رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم مروة مرزوق

رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم مروة مرزوق


رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثامن عشر 18 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مروة مرزوق رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثامن عشر 18 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثامن عشر 18 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثامن عشر 18

رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد بقلم مروة مرزوق

رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثامن عشر 18

نرمين بصدمة :نورررررررررررر
دخل الكل يشوف ليه نرمين بتصر*خ لينصدموا
فريال بخوف :نور فين
رعد بخوف وقلق على نور
رعد بغضب :انتووووووو يا بها*يم ياللي هنا، لياتي ايه أسر
اسر بغضب :لو سمحت حضرتك احتر*م نفسك احنا هنا في مستشفى
رعد بغضب :مراتي اخت*فت من المستشفى وعايزني احترم
جاسر بخوف :أسر غرفة التحكم بالكاميرات فين
اسر بخوف من رعد :ف في  الدور الأرضي، وذهب جاسر الي غرفة الكاميرات ومعه فؤاد ولؤي، كانت علا ونرمين وجنى يبكوا خوفا ان يكون قد حدث شي لنور، اما رعد فقد تركهم وذهب للبحث عن نور وكان هناك آلف سيناريو يدور في رأسه
عند مايا
مايا بغضب :يعني ايه اختفت
محمد :زي ما بقلك كدا روحنا علشان ننفذ الخطة التانيه سمعت رعد وهو بيصرخ في الدكتور اللي هناك وبيقول مراتي اختفت
مايا بغضب :هتكون راحت فين يعني، دورا عليها هاتهالي هنا خلال ساعتين
محمد :تمام، يلا يا رجالة وذهب محمد
عند جاسر والباقي
جاسر بخوف :الكاميرات مش جايبها مظهرتش في الكاميرات
فؤاد :هتكون راحت فين يعني
لؤي بخوف :معقول اللي وقع بين رعد ونور هو اللي خطفها
جاسر بغضب :يبقى كتب على نفسه نها*يته
فؤاد بقلق :رعد فين
لؤي :مش عارف
جاسر بحزن :كان مستخبي دا كله فين يا ربي
مر ساعتين ونور مختفيه
عند مايا
مايا بغضب :يعني ايه ملقتهاش
محمد :احنا دورنا في كل مكان ممكن هي تروحه ملهاش اي أثر
شخص:الحق يا باشا رعد الأسيوطي هنا
محمد بصدمة :ايه
مايا بخوف :ايه اللي جابه هنا معقول يكون عرف باللي عملناه
محمد :لا ماظنش، يلا خلينا ننزل، ونزلوا
رعد بغضب :مراتي في يا ابن رأفت
محمد بسخريه :وانا هعمل ايه بمراتك يا رعد
رعد بنظرات جهن*ميه وغضب كبير
رعد بهدوء رهيب :هعد لحد تلات لو مقلتش هي فين لكون مفضي المسد*س ده في دماغك ودماغها وأخرج رعد المسد*س
محمد بخوف :وانا هعمل ايه بمراتك
مايا بخوف :اهدي يا رعد نور منعرفش هي فين
رعد بغضب :اخرسي اسمها مبجيش على لسانك الو*سخ ده احب اعرفكم اني عرفت انكم السبب في اللي جرا وانا بوعدكم اني هحاسبكم بس لما لاقي نور واطمن عليها يا شويه *******
مايا بشر :طالما انت عرفت الحقيقه نلعب على المكشوف لو عايز نور طلع حمزه يا رعد
رعد بغضب :يعني هي عندكم
مايا بكدب :ايوه ولو عايزها بخير ومتتا*ذيش طلع حمزه، حمزه يجي نور ترحلك قلت ايه
