رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم لمياء نبيه
رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع والعشرون 24 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة لمياء نبيه رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع والعشرون 24 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع والعشرون 24 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم روايةحور المراد حور ومراد الفصل الرابع والعشرون 24
رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع والعشرون 24
مراد :العمليه نجحت يا قمر
نرمين :بجد طب الحمد لله ولكن تلاحظ شئ غريب في جسدها لتقف أمام المرأة
نرمين بصراخ ليجري عليها مراد نرمين :يارتني كنت مت قبل ما ابقا كدا
مراد :ارضي يانرمين الحمدلله انك بخير
نرمين :انا مش بخير ولا عمري كنت بخير حياتي عمرها ما كانت مرضيه يامراد لتنزل دموعها اول حاجه فضلت احبك طول عمري والآخر اتقدمت لصحبتي و حبتها عملت كتير علشان ترجعلي حتي يوم ما اتجوزتني اتجوزتني علشان تغيظها و يوم ما سفرت وبقيت حامل كنت حامل بسبب انك كنت سكران وجبت حور وقولت حياتي هتبدأ تتعدل ويبدأ دموعها بالزياده وصوت شهقاتها يزداد يحصلي حدثه و معرفش اخلف تاني علشان انت قررت بأنهم يزيلوا الرحم زي ما قررت متقوليش واعرف صدفه يأخدها مراد في حضنه و يطبطب عليها لكن نرمين تبعده وبعدها تعاملني كأني اختك لا وبعدها تقابل حور وتقولها لسه بحبك حسستني بالنقص حرام عليك ودلوقتي كان الاتفاق استئصال الورم بس ازاي مراد الجارحي يقرر لتاني مره بإستئصال الثدي بشكل كامل حرام عليك لي يحصل فيا كدا هو انا مش إنسانه يأخدها مراد ويضعها في حضنه لتبكي كالاطفال في حضنه ثم تهدأ وتنام
عند حور
وعد :والله مين يصدق أن الوقت دا كله و الاء مش معانا
حور :ايوه والله حسا انها كانت معانا امبارح و هتيجي النهارده و تحضر معانا الغدي
وعد :اه والله بس أنا حسا أن فيه لغز كبير
حور :اكيد بس اللي متاكده منه أن الاء عمرها ما تعمل كدا لانها اختارت عمر مشوفتيش يوم فرحهم وهيا كانت طايره من الفرحه
وعد :ربنا هيبين الحقيقه
تشعر حور بألالم
حور :اااه شوفي عيال يزن حتي اللي لسه مبهدلني تشعر بألم مره اخري ااه
وعد : ربنا معاكي ويقومك بالسلامه ياحبيبتي انتي فعلا عوضتيني اهلي في اسكندريه وانا هنا ليا اخ ٢اعدادي و مش كل شويه يجولي عز عرفني علي مراد ونرمين بس الاولاد مش بيحبوا القعده معاهم وزي مانتي شايفه بيحبوا هنا وانا كمان حبيتك والله في الله انتي طيبه يا حور
حور تخبطها علي كتفها بمزحه لما لقت عيونها فيها دموع:اهو كده اعدي اتكلمي لحد ما أولد
وعد صحكت :يااختي الواحد مش عارف لي بنحب نولد بظروفها ما فيه اختراع اسمه دكتور ويحدد
حور :أبقي فكريني اروح اسال لاني في أواخر التامن
