ررواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل السابع عشر 17 بقلم مروة مرزوق

رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل السابع عشر 17 بقلم مروة مرزوق


رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل السابع عشر 17 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مروة مرزوق رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل السابع عشر 17 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل السابع عشر 17 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل السابع عشر 17

رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد بقلم مروة مرزوق

رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل السابع عشر 17

خرج جاسر من الأوضة وهو زعلا"نه وبفكر الزاي الطرحة دي عنده في الاوضة وبالصدفة قابل فؤاد
فؤاد باستغراب :جاسر انت بتعمل ايه هنا
خاسر بتوتر :هاا مفيش جاي اشرب مايه بس وانت بتعمل ايه هنا
فؤاد بتوتر :جاي اشرب مايه كمان
جاسر :تمام، وراحوا الاتنين يشربوا مايه وكل واحد عمال يشرب مايه يامة على أمل التاني يخلص ويروح بس محصلش كدا
فؤاد :انا كد"بت عليك انا اضط"رت من الأوضة
جاسر بصدمة :ايه
فؤاد بزعل :ايوه واللهي
جاسر :انا كمان اضط"رت من الأوضة
فؤاد :اوعي تقول ان السبب طرحه
جاسر :ايوه السبب طرحه
فؤاد بصدمه :ايه
جاسر وحكي كل حاجة ليه
فؤاد بغضب :ضحكوا علينا ولاد الايه
جاسر بضحك :دول بنات
فؤاد :معلينا، والله لند"مها على اللي عملته دا
جاسر :هتعمل ايه
فؤاد بخبث :هقلك.........
جاسر بضحك :العب يا معلم تمام، سلام بقى ذهب جاسر
فؤاد بخبث :بقى عايزه تلعبي معايا يا علا تمام اوي كدا نلعب مفيش مشكلة وذهب فؤاد الي النوم
في الصباح الباكر
رن تليفون نور
نور بنوم :الو مين
اياد :نور انا إياد
نور قامت وبعدت عن رعد
نور :خير يا إياد بتتصل ليه بادري كدا
اياد :نور احنا قربنا تمسك العصا"به اللي بته"دد رعد المطلوب منك انك متخلهوش يطلع برا البيت النهارده
نور :ليه
اياد :احنا مسكنا راجل كان جاي يبو"ظ فرامل عربيه رعد بس احنا لحقناه ودا معناه انهم في اي لحظه ممكن يهج*موا على رعد فهمتي
نور :تمام انا هتصرف سلام
اياد :سلام
رعد :كنتي بتكلمي مين يا نور
نور بخضة :رعد
رعد :ايوه رعد كنتي بتكلمي مين
نور :كنت بكلم نرمين ليه
رعد :من الصبح كدا
نور :عادي يا رعد انت بت"شك فيها ولا ايه
رعد قرب وحضن نور
رعد :انا اش*ك في نفسي ولا أش*ك فيكي يا نوري
نور بحب :صباح الخير يا رعدي
رعد :صباح الورد والفل والياسمين يا قلبي، عامله ايه الت"عب راح
نور :ايوه الحمد لله يلا ننزل
رعد :تمام، هاخد شور وننزل على طول علشان ورايا شغل النهارده كتير
نور بخوف :لااا
رعد باستغراب :لا ايه