رعد بغضب :قلت اتشا*هدوا على روحكم
مايا بخبث :تؤ تؤ تؤ كدا نور اللي ممكن تتا*ذي وخصوصا ان الرجاله اللي عندها نفسهم فيها واي تصرف غلط منك ممكن يا*ذيها
رعد بغضب جهنمي :عايزه ايه
مايا :تعجبني كدا، انا طلبي سهل طلع حمزه وهاته هنا نور تروحلك ويا دار ما دخلت ش*ر
رعد بغضب :انتي واحده حق*يرة صحيح قت*لتي رأفت الدراع اليمين ليكي علشان تحمي نفسك ودلوقتي بتساومي على حياة مراتي وابني
محمد بصدمه :قت*لت رأفت
مايا بتوتر :اا بطل تتاوه في الكلام قلت ايه
رعد وهو يتحكم في غضبه:تمام انا موافق
مايا :حلو اوي، يلا روح هاته
رعد ذهب بغضب وهو يتوعد لتلك ال🐍🐍
محمد بغضب :انتي اللي قت*لتي بابا
مايا ببرود :الورق كله انكشف ايوه انا اللي قت*لته ودا الطبيعي في مجالنا اللي ممكن يعرض باقي الأعضاء للخ*طر لازم نخ*لص منه
محمد بغضب :انتي واحده **********
مايا بملل :بطل بقى الجو ده وتعاله خلينا نحتفل
محمد :عايزه ايه
مايا :تعاله وانا هقلك يا حبيبي
محمد وقد فهم مقصد مايا
محمد بنظرات ش*هوه :ماعن انا غضبان منك بس مقدرش أرفض طلب ليكي يا قمر وذهب إليها وحملها وذهبا ليفعلا ما يغضب الله
في مكان بعيد عن الكل كانت تلك الفتاه تبكي والدموع لا تفارق عينها وكانت تتذكر كلامه وكيف اها*نها واها*ن كرامتها وما كانت الا نور
نور بدموع :غلطت لما حبيتك غلطت بجد واديني بدفع تمن الغلطة دلوقتي ليه يا قلبي ليه حبيته وليه اتعلقت بيه ليه ليه انا سمحتله يلمسني ليه، ليه انا استسلمت ليه ليه، ليه وأخذت تبكي
_خلاص بقى يا نور، نور الشرقاوى القويه فين
نور بدموع :ضيعتها يا جدو ضيعتها ومش عارفه ارجعها تاني
أمجد :لازم تكوني قويه يا بنتي لازم وانا عايز اقلك على حاجة
نور بدموع :حاجة ايه
أمجد وحكي لها كل شي
نور بدموع :حتى لو كدا ليه ماوثقش فيها للدرجه دي سهل عنده انه يتخيل اني ممكن اخو*نه
أمجد بحزن :نور الانسان ممكن يغلط ورعد غلط سامحيه يا بنتي علشان اللي في بطنك حتى
نور بدموع :مستحيل أخيه يكون جزء من حياة ابني او بنتي اللي جايه انا مش عايزه اي حد فيهم بتا*ذي زي كدا علشان كدا
أمجد :كدا ايه
نور بدموع :انا قررت ابعد عن رعد وعن كل العيله انا قررت اني اسافر
أمجد بصدمه :ايه
نور بدموع :لو سامحت يا جدو ممكن تساعدني انا محتاجة ابعد
أمجد :اللي بتعمليه ده غلط يا نور
نور بحزن :لا بالعكس دا الصح واللي لازم يتعمل والنبي يا جدو ساعدني
أمجد :خلاص يا نور انا هساعدك وأمري لله بس بشرط
نور بدموع :ايه
أمجد :امك وانا وابوكي هنسافر معاكي
نور :تمام المهم اني ابعد
أمجد :تمام، ارتاحي انتي كدا وانا هروح اظبط كل حاجة سلام، وذهب أمجد 
نور بدموع :خلاص جه الوقت اني ابعد عنك وعن كل حاجة تخصك يا رعد
وصل رعد للقصر
جاسر بلهفه :رعد عرفت حاجة عن نور
رعد وحكي ليهم كل حاجة
جاسر بغضب :واللهي لند*مهم
فؤاد :احنا لازم نتصرف بعقل نور دلوقتي في خ*طر
_نور مش عندهم
رعد بصدمه :ايه
أمجد :ايوه نور مش عندهم
جاسر :يعني انت يا باشا عارف نور فين
أمجد :ايوه