وعد :حاضر يلا نحط الاكل علي السفره
حطوا الاكل ونادوا الكل
تميم :ماما انا مش بحب اللحمه الاه
حور :نسيت ياتميم معلش ياحبيبي
يزن :في اي ياتميم متكلمش ماما كدا
تميم :بابا ماما عارفه اني مش بحب اللحمه بحس طعمها غريب و ريحتها مش بحبها تجبهالي بردوا
يزن :خلاص براحه اعتذر يلا لماما
تميم :ماما سوري
يزن :بالعربي يا تميم
تميم :ماما انا اسف
حور :عادي ياقلب ماما براحه علي الولا يا يزن غرفت للكل وقعدت تأكل جمب عدي ويزن. ولكن عز فضل يبص لتميم ووعد بتأكل عز الصغير
وعد بصت ليه : كل يا عز فيه اي
عز:مفيش وبدأ يأكل ولكن افتكر مراد تاني
فلاش باك
عز:اي يا مراد مش بتاكل لي
مراد:اصل حضرتك جايبلي لحمه
عز :ايوا مالها اللحمه بردوا
مراد :ايه دا انت مش عارف اني مش بحب اللحمه بحس كدا بأن طعمها غريب و ريحتها مش بحبها خالص يا عز
عز :خلاص نطلب فراخ او سمك
مراد :ايوه كدا
باك
عز:تميم تعرف انك بتفكرني بحد
تميم :مين دا
عز. :مراد الكناني لينظر الجميع له وحور في صدمه
يزن :مهو بص يا عز انا اه كلمت مراد وعلاقتنا حلوه كشغل إنما في البيت لا ويضحك يزن والجميع معدا حور و وعد لحظت دا
وعد :ينفع اللي قولته دا
عز:والله فكرني بيه وا معرفتش أسكت
حور :اتفضلوا اتكلموا لحد ما الاكل يبرد كملت حور الاكل لكن يزداد الألم إذن بصوت صريخ حور ليعلن عن انضمام فرد جديد لأسره يزن الاسيوطي
أسر وعدي وسامر يجروا علي تميم يدخلوا في أحضانه تميم :اهدوا تميم كان خايف بس عاوز يطمن الاطفال
وعد :دي بتولد يا يزن اهدي يا حبيبتي
يزن يشتالها وبص لعز:حضر العربيه ياعز وبص لتميم خلي بالك من اخواتك ياتميم وماما هتبقي بخير وضع يزن حور في السياره وركب معاه وعد وعز وذهبوا المستشفي
يزن :أنا قلقان عليها يا عز
عز:خير ان شاء الله
وعد :اهدوا يا جماعه ادعولها
عند تميم
تميم :جماعه احنا لازم ندعي لماما
أسر :نصلي يعني
تميم :ايوا فكره يلا نصلي
سامر :انا هصلي معاكم
عدي :تعالي تيجي يا حبيبه
حبيبه :اه هاجي
اخدهم تميم وبدأوا يصلوا كلهم ويدعوا لحور تميم سمع صوت عيط خلصوا صلاه
تميم :دا صوت عز صح
سامر : ايوه يا تميم
تميم جري وشال عز اللي عنده ٣سنين ونايمه ولم الاطفال كلهم وقعدهم علي السرير بتاع عدي و آسر حكلهم حدوته ونام عدي وسامر وحبيبه واخد أسر وناموا في اوضه تميم
عند حور
يزن : حمدالله على السلامه يا حبيبتي
حور :الله يسلمك يا حبيبي فين البيبي
يزن جاب البيبي فتحت حور دراعها
يزن:لا اقفلي ايدك تاني
وعد :معلش ياحور اصل اللي بيطلبه ناله
حور بعدم فهم :اي دا مش فهمه أنا عاوزه اشوف البيبي يا يزن
يزن : تصدقي صعبتي عليا اقدملك حور يزن الاسيوطي
حور بفرحه كبيره تاخد ابنتها في أحضانها :حور
يزن :عن اذنكم يا جماعه
عز :مبروك يا مدام حور
حور :الله يبارك فيك يا عز
وعد :البت قمر شبهك يا حول بسم الله ماشاء الله
