رواية رممت حطامي الفصل العاشر 10 بقلم منيره سيف
رواية رممت حطامي الفصل العاشر 10 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منيره سيف رواية رممت حطامي الفصل العاشر 10 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية رممت حطامي الفصل العاشر 10 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية رممت حطامي الفصل العاشر 10
رواية رممت حطامي الفصل العاشر 10
بعد ساعات ف نوم عميق ولأن فارس نومه مش هادي زيها بعد ماكان ع طرف السرير مبقاش ف بينهم غير سنتي بتتلاقى انفاسهم فيه .. قلقت رهف فتحت عيونها وكانت اول حاجه تشوفها ملامح وشه ساكنه نايم بإرتياح*
*كانت بصاله وهي مش مدركه اللي هما فيه.. بعد لحظات وسعت عينيها وصرخت بأعلى صوتها*
*صحي فارس مغزوع وكتم بوقها بإيده بسرعه*
فارس بخضه - ايه ف ايه
*شالت ايده م ع بوقها*
رهف بزعيق - انت ايه اللي نيمك هنا
فارس - بس بس يخربيتك صوتك واصل لتحت
رهف - ايوه بردو ازاي تتجرأ تنام جنبي
فارس - هو ايه تتجرأ دي هو انا بوستك م بوقك
رهف - تعرف انك مش محترم
فارس - عارف
رهف وهي بتزقه بالمخده - قوم نام ع الكنبه
فارس - ع فكره يعني ده دوري انام النهارده ع السرير
رهف - حتى لو بردو كنت صحيني
فارس - عندك حق انا اسف عشان طلعت محترم ومصحتكيش من نومك ولا شيلتك هبدتك ع الارض
*بصتله رهف بقرف وقامت اخدت مخدتها وغطاها ونامت ع الكنبه*
*رجع نام فارس ع السرير وبعد شويه قرب فارس ع الكنبه خبط ع كتفها*
فارس - قومي
رهف - عايز ايه
فارس - قومي يزفته نامي ع السرير
رهف - اتكلم بأدب يولد
فارس - طب قومي
رهف - وده اشمعنا يعني الادب اللي نزل عليك فجأه ده
فاري - معلش هنعمل ايه مبادئي متسمحش
*قامت رهف وهي رافعه راسها وبتتمشى براحه*
فارس وهو بيزقها - ما تنجزي
رهف - ايدك لو اتمدت تاني هقطعهالك ع فكره
*استفزته بصلها بخبث وقال وهو بيقرب*
فارس - بجد والله هتقطعيها
رهف بتوتر من نظرته - اااه مثلا يعني
فارس - طب وريني كده
رهف - انت بتقرب ليه يجدع انت
فارس - عشان تقطعيلي ايدي
رهف بإبتسامة توتر - يجدع ده مجازاً مجازاً يعني انت قفوش اوي
*خبط فارس ع كتفها وهو بيقول*
فارس - طب يحلوه مدام مش قد الحاجه متقوليهاش احسنلك
*رجع فارس ع الكنبه وكانت رهف بتبصله بغيظ كمل نومه بس رهف معرفتش تنام بسهوله ولاول مره تتكلم مع نفسها بصراحه*
رهف لنفسها - انا خايفه احبه او اتعلق بيه ماهو مش طبيعي اعيش مع حد 24 ساعه ومياخدش ف قلبي اي مكان وانا مش هسمح لنفسي ده يحصل مش هسمح اعيش تجربه امي تاني لازم اسيطر ع قلبي عشان مروحش ف داهيه
____________________________
*صحي فارس ودخل ياخد دش وكانت رهف صحيت وبتحاول تتجنبه مكنتش بتبصله ولا بتحاول تتكلم معاه.. نداهم جدهم للفطار وبعد ماخلصوا راح امجد ع شركته وسابهم يكملوا فطار*
رهف - كمان ساعه والاوردر هييجي
فارس - لما يوصل قوليلي وهستلمه.
