رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم مروة مرزوق
رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الرابع عشر 14 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مروة مرزوق رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الرابع عشر 14 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الرابع عشر 14 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الرابع عشر 14
رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الرابع عشر 14
رعد :شفت ايه
لؤي :كان محمد رأفت الهجان موجود عند ملك
رعد بصدمة :ايه
لؤي :ايوه، كان بيكلم الممرضه وبيقولها ان ولادك لازم يمو"توا وملك كمان
رعد :كمل
لؤي :ساعتها انا أدخلت وحاولت امنعه، بس ساعتها صدمني بجد
رعد :صدمك في ايه
لؤي :محمد كان بيحب ملك ولما هي اتجوزتك، انجر"ح وخصوصا لما هو أتقدم لملك ملك رفضته وقالتله انها مبتفكرش بالجواز دلوقتي بس انت بعدها اتقدمت ليها وهي وافقة على طول، و لأنك أنت وهو منافسين في الشغل دا زاد العدا"وه اللي بنكم فحب ينت"قم منك بالطريقة دي، انا ساعتها حولت اوقفه وامنعه بس هو هد"دني انه هيف"جر المستشفى باللي فيها لو قلت ليك حاجة واجبر"ني ساعتها اني اعمل التمثيلة دي واقول ان طالما انت معندكش اولاد يبقى أملاك عائلة الأسيوطي في امان، انا كنت بحاول اشتته على مانت تجي بس ساعتها ابنك اتولد وعلشان احميه اديته لدكتوره اسمها مريم وخلتها تهتم بيه وكنت متفق مع الدكتورة جميلة انها تعمل كدا ولما بنتك اتولدت كنت جاي اعمل كدا بس انت ساعتها جيت ومحمد بالفعل ق"تل ملك كنت جاي اقلك على الحقيقة جاتلي رساله من محمد بيقول انه عارف مكان ابن رعد لو فكرت بس اقلك على الحقيقة ساعتها هو هيخ"لص على ابنك، فأنا اضطر"يت اعمل التمثيلة دي واظهر كأني بكر"هك، انا اسف يمكن لو كنت قلتلك على اللي عرفته بسرعة كان أسر منحر"مش من حضنك وكانت ملك عا"يشة دلوقتي
رعد بغضب :ابن *********حسابه معايا بعدين، بس انت لازم تخرج من الس"جن ده انت برئ
لؤي :من لما كنت انا صغير وانت اللي كنت بتهتم بيا كنت ليا الاب والأخ ديما، لو وجودي هنا هيحمي الكل فأنا فرحان بكدا
رعد :بس يا حيو"ان
لؤي بضحك :ان شاء الله يخليك
رعد باسف:انا اسف انا كنت هو"متك باديدي كنت هق"تل اخويا بأيدي سامحني يا لؤي
لؤي :متعت"ذرش يا رعد انا لو مكانك هعمل كدا
رعد :لؤي انا عايز مساعدتك
لؤي :وانا جاهز في اي وقت يا صاحبي، بس قولي هي مراتك عندها صحاب
رعد :ايوه تلاته في انتين منهم محجوزين يا برنس
لؤي :مش مهم و التالتة ليا، اسمها ايه بقى
رعد :بيتهيألي نرمين
لؤي :اشطا أقرأ الفاتحة بقى يا رعد
رعد بضحك :ههههه حاضر
لؤي باستغراب :هو انت رعد بجد، انت اتغيرت