في المساء أخذ يزن حور الي بيتهما ومعها وعد و عز
لتخرج من سيارته وهي تحمل حور الصغيره علي يديها لتنظر الي البيت مزين فاتنظر الي يزن فيقوم يزن بتحريك رأسه بنعم تفرح حور وتدخل للبيت
لتلقي اولادها لابسين لبس جيد ويليهم اولاد وعد
تميم :حمدالله على السلامه يا ماما اي رأيك انا عملت كل دا بمساعده بابا
يزن :ياشيخ
عدي:عديهاله يا يزوني ولا اي يا زوز
عز :يزن الواد دا مستحيل يبقي اربع سنين
يزن :قولت كده
أسر :اتفضلي يا ست ماما شوفي جبنا اي
لتلقي سرير من الخشب مطلي بلون وردي مكتوب عليه اهلا بكي يا حور الصغيره تضع حور صغيرتها في السرير و تفتح ذراعيها ليدخل اولادها فيه وتنظر ل سامر وحبيبه بأن ياتوا ويدخلوا في احضنها فهؤلاء هم وطن حور ودفئها وقوتها
ينتهي اليوم بسعاده وتمر الايام ويزن يساعد حور وحبه لحور الصغيره تزداد ووعد جمب حور تساندها وعز و يزن و مراد أصبحوا من أعظم رجال الأعمال في الوطن العربي
بعد مرور العديد من السنوات
في امريكا
رجل يبلغ من العمر ٥٤ عاما يقوم بتوليع سيجار بعد ارتداء البدله وينظر لصوره أمامه
جون :خسرتك من ١٨سنه بس ويفتح فونه تظهر صوره شابه بنتك كبرت واظن انا اكتر واحد ليا الحق لاني استحملت كتير يا الاء مرحبا بك يا الاء الصغيره في عريني ويضحك يأتي له تلفون
عند الاء
الاء:صباح الخير يا بابا وتبوسه
عمر :صباح النور بقولك صحيح اونكل مروان عزمنا النهارده علي الغدي ف يلا اجهزي
الاء :حاضر
يمر وقت
الاء :انا جهزت يابابا
تذهب الاء مع عمر والدها الي مروان
عند جون
احد رجاله :استاذ عمر والاء جم يا جون بيه
جون :تمام قول للرجاله تعمل اللي قولتلك عليه
احد رجاله :تمام يا فندم
جون ينظر مره أخري لصوره الاء:اللي بحضره من زمان خلاص ياالاء هانت
ينزل جون لاسفل يلقي الاء ووالدها عمر
جون :اهلا بالحباايب
الاء :اهلا يا اونكل مروان
جون :قلب اونكل مروان اهلا بعمر باشا
عمر :ايوا كدا ضيعني في الكلام يومين ومبتسالش
يضحك جون :كنت بحضر مفأجاه بس الوقتي معاد الغدي يلا
يقعدوا يتغدوا ويتكلموا في الصفقه الجديده
الاء :بس يا اونكل عرفت بابا ازاي
جون :يااه انا هحكي يا عمر ولا انت تحكي
عمر: احكي يا سيدي بصي يا ستي من ١١سنه كدا باباكي كان عنده مصنع واحد وانا كنت سامع عنه واتعرفنا وعملنا صفقه ونجحت ومن وقتها واحنا أصحاب
عمر :فاكر اول مره شوفتك وانا فضلت موقفك ومصر اني شوفتك قبل كدا
جون :اااه واهو بقينا صحاب مروان وعمر اسمين مترابطين
تضحك الاء فيبتسم جون وفي نفسه يااااه ضحكتك حلوه بشكل يلا نبتدي ويشاور لشمع وهو أحد رجاله فتلفونه يرن
جون يرد :اي بتقول اي يقف جون دي مصيبه انت متأكد طب انا جاي حالا وقفل يلا ياعمر
عمر :في اي
جون :المصنع فيه مشكله
عمر :طب يلا
الاء :استنوا هاجي معاكم
عمر :لاخليكي هنا