*خلصوا اكل ووفاء عملتله قهوه ورهف عملت لنفسها نسكافيه*
*كان فارس مستغرب طريقتها وتجنبها ليه ومتضايق من معاملتها*
رهف - المندوب ع الباب
*قام فارس وطلعله اخد منه الاوردر ودخل اخدته منه رهف وطلعت ع الاوضه وطلع فارس وراها*
فارس - الهدوم حلوه
رهف - اه
فارس - طب فين حاجتي
رهف - قدامك اهي
فارس - هو انا ضايقتك ف حاجه
ردت عليه رهف بلامبالاه - لا هتضايقني ف ايه يعني
فارس - طيب امال بتكلميني كده ليه
رهف - عادي بتكلم عادي
*سكت فارس لما حس انها بتصده بطريقه حاده*
*دخلت رهف اخدت دش ولبست من اللي جيباه وخرجت*
فارس بحب - قمر.. حلو عليكي
رهف - شكرا
فارس - لا مانا مش فاهم يعني ف ايه
رهف بصوت عالي - يسيدي مفيش حاجه هي دي المعامله اللي المفروض اعاملك بيها م الاول اللي بيني وبينك مصلحه وبس وكلها كام شهر وتنتهي ودي الطريقه الطبيعيه اللي اعاملك بيها
*اتصدم فارس من ردها وزعل من كلامها اخد موبايله ومفتاح عربيته ونزل*
*قعدت رهف ع السرير وهي بتاخد نفسها بصعوبه*
رهف - ايه الغباء اللي انا قولته ده مكدبش لما قال عليا دبش.. مانا بردو مشوفتش منه حاجه وحشه بس اعمل ايه ماهو غصب عني (سكتت شويه بعدين كملت) لا بس انا اتغابيت واكيد زعل من كلامي وهو لسه طالع من موقف زي الزفت لما يرجع هبقا احاول اصلح الموقف
*رجع امجد البيت سأل وفاء عليهم*
وفاء - بصراحه هما شكلهم متخانقين الصبح بعد ما حضرتك مشيت بشويه فارس خرج بس كان شكله متعصب ومتضايق اوي وست رهف منزلتش من ساعتها
امجد - تمام شكرا ي وفاء
*طلع امجد لرهف*
*صوت خبط الباب.. افتكرته هو وجريت تفتحله*
رهف - جدو اتفضل
امجد - هو فارس مش هنا ولا ايه
رهف بتوتر - لا هو خرج م شويه وقالي انه صاحبه عايزه وهيخلص ويرجع
امجد - اممم.. بصي يرهف هكلمك عن فارس شويه انا مدرك كويس اوي ان انتوا ملحقتوش تتعرفوا حتى ع بعض.. فارس موت ابوه وامه مره واحده خلاه يدور ع اي حد يحبه ويهتم بيه ويخاف عليه حد يشاركه حياته عشان ميحسش انه لوحده.. ظهرت واحده ف حياته ف الوقت ده من غير ماادخل ف تفاصيل بس هي وهمته انها بتحبه ووهمته هو كمان انه بيحبها عرفت تدخله ازاي ادته كل اللي ناقصه بس عشان طمعها ف فلوسه او اي حاجه تيجي منه
هو مش مقتنع ب ده لكن دي الحقيقه
انا معرفش علاقتكوا عامله ازاي حاليا بس الاكيد انها مش احسن حاجه.. ف انا ليا رجاء منك ف حاجه
رهف - اكيد طبعا يجدو
امجد - انا اختارتك ليه عشان عارف انك عكس مريم ف كل حاجه وانك انسب واحده ليه.. فارس طيب وحنين هتلاقي فيه كل اللي ممكن تتمنيه ف حد بس هو عايز حد يحتويه ويحبه يعوضه عن اللي خسره فجأة اعملي ده يرهف هو محتاجك محتاج حد يكون جنبه شاف كتير ف حياته ( حط ايده ع ايدها بطبطبه) خليكي انتي عوضه يبنتي
*عيونها دمعت حطت وشها ف الارض وندمت اكتر ع الكلام اللي قالتهوله الصبح*
رهف - حاضر يجدو متقلقش
امجد - ربنا يسعدكوا يحبيبتي .. انا هروح انام بقا
رهف - تصبح ع خير
امجد - وانتي م اهله
*راح امجد لاوضته وساب رهف لتفكيرها*
رهف لنفسها - طيب وانا.. انا كمان خايفه مش عاجبني اللي انا فيه نفسي اعيش زي كل البنات بس مش عارفه.. حاجه بتمنعني خايفه اعيش نفس التجربه.. مش هنكر اني مشدوداله بس مش هينفع وكمان انا مقدرش اجبره عليا
