رواية معادلة العشق نسمة واسد الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم مروة مرزوق

رواية معادلة العشق نسمة واسد الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم مروة مرزوق


رواية معادلة العشق نسمة واسد الفصل الواحد والثلاثون 31 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مروه مرزوق رواية معادلة العشق نسمة واسد الفصل الواحد والثلاثون 31 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية معادلة العشق نسمة واسد الفصل الواحد والثلاثون 31 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية معادلة العشق نسمة واسد الفصل الواحد والثلاثون 31

رواية معادلة العشق نسمة واسد بقلم مروة مرزوق

رواية معادلة العشق نسمة واسد الفصل الواحد والثلاثون 31


قبل ما نبدأ حابه أوضح حاجة بس أنا كان ممكن اخلي إن محمود يتمسك والنهايه تخلص على كدا بس أنا بحاول أوصل الصور للحقيقة شخص زي محمود كدا قـ...ــتل ناس يامه وعقله ســ*ــم اكيد لازم يكون عنده خطه احتياطيه علشان لو الخطه الاصليه فشلت ودا اللي حصل، بس المره الجايه لما يقع مش هيعرف يطلع نفسه لأن خلاص نهايته قربت
أسد ونسمه رجعوا على القصر في الصبح والكل كان واقف مستنيهم
فرح بفرحة........ نسمه حبيبتي وطلعت جري عليها وحضنتها والبنات راحوا وراها
نسمه كانت مبسوطه إنها رجعت لعيلتها وان حبيبها رجع ليها، دخل وجه الوقت أن أسد يتكلم
فؤاد نزل بكل هدوء وراح لنسمه وحضنها
فؤاد......... ينفع كدا خوفتني عليكي أنتي لو كان جرالك جاحة انا كنت مو*ت بعدها
نسمه بحب...... بعد الشر عليك مقدرش ازعلك مني يا فودي
أسد....... فؤاد
فؤاد سابه وطلع برا
الكل عرف ان فؤاد بيحاول يتحكم في غضبه وأعصابه وان لو اتكلم هتحصل كا*رثه
أسد طلع ورا فؤاد والكل وراه بس وقفوا من بعيد
أسد........ فؤاد
فؤاد بهدوء........ خير يا أسد
أسد بحزن....... أنا عارف إني غلطت وكان لازم اقول ليكوا على الخطه بس
فؤاد بهدوء.......... اسمع يا أسد انت قولت للأشخاص القريبين منك واللي انت واثق فيهم ودا شي ميزعلش خالص لان دا اختيارك بس كل الحكايه اني كنت خايف على اختي مش أكتر من كدا وألف مبروك على رجعتك بس أنا مش هفضل هنا أنا هنتنقل لشقه أنا ومراتى وبنتي
أسد بصدمه......... انت بتقول ايه
فؤاد بهدوء....... زي ما سمعت كدا يا أسد لأني خلاص مبقتش قادر اتحمل وجه يمشي أسد مسك ايده
أسد بغضب......... عايز تسبنا ليه فكرك هنكونوا مبسوطين لو سيبتنا
فؤاد بسخريه........ لو والله علي أساس أن زعل العيله فارق معاك أو انا حتى فارق معاك سيبني وخليني في حالي وانت خاليك في حالك يا أسد
أسد بغضب........ فؤاد بطل جنان
فؤاد بدأ يفقد أعصابه........... الجنان الحقيقي هتشوفه لو مبعدتش ايدك دي دلوقتي عني يا أسد
جاسم بخوف.......... هو انا ليه حاسس ان الجو بدأ ينحر
حازم بخوف........ معاك حق أنا برده حاسس بكدا
مراد.......... دا مش الجو دا الحال دلوقتي بين أسد وفؤاد ربنا يستر
أسد بغضب........ فؤاد مرواح منتش رايح فاهم أنا معنديش استعداد اخسرك فاااهم
فؤاد ضر*ب أسد بو*كس في وشه والكل انصدم
فؤاد بغضب............. علي أساس أن أنا كان عندي استعداد اخسرك يا أسد
أسد قام وراح ليه
أسد بغضب........... افهم بقي أنا عملت كل دا علشان أنهى فصل محمود دا ونعيش كلنا بسلام
فؤاد مسكه من هدومه وأخذ يضر*ب فيه
فؤاد بغضب......... كنت مبسوط لما كنت شايفنا بنبكي بدل الدموع د*م كنت مبسوط لما نسمه عرفت إنها حامل ومقدرتش تفرح زي اي أم كنت مبسوط لما دخلت في غيبوبه علشان كد*بت حضرتك انت الباشوات اللي معاك كنت مرتاح كدا والنوم طار من عيونا كنت كدا مرتاح في لحظات السعادة والفرحة انقلبوا لحزن وغم
أسد ضر*ب فؤاد بالبو*كس وبعد عنه
أسد بغضب ودموع.......... كنت بمو*ت في كل لحظه فكرك هيكون شعروك ايه لما تعرف ان مراتك حامل وانت مش قادر تكون معاها وانت شايف عيلتك بتعيط عليك وانت أصلا عايش وانت شايف مراتك بتتعذ*ب وانت مش قادر تعمل حاجة أنا قلبى كان في الوقت دا عامل زى النا*ر كل همها بقى إنها تاكل محمود وتنهي عليه كنت بشوفكوا من بعيد بس مكنتش قادر احضنكوا حتي
فؤاد بغضب ودموع.......... انت ايه أنا لما شوفت عربيتك بالوضع دا وبعدها حازم قال ان ان جثتك... أنا وقتها حسيت إني خسرتك يا أسد أنت بالنسبالي اخويا مش ابن عمي ليه العذ*اب دا حرام عليك أنا كنت بحلم بيك مره والعربيه بنتفــ...ــجر بيك ومره والأسد لم يكمل كلامه وأخذ يبعد ويتجه ناحيه حمام السباحة
أسد راح وراه
أسد.......... هديت دلوقتي طلعت كل اللي جواك بس لعلمك ايدك بقت تقيله اوي
فؤاد بصله وضحك وفتح دراعه
فؤاد بضحك........ تعاله وأنا هوريك التقل الحقيقي
أسد راح ليه وحضنوا بعض
تحت فرحة الكل بالرابط القوي دا
الشباب طلعوا يجروا على أسد وفؤاد وحضنوا بعض بس وقعوا في الحمام واخذ الجميع يضحك
كوثر بفرحة....... أسد عايش
محمود ببرود...... ايوه بس دلوقتي أنا مش هعمل اي حاجة ليه او لعيلته على ما فرانكو يرجع وانتي هتسافري برا مصر ومش هترجعي إلا لما أقلك
كوثر بخوف....... عمو انت ناوي على ايه