رعد بلهفه:فين
أمجد :مش هقلك يا رعد هي اللي طلبت كدا فريال عبدلله جهزوا شنطكم ومن غير كلام يلا
جاسر :احنا راحين فين يا باشا
أمجد بجمود :مش احنا انا وفريال وعبدلله اللي راحين وانت خليك هنا يا حضرت الرائد، يلا
وبعد مده كان عبدلله وفريال خارجين من القصر ومعاهم أمجد
رعد بدموع :أمجد باشا ارجوك قولي نور فين انا عايز اكلم معاها
ماجد :لا مش هيقلك يا رعد، جه الوقت انك تاخد جزاتك من الدنيا واديك بتاخده دلوقتي
أمجد :دي أخرت كل ظا*لم، ظل*متها واديها بتبعد عنك وتركه وذهب
رعد بدموع :نوووووووووووووور
عند نور قامت مفزوعة من النوم
نور بدموع :رعد وأخذت تبكي، وصل أمجد وفريال وعبدالله عند نور
فريال بدموع:نور وحضنتها
نور بدموع :ماما
فريال بدموع :كدا تخضينا عليكي يا نور كدا انتي كويسة يا قلبي
نور ببكاء :لا مش كويسة يا ماما انا انك*سرت يا ماما انك*سرت
فريال :اوعي تقول كدا مش انتي نور اللي واقفت قدامي لما كنت بعامل زينب و*حش صح ولا لااه، مش انتي البنت ان مهما حصل ايه ديما قويه ومبتنك*سرش صح ولا لااه، انتي نور اللي الكل عارف انها ديما بتقف رغم كل حاجة وحتى لو وقعت بترجع تقف مبتسمحش لحد يك*سرها ابدا، دموعك دول خليهم غاليين عندك واوعى تنزليهم لا سبب نزليهم بس للي يستاهل غير كدا لا خليكي فاكره ديما انتي نور نور عبدالله الشرقاوي فاهمة انتي النور اللي منور حياة اي حد انتي دخلتيها ولو خسرك يبقى هو اللي هي*ندم مش انتي تمام
نور :عندك حق يا ماما عندك حق، جدو التذاكر اتحجزت
أمجد :ايوه وموعد الرحلة بعد ساعتين
نور بتغير تام :تمام يلا علشان نجهز نفسنا للسفر وتركتهم وذهبت
نور في نفسها :انا نور اللي ديما كنت بقف ومش بتك*سر ولا هتك*سر مهما كان الوضع ايه رعد انت غل*طت في حقي وانا مش هسا"محك ابدا انا غلطت لما فكرت انك اتغيرت ومش هعيد الغلط دا تاني ابدا وابني انا هربيه لوحدي ومش هيعرف عنك حاجة ابدا، دلوقتي انا هم*حيك من حياتي وحياة ابني اللي جايه مستحيل تكون جزء من حياتنا ابدا، غلطان اللي فكر ان الست ضعيفه لا الست لما تتقرر انها تتغير بتتغير بس مستحيل ترجع زي الاول ودا اللي هيحصل معايا.
بعد مدة جرت نور والباقي متوجهين ناحيه المطار وبالصدفة قابلهم إياد
اياد باستغراب :نور انتي راحة فين
نور ببرود :مسافر يا اياد
اياد بصدمه :ايه
نور :عن اذنك لازم الحق الطيارة
اياد :طب راحة فين
نور :مش مهم تعرف عن اذنك وتركته وذهبت
اياد :انا لازم أبلغ جاسر صح انه غلط بس الوحيد اللي يقدر يوقف نور هو رعد واتصل على جاسر
عند جاسر
جاسر بحزن :الو يا اياد
اياد ببرود :اديني رعد
جاسر :تمام، رعد إياد عايز يكلمك
رعد بدموع :الو يا اياد انا اسف علشان ظل*متك انت ونور سامحني
اياد:رعد انت عايز تعرف مكان نور
رعد بلهفه :ايوه ولو تعرف ارجوك قولي
اياد :رعد نور مسافر
رعد بصدمه:ايه
اياد :زي ما سمعت نور مسافرة لسه مقابلها دلوقتي وهي راحه للمطار واعرف نور اتغيرت يا رعد سلام
فؤاد بقلق:في ايه يا رعد
رعد بدموع:نور قررت انها تسبني يا فؤاد نور مسافرة