يذهب جون وعمر المصنع ويدخلوا ويشاور جون لشمع بإغلاق الباب ليغلق الباب
عمر :فين المشكله يا جون
جون :مفيش مشكله كنت عاوز نكلم لوحدنا
عمر :في اي ولو عاوز نكلم لوحدنا تجبني بالشكل دا يلا نمشي
جون :لا لازم تسمعني
عمر :في اي
جون :انا بطلب منك ايد بنتك الاء
يضحك عمر :بس انت معندكش ابن يا مروان يلا ياأخي نطلع
جون :بطلبها لنفسي
عمر :مروان انت بتهزر صح انت قد ابوها
جون :عمر يعني مش موافق
عمر :اي الهبل دا يا مروان فوق كدا انت قد ابوها
يشاور جون لرجالته لتلتف حول عمر
عمر حس أن جون عمله كمين
عمر :في اي يا مروان
جون :فيه اني مش مروان يا عمر انا جون ارجع كدا سنين كتير اووي ورا اول مرا شوفت الاء
عمر رجع بذاكرته وتذكر :انت
جون :مفجأه مش كدا لا ولسه المفاجآت جايه انا اللي كنت مع مراتك وابنك اللي وقعوا من الجبل فكرهم
عمر قرب منه :انت حد و*خ و يبزق عليه
جون مسح وشه: هسمحك بس وخد المفاجاه بقا وهتجوز بنتك كمان سواء انت موافق أو لا ها اي رأيك
عمر :هقتلك يا مروان ومش هخليك تمس شعره من بنتي ليمسك به رجاله جون
جون:ما قولتلك مش مروان ومش هتلحق تقتلني عارف لي بصله جون وقرب منه وهمس في أذنه علشان هتموت يعني وهتروح ل الاء اه صحيح الاء مخنتكش انا السبب
عمر :انت خلتني اظلم اكتر حد حبتها في حياتي هقتلك يا جون
يشاور جون لرجاله:اه صحيح أبقي سلملي علي لولو واعرف لو كنت وافقت من الاول مكنش حصل كل دا سلام يا عمر باشا ويخرج جون ويقوم بإجراء مكالمه وبتمثيل :ال حق يني ...الاء تعالي علي المصنع مش قادر ..عمر الحقي وقفل السكه يخرج له احد رجاله ويشاور ليه بتمت تأتي الاء لتري سياره اسعاف في الخارج تجري للداخل لتري جون يبكي وحوله اطباء فتقرب منه لتجد ابيها ملقي علي الارض
جون يأخدها في حضنه:البقاء لله يا حبيبتي
الاء تبعده:في اي انت اكداب لتلقي ابيها أمامها قوم يابابا بابا اونكل مروان بيك لتجد ابيها لا يتحرك لتصرخ الاء
بعد مرور اسبوع وتمت إجراءات الدفن و التعزيه
جون :تعالي يالاء
الاء :نعم يا اونكل
جون :بلاش اونكل دي تعالي معايا يلا
الاء :اجي فين
جون :بيتي بيت جوزك
الاء :جوزي وبيت انت بتقول اي
جون :بقولك اني جوزك وانا سيبتك اسبوع هتوها
يأخدها رجال جون ويوصلها إلي البيت ويضعوها في غرفه كبيره تجد صوره علي الحائط لتقف أمامها
_عجباكي الصوره بتشبهي عليها شبهك صح
الاء تلتفت:انا عاوزه اعرف انت جبتني هنا لي وجوزي اي في اي
جون يشدها من ايديها:مش بتشبهي علي الصوره دي ها دي امك
الاء :امي انا
جون :ايوه مامتك وبالنسبه انتي هنا ليه فأنتي مراتي ودي قسميه جوازنا ودي امضتك
الاء بصدمه:دا اي وامتي انا مضيت
جون :مش مهم المهم أن النهارده فرحنا ويقرب من الاء
الاء :انت عاوز اي دنتا قد بابا الله يرحمه
جون :الحي أبقي من الميت يا لولو
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا