رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الرابع عشر 14 بقلم حنين عادل
رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الرابع عشر 14 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة حنين عادل رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الرابع عشر 14 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الرابع عشر 14 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الرابع عشر 14
رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الرابع عشر 14
حسام بغضب: انتي ازاي عملتي كده انت لازم تتربي
بيرفع ايده عشان يضربها بيلاقي ايد بتمسكها ..
روح: يادي النيله السوده يوسف هوا اليوم باين من اوله
حسام: عايز ايه يا يوسف امشي احسنلك
يوسف: جاي تضرب خطيبتي وتقولي امشي ..اداله بالروسيه وقع عالأرض
روح: سابقا ..سابقا يا يوسف..انا لازم اغير النادي ده ..لانه لم..
حسام قام من علي الارض وبدأ يضرب في يوسف
وروح سابتهم وهما نازلين طحن في بعض
يوسف شافها ضرب حسام بالبونيه غاب عن الوعي وطلع يجري وراها...
يوسف : روح ياروح
روح مكمله جري ..
يوسف: روح ارجوكي اسمعيني
روح وقفت بعصبيه: اسمع ايه يا يوسف ؟!
يوسف: انا اسف اديني فرصه ارجوكي ..
روح بعصبيه: اديك فرصه لايه اديك فرصه تضحك عليا تاني ..
يوسف: انا غلطت سامحيني ..
روح: انا كنت زي اللعبه في ايديكم حسام حب ينتقم مني لما سبته بعد ما اكتشفت خيانته ليا بعتك انت كان ذكي كنت موجوعه ومجروحه وزي الغريق اللي بيستنجد بقشه اكتشفت اني ما حبتهوش هوا كان حاجه كده زي حب تملك اعجاب حبيتك انت حسيت انك عوض ربنا ليا بعد التلاته خطابي بس طلع كل شئ وهم بعتك عشان تكسرلي قلبي وكنت نعم الممثل واللهي تفوقت علي نفسك ..
يوسف: انا بحبك يا روح ..
روح: وانا كنت بحبك بس عارف دلوقتي بكرهك وبقرف منك
يوسف: القلب اللي حب عمره ما يكره
روح: بالعكس القلب اللي حب اوي لما بيتجرح بيكره اوي انا نسيتك خلاص نسيت حبي ليك عارف امتي لما شوفتك واقف معاه وبتحكيله اني هبله وساذجه وبقيت زي الميه في ايدك وبقيت بموت في التراب اللي بتمشي عليه واني هاجي معاك الشقه قريب زي ما جرحتني وخونت ثقتي هاتتردلك وهتيجي اللي تجرحك
يوسف: ارجوكي سامحيني انا كنت اخدها لعبه في الاول بس واللهي حبيتك اوي
روح: عايزني اسامحك؟!
يوسف: ايوه وهاعمل اي حاجه عشان تسامحيني
روح: ابعد عني ...
مشت روح وسابت يوسف واقف ...
يوسف: هتسامحيني يا روح هتسامحيني ..
بقلم حنين عادل
...................
روح دخلت بعربيتها ..
وطلعت اوضتها اخدت شاور ونزلت الجنينه.
قلبت في تليفونها شويه وبدأت تبكي ..
لقت اللي بيحط ايده علي كتفها.
روح بصت: بابا ..
بدر : ايه مالك بتعيطي ليه
روح مسحت دموعها: مافيش يا بابا.
بدر قعد جمبها وخدها في حضنه
بدر: انتي اتعودتي انك تخبي عليا حاجه احكيلي
روح ببكاء: النهاردة عيد الأم ..
بدر حضنها اكتر ..
بدر: عارفه لو مانت عايشه يا روح كانت حبتك اوي يوم ماعرفت انها حامل في بنت كانت طايره من الفرحه كانت بتقول دي هتبقي حبيبتي واختي وصاحبتي وكل حاجه كانت بنت وحيدة واخين كان نفسها في اخت ليها كانت بتقول ربنا هايعوضني بيها ربنا يرحمها ماتعيطيش ادعيلها بالرحمه
روح ببكاء: ربنا يرحمها انا مش عارفه من غيرك كنت عملت اوعي تسيبني يا بابا انا من غيرك اموت ..
بدر بشرود: انا هافضل معاكي يا حبيبتي ..
بقلم حنين عادل
.....................