جاسر :مسافرة
فؤاد :وانت هتعمل ايه يا رعد
رعد بدموع :لازم اوقفها يا فؤاد وتركهم وذهب
فؤاد :جاسر لؤي خلينا نلحقه يلا
لؤي :تمام يلا وذهب هؤلاء الشبان للاحاق برعد
عند رعد
رعد كان عمال يرن على نور
رعد بدموع :نور ارجوكي ردي ارجوكي
عند نور
نور لقت رعد عمال يرن عليها يامه
نور :عن اذنكم
فريال :نور
نور ببرود :متخافيش يا ماما انا لما باخد قرار مبرجعش فيه عن اذنكم
نور برود :الو
رعد بدموع :نور
نور :عايز ايه
رعد بدموع :نور انا اسف انا غل*طت في حققك وغلطت في شر*فك انا اسف كان لازم مصدقكش اي حاجة من ده كان لازم اعرف ان دي مؤا*مرة مدبرة علشان تفر*ق بينا، ثم اكمل ببكاء نور متبعديش عني والنبي انا مقدرش ابعد عنك ابدا نور انتي النور اللي نور حياتي بلاش تاخدي النور ده ارجوكي عا*قبني باي بشكل بس بلاش العقا*ب ده والنبي بلاش تبعدي عن وتبعديني عن ابني بلاش والنبي يا نور انا عارف اني غلطان وغلطي ده مش من السهل انك تسامحي عليه انا عارف بس اديني فرصه اصحح الغلط ده اديني فرصه يا نور يا نوري
نور ببرود :خلصت بص بقى يا رعد باشا كل الكلام اللي قولته ده ماثرش فيا ولو لدقيقه انت اللي دم*رت كل حاجة مش انا وانا بقى مش هضحي بحاجة علشان انسان ذيك من دلوقتي انت ملكش اي صله بيا ولا انا عايزه يكون هناك أي صله بيك تمام وبالنسبه لابني فأنا هربيه كويس ومش هخليه يحتاج لواحد زيك تمام سلام وفقلت السكة
رعد بدموع :لا يا نور لااااااااا بلاش والنبي لاااااااااااااا
عند نور
رجعت لعند الباقي
نور :يلا معاد الطيارة جه
أمجد :نور فكري كويس تاني
نور ببرود :فكرت كويس يا جدي يلا، وذهب الجميع الي الطائرة
وصل رعد للمطار ودخل
رعد بخوف :لو سمحتي كان في حجز من قبل عائلة الشرقاوى هنا هي الطيارة بتاعتهم طلعت ولا لااه
الموظفة :حضرتك هما على انهي طيارة
رعد :مش عارف شوفي الحجز
الموظفة :بس دا مخا*لف للقوانين
رعد بغضب :خلصي اللي انا بقول عليه يتعمل انا الغول فاهمة
الموظفة بخوف :حاضر ثواني بس
رعد بغضب :خلصي
الموظفة :حضرتك تقصد نور الشرقاوى وعبدالله الشرقاوي وامجد الشرقاوي وفريال احمد
رعد بلهفه :ايوه
الموظفة :للأسف الطيارة لسه طالعة دلوقتي
رعد بصدمة :ايه
الموظفة :ايوه والله الطائرة راحة لكندا
رعد بحزن :طب تمام شكرا وترك المطار وذهب الي سيارة وساقها بسرعة كبيرة والدموع تغرق عيناه وفجأة العربيه وقفت في طريق صحراوي ورعد نزل منها
رعد بدموع والم :نورررررررررررر نورررررررررررر لييييييييييييييييه ليه سبتين ليه يا نور اااااااااااااااااااااااااااه، عا*قبتيني عقا*ب صعب اني اقدر استحمله يا نور عقا"بي ده أصعب عند من المو*ت كنتي قت*لتني يا نور على الاقل كنت هكون مبسوط علشان بمو*ت على ايدك انا غلطت انا عارف بس العقا*ب ده صعب صعب صعععععععععععععععععععب اااااااااه، يا رب يااااااااااااااااارب انا خلاص قلبي اد*مر ومبقاش عنده القدرة انه يعيش يا رب ريحني من ده كله يارب واخذ يبكي ويتذكر زكرياته مع نور يتذكر ضحكتها وعيونها وابتسامتها اللي كانت بتريحه من كل الهمو*م يتذكر لما نور قالت ليه انها نفسها تعيش معاه العمر كله يتذكر كيف اها*نها ود*مر كل حاجة في لحظة