نور :رعد ممكن تقضي اليوم معانا النهارده والنبي
رعد :من عنيا هروح الشركة اخلص الشغل كله بادري واجي على طول
نور بزعل :ماشي يا رعد براحتك
رعد وحس بز*علها
رعد :خلاص مش هروح انبسطي كدا
نور بفرحة:ايوه
رعد :انا عايز اشوف الفرحة دي على طول
نور بضحك :بطل غز*ل ويلا خلصنا
رعد بضحك :غز*ل مااشي، وذهب رعد
نور :لو هض*حي بحياتي مش هخلي اي أذ*ى يحصلك وسامحني علشان كد*بت عليك انا اسفة
عند علا وفؤاد
علا :صباح الخير
فؤاد بخبث :صباح النور، يلا الكل مستنينا تحت
علا باستغراب من حالة فؤاد :تمام وذهبت تغير ملابسها
فؤاد بخبث :جهزي نفسك للصدمه يا علا وراح يغير هدومه
عند جاسر
جني :صباح الخير
جاسر بخبث :صباح النور، يلا اجهزي علشان ننزل
جني باستغراب :حاضر تمام وذهبت
جاسر بخبث :واللهي لند*مك يا جني وذهب ليغير ملابسه
نزل فؤاد وعلا وجاسر وجنى لتحت
جاسر وفؤاد :صباح الخير
الكل :صباح النور
علا و جني :صباح الخير
الكل :صباح النور
نور وغمزت لعلا وجنى
نور بضحك :صباحيه مباركه
جاسر :الله يبارك فيكي، ذهبت جني وعلا للجلوس بجانب نور
نور بهمس وبضحك :الظاهر كدا الخطه نجحت
علا بهمس :ايوه
جني بضحك :احلى خطه شفتها لحد دلوقتي
فؤاد :انا عايز اقلكم على حاجة
ماجد :خير يا فؤاد
فؤاد :مش تباركولي انا هيكون اب وجاسر هيكون اب
علا بصدمة :ايه
جني بصدمة :ايه
نور بصدمة :بالسرعة دي
ماجد :فؤاد انت بتقول ايه
جاسر :فؤاد معاه حق
فؤاد :مراتي الأولى ياسمين هي اللي حا*مل
علا بغضب :نعمممممممممممم
جاسر :وانا  مراتى الأولى  مريم هي اللي حا*مل
جني بغضب :نعمممممممم يا رو*ح امك
جاسر :احتر*مي نفسك يا جني
جني بغضب :مش لما تعرف ايه الاحت*رام الأول
جاسر بغضب :جنيييييي
علا بغضب :يعني غلطوا وبتعلوا صوتكم كمان دا ايه قل*ت الأدب دي
فؤاد ببرود :لينا أوضة تلمنا يا علا
علا بغضب :طل*قني يا فؤاد
الكل بصدمة :ايه
فؤاد ببرود :لا مش هط*لق
علا بغضب :لا وحيا*ة امك لطل*قني
فؤاد بغضب :علااااااا
علا بغضب :زعق براحتك يا خا*ين يا وا*طي
فؤاد بغضب :روحي وانتي طال مسك جاسر بوقه
جاسر بهمس :احنا متوقعين رد فعلهم اهدي يا عم مايكل انت
علا بدموع وغضب :سكت ليه انطقها يا فؤاد
فؤاد تركهم وذهب الي جناحه، وعلا ذهبت وراه
جاي جاسر ان يذهب اوقفته جني
جني بغضب :طل*قني يا جاسر
جاسر بصدمة :ايه
جني بغضب :زي ما سمعت طل*قني يا حق"ير
جاسر ببرود :طلا*ق مش هط"لق
جني بغضب :تمام نتقابل في المحكمة يا جاسر
جاسر بصدمة :محكمة
جني بغضب :ايوه وجات ان تذهب حمالها جاسر وذهبوا الي جناحهم
ألفت بدموع :ايه اللي بيحصل دا
رعد بضحك :هقلكم
نور بغضب :انت بتضحك
رعد :فؤاد وجاسر مش متجوزين ودي خطة منهم
الكل بصدمة :ايه
رعد بضحك :هتعرفوا بعدين
نور :رعد تعاله انا عايزاك
رعد :تمام
عند فؤاد
دخل الجناح و وراه علا