*عدى وقت ورهف حيرانه حست بغيابه ولما بصت ف فونها لقت ان الساعه 2م قررت انها ترن تشوفه فين*
*مسكت فونها ورنت لقته مغلق*
رهف - حلاااوتكك.. ايه القلق ده بقااا هو انا ناقصه
*فضلت ساعه ترن وبردو مغلق ومن كتر توترها وقلقها قعدت تعيط وتشتم نفسها انها السبب ف كل ده*
رهف بعياط - رد ياخي بالله عليك بقا.. طب انزل ادور عليه ف الشوارع ولا اعمل ايه
*قاطع كلامها فتح الباب*
*كان فارس و ملفوف ع راسه شاش وايده فيها جبس جريت رهف عليه بخضه اول ماشافته و حضنته وكان عياطها ف حضنه بيوضح كل القلق والتوتر اللي عاشت فيه لما اتاخر*
*بَعَد فارس ايده عن جسمه لما لقى رهف بتجري ناحيته وكان مستغرب م اللي عملته لكن حاوطها بإيده التانيه محاوله منه انه يطمنها*
فارس - هششش بس اهدي عشان جدو ميصحاش
رهف بشحتفه - ايه اللي عمل فيك كده انت كويس صح انا اسفه انا السبب مكنتش اقصد
*رتب فارس ع شعرها وبيحاول يهديها*
فارس - بس اهدي بس الاول وهحكيلك
رهف - اهو هديت اهو
فارس - طب اقعد بس واقولك
*لاحظت مشيته وهو مش قادر يمشي ع رجله.. دخلت تحت دراعه وحاولت تسنده وقعدوا ع السرير*
رهف وعيونها مليانه دموع - احكيلي بقا
فارس - لما خرجت من هنا رنيت ع ادهم روحنا كافيه كده بنقعد فيه ع طول خدنا قعدتنا يعني ومشينا ع 12 بس وانا بعدي الطريق عشان اركب العربيه كنت سرحان شويه ف موتوسيكل خبطتني
*شهقت رهف بصوت عالي وزادت دموعها*
رهف - انا السبب صح
فارس - يبنتي سبب ايه اسمها قدر عادي وحصل خير انا كويس اهو
رهف - طب كمل
فارس - خدني ادهم المستشفى وكان فيه 5 غرز ف راسي وكسر ف الايد اداني علاج وقالي اغير ع الجرح كل يوم وخلاص
رهف - ورجلك
فارس - لا دي كدمه بسيطه الحمد لله
*بصتله رهف بنظرة ندم*
رهف - انا بجد اسفه متزعلش مني الصبح انا مكنتش عارفه بقول ايه
فارس - لا متعتذريش انتي فعلا كنتي صح اللي بيني وبينك مصلحه وبس
*حطت رهف وشها ف الارض وملقتش رد*
فارس - طيب انا هقوم اغير
رهف - لوحدك
فارس - اه عادي
رهف - لا مش عادي مش هتعرف
*قعدت رهف ع ركبتها*
فارس - انتي بتعملي ايه قومي
*مهتمتش رهف لكلامه وقلعته الشوز*
رهف - ثواني هجبلك لبس
*قامت رهف ع دولابه طلعتله تيشيرت وبنطلون.. فارس كان بيبصلها بعدم فهم*
رهف - بص هقلعك دراعك ده الاول وبعدين رقبتك وبعد كده بقا براحه ع الدراع اللي فيه الجبس
*فارس كان ساكت بيبصلها وبس.. قربت رهف منه وبدأت تعمل زي ماقالت ولبسته التيشيرت الجديد عكس ما قلعته القديم*
رهف بلجلجه - طيب يعني اظن انك هتعرف تلبس البنطلون عادي
فارس بإستفزاز - طب ماتكملي جميلك
*ادته رهف باقي اللبس*
رهف - هو انت اتغديت
فارس - لا مليش نفس
*طيب انا هنزل ع بال ماتخلص لبس هكون طلعت*
*سابته رهف ونزلت ع المطبخ حطت اكل ليهم واخدته وطلعت*
رهف بره الباب بخفوت - فارس يفااارس
فارس - ثواني
*قام فارس وفتحلها*
فارس - اي ده يبنتي
رهف - هناكل سوا
فارس - بس انا مش جعان
رهف - بس انا جعانه
فارس - خلاص كلي انتي
رهف - لا يا هناكل مع بعض يا بلاش.
*كلوا سوا ف سكوت وبعد شويه انتهوا نزلت رهف الاكل وطلعت تفحصت علاجه ولقت علاج بيتاخد بعد الاكل فتحت منه وادتهوله*
فارس - اي ده
رهف - لبان
فارس بضحك مصطنع - هموت مش قادر
رهف - مانت بتسأل اسئله مش منطقيه .. ده علاجك يعني هيكون ايه
*اخد فارس منها العلاج*
رهف - بالشفا يارب .. قوم كده بقا ونام ع السرير
فارس - وانتي هتنامي فين
رهف - ع الكنبه
فارس - مش هيحصل
رهف - لا بطل مش وقته مبادئ.. مش هينفع تنام ع الكنبه وانت كده
*بصلها فارس وهو بيصطنع البراءه واتكلم*
فارس - خلاص يبقا تنامي ع السرير بردو
رهف - لا أخاف اخبطك
فارس - هو انتي بتتحركي اصلا .. يلا يلا
*قام فارس ونام تحت الغطى*
*قامت رهف بهدوء وعدلت عليه الغطى وبعدين لفت ونامت جنبه بس كان بينهم مسافه كويسه واللي بردو هيكسرها فارس غصب عنه*
*بعد شويه اتكلم فارس*
فارس - رهف.. انتي نمتي
التفتتله رهف بسرعه - لا .. عايز حاجه
فارس - لا بس يعني كنت عايز اقولك انا اسف
رهف بعقده حاجب - ع ايه
فارس - يعني عشان قلقتك وحسستك بالذنب وكده
رهف - لا خالص المهم انك بخير دلوقتي الحمد لله
فارس - الحمد لله .. تصبحي ع كل خير
رهف - وانت م اهل الخير
*لفت رهف ضهرها تاني وبعد محاولات كتير ناموا الاتنين*
____________________________
*تاني يوم صحي فارس ولقى رهف دافنه راسها ف رقبته حاسس بنفسها الدافي كانت كمشانه ف حضنه بس المرادي من غير ماياخد هو خطوه ناحيتها استمتع بقربها منه ودقات قلبه المتوتره اختلطت معاها الفرحه من وجودها جنبه وقربها منه باس راسها و محاولش يتحرك واتمنى يفضل كده اكبر وقت ممكن بعد ربع ساعه من حالة فارس حركت رهف راسها غمض عيونه بسرعه ومثل النوم خرجت رهف من حضنه بهدوء محاوله منها انه ميصحاش ساعتها حس فارس بالفراغ من تاني*
*حطت ايديها ع بوقها وقالت بخجل لنفسها "يعني هو ميتحركش م مكانه وانا اللي اروح ارمي نفسي ف حضنه.. مني لله"*
*قامت رهف اخدت دش وغيرت لبسها سرحت شعرها وطلعت عند فارس قربت منه لقته نايم*
رهف بخفوت - فارس .. فارس قوم عشان تفطر
*كان بيمثل انه نايم ولما مردش عليها اتنهدت رهف وهي بصاله مشت ايديها ع كتفه بحنيه وهي بتصحيه*
رهف - فارس قوم يلا
*فتح فارس عيونه*
فارس - صباح الخير
رهف - صباح النور .. يلا قوم عشان تفطر وتاخد علاجك وكمان اغيرلك ع الجرح وجهز نغسك بقا عشان جدو هيتخض اول مايشوفك
*ساعدته رهف انه يقوم*
رهف - يلا عشان جدو مستنينا
*وقفت جنبه وحطت ايده ع كتفها*
رهف - اسند عليا
*كان حريص فارس انه ميتقلش ايده عليها نزلوا براحه واول ما جده شافه قام بسرعه وراح نحيته*
امجد - اي ده اي ده ايه اللي عمل فيك كده
فارس - متقلقش يجدو انا تمام بس حادثة موتوسيكل ادهم كان معايا روحنا المستشفى ايدي اتجبست بس و 5 غرر ف راسي ورجلي دي كدمه مش حاجه كبيره
امجد - الحمد لله الحمد لله طب نروح لمستشفى تانيه.. كتبولك علاج
فارس - مش مستاهله يجدو كتبولي علاج و رهف مش متوصيه متقلقش
امجد - طب تعالى اقعد كل
*سنده امجد بعدت رهف وراحت ع السفره وزقتله الكرسي.. قعد امجد وفارس وقعدت رهف جنبه*
*لاحظت رهف ان فارس مش عارف ياكل*
رهف - ثواني انا هأكلك
فارس - لا لا كلي انتي انا هاخد وقتي
*مهتمتش رهف لكلامه وبدأت تأكله وسط نظرات امجد السعيده بيهم وفارس المبسوط من اهتمامها بس مش فاهمها ولا فاهم التناقض اللي هي فيه*
امجد - طيب يولاد انا رايح الشركه لو حصل حاجه يرهف رنيلي
*هزت رهف راسها بإيجاب.. مشي امجد وكملت رهف اللي كانت بتعمله*
فارس - خلاص مشي مفيش داعي تاكليني
رهف - ع فكره مبعملش كده عشان هو قاعد
*سكت فارس وبعد شويه اتكلم*
فارس - طيب انا شبعت الحمد لله.. كملي اكلك انتي بقا
رهف - انا بردو كلت الحمد لله.. حاول تطلع لوحدك وانا هعملك القهوه واجي
*طلع فارس الاوضه وشويه وطلعتله رهف بالقهوه*
رهف - قهوتك
فارس - تسلم ايدك
رهف - انا حضرت الحاجه عشان اغيرلك ع الجرح
*اتعدل فارس ف قعدته قربت منه وبدأت تعقمله الجرح وتغير عليه وبعد ماخلصت*
رهف - سلامتك
فارس - الله يسلمك.
*عدى بينهم اسبوعين وسط اهتمام رهف بيه وبجرحه مقصدش جرح راسه بس جرح قلبه كمان قربت منه اكتر وفهمته اكتر اعتنت بيه كأنه طفلها فك فارس غرزه وكان مستمتع بقرب رهف منه وبأهتمامها بيه نسته مريم ووجعه م اللي حصل اتصاحبوا اكتر وفهموا بعض بس نقارهم وخناقهم كان لسه مستمر*
رهف - ولاا بقولك ايه ابعد عني احسن هكسرلك ايدك التانيه
فارس - يبت انا عملتلك حاجه بقولك دي بوسة اصحاب بريئه يعني
رهف - بوسه وبريئه ازاي يعني اتلم يعم بقولك
فارس بغمز - ولو متلمتش.
رهف بغمز - هتزعل
فارس - هتعرفي
رهف - تحب تجرب
فارس - لا محبش انتي مجنونه وعارفك.
*بعد شويه من سكوتهم*
فارس - رهف
رهف - خير.
فارس - هو انا لو قولتلك مش هطلقك هتعملي ايه
بصتله رهف بعدم فهم - مش هطلقني ازاي يعني
فارس - بعني مش هلتزم بالاتفاقيه اللي بينا ومش هطلقك
*اتوترت رهف ومكنتش لاقيه إجابه*
رهف -........
فارس -رهف انا بحبك
*بصتله رهف بصدمه وعيونها وسعت وسرحت لدقيقه ورجعت راسها للارض تاني وهي متوتره وخجلانه عيونها قلقانه وخايفه لكن ملامحها مبسوطه .. مأنكرتش ان الفتره اللي فاتت كتر قربها منه هز قلبها وفشلت كل محاولاتها انه متتعلقش بيه لكنه حصل عجزت رهف عن الرد لكن فارس كان متابع ملامحها وتوترها وفهم بعض من اللي جواها فهم انها خايفه وعايزه ومش عايزه*
فارس بحب - انا مش عاوز ردك .. انا بس عاوزك تعرفي اني اتدهولت وعيونك سحلوني وبجد ايقنت اني عمري ماحبيت ف حياتي قبلك .. اللي عيشته معاكي مظنش هعرف اعيشه مع حد تاني ولو هعرف انا مش عاوز اعيشه غير معاكي انتي دخلتي حياتي وكان ف ايدك سعاده وراحه ولو مكنتيش ظهرتي ف حياتي كان زماني لسه مغشوش ف مريم.. ع قد مانا كنت متضايق عشان جدو غصبني عليكي ف انا دلوقتي عايز انزل اديله مليون بوسه عشان اكتشفت انك هديه افرح بوجودها مش اتضايق عشان دخلت حياتي
*رفعت رهف عيونها لفارس وكانت مليانه دموع*
فارس - الله الله ليه كده بس يرهوفتي.