محمود بشر....... هضر*ب الضر*به القاضيه يا كوثر بس مش دلوقتي لما الوقت الصح يجي انا هقلك ناوي على ايه دلوقتي جهزي نفسك للسفر يلا ومشي
كوثر بصت بحزن وراحت علشان تجهز نفسها
محمود ببرود....... فوزي لازم يطلع من السجن
الحارس....... أمرك يا باشا
محمود....... خلال ٢٤ ساعة يكون قدامي
الحارس مشي
محمود بغضب...... صح فوزت المرادي يا أسد بس في الآخر أنا اللي هضحك ودا وعد
أسد بفرحة...... مبروك يا فرح مبروك يا سلمى مبروك يا انجي
فرح بابتسامة........ الله يبارك يا أسد
نسمه بضحك....... طب دلوقتي أنا وفرح وانجي وسلمى حوامل مين اللي بقى هيشتغل شغل البيت
فرح بخبث........ الشباب طبعا مش كدا
الكل انصدم
مراد بغضب....... نعم الزاي دا بقى لا والله ما هي حاصلة بقى انا مراد الألفي اشتغل شغل البيت دا مستحيل دا سابع المستحيلات
فرح بعدم رضا........ مراد المروحة دي مش متنضفه كويس
مراد...... حاضر يا حبيبتي أنا جاي هخلص تقطيع البصل بس(😂😂😂😂😂 نمرمط الشباب شويه بقى)
أسد بغيظ........ بقى انا أسد الشرقاوي أكبر رجال الأعمال امسح السلالم
😂😂😂😂😂
فؤاد بضحك........... مين سمعك أنا بكنس
ماجد بضحك.........أنا كان مالي بالعيله الهـ...ـــبله دي من الأول
فرح بغضب...... حاااازم
حازم...... ايوه خير يا فرح هانم
فرح بغضب........ هو العصير دا فيه بذر ليه ايه الاستهتار دا شكلك كدا عايز تشوف قلبتي
حازم بصلها بغيظ وخاد العصير وراح يعمل غيره
حور بضحك.... هاااااي تاني تاني
جاسم بتعب....... يا بنتي ارحميني أنا مالي ضهري وجعني
فرح 🤨....... بتقول حاجة يا أخويا
جاسم....... بقول تعالي نلف تاني يا حور وماله سعادتك يا حور مهمة
حور بفرحة..... هاااااي هاااااي تاني تاني وركبت حور على ضهر جاسم وجاسم بدأ يلف بيها تاني 😂 😂 😂 😂
الشباب كلهم كانوا في المطبخ 😂😂😂😂
فؤاد كان بيعمل السلطه😂😂😂
أسد كان بيطبخ على النا*ر😂😂😂😂
ماجد كان بيعمل العصاير😂😂😂😂
حازم كان بيغسل الخضروات 😂
جاسم كان واقف وماسك ضهري من كتر الأ*لم 😂😂
معتز دخل من البيت لاقي البنات قاعدين بيتفرجوا على التليفزيون والشباب في المطبخ ودخل وراه زين
معتز بضحك...... هو انا دخلت البيت الغلط
زين بضحك....... أظن كدا تعاله نشوف وراحوا للشباب
زين بضحك...... الا الأكل هيجهز امتى يا أختي
الشباب بصوا لزين بغيظ وهو كانوا فطسان على نفسه من الضحك
معتز بضحك........ ايه اللي حصل انا اسيبكوا الصبح علشان الجامعة أجي الاقي الوضع كدا
مراد بغيظ...... و*جع دماغ وجبته لنفسي كان مالي بالجواز وسنينه أنا ودلوقتي فرح حامل هتقر*فني في عشتي
فؤاد بضحك...... مين سمعك دا احنا هنتمرمط الصبر بس
أسد بصدمه...... احيييه 😂😂😂
فؤاد....... في ايه
أسد............ الأكل الملح زايد فيه وطعمه فظيع
الشباب وقفوا من كتر الصدمه ومن اللي هيحصل لو فرح جات وضاقت الأكل
ماجد بخوف....... طب طب هنعمل ايه
فرح....... الأكل يا شباب، والله شكلكوا عملتوا مصيبه أنا جايه ليكوا
الكل بدأ يبص لبعض بخوف
فؤاد بضحك وخوف.......... هنعمل ايه دي ممكن تصور قتـ...ــيل مراد روح انت وكلمها
مراد بخوف...... واروح ليه اللي عمل الغلط يستحمل روح انت يا أسد
أسد بضحك...... خونه أنا مالي
فرح..... هاااا الأكل فاضل قديه ويجهز
معتز بضحك شديد............علي العشا كدا وهيكون جاهز
فرح بصدمة وغضب...... نعمممممممممم ليه أن شاء الله
مراد....... حبيبتي معتز بيهزر كلها نص ساعه وبس
فرح😒😒..... هنشوف ومشت
فؤاد...... هنعمل ايه في المصيبه دي
_أنا هساعدكوا
أسد بأمل...... نسمه حبيبتي تسلميلي تعالي
نسمه ضحكت على شكلهم و راحت ظبطت كل حاجة والاكل بقى طعمه حلو وأي من الأول بكتير😂😂😈😈
أسد بأ*س ايد نسمه
أسد....... شكرا يا حبيبتي
فرح بغضب...... الااااااااكل
الشباب بدوا يجهزوا الصفرة وحطوا الأكل وكلهم ثقه
فرح بدأت تاكل بس انصدمت
فرح بغضب......نهاركوا أسو*د انتوا عملتوا ايه في الأكل دا أكل يتاكل يا راجل منك ليه
الشباب ضاقوا الأكل لاقوا الأكل الملح فيه زياده وفي أكل عباره عن شطه الشكل حلو بس الطعم 😂😂😈😈😈سكر
الشباب بصوا لنسمه اللي عملت نفسها من أمريكا
فرح قامت بكل غضب
الشباب بدأوا يقروا الفاتحة ونطقوا الشهادة 😂😂
فرح....... دا أكل يتاكل
مراد...... أصل أصل نسمه
فؤاد ضر*به في بطنه وهمس ليه
فؤاد...... لو عرفت ان نسمه ساعدتنا احتمال نروح فيها اسكت
فرح بغضب...... نسمه مالها
مراد...... قالت الأكل شكله حلو
فرح..... اممممم تمام الاكل دا يخلص ابداوا كلوا الأكل دا يلا
أسد بغضب........ لا كدا كتير لحد كدا وكفايه
نسمه..... أسد
كانوا بياكلوا وعيونهم بدمع وابتسامه النصر ظاهره على وش كل واحده فيهم
فرح..... ولسه، انجي جاهزه
انجي بضحك...... جاهز يا حبيبتي جاهزه
سلمي بضحك....... حرام صعبوا عليا أوي
فرح 😒😒........ لو والله اسكتي دا انتي غلبانه
عند الشباب
جاسم بدموع........... كان مالي بيكوا،🥵🥵
مراد بدموع........ هي هرمونات الحمل بدأت تشتغل الظاهر ربنا يستر🥵🥵🥵
فؤاد بضحك من بين دموعه.......... حرام ايه كميه الشطه دي 🥵🥵 احنا دخلنا جهــ....ــنم ولا ايه
حازم 🥵🥵...... لا دخلنا دماغ فرح ربنا يستر أنا حاسس ان ابلــ....ــيس قاعد بيسقف ليهم
ماجد🥵🥵......... بطني مش قادر حراااااام
معتز كان واقف بيضحك ومش قادر يوقف ضحك
فرح...... معتز عملت اللي طلبته
