رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورا فريد


رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثالث والعشرون 23 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزه نورا فريد رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثالث والعشرون 23 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهيررواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورا فريد حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثالث والعشرون 23

رواية جميلتي جميلة واسر بقلم نورا فريد

رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثالث والعشرون 23

حمدان.. اااانت بتخرف تجول ايه 
عبدالعزيز.. زى ما بقولك چبارية هانم هى اللى السبب في موت امير بيه و فيروز هانم لان كانت بتكرها و هى اللى سبب في أول حادثة حصلت لى المدام فيروز 
جبارية بصرخ .. بتىىىى الحجنييي يا حمدان 
حمدان جري على غرفة فاطمة و اتصدم لق فاطمة واقعة على الأرض و جانبها ازازة س*م طبعا انت**حرت بعد ما عرفت ان محمد اتجوز واحدة تانية مستحملتش الصدمة و انت**حرت 
و بعد شوية فى غرفة فاطمة 
الدكتور.. البقاء لله
جبارية بصرخ.. اااانت چننت مين دى اللى ماتت بتى عايشة والله عايشة حتى شوف ... جومي يا فاطمة جومي يا حبيبتي جومى يا جلب امك جومي علشان خاطري 
فلاش
فيروز.. انتى عايزة ايه مني يا جبارية
جبارية.. خدي بالك من حالك 
مشهد تانى
جبارية.. فيروز خارجة دلوجتي عايزة الولد ما يتولدش انا بس انا اللى ها ورث كل العز ده 
عبدالعزيز.. قصدك نقت**لها
جبارية.. كل حاچة قضاء وقدر 
باك 
جبارية فقدت عقلها.. ربنا انت**جم مني في بتى ربنا خد حق فيروز يا حمدان بعد السنين دى اتردت في بتى كبرتها و بجت عروسة راحت في غمضه عين بتى بتى مات**ت بسبب عميلي في فيروز و بتها حقك رجعلك يا فيروز حقك رجعلك يا امير اااااااااااااااااه يا بتىىىىىىىى كاان نفسي افرح بيك كيف ما كل ام تفرح بى بتها اااااااااه ( و هنا نقدر نقول ان الظلم مش بيدوم و ها يجي اليوم اللي الظلم يشرب من نفس الكاس اللى زق بيه غيرو لو بعد حين جبارية صحيح قت**لت طفل من قبل ما يتولد بكام يوم او كام شهر افتكرت انها ارتاحت لكن اللي متعرفش ان ربنا خله بنتها تجي على الدنيا بالسلامة علشان تكبرها و تعلمها اتوجعت اضعاف وجع فيروز عدل وليس انت**قام) و مات**ت فاطمة و اتجننت جبارية 
أما عند سليم و ليليان فى الكافي
سليم.. ليليان انا مش عجبني الوضع ده حاسس اني بخ**ون مروان و اسر 
ليليان.. ليه احنا مجرد اصدقاء
سليم.. انتى مصدقه اللي بتقوليها ليليان انا بحبك اوى و عايزة اكمل حياتي معاكي 
ليليان قامت بخوف و عصبية.. ايه اللي بتقول ده جواز ايه و زفت ايه انت خد رايي ثم انت مين اصلا علشان احبك ( و تكمل بى انهيار) ابعدددددد عنييي
و تجري ليليان و سليم وراها ليليان خرجت بره الكافي و لسه ها تركب السيارة تباعة سليم مسك اديها بقوة و ركبها السيارة تباعة و بعد شوية فى المركب
ليليان.. سبني انت عايز مني ايه سبنييي