رهف بلجلجه - بس انا خايفه
فارس - مني
رهف - مش بالظبط بس
فارس - بس ايه
*حطت رهف وشها ف الارض*
فارس وهو بيرفع وشها - ع فكره انا مش غريب عشان تخبي اللي جواكي ولا انا بردو اللي هستغل خوفك بالعكس خالص انا بقولك بحبك يعني عمري مهأذيكي
رهف- مش عايزه ينتهي بيا الحال زي امي خايفه الاختيار يكون غلط انا نفسي اعيش ده بس مش عارفه.
*مسك فارس ايديها محاوله منه انه يطمنها والمرادي سكتت رهف*
فارس - بصي كده عندك 5 صوابع شايفه ان هما شبه بعض
*بصتله رهف وهزت راسها بالنفي*
فارس - بلاش ده يستي انتي حكتيلي عن باباكي وحكتيلي عن جوز عمتك هل هما شبه بعض
رهف - لا خالص
فارس - طيب عرفتي بقا ان مفيش حد شبه التاني.. كلنا ف حياتنا ناس مؤذيه انا اهو لسه طالع من علاقه توكسيك ليه بقا مخوفتش وقفلت ع قلبي .. لأني متأكد ان انتي مش زيها انتي مش زي اي حد اصلا انا حبيتك بعقلي وقلبي ومدام دول اتفقوا يبقا الاختيار صح.. شوفيني بعقلك يرهف هل انا ممكن أأذيكي او اكون شبه باباكي
*بصت رهف ف عيونه للحظات كان بيتكلم بصدق*
ضحك فارس وقال بمزح - انا عارف ان عيوني حلوه بس عايز إجابه
رهف بتنهيد - لا .. بس النفوس بتتغير
فارس - انا مبعرفش أأذي يرهف كنت أذيت مريم وخدت حقي مكنش حد هيلومني .. وحتى لو اتغيرت مش هتغير عليكي انتي .. يبت بقولك بحبك اقوم اصوت والم عليكي الناس عشان تصدقي
رهف بضحك وهي بتمسح عيونها - لا
*مسك فارس وشها بين كفوفه ومسح دموعها طبع بوسه ع خدودها وضمها لصدره و ع عكس الايام اللي فاتت سكنت رهف ف حضنه وحاولت تهدي ضربات قلبها*
فارس بهمس - فاكره يوم الحادثه لما نمتي جنبي
رهف بخجل - اممم
فارس - كنت صاحي قبلك بكتير ع فكره
*بعدت رهف عنه بصدمه*
رهف - بتهزر صح
فارس يإبتسامه - تؤتؤ بأمارة لما كنت نايمه ف حضني .. معرفش انا ايه ده افرض انا مش عايز يعني
فارس بضحك- خدي بس رايحه فين
*قامت رهف جري ونزلت ع تحت*
*نزل فارس وراها ولقاها بتحط الغدا*
فارس - اي ده امال وفاء فين
رهف - استأذنت من جدو واخدت اجازه اسبوع
فارس - امال مين عمل الاكل
بصتله رهف بإبتسامه واسعه - انااا
فارس وهو بيصطنع القلق - ربنا يستر
بصتله رهف بقرف - دوق بس وبعدين ابقا اتكلم
*انتهوا م الاكل*
فارس - لا عاش الاكل تحفه
رهف - اقل حاجه عندي
فارس - طب يست الجامده ايه رايك لو روحنا دريم بارك
رهف بفرحه - بجد
فارس - بجد جدا
*جريت رهف من قدامه وهي بتقول*
رهف - نص ساعه وهتلاقيني جاهزه
*ضحك فارس ع طفولتها وطلع وراها.. خلصت رهف لبس وطلعتله*
رهف - يلا
فارس - طب البس انا كمان طيب
رهف - اه سوري.. استنى اجبلك اللبس
*جابتله رهف لبسه ولبسته التيشيرت وسرحتله شعره كعادتها من اسبوعين*
رهف- خلاويص .. يلا بقا
فارس - يلا يرهوفتي
*ركبوا العربيه وبعد وقت كانوا وصلوا ونزلوا .. مسك فارس ايديها بصتله رهف بكسوف ومشيوا سوا.. بعد شوية لف ركبوا سوا اشتغلت اللعبه ولفت بيهم ف الهوا*