في الليل
في منطقه صحرا في كذا مخزن كبير للمخدرات.
ضرب نار كتير ويونس واخد ساتر وعمال يضرب نار..
* هانعمل ايه يا باشا ؟!
يونس: مش هنستفاد حاجه ان فضلنا كده للصبح احمي ضهري
* تمام يا باشا
بيجري يونس وبيلف من ورا اللي بيضربوا نار وبياخد ساتر وبيضرب نار عليهم ...
بيمسك الجهاز بتاعه ...
يونس: اهجمهوا..
بيهجم العساكر واولهم يونس وبيدخل المخزن بيلاقي واحد واقف ولابس حزام ناسف..
يونس: اهدي ..اهدي
بيحط الراجل ايده علي الحزام ..
يونس: انسحبوووووا
.............
في الصعيد.......
كرم بيلم هدومه في الشنطه..
ام كرم: عاوزه اعرف رايح علي فين يا ولدي
كرم: رايح مصر ادور علي شغل ياما
ام كرم: رب هنا رب هناك يا ولدي خليك هنا وربنا هايبعتلك رزقك ..
كرم: يا ما انا من ساعه ما اتخرجت من الجامعه وانا مش لاقي شغل وشغال في حاجات ماليش دعوه بيها
ام كرم: مش شغال في وكاله ابوك والحمد لله مكفيانا واكتر
كرم: بس مش بعد تعبي في الكليه ياما اشتغل في وكاله ابوي انا عندي طموح وعايز احقق ذاتي
ام كرم: ماشي اللي تشوفه يا ولدي بس متنساش امك
كرم: انت بتقولي ايه يا ما انا انسي نفسي ومانساكيش ربنا ما يحرمني منك ولا من طلتك
ام كرم: ربنا يخليك ليا يا ولدي وينجحك وتوصل لاعلي المراتب قلبي وربي راضي عنك
كرم: ادعيلي يا ما
ام كرم: بدعيلك في كل صلاه يا ولدي
كرم: ادعيلي براحه القلب والبال يا ما
ام كرم: ربنا يريح قلبك وبالك وينولك مرادك
كرم: من بوقك لباب السما صحيني بدري عشان القطر
ام كرم: ماشي ولو اني يعز عليا فراقك يا ولدي تصبح علي خير
كرم: وانتي من اهل الخير
خرجت ام كرم ...
كرم: وحشتيني يا قمر ..وحشتيني مسيرنا نتقابل ..بقيت عايز انام عشان احلم بيكي تصبحي علي جنه
....................
في المقابر ...
صفاء: انا مش عارفه طاوعتك ازاي يا بت حرام عليكي جايبانا في الوقت ده هنا ليه
صفاء واقفه جمب كريمه اللي بتحفر حفره في الأرض ..
كريمه: ياخيتي دي تعليمات الشيخ مخلوف قالي لازمن ادفنها هنا في المقابر.
صفاء : منك لله انتي والشيخ مخلوف بتاعك اللي هيجبلنا اخر ده
كريمه: يلا دفنت العمل اهو ..يارب اجعله من نصيبي يارب
قامت كريمه تنفض ايدها وصفاء جمبها.
صفاء: يلا يا بت
لقوا كلب اسود كبير واقف وطلع يجري وراهم
وهما بيجروا وبيصوتوا ..
......................
طق طق ...
الباب بيخبط..
روح: ادخل ..
بدر: ايه مش هتتعشي ولا ايه
روح: ماليش نفس يا بابا
بدر: خلاص اروح اكل المكرونه البشميل بتاعتك بقا
روح: بس مش اوي
بدر: مش اوي ايه
روح: مش ماليش نفس اوي
بدر: خلي عندك مبدأ
روح: مافيش مبدأ في المكرونه البشميل
بدر بضحك: طيب يلا يا مجنونه
روح: يلا يا روح الروح
نزل بدر وروح يتعشوا وكان بيأكلها بايده
روح: الواحد كان نسي طعمها .
بدر: علي اساس انك لحقتي تنسي
روح بضحك: المكرونه حلوه اوي يا بابا
بدر: الف هنا علي قلبك
روح: انا هاطلع بقي انام تصبح علي خير
بدر: وانتي من اهل الخير
....................
يونس: انسحبوووا
الراجل فجر الحزاااام وهما بيجروا ..
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا