رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم امنيه حاتم

رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم امنيه حاتم


رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل الثالث عشر 13 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة امنية حاتم رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل الثالث عشر 13 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل الثالث عشر 13 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل الثالث عشر 13

رواية تلك البريئة خديجه وزين بقلم امنيه حاتم

رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل الثالث عشر 13

زين:  ينهار مش  فايت، كل ده حصل امته؟؟
#...........
زين: سلام سلام انا هتصرف 
خديجه: حصل إيه؟؟ 
زين: مشكله في المعدات بتاعت الشغل 
خديجه: طيب هتعمل ايه؟؟ 
زين: محمد هيرجع من السفر بكرا وهنتكلم وهتتحل بإذن الله 
خديجه: معلش يازين لغبطلك شغلك 
زين بإبتسامة: فداكي اي حاجه يا ديجا
وبعدين انتي باين عليكي إنك عاوزه تنامي
ف ريحي نفسك شويه علشان الطريق طويل
خديجه: لا لا انا مش عاوزه انام
زين بهزار: هصدقك واكدب عنيا حاضر 
قعدنا نتكلم شويه وانا بقاوم النوم بس مقدرتش ونمت ومحستش بأي حاجه
زين: خديجه خديجاااااااااا
خديجه بخضه: إيه في إيه كنت باخد قيلوله
زين بضحك: دي غيبوبه مش قيلوله
خديجه: اصل نمت ساعتين بس امبارح
زين: طيب فوقي كده وكلي حاجه قربنا نوصل 
_______________________________
حمزه: انتي إيه إللي طلع السفر في دماغك دلوقتي؟؟
ياسمين: ماما وحشتني
وانا زهقت من القعده لوحدي وانت مشغول علي طول 
حمزه: إيه الجديد ما انا علي طول مشغول
ياسمين: ايوه بس مكنتش بتشتغل في البيت...وكمان انت رفضت إني اشتغل و...
حمزه: اوعي تكوني بتعملي المشكله دي علشان تفتحي موضوع الشغل تاني 
ياسمين: انت قصدك اني بتحجج صح!!!
لاحظ إنك بتكبر الموضوع وانت بتتناقش هااا
حمزه: طيب ما تروحي تقعدي مع زين وخديجه 
ياسمين: ما زين سافر مع خديجه أصلا
حمزه: اممم علشان كده طلعت في دماغك فكره السفر صح؟
ياسمين: لا ياحمزه مش صح، انا زهقت من الروتين ومن شغلك إللي مش بيخلص 
اخر مره خرجتني كان امته هاا
حمزه:........
ياسمين: طبعاً مش هترد ما انت اهم حاجه عندك الشغل وبس... ده انت حتي بطلت تتكلم معايا وتسمعني
حمزه: اسمع ايه؟؟
عاوزني أسمع كلامك عن الجيران وصاحبك وكورساتك!!! دي حاجات هايفه ومتهمنيش
ياسمين بحزن: عندك حق
اللي الحاجات اللي بتفرحني وتزعلني ومهمه عندي متهمكش... انت صح 
حمزه بهدوء: خلاص هنفذلك إللي انتي عاوزه وهاخد اجازه يومين وهسفرك
مبسوطه كده؟
ياسمين: مش مهم بقا.... تصبح على خير
________________________________
منار: انا لازم أمشي دلوقتي 
عبدالله: ليه!! لسه بدري 
منار: عندي كذا حاجه عاوزه اخلصها... سلام
دخلت البيت وكان بابا بيتكلم مع امي وشكلهم بيتكلمو في موضوع مهم 
علي: تعالي يابنتي عاوزك في موضوع
منار: موضوع إيه يا بابا 
علي: عبدالله طلب إيدك مني 
حاولت ابين اني عاديه وادري فرحه قلبي اللي باينه علي ملامحي اصلا
منار: طب وحضرتك رأيك إيه