رهف بصوت عالي وضحك - فاااارس
فارس بنفس تون الصوت - عيوووونه
رهف - انا مبسوووطه اووييي
*بصلها فارس بحب وهو بيضحك ومسك ايديها*
رهف بصوت عالي - فااااارسس
فارس بضحك و بنفس التون - قلببببه
رهف بصوتها العادي - انا بحبك
فارس بصدمه وفرحه - ايه .. قولتي ايه
*بصتله رهف بحب وكسوف*
رهف - بحبك
فارس بضحك - قولي والمصحف انا مش بحلم صح .. نزلني يعمممم
*ضحكت عليه رهف اما فارس مكنش مصدق اللي سمعه بعد شويه من ضحك فارس وقفت اللعبه شدها من ايديها ونزلوا للارض*
فارس بحماس - انتي قولتي ايه فوق
رهف بضحك - انا!! مقولتش حاجه
فارس - لا بالله عليكي قولتي ايه.. عشان خاطري
رهف بتوتر - قولت بحبك
*وسعت عيونه واتحرك حركات عشوائيه*
فارس - اووووووف .. لا يلا نروح
رهف - نروح ايه مركبناش الا لعبتين بسس مكملناش اليوم
فارس - دانا اليوم عندي كده فل اووي.. اديني ثانيتين
*مسك فونه وعمل حاجه*
فارس - الو مريم
مريم - ايوه يفارس
فارس - بقولك ايه كل اللي بينا انتهى اه وعشان منقعدش نرغي كتير انا عارف حقيقتك وبالنسبه لرهف انا بحبها بجد وجوازنا حقيقي وسلميلي ع محمد
*قفل ف وشها السكه ورهف كانت بصاله بزهول*
فارس لرهف - لالا متبصليش كده ده اللي كان لارم يحصل م بدري بلا انتقام بلا قرف المهم وجودك جنبي دلوقتي
*مسكت رهف ف دراعه وقالت بلهفه*
رهف - طب وديني البحر
فارس - نروح البحر
*بعد شويه كانوا وصلوا للبحر ونزلوا قعدوا*
فارس - دلوقتي اقدر ارد ع سؤالك اللي كل مره بتسأليه
رهف - سؤال ايه
فارس - جاي مبسوط ولا حزين
رهف - اااه جاوب
فارس - انا جاي مبسوط لدرجه اني عايز اوزع انبساط ع كللل الناس دي
بصتله رهف بإبتسامه لطيفه - يارب دايما تفضل مبسوط
*قضوا وقت لطيف سوا وكالعاده اخدوا صورتهم قبل مايمشوا والمرادي كانوا عارفين هما عايزين ايه*
*روحوا البيت متأخر وكان امجد نايم طلعوا ع اوضتهم غيروا واتجهوا ع سريرهم*
فارس - انا بجد مش مصدق اللي بيحصل .. رهف اللي لو كنت لمست ايديها بس تلم عليا الناس نايمه جنبي برضاها عادي كده
*ضحكت رهف بكسوف وسكتت .. شدها لحضنه وحاوطها بإيده*
رهف بهمس - انا مطمنه بيك.. لما حضنتني يوم كتب الكتاب انا كنت حاسه بأمان محستهوش ف حضن ابويا ولما انا حضنتك يوم الحادثه كل قلقي وخوفي راح عارف احساس ان انت طول حياتك هربان ولقيت حد يحتويك ويطمن قلبك ويكسر خوفك انت عملت كده كنت دايماً بتطمني من غير ماتقصد كان لازم احبك انا فعلا لقيت فيك كل اللي اي حد يتمناه بس طبعا انت مش لأي حد غيري هااا
*شدد فارس ع حضنها اكتر*
فارس - انا مش عارف ارد ع اي كلمه م اللي قولتيهم بس انا حاسس بقلبي الفرحه حرفيا مش سيعاه هلخص كل ده ف بحبك يرهوفتي وجدااااا
رهف بمزح - بحبك يفروستي .. كفايه اني كنت حطام وانت بقا رممت حطامي .♥️