان مستغل قربه من سمر ومكنش راضي يفتح الباب 
_كل ده عشان تفتح الباب 
_اهدي يا بت ٠٠٠٠سمر خدت نفس عميق وفجاه زقت الباب برجلها وقالت:كفايه غش بقاا 
_اي ده انتى قويه اوى ازاى فتحتى الباب وانا قفله بالمفتاح 
_عمرك ما هتتغير ٠٠٠٠سمر نزلت ومالك:منال 
_خير
_هتوحشينى!! قلب سمر كاد أن يخرج من مكانه وطلعت تجري عالطول 
_يا بت المجنونه !!٠٠٠٠٠مالك شغل العربيه ومشي وسمر خبطت على الباب جامد اوى 
_بسم الله الرحمن الرحيم مين 
_انا يا ماما ٠٠٠٠٠ام سمر فتحت الباب وقالت:سمر انتى كويسه يا بنتى 
سمر حضنت امها وقالت:ايوه يا ماما انتى اخبارك اي 
_انا الحمدلله بس في حد عاقل يخبط على الباب كده 
_معلش يا ماما امال فين بابا 
إم سمر مسكت أيدها وقالت:فين زوجك 
_مالك مشي ٠٠٠٠٠٠٠مسكتها من ودنها وقالت:عمر عقلك ده ما هيكبر ابدااا ازاى تنزلى من العربيه من غير ما تقولى لزوجك اتفضل او حتى يجى يسلم عليا 
_اهدي يا ماما والله نسيت وبعدين ده شخص رخم
_اي ؟؟
سمر بابتسامه:لا ولا حاجه مقولتيش بابا فين 
_في الشغل فطرتى؟
_والله جعانه اوى الحقينى بالاكل 
_اقعدي يختى اقعدي والله ما عندك عقل خالص 
_انا داخله اوضتى وتجيبي الاكل على هناك 
_طيب يا ام لسان ٠٠٠٠٠سمر دخلت اوضتها واترمت على السرير وخدت نفس عميق وفجاه فكرت في مالك وقالت:اي ده انا حاسه ان فيا حاجه ناقصنى طول ما انا بعيده عنه 
سمر قامت وبتردد:مستحيل ده يحصل مستحيل وفجاه تليفونها رن 
سمر فتحت التليفون من غير ما تشوف الاسم وقالت:الووو 
_عامله اي 
سمر بصت في التليفون وقالت:انا دلوقتى عرفت ليه بقيت مجنونه 
_ليه 
_بسببك عشان انت شخص مجنون وتافه و 
_ووحشتينى 
نبضات سمر ازدادت وقالت بدون واعى:فعلااا 
مالك بص في التليفون وقال:منال معايا  
سمر فاقت لنفسها وقالت:عايز اي 
_ولا اي كنت بطمن بس 
_واطمنت !!
