رواية زواج من طرفين سهر واياد الفصل الخامس 5 بقلم ساسو ياسين

رواية زواج من طرفين سهر واياد الفصل الخامس 5 بقلم ساسو ياسين


رواية زواج من طرفين سهر واياد الفصل الخامس 5 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ساسو ياسين رواية زواج من طرفين سهر واياد الفصل الخامس 5 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية زواج من طرفين سهر واياد الفصل الخامس 5 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم زواج من طرفين سهر واياد الفصل الخامس 5

رواية زواج من طرفين سهر واياد بقلم ساسو ياسين

رواية زواج من طرفين سهر واياد الفصل الخامس 5

اريج : انا خرجت ازاي 
اياد : سهر عملت تنازل عن المحضر
اريج : ازاي 
اياد : مقابل اني اتنازلتلها عن الشقه 
اريج : شقه اي 
اياد : شقتي 
اريج : نعـــــم انت ازاي تعمل حاجه زي كده 
اياد : وطي صوتك 
اريج : صوت اي اللي يوطي بعد اللي انت قولته ده 
اياد : قولت اي 
اريج : انك اتنازلت عن الشقه دي حاجه سهله 
اياد : عملت كده عشان اخرجك من الحبس 
اريج : كنت هخرج بأي طريقه الا الطريقه دي
اياد : يعني اي
اريج : يعني اللي اتنازل عن الشقه دلوقتي هيتنازل عن العربيه بعد كده
اياد : مش فاهم برضو 
اريج : يعني اللي بينا انتهى خلاص
اياد : انتهي عشان اتنازلت عن الشقه عشان اخرجك ونعيش حياه حلوه مع بعض
اريج : اه 
وسابته ومشيت
واياد كان واقف مصدوم 
عند سهر
سهر بتخبط 
مشيره : حمد لله علي السلامه
سهر : الله يسلمك
مشيره : تعالي ادخلي 
سهر : لا كفايه عليكي كده 
مشيره : كفايه اي بس ادخلي يلا ولو عشان احمد ف احمد مش هنا 
سهر دخلت 
مشيره : دخلي ريتا تنام في الاوضه وتعالي معايا المطبخ احضر فطار وتحكيلي 
سهر دخلت ريتا الاوضه ودخلت المطبخ
سهر : اساعدك في حاجه
مشيره : لا احكيلي بقي
سهر : اتنازلي عن الشقه مقابل تنازلي عن المحضر
مشيره : وانتي اتنازلتي عن المحضر فعلا 
سهر : اه 
مشيره : كنتي خدتي الشقه وسيبتها محبوسه لي 
سهر : اللي حصل فيه اكتر من اني اسيبها محبوسه 
مشيره : حصل اي 
سهر : بعد ما خرجت سيبتهم ومشيت بس وقفت بعيد عنهم شويه اشوف رد فعلها اي 
مشيره : واي اللي حصل
سهر : زي ما توقعت زعقت وصوتها بقي عالي عشان اتنازل عن الشقه وقالتله اللي بينا انتهي وسابته ومشيت 
مشيره : معني كده انها كانت طمعانه في الشقه 
سهر : اكيد 
مشيره : وانتي هتعملي اي
سهر : اول حاجه لازم ادور علي شغل 
مشيره : دي سهله ممكن اخلي احمد ينزلك معاه الصيدليه 
سهر : لا مش عايزه حاجه من احمد
مشيره باستغراب : لي 
سهر : انتي ناسيه أنهم صحاب يعني اياد لو عرف ممكن يتخانق معاه وانا مش عايزه اسببله مشكله 
مشيره : لا ملكيش دعوه 
سهر : طب هشتغل اي في الصيدليه وانا خريجه تجاره 
مشيره : اه صح 
سهر : هو ممكن يشوفلي شغل تاني غير الصيدليه 
مشيره : هقوله وربنا يسهل 
سهر : يارب 
عدا وقت 
وسهر والبنات رجعوا شقتهم 
سهر عملت الغدا واتغدوا 
اياد رجع 
دخل من غير ما يتكلم وسهر كمان متكلمتش معاه 
بعد شويه
اياد : هو مفيش اكل 
سهر من غير ما تبصله : خلص 
اياد : ومعملتيش حسابي لي 
سهر : عشان افتكرتك هتتغدا مع خطيبتك 
اياد : ومتغدتش هاكل اي بقي 
سهر : اطلب اكل بسيطه اهي
اياد : والله 
سهر : والله 
وسابته ودخلت 
عند مشيره 
مشيره : احمد 
احمد : نعم 
مشيره : ممكن تشوف شغل لسهر 
احمد : لي 
حكتله مشيره اللي حصل النهارده
احمد : طب هي معاها اي 
مشيره : تجاره 
احمد : طيب بصي المطعم اللي جنبي كان كاشير هقوله ولو وافق هنزلها 
مشيره : تمام 
عند اياد 
كان قاعد متغاظ من سهر واسلوبها الجديد 
فجأة الجرس رن 
قلم فتح الباب 
اياد : ازيك يا ماما 
ناديه : الحمدلله ، مالك وشك مقلوب كده لي 
اياد : مفيش 
ناديه : اخلص احكي 
اياد : اريج فسخت الخطوبه 
ناديه : في داهيه هجوزك ست ستها واحلي منها 
اياد : منين 
ناديه : يعني اي منين 
اياد : يعني هجيب فلوس الشقه اللي هتجوز فيها منين 
ناديه : ما الشقه موجوده اهي يا ابني
اياد : مبقتش شقتي 
ناديه بعدم فهم : اومال شقه مين
سهر بشماته : شقتي انا يا حماتي 
ناديه : شقتك ازاي يعني
سهر : يعني ابنك كتبها بأسمي اي الغريب في كده 
ناديه : الكلام ده صحيح يا اياد 
اياد بحزن : اه يا امي 
ناديه بصوت عالي : لي عملت كده 
اياد : ده كان اتفاق بينا عشان تخرج اريج من الحبس 
ناديه : حبس اي واي علاقه اريج ب سهر 
اياد حكلها اللي حصل كله 
ناديه بصدمه : ده كله يحصل وانا معرفش 
اياد : اهو اللي حصل بقي 
ناديه : انت غلطان يا اياد 
اياد : غلطان في اي 
ناديه : انك اتنازلت عن الشقه 
اياد : كنت اعمل اي كنت عايز اخرج اريج بأي طريقه وهي مقدرتش ده 
ناديه بصوت عالي : ما كانت تولع اريج المهم الشقه 
سهر : صوتك ميعلاش في بيتي 
ناديه : .......
#يتبع ......


للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا    
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-