معتز بضحك...... ايوه طلبت أكل وجاي حالا
زين🥵🥵....... طب أنا عملت ايه علشان دا يحصل
تن تن تن تن تن
معتز راح فتح الباب لاقي عامل التوصيل خاد الطلبات وحاسبه ودخل ليهم
فرح خادت الأكل وراحت عند البنات وكالوا
معتز....... طب وأنا
فرح وهي بتاكل........ انت ايه
معتز.......... مش هاكل
فرح...... روح معاهم الاكل هناك كلوا
معتز...... نعمممممممم
أسد 🥵........ تعاله يا فالح تعاله آمال أنت مفكر نفسك هتاكل الاكل دا تعاله شارك تعاله
معتز بص للأكل بخوف وراح
معتز............طب انا هاكل من السلطه وبدأ باكل منها
مععز😣.......... ايه ده هي دي سلطه ولا كيس ملح
البنات ضحكوا عليهم
أسد بضحك......... اهي دي أخرت الجواز
فؤاد بضحك....... دا احنا هنتمرمط والأيام تثبت
ماجد بضحك........بقلك ايه يا أسد عقل أختك طالما سلمت دماغها لفرح يبقى العوض علينا
أسد بضحك........ وانت يا فؤاد عقل نسمه بلاش تفضل مع فرح
فؤاد بضحك........ بقولكوا ايه الكلام دا مش هيجيب حاجة احنا نكلم مراد يعقل فرح ذات نفسها وبعدها كل حاجة هتبقى تمام ولا ايه يا مراد
مراد بعبط........ كلم يا مراد، كان يوجه كلامه لحازم
حازم بضحك......... غلطت في العنوان مراد هو انت
مراد بص لجاسم....... كلم انت يا مراد
جاسم بضحك...... العنوان غلط برده
معتز 🤕........ اااااااه شكلي هروح بادري من الدنيا دي
الشباب رغم الاكل اللي مش بيتاكل فضلوا يضحكوا
خلصوا اكل
فرح بابتسامة........ أنا عملت ليكوا شاي بس ايه تقولوا حاجة كدا مميزه
أسد بصدمه....... شاي
فؤاد بصدمه...... ومن مين
مراد بصدمة....... فرح
حازم عمل نفسه بيتكلم في التليفون
حازم....... ايوه يا حضرت اللواء تمام أنا جاي حالا لا مش هتاخر خالص تمام يا باشا سلام سلام
حازم جه يقوم جاسم مسك في هدومه
جاسم...... انت رايح فين
حازم....... اللواء طلبني
جاسم....... معاك أنا برده   يلا خلينا نهرب قصدي نلحق يلا
حازم بضحك........يلا
أسد....... و أنا لازم اروح الشركة انا غبت عنها لمده ولازم أرجع  سلام
فؤاد...... ايوه ايوه وانا برده لازم اروح في ورق لازم أوقع عليه استنى يا أسد
ماجد...... صح افتكرت المفروض أعمل استجواب للمجموعة من المجر*مين لازم اروح المديرية سلام
مراد..... وأنا لازم اروح عند عند
فرح بسخريه...... رايح عند مين يا مراد ليكون عندك حاجة انت كمان
مراد....... ايوه افتكرت رايح اجهز للامتحانات
فرح بضحك....... ههههههه طب روحوا مسيركوا ترجعوا هتروحوا فين يا باشوات اتفضلوا
الكل في أقل من ثانيه كانوا متخفيين
نسمه بضحك....... فرح الخطة فشلت
فرح بخبث.....لا مفشلتش يا نسمه و بالليل هتعرفي وليه بالليل تعالى انتي وهي
فرح بشر....... بصوا احنا هنعمل كدا ************
سلمي برعب....... لا لا مستحيل أنا أعمل كدا لا
فرح 🤨🤨...... لو والله بت اجمدي كدا
انجي بضحك...... ههههههه أنا مع فرح هما لازم يتربوا كويس علشان ميبصوش برا
نسمه بضحك........ أنا مع انجي وفرح ويلا خلينا نفرح شويه
سلمي بتهنيده....... أمري لله أنا موافقه
فرح ابتسمت وعيونها لمعوا لامعه مش طبيعيه
(ربنا يستر بقى 😂😂😂)
الليل جه والشباب كانوا مع بعض طول النهار ورجعوا سوا و دخلوا
أسد باستغراب...... هو البيت هادي كدا ليه
فؤاد...... ايوه آمال نسمه والباقي فين
مراد...... ياخي افتكر حاجة عدله أنا عن نفسي مش عايز اشوف حد فيهم دا ابلــ....ــيس يسقف ليهم
حازم وجاسم و زين ومعتز وماجد هزوا رأسهم بمعنى ايوه على كلام مراد
_لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
الشباب انخضوا من الصوت دا
مراد برعب...... هو في ايه
فؤاد بلع ريقه بصعوبه........ علمي علمك يا خويا
_ههههههههههههههههههههههههههه
أسد بخوف........ هو البيت بقى مسكون ولا ايه
حازم برعب........... نادي على مراتك يا أسد والباقي
_ليييييييييييييييييييييييييييه
جاسم برعب........ هو ايه اللي ليه حد يجاوب يا جماعة
معتز برعب........ حد زعل اي واحده أو أي شخص
_تعاااااااااااااااااالو
زين برعب أكبر....... والله ماني متحرك خطوه من هنا حد يقول في ايه
_دموووووووووووووووووووكوا حلوا
ماجد برعب........... دا انت اللي حلو بس أظهر، أظهر وبأن عليك الأمان
أسد شاف شخص نازل من على السلم هدومه كلها مليانه د*م وشعره في اللي متقطع فيه واللي لونه أحمر وماسك سكـ...ـــينه في ايده وفي الايد التانيه شوال
بقي بيبلع ريقوا بصعوبه و رجله مبقتش شيلاه
مراد شاف شخص لابس هدوم بيضه وعليها د*م و وشه بيخوف وفي ايده كوبايه فيها سائل لونه أحمر رجح هو أنه د*م وفي الايد التانيه سكـ....ـــينه
فؤاد شاف شخص نازل وماسك سكــ. ـينه كبيره في ايد وفي ايده التانيه سكـ. ـينه أكبر وبيعمل احتكاك فيهم وكان منظره يرعب
ماجد شاف شخص بيتحرك برأس مقطو*عة و في ايده سكـــ... ـينه وقع على الأرض
معتز وحازم وزين وجاسم كانوا بيعيطوا😂😂😂
(احمممم نبدأ بقي كل واحد يجيب الفشار ويحاول يتخيل المنظر كدا تمام وادعوا للشباب 😂😂)
أسد برعب......... هي هي فرح حضرت عفا*ريت ولا ايه
مراد برعب....... أرجح أنا أن نهايتنا النهارده
فؤاد بخوف......... هما هما البنات فين
الشخص الأول........... أحب اعرفكوا بنفسي انا اسمي سنسب القرموطي 😂😂😂