علا بغضب :طل*قني يا فؤاد
فؤاد ببرود :لا مش هط*لقك يا علا
علا بغضب :لا هط*لقني
فؤاد :لا مش هعمل كدا
علا بغضب :تمام يبقى احرر روحي منك
فؤاد بقلق :قصدك ايه
علا :هتعرف دلوقتي، وذهبت وأخذت سك"ينة و وضعتها حول رقب*تها
فؤاد بخوف :علا لاااااا
علا بدموع :طل*قني يا فؤاد
فؤاد بدموع :مش هقدر
علا بدموع :ما انت قدرت تخو*ني عادي، دي هي اللي صعبه يعني وشدت السك*ينه ناحية رقب*تها جامد
فؤاد بخوف :لا يا علا انا بحبك والله
علا بدموع وغضب :كد*اب بطل كد*ب بقى وطل*قني
فؤاد :تمام انتي عايزه تتحرري مني صح تمام وانا هحررك بس بمو*تي
علا بدموع :قصدك ايه
فؤاد: هتعرفي دلوقتي وذهب الي الدروج وأخرج مسد"س منه
علا بخوف :انت هتعمل ايه
فؤاد بدموع :اللحظة اللي هتمو*تي فيها نفسك انا كمان همو*ت
علا بدموع والم :بطل جنان انت ناسي انك هتكون اب نزل السلا*ح ده
فؤاد بدموع :حياتي مش فارقة معايا لو بعتي عني يا علا انا بعشقك يا علا نزلي السك"ينة وانا هنزل السلا*ح
علا ونزلت السك*ينه وأخذت تبكي بقهر ودموع فؤاد راح ناحيتها وحضنها
فؤاد بدموع :كنتي عايزه تسبيني يا علا
علا بدموع :انت اللي دمر*ت حياتنا يا فؤاد
فؤاد :مد*مرتهاش يا علا
علا بدموع :بطل كد*ب يا فؤاد انت واحد خا*ين ابعد عني
فؤاد :انا مش متجوز حد غيرك يا علا ودا كانت خطة
علا بصدمة :خطة
فؤاد :ايوه، انا وجاسر عملنها علشان ننت*قم منكم من اللي حصل البارح فاكرة
علا بفرحة :يعني انت مخن"تنيش
فؤاد :لا وعمري ما هعمل كدا
علا :ولا هتكون اب
فؤاد بخبث :اهي دي اللي عايز احققها بقى
علا بخجل :فؤاد
فؤاد بضحك :يا عيون فؤاد
علا بحزن :اسفة على اللي عملته وقلته
فؤاد بضحك :دا انتي اتحولتي يا بنتي والله انا ذات نفسي خف*ت منك بصراحة
علا بضحك :انا كنت لسه ما عملتش حاجة
فؤاد بضحك :كل دا ومعملتيش حاجة
فؤاد :علا
علا :نعم
فؤاد :ليه عملتي كدا البارح
علا بخجل :اصل الصراحة لما رقص*نا البارح في الفرح كنا انا وجنى خا"يفين منكوا ف فنور قالت لينا على الخطة دي
فؤاد بصدمة :نور
علا :ايوه
فؤاد :امممممم
علا :انا اسفه
فؤاد بحب :انا عايزك متخا*فيش مني ابدا تمام
علا بابتسامة :تمام
فؤاد بخبث :طب انا عايز اتصالح
علا :واصلحك الزاي
فؤاد :هقلك وشال علا
علا بخجل :فؤاد
فؤاد بحب :يا عيون فؤاد موافقه تكون زوجتي
علا بخجل :ايوه، وذهب فؤاد وعلا الي عالمهم الخاص واصبحت علا زوجت فؤاد
عند جاسر وجنى
جني بغضب :نزلني يا حيو*ان نزلني
جاسر بنفاذ صبر :جني احتر*مي نفسك
جني بغضب :انا محتر*مة مع اللي يستاهل نزلني
جاسر نزل جني، جائت ان تذهب مسك جاسر ايدها
جني بدموع :سيب ايدي يا جاسر
جاسر :انا ممسكتهاش علشان اسبها يا جني
جني بغضب ودموع والم :سيب ايدي وروح امسك ايد مراتك التانيه
جاسر بدموع :جني انا