عند نور
كانت تجلس بالطائرة وتتذكر كل ذكرياتها مع رعد كل لحظة كل دقيقة كل لحظة كانوا فرحانين فيها كل لمعه ظهرت من عيونها لما كانت بتشوف رعد وابتسامته تذكرت كلام رعد لما قال انه يش*ك في نفسه ولا يش*ك فيها تذكرت لما هو ها*نها وجر*ح كرامتها وش*ك في شرفها ولما قال عليها خا*ينه وتذكرت كل ذلك وكانت الدموع تنزل من عيونها
نور بدموع :انت اللي عملت كدا يا رعد انت اللي وصلتنا للحالة دي انت وبس وسكت وأخذت تنظر للسما من الشباك
"وطبعا ملقتش الا الأغنية دي هي اللي هتوصف الألم اللي الاتنين بيشعروا بيه وهي اغنيه فجأة افترقنا لتامر حسني"
والاتنين كانوا بيفتكروا ذكريات بعد والدموع لا تفارق العيون والأ*لم لا يواسي القلوب بل كان يزيد الهمو*م والعقل كان سايب الساحة مدى للقلب كل الحق انه بعبر عن العا*صفة اللي جواه
عند رعد وصل فؤاد وجاسر ولؤي اليه ودا طبعا بسبب انه كانوا مراقينه وماشيين وراه
فؤاد بدموع وحزن على حال اخيه
فؤاد :رعد
رعد بدموع :راحت يا فؤاد راحت وسابتني راحت وعاق*بتني يا فؤاد
فؤاد حضنه
فؤاد :اهدي يا رعد هنلقيها
رعد بدموع :كلمتها يا فؤاد وكان باين من صوتها انها خلاص رفعت العلم وأعلنت انها خلاص مش رجعالي تاني
جاسر بدموع :اااااااااااااه نووووووووووور
فجأة رعد وقع على الأرض وهو بيغمض عيونه كان بيقول اسم واحد بس نور
"" بعد مرور خمس سنين ""
في كندا
نور بتجري وار طفل صغير ذو خمس سنين
نور بتعب :خد هنا يا جز"مة يا ابن رباط الجز"مه
ليث ابن نور :مش عيب لما تش*تمي نفسك يا رباط الجز*مه
نور بصدمه :رباط الجز*مه دا انت بنهار امك اسو*د خد هنا
ليث :انا مبجيش لحد اللي عايزني يجيلي
نور بغيظ :طب خد ورمت ناحيه ابو وردة بس طبعا ليث اتفادها
ليث بضحك :الظاهر انك كبرتي ومبقتيش تعرفي تلشني يا نوري
نور بغيظ اكبر :كبرت، لا شكلك كدا عايز تشرف المشر*حه صح
_جرا ايه يا ست انتي متسبينا نعيش هو كل يوم نفس الاسطوانه دي
نور بصدمه :حتى انتي يا جوري
جوري توأم ليث :انا مش عارفة احنا مستحملينك الزاي والله
فريال بضحك :همو*ت مش قادرة
نور بغيظ :هو انتوا متفقين على انكم تفقعوا مراتي صح
ليث :احنا لو متفقين كان زمانك دلوقتي في المشر*حه
نور بغيظ :خد هنا ياله
ليث وجرا ناحية أمجد
ليث :في ايه يا نوري هتمدي ايك عليا وجودا موجود
نور بغيظ :جدو هات الحيو*ان ده
أمجد بضحك :لا دا حبيبي
جودي :لا والله اذا كان ده حبيبك امال انا ايه بقى
أمجد بضحك :انتي القلب كله
جودي :اذا كدا تمام
عبدلله بضحك :ارحموني كل يوم كدا انا كدا ممكن امو*ت من كتر الضحك
فريال :بعد الش*ر عليك يا روحي، ليصفر ليث
ليث :يا واد يا شقى، ليضحك الجميع على ذلك الصغير
نروح لرعد
كان يقف في مكانه المعتاد المكان اللي اتحد فيه هو ونور
رعد :خمس سنين يا نور خمس سنين مش عارف اوصلك خمس سنين كل يوم بصحي على أمل اني الاقي دا حلم بس مبيحصلش امتى يا نوري هترجعي حياتي بقت ضلمه من غيرك ليقاطع شروده رنين تليفونه