الشباب انصدموا من الاسم وأخذوا يضحكوا بشده رغم خوفهم
الشخص الأول بغضب..... سكوووووووووت
الشخص الثاني....... وأنا اسمي سحلل 😂😂😂
الشباب كانوا بيحاولوا يتحكموا في ضحكهم بالعافيه
الشخص الثالث........ أنا اسمي عصفور 😂😂😂
مراد بضحك شديد........يالهوي مش قادر خلاص
الشخص الرابع........ وانا اسمي عصفره
فؤاد بضحك........ ع ايه عصفره 😂😂
مراد بسخريه...... اكيد اللي واقف قدام أسد نسمه واللي قدامي فرح واللي قدام فؤاد انجي واللي قدام ماجد سلمي قديمه اوي واتقدم قدام سحلل😂😂😂
مراد بسخريه....... ننينينينيني اوعي أنا مراد الألفي مش بخاف من حد هااااا
أسد..... مراد
مواد..... ثانيه يا أسد، ثم ايه سحلل دا بقى دا اسم يا راجل هههههه سحلل
فؤاد..... مراد
مراد..... ثانيه يا فؤاد أنت كمان، وايه اللي في ايدك دا سكـ. ـينه لا خوفتني يا راجل وكوبايه فيها اكيد شربات الا قولي طعمه حلو
ماجد....... مراد
مراد بزهق...... عايز ايه يا ماجد ليلتفت
مراد ايده و رجله بدأوا يرتعشوا وبوقه بقى بيقول كلام مش مفهوم و وبقي يبص تاره للكل وتاره للأشخاص اللي واقفين
مراد بخوف ورعب......... س س سحلل أحلى اسم تصدق دا أنا هغير اسمي وهسميه سحلله 😂😂😂😂😂، ثم اكيد اللي في ايدك دا مشروب طاقه مش كدا طبعا شخص ذيك كدا محترم و راجل لازم يتغذى بس مش علينا وطلع يجري ناحيه الشباب 😂😂😂😂😂
مراد برعب...... خبوني بسرعة
معتز بضحك رغم خوفه....... مش مراد الألفي مش بيخاف
مراد برعب..... مين ابن الجز*مه اللي قال كدا دا انا بنام وانا مشغل نور الأوضة
فؤاد بضحك...... عجبتني شجعتك بس مكنتش في محلها اتفضل نسمه واقفه جنب أسد وانجي جنبي و سلمي جنب ماجد وفرح جنبك اهيت
جاسم برعب هو ايه اللي حصل ومين دول
نسمه بخوف...... اصل اصل فرح كانت بتقول كلام باليابان وفجأة لقينا الأنوار يتقيد وتتطفي و أصوات يامه ظهرت وظهر دول
فؤاد برعب...... أحيه وانتي قولتي ايه يا فرح
فرح ببراءة....... تشيكو تشيكو أنا ليكوا 😂😂😂😂
فجأة الأنوار بقت تقيد وتطفي والجدران ظهر عليها دم
الشباب نظروا بصدمه للي حصل
مراد برعب...... لا لا لا اكيد دا مقلب حد يقول ايوه
فرح بخوف...... أنا كنت بقول تشيك
مراد حط ايده على بوقها بسرعة
مراد برعب...... ايه عايزه يحصل ايه اكتر من كدا اسكتي انتي خالص قال نافعه في العربي والإنجليزي راحه تقول ياباني
فرح بغضب......... ماما نانا انا جانا 😂😂😂😂
الأنوار انحرقت ومبقتش تقيد والشباب شغلوا كشافات هواتفهم
مراد...... هي البنت دي فين
شغل الكشاف و وجهه قدامه شاف وش سحلل قدام
مراد بظعر وخوف.......... يا ابوياااااااااااااااااااا واغمي عليه
وفرح اختفت
الكل سمع صوت مراد اترعبوا
أسد شغل نور الكشاف وبص قدامه وملاقاش اي أثر لنسمه بص وراه انصدم لما لاقي سنسب 😂😂😂😂
أسد بضحك هستيري........ سنسب اهلا عامل ايه شكلك خاسس يلا اتعشي بيا واغمي عليه
😂😂😂😂(نروح لمين لمين تعالوا نروح لفواد 😂😂)
فؤاد مسك ايد
فؤاد برعب...... انجي خليكي جنبي يا حبيبتي تمام اوعي تبعدي عني و وجه الكشاف قدامه لاقي انجي واقفه وبتبصله
بلع ريقه بخوف وبقي بيترعش بص لاقي عصفور واقف جنبه وهو ماسك ايده
فؤاد بابتسامة مضحكة وخوف...... عصفور حبيبي عامل ايه بقلق ايه اخلص بسرعة ماشي واغمي عليه 😂😂😂😂
نسمه وانجي اختفوا
ماجد.......سلمي سلمي حبيبتي انتي فين
سلمي بخوف...... ماجد انت فين
ماجد اتخبط في حد فكره سلمي راح حضنه
ماجد باستغراب........ سلمي انتي صغرتي كدا ليه وراسك فين
سلمي..... ماجد أنت قصدك ايه وانت فين أصلا
ماجد بصدمه ورعب....... أصلا وبص ماجد و وجه الكشاف لاقي عصفره😂😂😂😂😂
ماجد........ عص عص عصفره الغالي سلام واغمي عليه وسلمى اختفت
النور رجع تاني
حازم و معتز و زين و جاسم انصدموا
حازم........ هما هما راحوا فين وأسد وفؤاد ومراد وماجد فين
معتز برعب...... أنا طالع من البيت دا يا عم اوعي وجه يفتح الباب لاقاه مقفول
معتز بصدمه....... احيه الباب مقفول
زين برعب....... هما ليه ظهروا تاني
بص الشباب لاقوا سنسب وسحلل وعصفور وعصفره ظهروا تاني 😂😂😂😂😂
جاسم برعب...... تعالو نعمل مسابقه اللي هيغمي عليه الأول هو اللي هيمو*ت بسرعة ويلا اسيبكوا تتفاهموا مع قرايبكوا واغمي عليه
معتز حصل جاسم وكان وراه زين
حازم بص للأشخاص برعب........ طب تعاله نلعب لعبه أنا هجري تمام واللي هيمسكني الأول هبقي حلال عليه اشطاا ولسه بيقول يا هادي اتخبط في العمود أغمى عليه
ظهرت البنات
نسمه بضحك....... مش قادره اااااااه بطني
سلمي بخوف....... شيلوا الاقنعه دي انا خايفه
ليظهر سنسب أنه كان بنت واسمها ندى وسحلل بنت اسمها مروه (اأنا 😂😂😂) وعصفور بنت اسمها نورا وعصفره حبيبة قلبي ولاء 😂😂😂😂😂
نسمه بضحك.......يالهوي منظرهم وهما مصدومين كان مسخره
ندى بضحك....... يااااس أنا فرحت بجد
نورا بضحك......... بس صعبوا عليا
ولاء بضحك........ حرام بقى انا الدكتوره ولاء اعمل كدا منك لله يا فرح ال🐕
فرح بضحك....... وانتي يا مروه مش هتقولي حاجة
مروه بضحك....... بفكر اكتب ايه تاني 😂😂😂
البنات ضحكوا وبمساعدة الشرقاوي حطوا كل واحد من الشباب في اوضته ولا أكن حصل حاجة وراحوا قعدوا
ندى بضحك........ فرح انتي عملتي كدا ليه
فرح....... الصراحة يعني الصراحة كان نفسي اعمل كدا من زمان ومن غير سبب 
ندي😲..... من غير سبب وعملتي كدا آمال لو بسبب كنتي عملتي ايه
نورا بضحك....... كانوا دلوقتي بيتحاسبوا 😂😂
ولاء............ ابلـ. ـيس قاعد معانا
فرح بغرور مزيف.......... شكرا شكرا
ولاء بضحك........ طب أستاذن أنا بقى 
فرح....... خليكي شويه يا حبيبتي 
ولاء...... مقدرش لازم اجهز نفسي بكره مسافر 
نسمه....... مسافره فين 
ولاء......... راح أمريكا في مؤتمر طبي لازم احضره هناك 
نسمه...... ربنا معاكي يا حبيبتي 
وكل واحده طلعت على اوضتها ترتاح وغرقت في النوم 
في منتصف الليل 
أسد صحي لاقي نفسه في اوضته ونسمه جنبه استغرب 
أسد...... معقول دا كان حلم وقام نزل تحت لاقي الشباب صاحيين ومتوترين 
أسد....... في ايه مالكوا 
مراد....... أصل كلنا حلمنا نفس الحلم ودا غريب 
أسد..... حلم ايه سنسب وسحلل وعصفور وعصفره 
فؤاد...... ايوه 
أسد بشك..... تمام تعالوا ورايا وراحوا المكتب واسد طلع الاب بتاعه وشغل الكاميرات المخفيه وسمع كلام فرح والبنات 
مراد بغيظ...... ماشي يا فرح ال🐕 بقى تعملي كدا 
فؤاد بغيظ.......... مش أنا قولت لازم مراد يسيطر على فرح الأول 
حازم بضحك........ بس بصراحة عرفوا يلعبوها ولاد الايه 
جاسم....... ههههه معاك حق حتى انا جاسم الذكي صدقت لعبتهم دي 
أسد بغيظ........ بقي انا يتعمل فيا كدا 
ماجد بضحك...... ايوه اتعمل ويا عالم هيحصل ايه تاني 
أسد بتوعد لنسمه قام وطلع وكل واحد كان بيتوعد لشخص معين 
في الصباح 
نسمه فاقت لاقت نفسها في غرفه غير غرفتها 
نسمه باستغراب...... هو انا فين ايه المكان دا أسد أسد 
بس مفيش رد، طلعت برا الاوضه لاقت نفسها في يخت في عرض البحر واسد كان بيسبح واقفت تتفرج عليه وهي مبتسمه 
أسد طلع من البحر وراح ليها 
أسد...... صباح الفل والجمال 
نسمه بابتسامة........ اممم طلعت خا*طفني يا أستاذ أسد بس تعرف احلي خا*طفه في حياتي كلها واتعلقت في رقبته، صباح الجمال على عيونك القمرات دول 
أسد بضحك....... ايه ده انتي متأكده إنك نسمه 
نسمه بابتسامة......... ايوه انا نسمه اللي حبك صنعها يا أسد انت غيرت فيا حاجات كتيره حسستني بالأمان في حياتي دي رسمت الفرحه علي وشي بعد ما كنت فقدت الأمل انها ترجع تاني ليا 
أسد حضنها....... أما أنا بقي، أسد اللي بفضل ربنا وبفضلك عرف الطريق الصح في حياته كنت شخص بيعمل المعا*صي بدون اي خجل كنت مفكر أن البنت تســ. ـليه بس لينا بس طلعت غلطان وغلط كبير انتوا كنز لينا كنز من كنوز الدنيا فيكوا الحضن الدافي فيكوا الحنان فيكوا الراحة اللي بنحسها فيكوا ابتسامه تخلي اي و*جع يروح فيكوا حينيه كبيره جدا بايدكوا دي بتخلوا الجر*ح يطيب والسعادة تيجي والحزن يروح من غيركوا حياتنا هتكون ناقصه نقص كبير لانكوا زينتنا أنا على ايدك يا نسمه قربت من ربنا وبعدت عن المعا*صي، على ايدك عرفت معنى الحب واكتشف العشق ودخلت مرحله جنون العشق بقيت احب ايامي لأنك فيها اللي يوم اللي بتكوني فيه زعلانه احسن إن روحي بتتطلع علمتيني الزاي احترم البنت علمتيني أن الثقة بين اي زوجين هي الأساس مش الحب بس علمتيني إني أكون مع اللي حواليا طيب وما*ذيش حد ما*ذنيش أن النعـ. ـف مش الحل الدائم لأي مشكله علمتيني اننا ديما محتاجين مساعده محتاجين ايد تتمد لينا بفضلك اخويا معتز عايش معايا انا قبل ما اعرف أنه اخويا كنت ناوي اخلص عليه لولا كلامك اللي وعانى وفهمني لكنت دلوقتي ببكي بدل الدموع د*م انا متأكد اني عملت حاجة صح في حياتي علشان ربنا يبعت ليا ملاك يصحح ليا بقيت حياتي ودلوقتي انتي شايله قطعه مني عايز ابني أو بنتي اللي جاي يكون زيك مش زي فيه القيم اللي عمي أحمد زرعها فيكوا لأن عمي أحمد عرف يزرع زرعه والزرعه دي أثمرت وبقت أجمل زرعه الناس بترميها بالحجا*رة وهي بتنزل ليهم ثمار انا دلوقتي متأكد انه فخور بيكي لأنك بنته زي مانا فخور إنك مراتي وهتبقي ام ولادي قدام 
نسمه كانت بتسمع ودموعها كانت بتنزل بس دي كانت دموع الفرح والسعاده 
اس مسح دموعها بابتسامة 
أسد........ طول ما فيا روح دموعك مش هتنزل خالص 
نسمه حضنته 
نسمه بفرحة وسعاده...... بحبك بحببببببببك 
أسد شالها ورفعها لفوق وبعلو صوته 
أسد.......... بعشقققققققققققققققققققققك يا نسمتي 
نزلها أسد 
أسد....... تحبي ننزل البحر 
نسمه هزت رأسها بمعنى ايوه 
أسد...... مش خايفه 
نسمه مسكت ايده وحطتها على قلبها 
نسمه........ دا طول ما هو معاك عمره ما هيعرف طعم الخوف ويلا خلينا ننزل 
ونزلوا البحر وقضوا أجمل اللحظات بعدها أسد بدأ يتحرك باليخت لمكان ما وصلوا لجزيزه 
نسمه...... أسد احنا بنعمل ايه هنا 
أسد مسك ايد نسمه ودخلوا الجزيره كان شايلها وبعد مده أسد كان واقف وهو شايل نسمه قدام قصر كبير وضخم وشكله حلو  ودخلوا 
أسد....... رغم اني كنت بعيد عنك لمده شهر الا اني كنت بجهز للمفاجاة دي نسمه دا قصرنا انا وانتي فيه كل ذكرياتنا من اول ما قبلتك لحد الآن تعرفي من اول ما شوفتك حسيت بحاجة بتشدني ليكي كل حركاتك كنت بصورها بعينيا وبحفرها في قلبي قبل عقلي تعرفي انا بعرف ارسم باحتراف 
نسمه بصت ليه بصدمه أسد طلع على الدور الأول ونسمه شافت لوحات ليها مره وهي نايمه مره وهي بتضحك  ومرات بوضعيات كتيرة وكانت متعلقه على الجدران 
بصت لاسد وابتسمت 
أسد بدأ يتحرك ناحيه اوضة 
أسد..... تعرفي الاوضة دي فيها ايه 
نسمه هزت رأسها بمعنى لا 
أسد......... فيها أول مره شوفتك فيها يا نسمه فيها اول مره قلبي دق وحسيت بوجدوه في حياتي وراح فتح الباب 
نسمه شافت لوحه ليها كانت نايمه تحت ضوء القمر وكانت النجوم في السماء تلمع 
أسد حضنها من ورا 
أسد........ كنت ملاك ورمي سهم والسهم دا اختر*ق قلبي يا نسمه بس ما*ذنيش السهم دا لا دا خلي قلبي يحب ويتعلق فيكي 
نسمه بابتسامه.......... انا حاسه ان دا حلم وأنا مش عايزه افوق منه يا أسد عارف انت الشخص اللي كنت بتيجي ليا في الأحلام وكان بيشدني من الضلمه للنور انا بحبك اوي يا أسد 
أسد خادها ودخلها اوضه تانيه وكان فيها شاشه عرض كبيره شغل أسد الفديو 
كان الفديو فيه اليوم اللي أسد ونسمه قضوه مع بعض كان فيه اللحظات اللي اتحفرت في قلبهم 
أسد بابتسامة....... عايز كل لحظه تترسم وتتحط في القصر دا لأن القصر دا هيكون شاهد على حبي ليكي وعشقي اللي كنت مفكره مستحيل وانتي حولتيه لاكيد وبدأ أسد يفرجها على القصر 
حل الليل 
نسمه لبست فستان أبيض شكله كان في غايه الروعه وعملت استايل بسيط لشعرها ونزلت تحت لاقت أسد لابس بدله سوده على قميص أبيض والبدله برزت عضلات جسمه وكان شكله شيك جدا راح واتقدم ناحيه نسمه وخادها من ايدها وطلعوا وصلوا لمكان ما كان متزين بالورد الأحمر والأبيض والبلالين الحمره والبيضه وكان في ممر متزين بالورد الأحمر نسمه واسد مشوا عليه و وصلوا لنهايته وظهر حاجة أسد كان مخبيها وكان تاج مرصع بالماس وكان شكله حلو متناسق مع الفستان وطلع أسد علبه فيها خاتم شكله حلو جدا ونزل على رقبته 
أسد بابتسامة......... حبيتك وكنت مفكر هقف لحد كدا بس دخلت مرحله العشق وقولت دي النهاية بس دخلت على مرحله جنون العشق وأنا مش عارف حبك وعشقك هيوصلني لفين بس مهما روحت هفضل اعشقك يا نسمه، تقبلي تكوني حياتي اللي جايه والنور اللي ينور دنيتي 
نسمه دمعت وقالت....... أقبل
أسد لبسها الخاتم والتاج و حضنها 
وقضوا وقتهم السعيد (اقدر اقول ان السعادة خلاص سكنت بينهم ومش هتروح تاني 🙂🙂) 
عند فرح ومراد 
فرح صحت من النوم لاقت نفسها في مكان غريب غير اوضتها 
فرح بخضة...... يالهوي يالهوي انا اتخطفت أحيه مراد مراد وطلعت برا لاقت في طريق متزين بالورد وفي رساله على تربيزه فرح خادتها وقرتها 
المضمون 
"كنت مثل المسافر التائه في رحلتي منذ صغري كان الحزن يعرف الطريق لقلبي حتى أتى ليه نجم وغير لي مجرى حياتي 
" لو عايزه تعرفي النجم دا عمل ايه امشي على خط الورد"
فرح بدأت تمشي لاقت ورقه كمان قرأتها 
"ابعد عني ذلك الحزن جعل الحزن يفر هارباً منه خوفا لأن نوره كان ساطع كان ذلك النجم هو سعادتي كلها كان بيرسم البسمه على وجه الجميع كنت اغار لأن الجميع كانوا يحبونه كنت أريده أن يكون لي و طلبت من ربي ان يكون لي ذلك النجم 
" خليكي ماشيه على طريق الورد" بحبك" 
فرح ابتسمت وعيونها دمعوا وفضلت ماشيه لاقت رساله أخرى 
" أصبحت انا وذلك النجم مقربون جدا كنت انتظر حتى أراه واشكوا ليه وأرى ابتسامته كان ذلك النجم مثل اللؤلؤه الثمينه غاب هذا النجم عني لسنوات ظننت انه نساني ولا كنت مخطا فكيف لقلب اني ينسى من عشقه عندما رأيته مره آخر أقسمت انه سيكون ملكي لوحدي ولن يكون لغيري فامتلكته واصبح هذا النجم سر سعادتي الأبديه 
"كنتي عشق الطفوله يا فرح كنتي مصدر سعادتي ومازلتي المصدر لها لادري متى احبكي ذلك القلب ولا كيف أعجب بيكي ذلك العقل ولا كيف صيرتي مصدر سعادتي على الرغم من ذلك إلا أني الان اصبحت العاشق المجنون الذي احب معشوقته وظل يطلبها من الله حتى صارت ملكه والان ستصبح ام لطفله "
انظري إلى السماء يا معشوقتي" 
نظرت فرح للسماء لتراي مكتوب في السماء احبك يا مجنونتي وترا مكتوب العشق المراد واسمها مكتوب واخيرا ظهر مراد 
وكان لابس بدله سودا وقميص ابيض وحامل في يده باقه ورد جميله أتقدم ناحية فرح وانحنى على رجله
مراد بحب........ أيها النجم المراد هل تقبل بي كعاشق ليك وان تكون معشوقي وطلع خاتم حلو وقدمه لفرح
فرح عيونها دمعوا وهزت رأسها بمعنى ايوه
مراد لبسها الخاتم وحضنها
(وبكدا حكايه مراد وفرح هتتكمل مع السعادة اللي جايه 🙂🙂)
عند ماجد وسلمى
سلمي بدأت تفوق لاقت نفسها في غرفه فيها صور ليها متعلقه من صغرها حتى الآن وسمعت صوت ماجد بس مكنش ظاهر هو فين
ماجد.......... منذ أن حملتكي بين يدي في صغري نبض القلب لكي كنتي تكبرين والحب والعشق يكبر معكي كنتي مثل النجم البعيد عني الذي اتمنى ان أصل له سحرتي قلبي بعفويتك بابتسامتك الجميله بتلك العيون التي تشبه البحر الأزرق الجميل الا أيها القلب و أيها العقل أن تهدأ قليلا جعلتي قلبي يتوق شوقا ليرا حبكي جعلتي عقلي يعد الليالي ليرا عيناكي تلمعان بالحب لي ما هي هذه اللــ.. ـعنه اللي جعلتني أغر*ق في عشقكي وان احب ذلك الغر*ق هايا يا صغيرتي أخبريني ما هو سحر*كي الذي حرك قلب طفل ذو عشر سنوات وظهر ماجد وكان لابس بدله سوده وقميص ابيض 
وكان معاه علبتين الأولى فيها عقد الماس والتاني خاتم رقيق شكله جميل
ماجد بابتسامه........ تقبلي يا اميرتي أن تكوني الملكة في حياتي و ان تكوني النص التاني ليا