_لا هطمن لما اخدك في حضنى 
سمر قفلت التليفون في وشه وقالت:واحد حيو'ان 
_يا بت ال اي ؟
في قصر الكيلانى ✨ 
_يااااا تصدقي القصر كان وحشنى اوى يا ماما 
_انتى محسسانى أننا كنا مسافرين 
_تصدقي فكرتينى بفهد
_فهد والله كنت ناسيه خالص رني عليا يا بتول 
_حاااضر ٠٠٠٠٠٠بتول رنت على فهد بالفعل ولكن تليفونه كان مشغول 
_في اي 
_مشغول شكلو بيكلم حد 
_طب رني على زينه 
_حااضر ٠٠٠٠٠بتول رنت على زينه ولكن تليفون زينه كان عند الين 
_ده تليفون زينه ٠٠٠٠٠الين قامت وخبطت على اوضه زينه وفجاه الباب انفتح 
_زينه ٠٠٠٠الين دخلت ولقت العمال بينضفوا في الاوضه 
_اكيداا نزلوا تحت ٠٠٠٠٠
_اي ردت 
_لا يا ماما بس في جرس يمكن بتعمل حاجه 
_والله قلقت اوى 
الين نزلت تحت وبالفعل لقت زينه 
_زينه 
_الين ٠٠٠٠٠الين:تليفونك وكان في حد بيرن 
_نسيتوا شكرا اوي 
_العفو عن اذنك 
_انتى رايحه فين 
_على اوضتى 
_طب ما تخليكى قاعده معايا وبعدين فهد مش عارفه بيكلم مين 
الين قعدت وقالت:طب شوفي مين اللى كان بيرن عليكى 
_ده بتول ٠٠٠٠٠٠٠زينه رنت عليها 
_زينه بترن يا ماما 
_طب افتحى ٠٠٠٠٠بتول فتحت التليفون وقالت:وحشتينى اوى يا زينو اخبارك اي 
_الحمدلله يا بتول والله انتى اللى وحشانى وماما زينب كماان 
_هاتى اكلمها 
_خدي يا زينه ماما معاكى والا ممكن تقت'لنى 
زينه ابتسمت وقالت:اخبارك اي يا ماما 
_الحمدلله يا قلب امك انتى اخبارك اي وفهد أخباره اي 
_كلنا بخير يا ماما 
_بقا كده يا زينه تسافروا وتنسوا ترنوا عليا 
_كفايه محن بقا خليهم يعيشوا شويه بدون خوفك ده 
_اسكتى انتى يا ام لسان 
_طيب 
_خدي بالك من نفسك يا زينه الا صحيح فهد فين برن عليا تليفونه مشغول 
_مش عارفه قال إنه هيعمل مكالمه لما يرجع هقوله يا ماما يلا عايزه حاجه 
_عايزه سلامتك خدي بالك من نفسك 
_حاضر ٠٠٠٠٠سلااام 
زينه قفلت التليفون والين كانت حاطه أيدها على خدها 
_في اي 
_انتى حلوه اوى يا زينه انا مشفتش جمال كده صغيره اوى حتى ايدك صغيره زي الاطفال
_ده بقا تريقه ولا اي 
_مش قصدي بس انتى زي الطفله بالضبط ٠٠٠٠زينه زعلت عالطول وقالت:انا مش طفله انا عندي ١٦
الين حطت أيدها على ايد زينه وقالت: انا مقصدش حاجه 
زينه قعدت تضحك وقالت:وانا بهزر 
_يخربيتك انا فكرتك بتتكلمى بجد
_على فكره انا شوفت تيم 
_تيم 
_ايوه ده طلع صديق فهد من ايام الجامعه 
_طب كويس اهو كده نقدر نقعد مع بعض 
_فعلاااا 
_طالما الين معاكى انا رايح مشوار كده وهرجع عالطول 
_هتتاخر 
_وانتى خايفه ليه وبعدين الين معاكى
_طب خد بالك من نفسك 
_زينه انتى محسسانى انى عيل صغير 
_انا غلطانه 
فهد ابتسم وقال:حاضر يا زينه عن اذنكم 
_والله الشاب دمه خفيف اوى ليه بتقولى أنه عصبي 
_مش دايما ساعات بيبقا لطيف كده وساعات بيبقا عصبي اوى وممكن يتحول الى انسان مجنون 
_مش للدرجه ده يعنى 
_فوق ما تتصوري كمااان٠٠٠٠٠٠٠الين وزينه قعدوا يتكلموا مع بعض ويضحكوا 
_الوووو 
_في اي ؟
_في بنت قاعده مع الين يا كبير 
_مين البنت ده 
_معرفش انا اول مره اشوفها قاعده مع الين 
حسن بخبث:بقولك اي انا غيرت الخطه 
_اممم 
_طلع الين من الخطه خالص وحط البنت اللى معها مكانها 
_يعنى انت عايزنى انفذ الخطه على تيم والبت اللى قاعده مع الين
_بالظبط وبكده الين هترجعلى زي الكل'به 
_بس ده لبسه دبله في أيدها الشمال يعنى متجوزه 
_مش مهم متجوزه ولا مطلقه المهم تنفذ اللى قولتلك عليا 
_طب بكره طيب 
_موافق !!