رعد :ايوه انا رعد، واتغيرت كمان يا سيدي باركلي بقى
لؤي :دي نور عملت اللي محدش فينا قدر يعمله، دا انا لما هشوفها
رعد بغيرة :هتعمل ايه يا لؤي
لؤي بضحك :هشكرها هعمل ايه يعني
رعد بغيرة:لا ياخويا انت متكلمهاش خالص فاهم
لؤي بضحك وفرحة ان أخاه عشق من جديد وحب
لؤي :حاضر بس ايه رعد الأسيوطي بيغير لا دا انا هد"بح عجل وافرقه على الناس
رعد بضحك :طب بطل غلا"سه ويلا علشان اخرجك بس انت لازم تختفي دلوقتي ولمده
لؤي :يا سيدي انا موافق يلا
رعد :يلا
عوده للحاضر
رعد :عرفتوا دلوقتي بقا ليه لؤي طلع
فؤاد :اسف يا لؤي لاني شك"يت فيك
لؤي وهو يتصنع الحزن
لؤي :لا يا فؤاد انت بت"شك فيا لا لا مكنتش متوقع كدا منك ابدا، اللي يش" ك مرة يقدر يعملها تاني وتالت، لو جوهم وقالولك مراتك بتخو"نك هتعمل ايه اكيد هتش"ك فيا صح
فؤاد 😂😂:مراتي
لؤي :امممم قصدي لؤي
نرمين بضحك:لا عجبتني مراتك دي
لؤي :خلاص امشيها مراتك علشان عيون القمر
فؤاد :لؤي اتل"م
جني بخبث:اذا علشان قال لنرمين قمر قلت اتل"م امال لما تعرف قالنا ايه تاني هتعمل ايه
فؤاد بغضب :قال ايه
علا بخبث :قاعد يعا"كس فيا انا وجنى ونرمين ويقول قمر وجميل وكلام من الحلو ده قصدي من الوحش ده
جاسر بغضب وغيرة:جميل وقمر
فؤاد بغضب:وكلام من الحلو ده
لؤي بضحك :رعد انا في حمايتك
رعد بضحك:ماليش دعوة مش انت عمال تعا"كس يا باشا البس بقى
لؤي بضحك:مش انا توبت
رعد بضحك:من امتى
لؤي :من الثانيه دي
جاسر بغضب :لؤي تعاله انا عايز اعتذ"رلك
لؤي بضحك:لا انا مسامح من غير اعتذار
فؤاد :ودي تجد مننا برده احنا ظا"لمناك
لؤي بضحك :وهتظ"لموني والله
نور بضحك :خلاص يا فؤاد خلاص يا جاسر سماح المرادي، دا لؤي شخص محترم وحلو كدا هتبهد"لوه ليه
لؤي بصدمة 😳😱:احيه
رعد بغيرة :حلو وشخص محترم كمان
لؤي بخوف :انا مليش دعوة هما اللي بيعك"سوني
رعد :معلشي يا حبيبي تعاله معنا بقى علشان نصالحوك
لؤي :من لكوا لله اتبسطوا دلوقتي اديني هدغ"دغ وهتك"سر ومش هيبقى في لا حلو ولا وحش
جني وحبت تثير غيرة جاسر
جني :نعمل ايه مانت اللي حلو
جاسر بغضب :نعمممممم
لؤي بخوف:والله ما قلت حاجة، ثانيه كدا انتوا بتتحولوا ولا ايه، الله يرحمني كنت طيب والله
رعد بغضب :تعااااله
_رعد باشا فريال هانم فاقت وبقت كويسة
لؤي 😄:الحمدلله نجيت باعجوبه
نور بفرحة :بجد وذهبت نور الي فريال
رعد :حظك انقذك مننا المرادي
لؤي :دا انا بمو"ت في حظي ده والله
رعد :يلا بينا نروح، وذهب الجميع
عند نور وفريال
نور بدموع:الحمد لله على السلامة يا روحي
فريال :الله يسلمك يا قلبي، طمنيني انتي كويسة حصلك حاجة
نور :يلا يا روحي انا كويسة، بس بلاش تعملي كدا تاني ماشي انا كنت بمو"ت كل لحظة وانتي جوه