سلمي هزت رأسها بمعنى ايوه ولبسها ماجد الخاتم والعقد والسعادة انكتبت ليهم وأنها هتدوم خلاص 🙂🙂
عند انجي وفؤاد 
انجي بدأت تفوق لاقت نفسها في غرفه وكلها متزينه بالورد قامت وابتسمت وطلعت برا 
شافت البحر قدمها لأن هي كانت في كوخ على البحر ابتسمت وفضلت تنادي على فؤاد 
انجي 
لفت انجي تشوف مين لاقت ورده على الأرض راحت ليا ومسكتها وكان فيها ورقه مضمونها 
"مع كل ورده هتلاقيها هتعرفي انتي بالنسبالي ايه أول ورده 
الأم الحنونه على الرغم من إنك كنتي جا*فه في معاملتك معايا إلا إني شوفت في معاملتك مع حور وحنيتك جوهره أغلى من أنها تنباع حبيت خوفك وحنانك عليها على الرغم من أن مفيش اي صله بينك وبينها إلا أن انتي كنتي ليها الأم الحنونه "
لاقت انجي ورقه تانيه 
" البنت القويه اللي يشوفك يقول إنك ضعيفه بس دا غلط انتي جواكي قوه بنت بميه راجل تقدري تدافعي عن نفسك مش مضطره تعتمدي على حد "
لاقت انجي ورده أخرى 
" الطفله اللي محتاجه حد يرشدها انا عارف بماضيكي كله انتي جواكي طفله محتاجه تطلع محتاجه ايد تتمد ليها وهي هتكمل المشوار لوحدها انتي طفلتي يا انجي اوعك تفكري انك مراتي وبس لا انتي طفلتي اللي سرقت قلبي مني "
الورده الأخيرة 
" الحبيبه انجي انا قبلك حبيت بنت كانت جارتنا كانت بتلعب بمشاعري مكنتش بتحبني وأنا زي الاهبل كنت مفكر أنها بريئه بس لا كسر*ت قلبي وجر*حته وقتها حلفت إني مش هحب تاني خالص لحد لما انتي ظهرتي في حياتي اول ما شوفتك حسيت كان فيكي مغناطيس و المغناطيس دا بيشدني بس كنت ملاحظ تصرفاتك اللي مكنتش حلوه وقولت ابعد عنك انا مش حمل جر*ح تاني تدريجياً بدل ما أبعد عنك كنت بقرب أكتر في عيونك شوف سحر الدنيا وجمالها في رقتك وابتسامتك كنت بشوف السلام اللي خسرته زمان معاكي الجر*ح اتعافي والقلب رجع أقوى ويحب من تاني 
كنتي لي عشقي البعيد الذي ظننته صعب الوصول ايه ولكن وجدتك تجذبي قلبي وما كنت استطيع التحكم به 
دلوقتى غمضي عيونك وعدي لحد خمسه "
غمضت انجي عيونها وبدأت تعد وفتحت عيونها لاقت فؤاد واقف قدمها بطلته الجذابه بابتسامه الساحره 
فؤاد بابتسامة...... مدام انجي تقبلي تكوني عوضي في الحياة دي 
انجي ابتسمت وهزت رأسها بمعنى ايوه ولبسها فؤاد خاتم جميل 
(وبكدا الأبطال هيعشوا في سعاده مع شركاء حياتهم وتوته توته خلصت الحدوته😂😂😂😂😂خدوا هنا لسه فاضل محمود دا انا هوريه الويل وطبعا لسه في سناجل عايزه ترتبط 😂😂😂كمل يا زمكس يلا نكمل البارت) 
في قصر الشرقاوي 
حازم بغيظ....... كل واحد خاد مراته وطلع وأنا قاعد بقشر بطاطس 
جاسم بضحك......... معلشي يا حبيبي مروه مش ناسياك 
معتز بغيره(مهو لازم يغير من انا خطيبته برده😂😂😂😂) 
معتز........ ليه يا خويا كان من بقيت عيلتها وانا معرفش 
زين بضحك...... اوعي الواد طلع بيغير 
جاسم بضحك....... حتى انت يا معتز 
زين..... احممم انا قررت اتجوز 
الكل نظر لزين بصدمه 
معتز...... مين تعسيت الحظ اقصد سعيده الحظ 
زين بعشق......... ولاء(وقعتي الواد يا ولاء😂😂😂) 
معتز....... الفاتحة على روح اخوكم يا جماعة ولاء مين يا بابا مش دي اللي كانت عصفره عايز تتجوز عصفره يا زين على آخر الزمن 
زين....... الله مانت عايز تتجوز سحلل وأنا متكلمتش😂😂😂😂😂
جاسم بضحك..... اوعي لو كدا انا هتجوز عصفور 😂😂وحازم يتجوز سنسب 😂😂😂😂
الشرقاوي بضحك....... طب وانا 
الاربعه بصوت واحد......... انت ايه 
الشرقاوي بضحك......... عايز اتجوز 
الأربعة بصوت واحد😱..... احيه 
عدي اربع شهور وكل واحد عايش في عالمه الخاص 
(نخلص بقى من محمود) 
محمود بصدمه وخوف....... انت انت بتقول ايه الزاي الفلوس تختفي دا فرانكو يمو*تني 
فوزي........ زي ما بقلق يا باشا الفلوس دخلنا المخزن نجيبها لاقينها اختفت دا غير أن الإنسه كوثر فرانكو خطـ*فها وطالب بالفلوس والا هيمو*تها 
محمود قعد من كتر الصدمه مش عارف يفكر وفجأة تليفونه رن و رد محمود 
أسد......... ايه رايك في المفاجأة دي الفلوس اللي سر*قتها من الناس الغلابه والبنات اللي خطـ*فتها وبعتها وخد بدلها فلوس وعذ*اب الأهالي على ولادهم وهما شايفنهم قدامهم جثث ولا بناتهم اللي كانوا بيرجعوا جثث بعد ما اغتـ*ـصبوا حياتك هتكون التمن للعذ*اب دا كوثر هي اللي كانت بتساعدك في أعمالك الو*سخه دي ودلوقتي هي هتدفع التمن برده فرانكو مش دا اسم أخطر مجر*م معرفش الزاي انت غبي لدرجه انك تتفق مع شخص زي دا بس يلا كل واحد هيدفع تمن غلطاته وانت فكرت انك مش هتتحاسب على اللي عملته بس غلطان العقاب بتاعك اتاجل بس متلغاش يا محمود حق أمي وحق عمي وحق كل واحد في عيلتي انت اذ*يته فرانكو هو اللي هيجيبه لأني للأسف مش عايز او*سخ ايدي بد*م واحد زيك ميسواش حتى يتقال عليه راجل اشبع بقى السحر انقلب عليك ودلوقتي أنت هتتمني انك لو كنت مو*ت على ايد ولا انك تشوف المو*ت على ايد فرانكو احب اقلك أن دا السلام الأخير اشبع بقى سلام وقفل في وشه 
_الحق يا باشا رجاله فرانكو برا
رجاله فرانكو اقتحموا المكان ومسكوا محمود و ودوه على المخزن اللي فرانكو مستنيه فيه
دخل محمود لاقي جثه كوثر على الأرض عا*ريه مغتـ.. ــصبه بطريقه و*حشيه والد*ماء كثيره من حولها حزن بشده وعيونه دمعت