جني بدموع :جاسر انا مش عايزه كلام كتير ولأن انا عارفه ان الناس هتتكلم عليا عروسه اتجوزت وفي اليوم اللي بعده أطل*قت دا هيكون ما*ذي ليا ولعلتي وعلشان كدا انا هفضل معاك لشهرين وبعدين نط*لق عن اذنك وجائت ان تذهب جاسر سبقها وقفل الباب بالمفتاح وخاد المفتاح
جني بغضب :افتح الباب يا جاسر
جاسر :تؤ تؤ تؤ
جني بغضب :جاسر افتح الباب
جاسر :مش هفتحه غير لما تسمعيني الأول
جني بغضب :وانا مش عايزه اسمعك
جاسر ودخل الحمام
جاسر :لما اطلع هقلك على كل حاجة
جني بغضب :وانا مش عايزه اسمعك
جاسر :هنشوف
تليفون جني رن وكانت نرمين
نرمين بمرح :جرا ايه يا برو انت نستنا ولا ايه
جني بدموع :نرمين
نرمين بقلق :جني انتي مالك
جني بدموع :انا طلبت الطلا*ق
نرمين بصدمة :ايه، انا جايه عندك حالا سلام وقفلت السكة وخرج جاسر من الحمام
جاسر :جني
جني بدموع :عايز ايه يا جاسر عايز تقه*رني وتجر*ح فيها اكتر من كدا ولا عايز تجيب مرات حضرتك هنا ولا عايزني اكون خد*امة هنا عايز ايه يا جاسر
جاسر بدموع :جني انا
جني بدموع :انا اللي غلطانه علشان خليت قلبي يتعلق بيك يا جاسر انا اللي غلطانه علشان صدقتك لما قلتلي انك بتحبني انا اللي غلطانه يا جاسر و للأسف بعد دا كله قلبي لسه بيحبك مش عارفة ليه بس انا هخليها يكر*هك ويبعد عنك وعلشان اعمل كدا لازم اقولها في وشك
جاسر انا بكر
جاسر بدموع :لا يا جني اوعي تقوليها
جني بدموع :هتفرق معاك في حاجة يا جاسر
جاسر :روحي، روحي هتط*لع لو قلتيها يا جني
جني بدموع :ممكن تبطل كد*ب بقى
جاسر بدموع :انا مبكد*بش يا جني انا بحبك وبعشقك وبمو*ت فيكي
جني بدموع :لو كنت بتحبني يا جاسر مكنتش خو*نتني يا جاسر
جاسر :هو انا اقدر اعمل كدا
جني بدموع :بطل تر*يقه يا جاسر
جاسر :انا معملتش كدا يا جني دي كانت خطة مني انا وفؤاد علشان ننت*قم منك انتي وعلا على اللي عملتوا البارح
جني بصدمة :ايه
جاسر :ايوه
جني بدموع :ليه يا جاسر مبسوط بعذ*ابي دا ودموعي دي
جاسر قرب من جني ومسح دموعها
جاسر بحب :انا كنت بتق*طع لما كنت بشوفها ومش عايز اشوفها يا جناتي
جني بوجه طفولي :يعني انت مخن*تنيش
جاسر بحب :بقى حد يكون معاه القمر ده ويخون
جني :ولا هتكون اب
جاسر بوقا*حه :لا دي انا ناوي اعملها
جني اتكسفت وخبت وشها في ايدها
جاسر :جني
جني بخجل :نعم
جاسر :ليه عملتي كدا البارح
جني :لما رق*صنا انا وعلا البارح كنا خا*يفين منكم ونور هي اللي اقترحت الحل ده
جاسر بغيظ :نور اللي اقترحت الحل ده
جني :ايوه
جاسر :ماشي حسابها معايا بعدين، جني انا عايزك متخا*فيش مني ابدا ماشي
جني :ماشي
جاسر بوقا*حه :طب انا عايز اعوض ليله البارح بقي وشلها 
جني بخجل واحمر وجهها بشده
جاسر بحب :جني تقبلي اكون جوزك وانتي تكون زوجتي
جني بخجل :ايوه، وذهب جاسر وجني الي عالمهم الخاص واصبحت جني زوجت جاسر
عند رعد ونور