_سلام ٠٠٠٠٠قفل التليفون وبص على زينه وقال:بس ده صغيره اوى بس إنما اي جامده
في المساء ✨
زينه كانت قاعده في اوضتها ومنتظره فهد اللى اتاخر اوى وقالت:يا تري قافل تليفونه ليه انا خايفه عليا اوى 
زينه بصت على النتيجه وقالت:ازاى انسي عيد ميلاد سمر الحمدلله انى افتكرت أن عيد ميلادها بكره ولا كانت زعلت اوى 
زينه مسكت التليفون ورنت على سمر 
_زينه وحشانى اوى يا بت ال اي 
_والله انتى اكتر اخبارك اي 
_انا كويسه انتى اخبارك اي 
_انا تمام اوى المهم كل سنه وانتى طيبه 
_ليه ؟
زينه قعدت تضحك وقالت:بقا انا قولت أنها هتزعل اوى لو نسيت عيد ميلادها وهي نفسها ناسيه 
_بس عيد ميلادي لسه بكره يا زينه 
_طب واي يعنى عيد ميلادك لسه بكره على الأقل قولتلك كل سنه وانتى طيبه 
_ليه مش هترني عليا بكره 
_مش عارفه ساعات الشبكه بتكون ضعيفه اوى 
_اه ٠٠٠
_بت يا سمر انا عايزه اقولك حاجه 
_خير 
_ما تتعدلى يا بت واتكلمى حلو 
_اي يا زينه٠٠٠٠٠٠عايزه تقولى اي يا قلبي حلو كده 
_مجنونه عقلياً المهم انا وفهد 
_اممم 
_قربنا من بعض 
سمر ضمت حواجبها وقالت:انتى بتتكلمى جد 
_اه 
_ينهاااار اسو'د ده لو شيري عرفت ممكن تمو'ت فيها 
_نفسي ارجع يا بت يا سمر واقولها عشان اخليها تبعد عن فهد بقاا 
_زينه انا هقفل ماما بتنادي
_تمااام ٠٠٠٠٠سلام 
سمر قفلت التليفون طلعت لقت مالك برا  
_يلااا 
_هروح اغير هدومي واطلع
مالك كان مستغربها اوى وقال في سره:انا فكرت أنها هتزعل وتقول لسه بدري 
_اخبارك اي يا ابنى 
_الحمدلله يا عمى 
بعد شويه سمر طلعت ومالك قام وقال:يلاا عن اذنكم 
_طب نتعشا سوا طيب مستعجل كده ليه 
_لا يا عمى انا هاخد منال 
_منال مين 
_احم اقصد سمر ونتعشا سوا في المطعم 
_خلاص يا ابنى خدوا بالكم من نفسكم 
_حااضر عن اذنكم 
_خدي بالك من نفسك يا سمر وابقي رنى عليا 
_حاضر 
سمر ومالك طلعوا وركبوا العربيه ومشوا 
_انتى عارفه القصر كان وحش اوى من غيرك 
سمر ابتسمت ابتسامه تحمل العصبيه وقالت:خفيف 
_بت وربنا اقطعلك لسانك ده هو انا في نظرك عيل صغير عشان كل شويه تقولى خفيف 
_خلاص يا عم اهدااا مش هتكلم خالص 
_عم انا حاسس انى بكلم واحد صاحبي 
سمر بتريقه:انا حاسس انى بكلم واحد صاحبي 
_بقا كده يا منال بتتريقي على زوجك 
_انت شخص تافه اوى وبعدين اي منال ده قولتلك مليون مره اسمى سمر 
مالك بص ليها وقال:طب احلفى انك مبتكونيش فرحانه لما بقولك منال 
_ببقا متنرفزه اوى مش فرحانه 
_طب والله اسم منال لايق عليكى اوى 
_هههه ظريف اوى 
عند زينه ✨
زينه قلقت اوى على فهد خصوصاً الساعه بقت ١١ وفهد لسه مرجعش 
زينه رنت على فهد ولكن تليفونه غير متاح بردو 