علي: عبدالله زي ابني وبحبه طبعآ
لكن موضوع الجواز ده رائيك انتي كمان مهم 
منار: هو محترم جداً ومتدين واخلاق وحنين علي امه واخته بس برضو  لازم افكر 
علي بإبتسامة: هستني ردك عليا بكرا 
كان لازم استني لحد ما عمتي تفوق من تعبها شويه، وكمان مابنش إني هموت عليه اوي يعني 
زين وخديجه وصلو واطمنو علي مامتها وارتاحو من الطريق وبعد كده وصل حمزه وياسمين علي بيت زين علشان يرتاحو من السفر 
خديجه: طمنيني عليكي يا أمي 
سميره بتعب: احسن دلوقتي الحمدلله
خديجه: وانا هفضل قاعده كده واخد بالك من علاجك ومن اكلك وهتبقي احسن كمان
سميره: متقلقيش عليا 
خديجه بهزار: مقلقش ازاي يعني وانتي مش بتاكلي كويس كده
وكنتي بتتريقي عليا هاااا...بصي مش هسيبك غير لما تجري ورايا زي الأول
سميره بضحك: اطلعي برا يابت 
سمعنا صوت ناس جت ف خرجت اشوف مين 
لقيت خالتي وبناتها منه و هاله
وياسمين وحمزه 
سلمت عليهم وقعدنا كلنا ومنار كانت موجوده 
منه: بإذن الله هتكون احسن وانا هاجي كل يوم اقيس الضغط والسكر واطمن عليها بنفسي 
عبدالله بإبتسامة: معلش يا منه هنتعبك معانا.... بس احنا عندنا كام دكتوره يعني
منه بكسوف: ربنا يخليك يا عبدالله ربنا يعلم انها غاليه عندي زي ماما بالظبط
زين: وانتي دكتوره ايه 
منه: دكتوره صيدلنيه بس كان نفسي اكون مهندسه 
حمزه بهزار: قولي الحمدلله ده ربنا رحمك 
منه بضحك: هي صعبه اوي كده 
زين بهزار: والله حتي شغلها صعب 
عبدالله بضحك: بس انا بحبها
لو كنتي دخلتي كنت هساعدك 
منار بصوت واطي: هو اخوكي بيساعد كل الناس كده 
خديجه: مش عارفه
 خديجه بصت ل ياسمين وقالتلها: هو اخوكي جاي يتطلع كبته من شغلها هنا ولا إيه
ياسمين: وانبي سبيني لما اشوف اخره استاذ حمزه إللي مش مبطل ضحك ده 
خديجه: وانتي اي اخر اخبارك بقا يا منوش 
منه: والله خالتك عاوزه تخلص مني بس انا برفض العرسان 
منار: ليه كلهم مش عاجبينك يعني!!!
منه: اصل انا عاوزه واحد چينتل مان كده ياخدي القاهره
وبصت علي زين وعبدالله وكملت كلامها: ويكون دمه خفيف و بينا حاجات مشتركه 
منار بغيظ: لما اقوم اخد عينها دلوقتي هيجري حاجه يعني!!!
خديجه بصوت واطي: اهدي بس علشان انا بفكر امو_تها  إزاي دلوقتي 
ياسمين: مالكم هتولعو كده ليه!!
حمزه: طب افرض قالك متشتغليش بقا هتعملي ايه 
منه: هوافق طبعاً
انا أصلا مبحبش اتعب نفسي 
ياسمين: هتسكتو البت دي ولا اقوملها انا 
خديجه: اهدي يا حبيبتي هتولعي ليييه 
ياسمين: انتي بتردهالي مااااشي مااااشي
منار: اصبرو انا هتصرف 
ياسمين: ورينا 
منار: اه صح يا منه عمتي كانت بتسأل عليكي علشان تسألك علي حاجه
منه: طيب هدخل اشوفها 
هي دخلت وكل هما قعدو ربعو إيدهم وبصو بشر 
حمزه بصوت واطي: هي اختك بتبصلي كده ليه يا زين 
زين: مش عارف
بس هي اختك بتبصلي كده ليه يا عبدالله 
عبدالله: مش عارف برضو
بس سبحااااانه دي نفس بصه منار ليا 
خديجه بصوت واطي: تيجي ننفذ خطه 601 
ياسمين: خطه ايه دي!!
منار: مش مهم هنقولك بعدين 
اتفقنا يا ديجا 
خديجه: ربنا معاهم بقا 
منه: إيه رأيكو في المفاجأة دي يا جماعه
خديجه ومنار بدهشه:............

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-