سليم.. انا قولتلك
ليليان بكدب.. و انا مش عايزك انا بكرهككك
سليم.. السبب
ليليان.. هو في سبب لى الكره 
سليم.. مانتى مش ها تمشي غير لم اعرف سبب الكره ده 
ليليان.. نزلى بقولك ياما ها رمي نفسي
سليم.. المرة دى مش ها منعك
ليليان بدموع.. مش عايزك لانك تستاهل احسن مني انت تعرف ايه عني علشان تحبني تعرف حياتى القديمة عاملة ازاى تعرف ليليان القديمة انت متعرفش حاجه عني غير انى اخت صاحبك و بس
سليم.. انتى كنتى عايزة تنت**حري ليه 
ليليان.. شي ميخصكيش
سليم.. ليليان..... انتى ها تتكلمي غصب عني
ليليان بصرخ و دموع.. لانىىىىىىى غلطتتتتت و لم كنت عايزة انت**حر ف علشان كنت ح***ا**م**لللل ارتاحت مشيني بقا 
سليم نظر ليها بصدمة.. بتكدبي
ليليان بدموع.. دى الحقيقة انا غلط**ت يا سليم خطيبت مروان شاهندة رسمت عليا دور الاخت هعههه بس طالعت زقه ابن عمها عليا انتق**مت من مروان و اسر فيا و الحقيقة نجحت حبيتو و وثقت فيه بعن*ي في الاخر مش طايق تبص في وشى صح نزلني يا سليم خليني امشي ربنا يوفقك مع الاحسن مني قبل ما امشي عايزة اقولك انى بحبك اوى يا سليم حبيتك اوى حنيتك خوفك عليا حبك كل حاجة هههههههه بس مش كل حاجة بنحبها تبقا من نصيبنا صح ربنا يرزقك بالزوجة الصالحة 
سليم نظر ليها نظرة غير مفهومة نظرة حب و غضب و حنين شعور غريب كان نفسه يض**ربه**ا فى نفس الوقت نفسه يح**ض**نها و يهون عليها لكن غلط**هت
 متتغفرش 
 ‏و بعد شوية نزلو من المركب و الاتنين مشيو في اتجاه عكس بعض 
و في المساء عند مروان و اميرة فى المستشفى مروان و قعد على الكرسي اللى جانب سر**ير اميرة مس**ك يدها و مغمض عينيه بس بصراحة مكنش بينام اصلا و صحيت اميرة
اميرة.. مروان مروان
مروان بقلق عليها.. انتى كويسة يا حبيبتي فيكي حاجة انادى لى الدكتورة 
اميرة.. اهد انا كويسة جدا.... انت ايه اللي منايمك على الكرسي و بعدين مروحتش ليه معهم روح ارتاح شوية و ارجع بعدين 
مروان.. يا سلام قولي بقا انكى عايزة تخلصى مني و تتفرجي على رضوي الشربيني
اميرة .. اه 
مروان.. اوه في عينيك و بعدين هو مش المفترض ان اللى يكون تعبان ده يبقا تعبان اومال انتى غريبة ليه 
اميرة بعدم فهم.. قصدك ايه 
مروان بحب.. قمر في كل حالتك بس انا بحب اميرة المجنونة اكتر 
اميرة.. انا خايفه اوي يا مروان حاسه انها نهايتي بجد 
مروان بخوف يحاول يدريه.. ايه النكد ده بس يا قلب مروان نهاية ايه بس انتى مفكيش حاجة اصلا اقولك شوية برد طبعا البرد اوقات بيطول عند البنادم ساعات و بيخف و بيبقا احسن من الاول و بعدين فى واحدة تقول لجوزها انا خايفه يا مروان يا بنتى انتى مرات مروان بدران
اميرة.. ما ده اللي مخوفني متجوزة واحد بخمس شخصيات زى العروض الماركت اشتري تلات و عليهم اتنين هدية 
مروان.. ظريفة اوىىى 
أما في قصر بدران في غرفة اسر في التواليت
مامت اسر بصدمة.. بتعملى ايه يا جميلة 
جميلة و هى تدعك الارض.. زى ما حضرتك شايفة التواليت مش نضيف و انا بنصفو اظن ان دى حاجة متزعلش
مامت اسر.. أيوة بس دلوقتي و لوحدك و ايه الكركبة اللى فى الاوضة دى 