رعد :الو
فؤاد :رعد انت هترجع امتى الساعة دلوقتي بقت ١٢ بالليل وزينب وأسر بيسالوا عليك
رعد :انا جاي حالا سلام فقل الخط
رعد :راجع تاني يا نوري وذهب
عند نور
نور بصدمه :بتقول ايه يا جدو
أمجد :بقول ان احنا لازم ننزل مصر يا نور
نور :ليه
أمجد :في عقد وشركتنا لازم توقع عليه والاجتماع في مصر
نور :لو كدا انا هبعت اي حد من الشركة يروح يوقع عليه وخلاص
أمجد :مينفعش لازم الأشخاص اللي مالكين للشركة هما اللي يروحي
نور بتهنيده :تمام احجز التذاكر واحدة ليا و واحدة ليك
أمجد :انتي هتسيبي الأولاد هنا
نور :ايوه
ليث بوجه طفولي :لا يا نوري انا عايز اجي معاكي
جودي :ايوه يا نوري احنا عايزين نجي معاكي
نور باستسلام :تمام، يلا روحوا جهزوا شنطكم 
ليث :امو*ت فيكي وانتي بتسمعي الكلام يا نوري وذهب ليث
نور بضحك :وانتي مش هتسمعيني كلمه انتي كمان
جودي :هقول ايه انا يلا سلام يا نوري وذهبت
فريال :نور انتي متأكده من اللي بتعمليه ده
نور بابتسامه :متخا'فيش يا ماما ويلا خلينا نجهز الشنط احنا كمان
وصلت نور والباقي لمطار القاهرة ونزلوا وكان هناك من يراقبهم وصورهم
الشخص :الو رعد باشا
رعد :الو
الشخص :المدام نور ظهرت ومعاها عليتها وكمان معاها طفلين
رعد بفرحة وأمل وكان قاعد بيفطر
رعد :بجد طب هما رايحين فين دلوقتي
الشخص :انا صورتهم وهبعتلك الصور وتقريبا رايحين فيله في ********
رعد بفرحه :طب ابعت الصور بسرعة سلام
جاسر باستغراب :في ايه يا رعد
رعد بفرحة :نور ظهرت رجعت مصر تاني
لتقوم كل الفتيات ويحضونوا بعض ويبكون
جاسر بفرحة :بجد
وفجأه جه صوت رساله من تليفون رعد
رعد بفرحة :الصوره جات
فؤاد :صورة ايه
رعد :نور وعيالي وباقي العيله
جاسر بفرحة :رعد اعرضها على الشاشه
وبالفعل رعد غرضها على الشاشه وكانت نور تمسك بيد ليث وليث كان نوسخه طبق الأصل من رعد و واخد المرح من نور  وماسكة ايد جودي ودي مزيج من رعد ونور
رعد بفرحة ودموع :اخير
اسر بفرحه :نوري اهيه بس مين دول
رعد بفرحة :خواتك يا أسر خواتك انت وزينب
اسر بفرحة :بجد يا بابا
زينب :انا عايزه اروح لماما نور
رعد :كلنا راحين يلا اجهزوا وبالفعل الكل اتجهز واتجهوا الي نور والباقي
عند نور
نور بضحك :جرا ايه يا ليث باشا مالك كدا متغير ليه
ليث بغضب طفولي :يعني مش عارفه
نور بضحك :لا مش عارفه
ليث :وانتي نازله من الطيارة ماسكة ايدي ايه برستيجي ضاع على فكره ودا كاله بسببك
نور بضحك :بي ايه من امتى كان عندك يرستيج انت
ليث بغرور:من زمان بس الناس ميتشفش اعمل انا ايه بقى
جودي :برستيج ايه يا خويا ده دا انت جاي علشان تعا*كس بس يا قل*يل الادب جاي تعا*كس بنات مصر
نور بصدمه :انتوا عندكوا كام سنه بالظبط
جودي : Five years
فريال بضحك :أشك
ليث :بقلك ايه يا فوفه
فريال :يا عيون فوفه
ليث :انا جعان وطبعا مش هاكل من ايد نوري علشان مروحش المستشفى فممكن تعملي الاكل انتي
جودي :ايوه والنبي يا فوفه