نور :انت ليه مقولتليش يا رعد على أن دي خطة من فؤاد وجاسر
رعد بضحك :هما اللي منعوني اني اقول لحد اعمل انا ايه
نور بغيظ :لا أمير انت وبتسمع الكلام
رعد ببراءة :مش مصدق يعني يا نوري
نور :يلاهوي على البراءة دي
رعد بخبث :تعالي اثبتلك اني برئ
نور وقد فاهمت قصده
نور بضحك :لااا انا صدقتك
رعد :تعالي بس
نور وجرت من أمامه
نور بضحك :ههههههه لا
عند نرمين
وصلت للقصر وكان لؤي خارج منه
لؤي بفرحة :نرمين
نرمين بقلق :لؤي جني فين انا عايزها
لؤي بضحك :جني دلوقتي معي جاسر
نرمين بعدم فهم :طب قلها اني انا هنا
لؤي بضحك :يا بني ادمه افهمي حنى مع جاسر
نرمين وقد فهمت ما كان لؤي يحاول انه يقوله
نرمين بخجل :اهاا تمام استأذن انا
لؤي :نرمين
نرمين :ايوه
لؤي :رقم والدك ايه
نرمين :ليه
لؤي بحب :نرمين انا بحبك
نرمين بصدمة :ايه
لؤي :بحببببببك وعايز رقم والدك علشان اجي اشرب شاي
نرمين بخجل :تمام الرقم اهوت واعطته الرقم وذهبت بسرعة، وبالفعل ذهب لؤي وطلب ايد نرمين وأهلها وافقوا ولؤي اتجوزها وعمل فرح كان فخم بصراحة من اول الدخلة اللي كانت عبارة عن العروسة داخله وفقاقيع الهوا منتشرة حوليها وكان لؤي مستنيها ومسك بوكيه الورد ورقص هو وهي راقصه جميله والفرح انتهى ولؤي خاد نرمين الي جناحهم ونرمين بقت زوجت لؤي. 
مرة شهر على أطبالنا وكان الشهر دا هادي من اي مؤا*مرات وخد*ع وابطالنا كانوا عايشين افضل حياة مع بعضهم ولكن تأتي الرياح لتخلق إعصا*ر في حياة أبطالنا
عند نور
تن تن تن
نور :الو
اياد :نور انا لازم اقبلك
نور :ليه
اياد :لما اقبلك هقلك
نور :تمام انا جايه، وذهبت نور الي إياد
نور :خير يا اياد
اياد بفرحة :قدرنا ننقذ رعد احنا قبضنا على العصا*به يا نور ورعد بقى في امان
نور بفرحة :بجد
اياد :ايوه
نور :شكرا بجد يا اياد شكرا بجد
اياد :العفو يلا روحي قوليلي لرعد على الحقيقة
نور بفرحة :اكيد سلام، وذهبت نور
عند مايا
مايا بش*ر :نفذ الخطة
مجهول :حاضر
مايا :خلينا نتفرج على المسلسل اللي هيحصل
محمد :مسلسل دما*ر رعد ونور
مايا بضحك شر*يرة :عندك حق، واخذ هولاء الاثنان يضحكان بش*ر
وصل طرد لرعد ورعد خده وفتحه
رعد بصدمة :ايه ده، وكان في رساله فيه
مضمون الرساله
"حبيت اعرفك حقيقة مراتك الحلوه، اللي بتقابل عش*قها واللي اسمه إياد مراتك المصونه ولو مش متأكد شوف الصور دي وفاتورة التليفون بتاعتها، انا دلوقتي عملت اللي عليا وعرفتك الحقيقة سلام وكان مكتوب فاعل خير"
رعد بصدمه وغضب :نوررررررررررررررررر
نور وقد كانت وصلت إلى القصر
نور بخ"ضة عندما سمعت صوت رعد
نور بقلق :رعد مالك في ايه
رعد بغضب :كنتي فين يا نور
نور بفرحة :هقلك انا كنت
رعد بغضب :مع حبيب القلب إياد صح
نور بصدمة :ايه
رعد بغضب :انتي كنتي بتقابلي إياد
نور بصدمه :ايه
رعد بغضب :ردي عليا
نور :ايوه