فريال :بعد الش"ر عنك يا نوري انا افد"يكي بروحي يا حبيبتي
رعد بابتسامة :الف سلامة عليكي يا فريال هانم
فريال :الله يسلمك يا رعد
فؤاد :ألف سلامة عليكي يا فريال هانم
فريال :الله يسلمك يا فؤاد، واخذ الجميع يطمن على فريال
فريال :امال عبدلله فين
نور :فعلا با قصدي عبدلله باشا فين
فريال بحزن:نور قولي بابا بلاش عبدلله باشا دي
نور بحزن :بس يا ماما
فريال :عبدلله غلط بس هو كان بيعمل كل ده علشان يحميكي ويحمي اخوكي ولانه كان خا"يف لو جراله حاجة انتي تتا"ذي لو كنتي متعلقة بيه سامحيه يا نور سامحيه
نور بدموع :مسامحاه يا ماما مسامحاه
عبدلله :فريال
فريال :عبدلله انت كويس
عبدلله :ايوه الحمد لله، نور انتي كويسة جرالك حاجة
نور :لا يا بابا انا كويسة الحمد لله
عبدلله بفرحة :بابا، تعالي في حضن ابوكي يا قلبي، ذهبت نور وحضنت عبدلله وأخذت تبكي
نور بدموع :كان نفسي في الحضن ده من زمان يا بابا
عبدلله بدموع:حققك عليا انا اسف يا قلب ابوكي
جاسر بفرحة :وانا ماليش في الحضن ده يعني
عبدلله :لا تعاله
رعد بغيرة :لا ياعمي سيبه كدا هو كدا مرتاح صح يا جاااسر
جاسر بضحك :صح، واخذ الجميع يضحك على غيرة رعد
******************************
....... :مش معقول مايا السمكي هنا لا دا انا بحلم صح
مايا :لا يا محمد انت مش بتحلم
محمد :عايزه ايه يا مايا ايه اللي جابك هنا
مايا بشر :انت عايز تنت"قم من رعد وانا كمان عايزه انت"قم من رعد، ايه رايك نتفق
محمد :على ايه
مايا :هقلك، وأخذت مايا تخبر بالخطة
محمد بخبث:تعجبني يا مايا انا موافق
مايا بشر :تمام وأخذت تضحك بش"ر
*******************************
عند ريم والباقي
لؤي :هو القمر سرحان في ايه
نرمين :نعممممم
لؤي :بقول القمر سرحان في ايه
نرمين :بقلك ايه انت مش علشان طلعت برئ تفكر اني هتساهل معاك لا يا خويا فوق دا انا ممكن احطك في اوضه العنا"ية المر"كزة والله
لؤي :نرمين انا عايز اتكلم معاكي في موضوع
نرمين :موضوع ايه
لؤي :مريم فين
نرمين :مريم مين
لؤي :هتكون مين يعني مريم صحبتكم
نرمين بدموع :الله ير"حمها
لؤي 😳:ايه
نرمين :مالك مصدوم كدا ليه
لؤي :هااه لا مفيش عن ازنك، وذهب لؤي الي مكان ما
نرمين باستغراب :ماله دا
عند نور
نور :خلاص بقى يا رعد، انا اسفة
رعد :روحي للحلو والمحترم روحي
نور بضحك :حاضر راحة اهوت، وجائت ان تذهب مسكها رعد
رعد بغيره :راحة فين
نور بضحك :راحة للمحترم
رعد :والله
نور بحب :رعد انا بحبك انت بس لا لؤي ولا. غيره يقدر يحل مكانك انا بعشقك انت وبس انت لنور وبس ونور ليك لوحدك، ويلا بقى علشان الكل زمانهم مستنيين تحت
رعد :هو بعد الكلام ده في خروج لا وحملها رعد وذهب"وا الي عا"لمهم الخاص
عند جاسر وجنى
جاسر بغضب وغيرة :بقى لؤي حلو وكلامه حلو
جني :مالك كدا متع"صب ليه هو انا قلت حاجة غلط