زينه غمضت عينها وقالت: يا ربي انا قلقانه اوى يا ربي احفظوا والنبي 
زينه فتحت عينها ولقت فهد في وشها
زينه حضنت فهد عالطول وقالت:انا كنت قلقانه عليك اوى وانت ولا على بالك 
_اهدي يا زينه انا بخير 
_طب قولى كنت فين 
_مش لازم تعرفي٠٠٠٠٠فهد كان رايح الحمام ولكن زينه مسكت ايدو وقالت:انت دايما كده تخوفنى عليك ولما أسألك كنت فين تقولى مش مهم تعرفي 
فهد شال ايد زينه وقال:اه مش مهم تعرفي 
فهد طلع هدوم من الدولاب ودخل الحمام وزينه كانت متنرفزه اوى وقالت:بقا كده يا ابن الكيلانى ماشي انا هعرف بطريقتى كنت فين 
بعد شويه فهد طلع وزينه كانت قاعده على الكنبه وبصه عليا فهد وهو مبتسم قال:انتى عامله زي المخابرات السريه على فكره 
زينه قامت وقالت:فهد بجد كنت فين 
_ليه 
_اصلا تليفونك كان مقفول وانا خفت عليك اوى 
_كنت في شغل يا زينه 
_كداب ٠٠٠٠اقصد العرض لسه بكره وانت مكنتش في شغل 
_طب كنت فين طالما مش مصدقه 
_كنت مع شيري صح 
فهد ضمه حواجبه وقال:شيري والإمارات انتى مجنونه يا بت ولا انتى اللى كده وبعدين تعالى هنا اشمعنا شيري يعنى 
_لا ولا حاجه تصبح على خير 
فهد مسك ايد زينه وشدها ليا وشال خصلة شعر جات على عينها وقال:طفلتى العنيده زعلت 
_اه عشان مش بتقولى الحقيقه 
_ولو قولتلك الحقيقه هتعملي اي 
_مش هعمل حاجه 
فهد زق زينه وقال:تبقا تسكتي بقااا 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:عشان خاطري 
_مالكيش خاطر عندي 
زينه حوطت فهد بايدها وقالت:انا شايفه أن في حد هنا بيقلدني 
_احساس وحش صح 
_جدااااا ٠٠٠٠٠٠٠٠فهد ابتسم وقال:بصي يا ستى انا 
_امممم 
_اهدي انا بتكلم اهووو 
_طب اخلص انا همو'ت لو معرفتش 
_متقوليش الكلمه ده تانى فاهمه ٠٠٠٠زينه هزت راسها وقالت:قول بقا 
_انا ٠٠٠٠٠انا 
_يا عم اخلص كل ده عشان تقول 
_انا بحبك يا زينه 
زينه اغمى عليها عالطول وفهد كان في حاله صدمه:😳😳
عند مالك وسمر ✨
مالك شد الكرسي وقال:اتفضلى سمر قعدت وقالت:بلاش تعمل كده عشان مش هتتغير ابدااا من نظري 
_مش مهم وانا مش عايز اغير صورتى من نظرك أبدا عشان لو اتغيرت ممكن تبعدي عنى للأبد 
_انت تقصد اي 
_ولا حاجه انا اللى هطلب الاكل المره ده عشان بخاف من طلباتك اوى 
سمر قعدت تضحك 
_تطلبوا اي ؟
مالك طلب الاكل وسمر حطت أيدها على خدها وكانت مبتسمه 
مالك انتبه ليها وقال:منال انتى كويسه 
سمر:________
مالك شاور ليها وسمر فاقت عالطول وقالت:في اي 
_صباحك ورد سرحانه في اي 
سمر من غير تفكير:فيك 
مالك بابتسامه:اي 
_احم اقصد بضحك على جنانك 
مالك رفع حاجب وقال:نعم
_متخدش في بالك 
الجرسون حط الاكل على السفره وبدأوا ياكلوا 
_على فكره الاكل الحار احلى بكتير
_علي فكره انا قعدت طول الليل في الحمام ٠٠٠٠سمر انكسفت وبصت تحت وقعدت تضحك 
مالك حط ايدو على خدوا ومنبهر بضحكتها اللى تخطف الانظار
وفجاه واحده جرت وحضنت مالك من ورا 
مالك ادير عالطول والبنت كانت لبسه لابس استغفر الله العظيم 
سمر بصت لمالك ورفعت حاجب وقالت:استلم 
_مين ده يا ملاكى 
_انتى اللى كلمتى النهارده الصبح صح ٠٠٠٠مالك ضغط على سنانه وقال:انتى بتقولى اي يا منال انا مكلمتش حد النهارده خالص 
_ايوه يا مالك انا رنيت عليك وواحد زي صوتك بالضبط رد عليا وقالى الرقم غلط 
_لا يا حبيبتي الرقم كان صح بس مالك بيه كان مشغول 
_بقا كده يا مالك تقولى كده 
_معلش والله كنت مشغول اوى زي ما هى قالت 
_كنت مشغول في اي بقا 
مالك شد سمر من أيدها وحط ايدو على وسطها وقال:كنت مشغول مع مراتى اكيدا فهمتي انا اقصد اي
سمر بصت لمالك وفتحت بوقها وكانت في حاله صدمه 
_مراتك انت بتقول اي 
_ايوه ممكن تمشي بقااا 
البت مشت وقلبها كان مكسور اوى وسمر ضر'بت مالك في بطنه وقالت:بقا مشغول يا قليل الادب 
_كنتى عايزنى اقول اي يعنى مفيش إلا الحل ده وبعدين انتى زعلانه ليه انا عارف انك غيرانه 
_اغار على واحد زيك مستحيل  
مالك عدل الجاكيت وقال بغرور:اه طبعاا هو انا قليل انا كل البنات معجبه بياا 
_هههه على اي 
_طب والله غيرانه مالك قرب من سمر وقال:شمم رايحه غيره 
سمر زقت مالك وقالت:انا عايزه امشي يا خفيف 
_ما لسه بدري 
_بدري من عمرك أمشي ياااض 
مالك حط ايدو على شعر وقال:يااض فين الانوثه يا بت 
سمر مسكت الشنطه وقالت:أمشي ورايا 
مالك مسك أيدها وقال:نعم يا روح امك ما تنعدلى يا بت 
_اوعى كده وانت شخص مختل عقليا 
مالك وسمر طلعوا وركبوا العربيه ومشوا 
في قصر الانصاري ✨
محمود رجع من الشغل وأمه مسكت أيدوا عالطول 
_في اي يا ماما 
_عايزاك في موضوع 
_ماما انا تعبان اوى ومش قادر 
_مش هاخد من وقتك كتير 
محمود قعد وأمه قعدت جنبه وقال:خير يا ماما اي هو الموضوع اللى عايزانى فيااا في الوقت ده 
_اي رايك في بتول 
_مالها 
_اي رايك فيها ؟
_حلوه يا ماما ليه 
والده محمود مسكت ايدو وقالت:يعنى اقول مبروك صح 
محمود ضمه حواجبه وقال:مبروك على اي 
_انت مش لسه قايل أن بتول حلوه يبقا على بركه الله 
_ماما انا مش فاهم انتى بتقولى اي ممكن توضحيلى والنبي 
_انا عايزه اجوزك بتول اي رايك 
_اي ؟
_في اي يا ماما انا عايزه انام 
_بتول انا عايزه اخد رايك في حاجه 
_اي يا ماما 
_اي رايك في محمود 
_ليه 
_اي رايك فيا الاول 
_شاب كويس غير كده شهم وبيحب العدل واي بنت تتمنى 
_يعنى توافقي تتجوزي 
بتول رفعت حاجب وقالت:اي 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-