فرانكو....... أووو عزيزي محمود كم اشتاقت إليك اعذرني تلك الفتاه كانت جميله بشكل لا يقاوم فأنت تعمل أنا ضعيف أمام الفتيات الحسناوات والان أين نقودي
محمود بخوف....... لقد لقد سُر*قت
فرانكو........و انت من سر*قها أليس كذلك تعلم جيدا كم أكر*ه الخيا*نه يا عزيزي اكر*هها بشده كبيره حسنا الآن دعني اعبر عن كر*هي للخيا*نه وأمر فرانكو رجالته بقـ.. ــطع يد محمود ليفعلوا ذلك وليسرخ محمود من شدت الأ*لم
فرانكو....... والآن ماذا حسنا أطلقوا صراح فرانكو الصغير وادخلوا عزيزي محمود ايه
خرج أسد كبير الحجم ظاهر عليه الجو*ع الشديد كان يتقدم ناحيه محمود اللي كان بيسرخ بس كيف له أن يرحم وهو لا يعرف معنى الرحمه تقدم الأسد ناحيه محمود لينقض عليه ويفتر*سه وبذلك تكون نهاية محمود و كوثر جات
فرانكو......والان ابحثوا لي عن مالي لا يهم من سوف تقتـ.. ــلون المهم الآن هو مالي فقط اذهبوا
فرانكو....... لنرى الان من تجرأ على سر*قه مالي انا اعلم انا محمود لم يفعلها إنه جبان ولكنه تعا*قب على إهماله وخيا*نته والان لنرا من هو عزيزي السا*رق الذي سر*ق مالي
(وبكدا فصل محمود خلص ليبدأ فصل شخص لا يعلم بل لم يسمع عن الرحمه أبدا شخص سفـ.ــك الد*ماء.  مثل شرب الماء شخص كل معاني القسوه قد وجدت فيه هذا الشخص هو فرانكو)
بعد أسبوع من الأحداث دي
اااااااااااااااااه
كان ذلك صوت نسمه اللي في غرفه العمليات ف ها هي الآن تلد
مراد....... اهدي يا أسد دوخت دماغي معاك
أسد بتوتر....... هي بتصرخ كدا ليه
ماجد........ طبعي تصرخ يا أسد دي ولاده يا حبيبي
أسد بخوف عليها.........ايه اللي بيحصل دا انا لازم اخش ليها وجه يخش فؤاد منعه
فؤاد...... تخش فين دي بتولد اهدي يا عم انت
انجي بألم........ اااااه الحقني يا فؤاد اااااااااه
فرح بألم......... م مراد الحقني اااااااااه
ماجد لسلمي بطرف عينه لاقها بتاكل آيس كريم اتنهد
سلمي بألم........ اااااه ماجد الحقني
التلت بنات بصوت واحد اااااااااااااااااه بولد
بدل ما كان واحد قلقان بقوا أربعة قلقانين ليقطع قلقهم صوت طفل صغير قد أعلن عن قدومه يليه صوت طفل آخر
الممرضه........ أسد بيه مبروك المدام نسمه جابت ولدين زي القمر اتفضل
أسد شافهم عيونه دمعت أولاده قدامه دلوقتي قدام عيونه الفرحة اللي هو حاسس بيها دلوقتى خادته لعالم تاني
أسد شال أولاده وأذن في وادنهم
الممرضه........ استاذ مراد مبروك المدام فرح جابت بنت و ولد زي القمر وادتهم ليه
مراد عيونه دمعت وأذن في ودانهم
الممرضه....... استاذ فؤاد المدام فرح جابت ولدين الف مبروك اتفضل
فؤاد شالهم وفرح بشده وأذن في ودانهم وعيونه دمعت
الممرض........ استاذ ماجد المدام سلمي جابت ولدين زي القمر وبنوته زي القمر
الشرقاوي شال الطفله وماجد شال الطفلين التانيين وأذن في ودانهم وعيونه دمعت
فؤاد بضحك....... وحش يا عم انت
ماجد بضحك....... يا عم
انتقلت نسمه وفرح وانجي وسلمي لاوضه واحده كبيره
أسد....... الحمد لله على السلامة يا حبيبتي
نسمه........ الله يسلمك يا حبيبي ولادي فين أنا عايزه اشوفهم
أسد شالهم و اداهم لنسمه
أسد بحب....... أحمد و جاسر
نسمه عيونها دمعت لما عرفت ان أسد سمي ابنهم على اسم أبوها
نسمه بفرحة...... ربنا ما يحرمني منك ابدا
أسد قرب وهمس لنسمه
أسد....... لسه نسمه الصغيره مجتش انا مش هسكت غير لما اجيبها
نسمه ضحكت وخدودها احمروا بخجل
مراد بحب...... الحمد لله على السلامة يا قلبي
فرح بابتسامة...... الله يسلمك يا حبيبي ولادي فين
مراد......... أسد و نجمه
فرح ابتسمت ليه وبا*ست عيالها
أسد بابتسامة..... أسد هتسميه أسد
مراد بابتسامة....... ايوه يا غالي أسد ابن مراد علشان لما اشتــ.. ـمك اقول كنت بشتم ابني الله
ليضحك الكل
فؤاد بحب........ الحمد لله على السلامة يا قلبي
انجي....... الله يسلمك يا حبيبي
حور...... بابي انا عايزه اشوف خواتي
انجي..... ايوه عيالي فين يا فؤاد
فؤاد شالهم......... اتفضلي يا حبيبتي فهد و لؤي
انجي حضنتهم وابتسمت
ماجد بحب......... الحمد لله على السلامة يا حبيبتي الايس كريم داب للأسف هههههه
سلمي بضحك...... يلا فداني عيالي فين يا ماجد
ماجد...... اتفضلي يا حبيبتي دا حمزه ودا قصي ودي بقى حبيبة قلب بابا ملاك
سلمي بصدمه....... كل دول وبصتله
ماجد ضحك وغمز ليها
ماجد بضحك...... ولسه يا حبيبتي ولسه
الكل ضحك
دخل حازم وهو ماسك ايد خطيبته اللي هي ندى
وجاسم ومعاه خطيبته نورا
زين ومعاه مراته ولاء اللي هي حامل في الشهر التاني
واحممم  معتز ومعاه خطيبته انا 
أنا...... الف مبروك يا جماعة يتربوا في عزكوا يا رب المهم انا هنفذ ليكوا طلب واحد انتوا قولوا
أسد........ هتعملي جزء تاني من الروايه
انا...... والله على حسب اللي الفانز عايزين على العموم الشر*ير موجود وكل حاجة موجوده نشوف الرأي اوكي ويلا بقى سلام عندي غسيل مواعين وطبخ
عند فرانكو
أحد رجاله....... أسد الشرقاوي هو من سر*ق المال
فرانكو...... حسنا إذا اللعبه سوف تبدأ من الآن مع أسد الشرقاوي رائع أظن اني سوف استمتع كثرا
عند والد أسد
كان لسه في غيبوبه
_أسد مش ابنك يا حامد مش ابنك
ليستيقظ حامد من غيبوبته
حامد...... مش ابني
تمت

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-