رعد بغضب :من امتى
نور :من شهر
رعد بغضب :ماقلتليش ليه ولا مكنتيش عايزه حد يعرف باللي بتعمليه 
نور بصدمة :رعد انت قصدك ايه
رعد بغضب :اتفرجي وشوفي وانتي هتعرفي قصدي ايه ور*ما الصور في و*شها
نور بصدمة من الصور وصدمة اكبر ان رعد مصدق الصور دي
نور :وانت مصدق الصور دي
رعد بغضب اعمي :انتي واحده خا*ينه واللي زيك مي*سوش جنيه واحد هههه يا نور
نور بغضب :ررررررررررررعد
رعد بغضب :صوتك ميعلاش يا نور الدور ده ميمشيش عليا فاهمة دور الخض*رة الشر*يفة ده
نور بغضب :انا أشر"ف منك ومن عشرة زيك يا رعد الأسيوطي فاهم واللي زيك ميستهلش حتى اني أعلى صوتي او اكسب سي*ئة واحدة علشانه، طل*قني يا رعد
رعد بغضب :علشان تروحي لحبيب القلب صح
نور بغضب :رررررررعد
رعد بغضب :مش هط*لقك يا نور مش هخليكوا تتهنوا ببعض
نور وقد بدأت تد*وخ وتحس ان توازنها اخ*تل ومش شايفة حاجة قدمها وفجاة اغ*مى عليها
علا بدموع وخوف :نور وذهبت إليها وباقي البنات، رعد متحركش ساكن من مكانه
فريال بدموع :نور فوقي يا نور نور
جني بدموع :احنا لازم ناخدها على المستشفى بسرعة، فؤاد وجاسر ولؤي مقدروش يتحركوا من مكانهم بسبب الصدمه دي وفريال هي وحني وعلا ونرمين شالوا نور و ودوها على المستشفى
في القصر كان تليفون نور عمل صوت يدل على وصول رساله ليه، ورعد شافها وكان إياد اللي باعتها وكان مضمونها انه عايز يشوفها ضروري
رعد رد عليه أنه يجي القصر حالا من تليفون نور واياد فعلا راح لنور، وصل إياد للقصر ودخل ولقى رعد قاعد وعينه بطلع شر*ارة وجاسر وفؤاد ولؤي بيبصوله نظرات غض*ب
اياد :اهلا انا جاي علشان
رعد بغضب :تقابل نور صح
اياد بقلق :ايوه
رعد بغضب :حبيبت القلب مش هنا يا اياد باشا وانا  اللي رديت عليك
اياد :رعد باشا انا عايز افهمك حاجة
رعد وذهب اليه واخذ يضر*به
رعد بغضب :كنتوا بتضحكوا عليا
اياد بعد رعد بغضب وقال
اياد بغضب :انت متخ*لف ايه اللي بتقوله ده
رعد و ورا إياد الصور
اياد بغضب :وانت مصدق الصور دي يا غ*بي
رعد بغضب :اما ماد*فنتكم انتوا الاتنين مبقاش انا رعد الأسيوطي
اياد بغضب :ياخسارة تض*حية نور علشان تحميك يا رعد يا خسارة بجد
رعد بصدمة :تض*حيه
اياد بغضب :اللي بتت*همها في شرفها دي كانت على استعداد تض*حي بحياتها علشان تنق*ذك وفعلا عملت كدا، انا قبلت نور من شهر و قلت ليها اني عايز اقبلك وهي سألتني ليه اضطر*يت اقولها الحقيقة ان رجالة رأفت كانوا عايزين ينت*قموا منك علشان مو*ت زعمهم واحنا لازم نحميك وساعتها هي منعتني علشان متخلكش تتو*تر وتحضر فرح اخوك وتجهزله وانت مبسوط يا رعد باشا وهي ساعدتنا علشان نخش القصر و ننوزع القوات حولين القصر ويوم فرح فؤاد وجاسر كان في قنا*ص مل*شن عليك ونور راحت وقفت بينك وبين الرصا*صة والحمدلله لحقنا الوضع وقدرنا نبعد القنا*ص عنك، وبعدها عرفنا ان في مؤا*مرة تانيه وكانت ان فرامل عربيتك تبو*ظ وتعمل حاد*ثة وانا كلمت نور علشان تمنعك وفعلا منعتك وحامتك يا رعد باشا والصور بأن قوي انها مفبر*كه يا غبي، وانا عرفت مش شويه انا كل ده كان تخطيط علشان يو*قعوا بينك وبين نور 
رعد بصدمة :ايه
جاسر بصدمة :ايه
لؤي بحزن :رعد نور
رعد وقد تذكر أنها اغ*مى عليها وانها دلوقتي في المستشفى
رعد بدموع وحزن وغضب من نفسه على ما فعله وند*م على ماخسرة
رعد بدموع ومن دوم كلام تركهم وذهب
جاسر بحزن :إياد انا
اياد بغضب :انت أحق*ر اخ شفته في حياتي الباشا كان واقف يه*ين في شر*ف اختك وانت زي الكر*سي متحركتش ولا عملت اي حاجة دا حتى الكرسي أن*فع منك انا مش عايز اعرفك تاني وتركه وذهب
جاسر بدموع :إياد معاه حق انا شخص ح"قير وحيو*ان و وض*يع الزاي موقفتش مع اختي هو دا الوعد اللي قتعتهولها هو ده واخذ يبكي
ذهب فؤاد إليه
فؤاد بحزن :كلنا غلطنا يا جاسر خلينا نروح نطمن على نور دلوقتي
جاسر بقلق :نور انا لازم اروح لها وذهب بسرعة وكان معاه فؤاد ولؤي
عند مايا
مايا بش*ر :نفذ الخطة التانيه
محمد :اق*تل نور
مايا :ايوه، لازم نحر*ق قلبه يا محمد
محمد :من عيوني
في المستشفى
وصل رعد وذهب الي نور
فريال بغضب :انت ايه اللي جابك هنا امشي من هنا يا رعد
رعد بقلق :نور عامله ايه
علا بغضب :ملكش فيه مش كفايه اللي انت عملته جاي تكمل هنا كمان امشي من هنا يا رعد باشا
رعد بدموع :جني نور عامله ايه
جني بغضب :مش هقلك يا رعد انت متس*تهلش حد زي نور امشي من هنا احسن
نرمين بغضب :انت ايه اللي جابك هنا
وصل جاسر والباقي الي المستشفى
جاسر بقلق :ماما اختي  عامله ايه
فريال بغضب :دلوقتي افتكرت انها اختك يا حضرت الرائد دلوقتي بس مفتكرتش انها اختك لما جوزها كان عمال يه*ين فيها مفتكرتش انها اختك ليه لما اغ*مى عليها وحولنا نفوقها ومفقتش مفتكرتش ليه يا جاسر يا ابن بطني
جاسر سكت ومعرفش يرد وكانت الدموع تتساقط من عيون الجميع
فريال بدموع :انا هقلك نور عامله ايه نور من ساعة ما جات وهي مفق*تش لحد دلوقتي والدكاترة بيقولوا انها تعر*ضت لحالة صدمه وبسبب ده ممكن اختك تتدخل في غيب*وبه علشان تهر*ب من الواقع ده ولو حصل ده ممكن احنا نخ*سر الجنين اللي في بطنها
رعد بصدمة ودموع :جنين
فريال بغضب :ايوه نور حا*مل وأثناء حديثهم الدكتور خرج
فريال بدموع :دكتور بنتي عامله ايه
الدكتور :الحمدلله اتعدت مرحله الخ*طر و الجنين الحمد لله بخير وهي دلوقتي فاقت وتقدروا تخشولها الف سلامه عليها وتركهم وذهب
رعد جه يدخل لنور فريال منعته
فريال بغضب :مش عايزه اشوفك قريب من بنتي نرمين علا جني خشوا لنور وانا جايه دلوقتي، ودخل البنات لنور
نرمين بصدمة :نورررررررررررر


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-