جاسر بغضب :جنيييييي
حنى ببرود :ايوه
جاسر :مشفكيش واقفه مع لؤي او غيره فاهمة
جني :ليه باي حق انت تامرني
جاسر :بحق اني جوزك المستقبلي
جني 😳😳:ايه
جاسر :ايوه
جني بحزن :لس انت بتحب واحده تانيه ليه عايز تتجوزني
جاسر بحب :لاني هتجوز البنت اللي بحبها
جني بدموع :قصدك
جاسر بحب :بحبك يا جناتي
جني بدموع :بجد
جاسر :لا بهزار
جني بوجه طفولي غاضب :با*رد
جاسر :انا مش بحبك لا انا بعشققك يا جناتي
جني بخجل :وانا كمان
جاسر :كمان ايه
جني :لما تخطبني هقولك باي، وجرت
جاسر بحب :العب براحتك يا جميل بكره مش هتعرف نلعب
_يا سلام انت عمال تحب هنا وانا متعا"قب
جاسر بضحك :ليه ياخويا لتكون علا غضبا"نه عليك
فؤاد :ايوه يا سيدي
جاسر بضحك :ليه
فؤاد :
فلاش باك
فؤاد بغضب :بقى واقفه تكلمي مع لؤي ليه وبتعا"كسي فيه ليه
علا بضحك :ما هو اللي قمر بصراحة يعني
فؤاد بغضب :علااااااااااا
علا :صوتك ميعلاش يا فؤاد
فؤاد بغضب :ملكيش دعوة بلؤي تاني فاهمة
علا بغضب :لو انت هتبتديها تحكمات كدا يبقى بلاشها احسن
فؤاد :بلاشها ايه
علا بغضب :بلاشها نكون مع بعض يعني انت من طريق وانا من طريق، وسابته وذهبت
عوده للحاضر
جاسر بضحك :ههههههه احسن تستاهل والله
فؤاد بغضب :جاسر
جاسر :خلاص انا هقلك على طريقة تصالح بيها علا بس بلاش التحكمات دي يا فؤاد
فؤاد :تحكمات ايه يا جاسر، انا لما شفتها بتكلم مع لؤي اتجن"نت والله
جاسر :خلاص حصل خير، بس لؤي فين
فؤاد بحزن :بيحاول يداري جر"حة
جاسر :قصدك ايه
فؤاد :
فلاش باك
فؤاد :لؤي انت رايح فين
لؤي بحزن :مفيش يا فؤاد مشوار كدا وراجع
فؤاد بشك :لؤي متنساش ان انا اخوك، مالك اتغيرت كدا ليه
لؤي بدموع :راح للي سكنت قلبي وعقلي وسابتني لوحدي في الحياة دي
فؤاد باستغراب :قصدك ايه
لؤي بدموع :راح لق"بر مريم
فؤاد بصدمة :مريم صحبة نور وعلا صح
لؤي :ايوه
فؤاد :تعاله، وذهب لؤي الي فؤاد وحضنه
لؤي بدموع :حبتها بجد يا فؤاد كنت بعد الليالي والايام علشان تكون ليا، كانت ملاك والله ليه ليه مكتوب ليا كس"ر القلب ده ليه قلبي مكتوب ليه الو"جع كدا يا فؤاد ليه
فؤاد بدموع :طلع كل اللي عندك يا لؤي، حققك عليا يا اخويا كان لازم اكون قريب منك اكتر من كدا حققك عليا، تعاله معايا يلا
لؤي بدموع :لا يا فؤاد انا لازم اروحلها الأول لازم اكلم معاها واش"كيلها روح انت وانا هسبقك بعدين، وذهب لؤي
عوده للحاضر
جاسر بحزن :غريبة الدنيا دي في لحظة تديك الف سبب علشان تعيش وتفرح وفي لحظة بتاخد كل حاجة وبتسبلك الو"جع بس، بس لازم الإنسان يخلي ثقته بربه كبيرة وان ربنا هيعوضه بالإحسن بجد ولؤي ان شاء الله ربنا هيعوضه بالإحسن بجد
فؤاد بأمل :يا رب يا جاسر يا رب
_وانا هساعد لؤي يا جاسر
جاسر بصدمة :.....