نور بغيظ :دا انا اكلي الواحد ياكل صوابعه وراه ليث:علشان كدا انا مش عايز اكله انا خايف على صوابعي
فريال بضحك :حاضر خلاص وأثناء حديثهم باتي احد الخدم ويقول ليهم ان في ناس نستنينهم في الصالون
نور :اتلاقيهم الجماعة بتوع توقيع العقد
ليث وهو خارج ورايح الصالون
ليث :مش مهم عقد ولا عفت المهم هيكون في اكل ولا ايه انا مش قادر استحمل اكتر من كدا يا ظا*لمه واللهي لروح افضحكم قدام الناس وهقول انكم بتعذ*بوا واد حلو وأمور زي كدا
نور :خد هنا يا جز*مه وطلعت تجري وراه
ليث بضحك :مش قولت كبرتي يا نوري وفجأة اتخبط في شخص
نور بضحك :واللهي مانا سيباك وفجأة سكتت من كتر الصدمه
ليث :سوري يا عمو
نور بصدمة :رعد
رعد نزل لمستوى ليث
رعد بحب :حصل خير يا حبيبي انت اسمك ايه
ليث ببراءة :ليث، ليث رعد الأسيوطي
جودي :بقلك ايه انت مين
نور بغضب :ليث جود جودي و روحوا عند ماما
ليث وشعر بالخو*ف من نبرت صوت نور
ليث :حاضر جودي تعالي ورايا يلا
جودي :اوكي يلا وذهبوا وبعد ما ذهب ليث وجودي
نور بغضب :انت ايه اللي جابك هنا يا رعد
رعد ذهب إلى نور وحضنها
رعد بدموع :وحشتيني
نور وهي بتحاول تبعد عن رعد
نور بغضب :ابعد
رعد بدموع :لا مش هبعد يا نوري
ليث :قفشتكم انتوا بتعملوا ايه وانت حاضن نوري ليه يا عم انت
نور بصدمة :ليث انت بتعمل ايه هنا مش قولت ليك روح من هنا
ليث :بتخو*نيني يا نور هانم ضيعتي ثقتي فيكي يا نور لا لا انا زعلان
جودي :بقى كدا مودينا جوه وانتي عماله تحضني هنا لوحدك يا نور
رعد بضحك :ليث جودي تعالوا هنا
ليث بضحك :طبعا انا لو قلت اني بهزر مش هتصدقني صح
رعد بضحك :تعالوا هنا بس، ذهب ليث وجودي الي رعد
رعد بحب :انتوا عارفين انا مين
ليث و جودي :لا
رعد بحب :انا ببقى ابوكوا رعد الأسيوطي
نور انصدمت
ليث وجودي حضنوا رعد
ليث :انا عارف على فكره انك بتكون بابا من زمان
جودي :وانا كمان
نور بصدمة :ايه
ليث :جودا قالينا على كل حاجة يا نوري وانك بعتي عن بابا علشان هو زع*لك
أمجد :ايوه يا نور
رعد راح ناحيه نور وشالها
نور بصدمه :ايه، نزلني يا عم انت
رعد بضحك :عم ازنكم بس هاخد المدام اصالحها واجي
ليث :براحتك وبالمرة وانتوا جايين هاتوا بيتزا بليز
رعد؛ من عيوني يلا سلام عليكم وذهب رعد
في مكان تاني
خرج حمزه من الس*جن
حمزه بحب :جاتلك يا نوري
مايا بابتسامة :حمزه اخويا
حمزه حضن مايا
حمزه :اتغيرتي اوي يا مايا
مايا :مش واقت كلام تعاله معايا يلا
حمزه :ماشي
وصل رعد ونور الي المكان اللي رعد كان بيروحه كل يوم
نور بغضب :ممكن افهم ليه جايبني هنا
رعد بحب :جاي علشان اعرفك يا حبيبتي
نور بصدمة :حبيبتك
رعد :تعالي نزل رعد وخد نور معاه
رعد :دا المكان اللي اتحدنا فيه، دا المكان اللي عبرت فيه عن حبي ليكي يا نور فاكرة
نور بدموع :فاكرة يا رعد وفاكرة كمان الزاي هن*تني وجر*حت مشاعري وشك*يت في شرفي
رعد بدموع :كنت غبي والله كنت غبي غلطت ودمفعت تمن الغلطة دي لما بعتي عني يا نوري
نور بدموع:عايز ايه يا رعد جايبني هنا ليه
رعد قرب منها :عايزك يا نوري عايز امسح اليوم ده من عندنا يا نور عايز أولادنا يتربوا في وسطنا يا نور نور انتي لو بعتي عني انا ساعتها هن*هي حياتي بجد
نور بدموع :بعد الش*ر عنك متقلش كدا تاني
رعد بدموع :بحبك بعشقك بعشقك يانور انا اسف
نور وقد انهارت فذلك الشخص هو ملك قلبها حاولت تخد*ع نفسها انها خلاص كر*هته بس لا
نور بدموع :بحبك بعشقك بعشقك بعشقك يا رعد وحضنته
رعد بفرحة :ااااه وحشني الحضن ده يا نور واللهي وحشني
نور بدموع :انت وحشتني اوي يا رعد ياريت ماكنت عملت كدا كان زمانا دلوقتي مع بعض
رعد بدموع:غلطه ومش هتتكرر تاني يا نوري
نور بفرحة :طب يلا علشان زمان ليث وجودي هيمو*توا ويعرفوا ايه اللي جرا، سبحان الله ليث شبهك بالظبط وجودي فيها صفات كتير منك
رعد بخبث :طب انا عايز اجيب التالت ايه رايك
نور بخجل :بطل قل*ت ادب ويلا وتركته وذهبت
رعد بضحك :الايام كتيرة هتروحي مني فين يا جميل وذهب إليها
عند حمزه
حمزه بغضب :طب هما فين دلوقتي
مايا :الرجالة اللي مكلفاهم يرقبوهم بيقولوا انهم طالعوا من الفيلة
حمزه بخبث :تمام حلو اوي هاتي الرجالة وتعالي
مايا بقلق :حمزه هتعمل ايه
حمزه بشر :هتعرفي
وصل رعد ونور للفيله ودخلوا
نور باستغراب :امال العيلة فين
رعد باستغراب :مش عارف وفجأة تليفونه رن
رعد :الو
... :لو عايز تشوف عليلتك هات مراتك وتعاله على العنوان ده ******ول مجتش قول عليهم الله ير*حمهم وقفل السكة
رعد بغضب :الو الو
نور بخوف :رعد في ايه
رعد وحكي ليها كل حاجة
نور ببكاء :لا رعد احنا لازم نروح يلا
رعد بغضب :يلا وذهبوا
وصل رعد ونور الي المكان وكان عبارة عن جسر وتحته مايه كتير
رعد شاف العيله كلها مربوطه
رعد بصدمة :نور
نور بدموع :لا
... :الحمد لله على السلامة يا نوري
نور بصدمة :حمزه
رعد بغضب :انت
حمزه بشر :من غير كلام كتير قدامك حلين يا نور الأول تعيشي وتجي معايا والتاني تفضلي معاه وتمو*تي هاا قلتي ايه
نور بغضب :افضل مع رعد يا حمزه مهما عملت انا لرعد ورعد ليا
حمزه :تمام وأخرج حمزه مسد*س وصو*ب رصاصة ناحيه نور لتخترق الرصا*صة جسد نور
رعد بصدمة ودموع :نور لااااااااااااااا
نور بأ*لم :ر رعد
حمزه وأطلق رصا*صة تانيه جات في رعد
حمزه بشر :خلاص قصة حبكم هتنتهي هنا وعلى ايدي
جاسر بصدمة :لااااااااااااااا
الجميع كانوا يبكون
رعد بألم :مهما عملت يا حمزه حبنا هينتصر على كل المتا*عب وعلى ش*رك اذا احنا معشناش مع بعض بس على الاقل احنا هنمو*ت مع بعض
نور بأ*لم :حبنا وقف في وش حاجات كتيرة وهيقف في وشك انت كمان نور لرعد ورعد لنور
ودي قصتنا قصة نور الرعد وفجأة السماء بدأت تمطر والرعد بدا يظهر وصوته كمان
حمزه بشر:يبقى انا اللي هحقق أمنياتكم وأمر رجالته انهم ير*موا رعد ونور في المايه وبالفعل نفذوا الأمر ده
رعد :كنتي انتي النور الذي ابعد الظل*ام عني كنتي عشقي الذي لا ينتهي يا نور يا نوري
نور :عشقتك من دون شروط واحببتك يا رعد فصرت ملك قلبي كله ودي هي قصتنا يا رعد قصة نور الرعد
تمت .

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-