جميلة بحزن .. لان الاوضة عايزة تضنتف
مامت اسر.. يا بنتى ده تعب عليكى طب كنتى قولتي لى الشاغلين و هوم بنضفو كل ده 
جميلة بحزن .. معلش كده احسن و منها بسلي نفسي
مامت اسر اتجاهت ليها و خرجتها بره 
مامت اسر.. انتى كده بضري نفسك حرام عليكى
جميلة.. هههه قصدك ابني هههه خايفه على ابنى ل يم**وت عادى جدا ما ده بقا العادي في حياتي .... الاول امى و ابويا و بعدين جدى و دلوقتي الدور على صاحبت عمري عارفه يا طنط لو تلفوني رن و قالوا بقيت أرملة مش ها ستغرب لان الدنيا ماشية معايا كده اقبل حد احبو و اتعلق بيه تخدو مني على طول زى جدى كده هههههههههههه حااا هههه و بعدين انهارت جميلة فى البكي بس المرة دى بى اعلي صوتها و شهقة ( عايزة اقول ان مامت اسر رحيمة شوية عن مامت مروان ) 
و حضنت مامت اسر جميلة و بتحاول تهدى فيها بس المرة دى كانت بتبكي معها 
مامت اسر.. بس يا بنتى كفاية علشان خاطري
جميلة.. اه حا اه هو ليه بيحصل معايا كده ليه كل ما اتعلق بحد سيبني ليه الدنيا مصرة تحرمني من اعزا الناس لى الكل عايز يسبني ليه يا طنط 
مامت اسر بدموع.. اهدى يا حبيبتي والله ما ها يحصل ليها حاجة صدقيني ها ترجع احسن من الاول 
جميلة.. لدرجة دى انا مستاهلش علشان كلهم يسبوني انا خايفه اوي حاسه اني اتكسرت يا طنط صعب ان اقوم تانى مش قادرة اشوفها و هى بتتوجع تعبها بيزيد يوم عن يوم 
مامت اسر.. مراحة الا بعد تعب يا حبيبتي 
جميلة بعيط.. مش قادرة استحمل طاقتي خلصت شكلي مش ها شوف الراحة دى انا استحمل اي حاجة الا بوعدها عني مش قادرة اتخيل انى اكمل حياتي من غيرها عمرها ما كانت صاحبتي دى اختى و صاحبت عمري و طفولتي معقول اهون عليها تسبني وحيدة في الدنيا طب ليه خلتني احبها و اتعلق بيها ليه يا طنط يعلقوني بيهم ليه انا تعبانة اوى يا طنط اوى 
أما في غرفة ليليان ليليان نايم على الأرض و بتبكي بوجع و صحيت على اذان الفجر 
ليليان نظرت حوليها و هى بتبكي .. يارب يارب 
قامت ليليان اتوضت و صالت و قعدت تدعي ان ربنا يسامح
ليليان بدموع.. يارب انا عارفة انى غلطت بس انت غفور رحيم يا رب ارحمني برحمتك يا سامحني انا اول مرة اتعلق بحد بالشكل ده يارب خلي سليم يسامحني انا والله توبت يارب حببو فيا يارب انت وحدك علم انا بحبو اد ايه بحبوا اوى 
و انهارت فى العيط 
أما عند مروان و اميرة في المستشفى 
مروان خلص صلاة و قعد يدعي ربنا و هو بيبكي 
مروان.. يارب انا عارف انى غلطت في حقها و جيت عليها كتير بس غصب عني بحبها مقدرش اكمل حياتي من غيرها يارب خليها ليا انا راضي بس تعيش مش لازم تخف بس خليها انا محبتش في حياتى قدها
و قعد يبكي كل ده اميرة كانت نايمة 
و في قصر بدران في غرفة اسر
جميلة بدموع.. عايزة اقولك حاجة 
اسر.. انتى كويسة يا حبيبتي
جميلة بدموع.. اسمعني الاول و قرر اذا ها تكمل معايا أو تنفت و تحلق نفسك و تسبني
جميلة بدموع.. انا كنت متفقة مع جدك عليك تقدر تقول مامرة 
اسر 

للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-