رواية حور المراد حور ومراد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم لمياء نبيه

رواية حور المراد حور ومراد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم لمياء نبيه


رواية حور المراد حور ومراد الفصل الثاني والعشرون 22 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة لمياء نبيه رواية حور المراد حور ومراد الفصل الثاني والعشرون 22 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حور المراد حور ومراد الفصل الثاني والعشرون 22 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم روايةحور المراد حور ومراد الفصل الثاني والعشرون 22

رواية حور المراد حور ومراد بقلم لمياء نبيه

رواية حور المراد حور ومراد الفصل الثاني والعشرون 22

معقوله معرفتنيش بس انا عرفك ووحشاني علفكره بنتك حلوه اسمها الاء مش كده
الاء بخوف لما سمعت بنتها:انت مين وعاوز مني اي 
=انا الماضي يا حلوتي 
الاء :الماضي مي  لم تكمل الخط انغلق
الاء بخوف :ماضي الصوت حساه مألوف مش غريب عليا تذكرت ما قاله بنتي انا لازم اصرف بس هع قاطع صوت انس اللي واقف قدامها
الاء بصت ليه :مش قدامي غير حد واحد اللي الجأ ليه  
انس :ماما جعان 
الاء :حاضر يا انس تعالي افطر
عند حور 
حور :مش هتروح الشغل ياحبيبي 
يزن شدها قعده جمله علي السرير و بيقرب منها :الولاد راحوا المدرسه صح 
حور بتبعد :ايوه 
يزن بيكمل تقريب من حور : وعدي راح الحضانه 
حور :ايوا 
يزن بيغمز  :طب اي بقا
حور :اي 
يزن :مش هنجيب البنوته
حور بابتسامه :انا مقولتلكش 
يزن :لا مقولتليش 
حور تضحك :والله ما قولتلك 
يزن :ها ياحور 
حور :مش احنا من خمس سنين قولنا كفايه
يزن بيشد حور :انتي وقتها اللي قولتي امال انا ولا ليا اي دخل بالكلام دا 
حور:بس يا يزن ابعد ورايا كذا حاجه 
يزن :لا مش سايبك
ليسمعوا صوت بكاء حور بأنتفاضه :دا صوت عيط عدي 
يزن :اي مش هو في الحضانه
تقوم لتفتح الباب لتنزل لتلقي عدي واقف أمام الباب
حور شالته واخدته في حضنها:في اي ياقلب ماما  وراحت قعدت علي السرير 
يزن وهو قاعد علي السرير :تعالي يا عدي اي حصل انت لسه رايح مكملتش ساعه 
عدي :الميس قالتلي منتش داخل الحصانه تاني غير لما تجيب ولي امرك 
يزن :نعم ازاي تقول كدا لطفل هيا مش عارفه انت ابن مين 
حور :بس يا يزن اي الكلام اللي بتقوله للولا 
دا اللي قولنا هنربي صح 
عدي :والله يا مامي مش عارفه ازاي مستحمله الواد بابي دا  مش عارف يربيني أبقي راعي صالح 
حور بتضحك بينما يزن كان مصدوم :يا حور متأكده أن دا طفل وعنده اربع سنين 
حور :ابنك يا يزن خده بقا شوف هو الميس روحته ليه و مش حباه اكون شوفت الغدي  تحت لان داده وخده اجازه و انا عازمه الاء علي الغدي 
يزن :طب والبنت 
حور تغمز:ابنك يا يزوني وطلعت 
يزن بص لعدي وعدي بصله وضحك 
عند مراد في الشركه 
مراد :ايوا يعني اي ياعز 
عز :عاوز افتح شركه ليا يا مراد 
مراد :يعني بعد السنين دي كلها معتش عاوز تشتغل معايا 
عز :لا يا حبيبي بس علشان اعمل ليا اسم وتبقي لولادي 
مراد : تمام ياحبيبي بس بشرط 
عز :اشرط ياعم مراد 
مراد :تفضل شغال هنا 
عز :موافق 
عند حور
حور :ياالاء يا حبيبتي متخافيش
الاء وهي بتساعد حور في المطبخ :مخفش ازاي ياحور دا مين المصيبه الصوت مش غريب وعارف  بنتي انا خايفه عليها وعلي عائلتي كلها
حور :مدام مكلمكيش تاني يبقي متخافيش ودا تلاقيه عاوز فلوس وخلاص
الاء :حاضر يا حور 
حور راحت ليها :متخافيش يا الاء انا جمبك 
الاء :ربنا يخليكي ليا سمعوا دوشه 
الاء :اي الدوشه دي 
حور :لا دا التتار جم 
الاء مش فهمه لكن الباب اتفتح دخل تميم و اسر و جايبين الاء معاهم 
تميم و آسر والاء جروا علي حور اللي استقبلتهم بحضن ليهم ثم اتجهوا ل الاء 
تميم و آسر:فين بابا يا ماما 
حور :فوق 
تميم بص ل الاء :تعالي معايا يا لولو 
آسر:تميم ملكش دعوه يالاء
بصت ليهم حور والاء بإستغراب 
تميم :خليهالك و زق الاء فوقعت 
الاء راحت ليها هي و آسر قومها وطبطب عليها
حور بصت لتميم وبزعيق :تميم انت اي اللي عملته دا 
تميم :ماما انتي مشوفتيش اللي حصل 
حور :انت معاقب في اوضتك لا فيه نت ولا نادي اتفضل يلا واعتذر ل الاء ولطنط ول آسر يلا 
تميم :بس ياماما
حور :تميم اظن كلامي واضح 
الاء :خلاص ياحور 
حور بصت لتميم 
تميم قرب ل الاء :اسف يا طنط وبص ل الاء و آسر
حور :يلا يا تميم 
تميم بص لحور :لا ياماما مش هعتزر ليهم انا مش شايف نفسي غلطان عن اذنك يا طنط الاء وطلع  
الاء بصت لحور اللي بصت ل أبنها واخدت تنهيده:فعلا ابنه 
آسر اخد الاء وراحوا يلعبوا في الصاله 
حور و الاء بدأو يجهزوا الغدي وتلفون الاء مبطلش رن 
حور :متشوفي فونك يست الاء
الاء :متخافيش مش حاجه مهمه دي رسائل 
يتغاضوا ويكملوا لكن الفون بيرجع تاني 
حور : ياستي دا فون صداع اعمليه صامت 
الاء اخدت الفون بتفتحه لقت رسائل من رقم غريب 
الاء :حور  
حور :ايوا يا ستي فتحتي الفون وهتسبيني اكمل لوحدي 
الاء:تعالي شوفي  باعت اي 
حور :هيكون باعت اي يعني راحت ليها وبدأوا يقرأوا 
خلصوا الاء بعتت رساله بصت ليها حور  بإستغراب 
حور :هتروحيله 
الاء :مش عارفه يا حور 
حور :متعمليش كدا يا الاء صدقيني مش هيعمل حاجه 
الاء : حاضر يا حور 
عمر جه والوقت عدي وقعدوا كلهم واتغدوا 
عند عز 
عز :يا وعدي
وعد :ايوا 
عز :سامر وحبيبه فين 
وعد :في الأوضه مع عز بيحفظوه قرأن 
عز :طب عندي ليكي خبر حلو 
وعد : اللي هو 
عز :هعمل شركه ليا 
وعد :بجد 
عز :اه والله
وعد:مبروك يا حبيبي
عند مراد 
مراد :مالك يا نرمين 
نرمين :مش عارفه تعبانه اوي يا مراد 
مراد :طب نروح لدكتور 
نرمين : إن شاء الله شوف حور فين علشان درس الإنجليزي 
مراد :تمام 
بعد مرور شهرين حاله يزن مع حور مستقره وحور بتتهرب منه من موضوع أنها تخلف تاني و  نرمين تعب بيشد عليها و مش عاوزه تروح لدكتور الاء الشخص بيطاردها وحور بطمنها أما عز ففتح شركته وعندهم تعاقد مع شركه يزن ويزن عزمه علي الغدي مع عيلته
حور :يزن مقولتليش مين اللي انت عاوزمه  بكره 
يزن :واحد لسه فاتح شركه جديده من شهر بس حققت أرباح فقولت اعمل معاهم تعاقد اسمه عز الدين 
حور بترجع بذاكرتها للوراء لتتذكر هذا الاسم :عز الدين بس دا صاحب مراد ازاي يوافق
يزن :يا حبيبتي الشغل مفهوش صاحب ولا مش صاحب وغير كدا القاعده مكنش فيها كلام عن مراد والنهارده كان نوع من التعارف بينا 
حور :تمام يا حبيبي اللي تشوفه بس صحيح منجيب الاء وعمر والأكل هيكفي
يزن :اللي تؤمر بيه حوري واجب التنفيذ 
عند عز و وعد 
عز :بكره ورانا عزومه 
وعد : الولاد مش بيحبوا يروحوا هناك عند مراد
عز :لا يا قمري عند يزن 
وعد :مين يزن دا 
عز :واحد من أكبر شباب رجال الأعمال عزمنا علي الغدي يزن الاسيوطي 
وعد :بس حسا اني سامعه الاسم دا قبل كدا 
عز :اها فاكره حور مرات مراد 
وعد :اها شوفتها مرتين قبل كدا في الشركه وبجد الواحد حبها عن نرمين لما شوفتها 
عز :مش موضوعنا يزن دا جوزها ياستي بعد ما طلقت مراد واللي عرفته برضوا ان هي خلفت منه اتنين يوم ولادتك ل سامر و حبيبه حصل موقف ومراد حكالي أنه شافها وكدا 
وعد :بس يزن ميعرفش انك ومراد صحاب 
عز :لا عارف اكيد بس مبيدخلش الشغل في الأمور الشخصيه 
وعد :ممكن 
تاني يوم في صباح يوم جديد 
الاء ودت الاء الصغيره الحضانه و راحت ل حور  وبدأوا في تجهيز الطعام واليوم بيجري بسرعه و عز ووعد جم ومعاهم ثلاث اطفال كان في استقبالهم حور و يزن والاء وعمر 
حور كانت متوتره من اللقاء دا 
راحوا كلهم للسفره ليتغدوا وجلسوا جميعا بعد لقاء وتعارف حور والاء علي وعد تلفون الاء رن 
بصت هي وحور لبعض 
عمر :شوفي مين 
الاء بصت لحور واخدت الفون و جايه تفتح الفون فصل 
الاء :الفون فصل هحطه في الشحن بعد الانتهاء من الغدي اخدتميم الاطفال وصعدوا لأعلي بأمر من حور 
وذهبت حور والاء لتنظيف الاطباق 
وعد :ممكن اساعدكم
الاء:عيب دا انتي ضيفه 
وعد :لا انا عاوزه كدا 
الاء :اتفضلي  ياستي 
بدأوا يتكلموا وانتهي اليوم بأنهم بقوا أصحاب
عز :طب استأذن انا بقا يلا يا ولاد 
وعد :يلا ياسامر يلا يا حبيبه 
بصت حبيبه لتميم :ماما خلينا هنا 
تميم :لا روحي علشان مدرستك ولا حضنتك 
سامر مع أسر والاء :ايوا يا ماما خلينا هنا كمان شويه وغير كدا انس بيلعب مع عز 
وعد ضحكت :تعالوا وهنبقا نيجي يوم تاني
ودعهم الجميع 
عمر :مش يالا ياالاء احنا كمان 
الاء :خلينا يا عمر شويه 
عمر :تمام يا ست الاء امال فين أنس 
الاء :فوق بيلعب في الالعاب 
راحت الاء مع حور في الأوضه
حور :والله لطاف وكان يوم لطيف يا الاء وأولادهم نفس سن اولادك
الاء :ايوه حبيبه وسامر في الحضانه مع لولي و عز عنده ٣سنين زي انس صدفه مش كده 
حور :اه والله بس وعد طيبه انا استريحت ليها 
الاء :وانا كمان والله
عدي شهرين وعد قربت من حور والاء وبقوا أصحاب جدا  ووعد مستريحله ليهم وبتحكلهم وهما كمان بيحكولها و الاء بتحكي علي اللي بيحصل والمكلمات اللي بتجلها ليهم و عز خبي علي مراد حكايه أنه ويزن بقوا صحاب وخابف أنه يفكر أنه خانه و أن العداء اللي بين يزن ومراد غلط اصلا ومش عارف لي العداء  والاء المجهول بيرن عليها علطول ومش سيبها في حالها ووعد وحور قالوها أنه ميقدرش يعمل حاجه  ونرمين دائما بتتوجع
عند  الاء
الاء :انت عاوز مني اي 
_قولتلك نتقابل وتشوفي 
الاء :دا مستحيل 
_الاء النهارده في كافيه *** استنيني هناك وباي قفل الخط 
الاء :مش هروح اي الهبل دا ولكن تذكرت كلماته طوال الشهرين وأنه عنده اللي يهدم حياتها اخدت تنهيده و بدأت تلبس 
وراحت للكافيه استنته هناك لتلقاه فاضي فتخاف اكتر 
عند حور 
وعد :الاء انا بدأت اخاف عليها 
حور :وانا مين دا وعاوز منها اي 
وعد :ربنا يستر 
عند الاء فصلت قاعده مستنيه متوتره 
_كنت عارف انك هتيجي 
الاء بصت ورا وفي صدمه :جون 
جون:ايوا انا اي مكنتيش تتوقعي
الاء :انت اي جابك من امريكا وعرفت طريقي ازاي 
جون :اللي جبني حبي ليكي واني معرفتش ابعد عنك 
الاء : ابعد عني ياجون انا قبل ما تجوز قولتلك حرام يبقا بنا حاجه  عاوز كام وتبعد يا جون 
جون:عاوز كام الاء انا بحبك ولسه عاوزك 
الاء :انت اكيد مجنون 
جون :لو اللي يحبك يبقي مجنون فنا مجنون ويغمز  فيقوم بشدها ويأخدها في أحضانه تحاول الاء أبعاده الا أنه يقوم بتقبيلها  لتبعده الاء و تضربه بالقلم 
الاء :انت فعلا مجنون وتجري الاء بالسياره 
عند حور تنزل الاء  من السياره  وتدخل لتلقي وعد عندها فتجلس تبكي علي الارض وتتذكر ما حدث 
بعد عده من الساعات يحاول وعد وحور تهدئتها تتكلم الاء وتحكي كل ما حدث 
وعد :خلاص ياالاء والأهم انك ضربتيه ومش هيقدر يعمل حاجه تاني 
حور :ايوه يا وعد ومتخافيش وانا قولتلك متروحيش بس اللي حصل وهو مش هيقرب تاني بعد ما عرف انك مش عوزاه
عند مراد 
مراد :عز 
عز :ايوا 
مراد :تعرف منين يزن الاسيوطي
عز بص لمراد :هقولك يا مراد اص قاطعه مراد 
مراد :بتخوني يا عز بتعرف عدوي وبتعمل تعاون معاه 
عز :انت مش فاهم وبدأ عز يحكي لمراد ويفهمه أن المشاكل اللي بينه وبين يزن ملهاش لازمه وأنه مخانوش و بدأ يكلمه 
عند حور 
الاء فكت وبقت تمام وبدأت تكلم مع وعد وحور 
وبعدها عمر جه اخدها
وعد بصت لحور :تفتكري هيبعد عنها زي ما قولنلها 
حور :بتمني دا 
بعد مرور أسبوع الاء فتحت فونها لقت الرقم الغريب او رقم جون بعتلها صورهم في المطعم وهي في حضنه و صوره وهو بيبوسها ومش باين في الصوره اي مقاومه من الصدمه الفون وقع منها وهيا أغمي دخلت الاء لتلقي امها في هذا الوضع لم تعرف ماذا تفعل الطفله الا أنها جرت علي باباها 
عند حور 
يزن :حور 
حور :ايوا يا يزن في اي 
يزن :الاء في المستشفي قومي يلا 
حور: بتقول اي لتقوم حور ترتدي ملابسها و تقول لداداه تروح تجيب الاء وانس من البيت يقعدوا مع اولادها و تلاقي فونها بيرن كانت وعد 
حور :ايوا يا وعد ..فونها مغلق اصل الاء في المستشفي تعالي هناك 
وصلوا جميعا المستشفي 
عند الاء تفوق تلقي حور و وعد و يزن وعمر بجوارها 
عمر :الدكتور قال ضغطك علا مره وحده بسبب صدمه عصبيه مالك يا حبيبتي الايام دي متغيره ومجهده انا اسف اني مبتحملش معاكي البيت
تنزل دموع الاء وتحضن عمر لتتذكر الصوره فتزداد دموعها 
يزن :بقولك اي يا عمر متيجي نطلع مكان نغير جو
حور :والله فكره حلو ها يا لولو 
الاء ابتسمت بص ليها عمر ووافق 
يزن بص لوعد :انا هبقا اقول لاستاذ عز يارب يوافق 
ابتسموا جميعا وسمح المستشفي بخروج الاء و روحوا البيت والاء لم تحكي وما حدث ولكن ذهبت لغرفه أبناءها ونامت وفي حضنها الاء وأنس
عند مراد 
حور :هي ماما اتأخرت لي يابابا
مراد : مش عارف قالت إنها عاوزه تروح لوحدها وفونها مغلق 
حور :طب تعالي نروح نشوفها 
مراد :تعالي يفتح مراد الباب ليخرج هو وحور ليجدوا نرمين اماهم
تجري حور عليها بلهفه 
حور :ماما واتأخرتي قوي 
تحضنها نرمين 
مراد يلاحظ شكل نرمين 
مراد :مالك يا نرمين شكلك باهت انتي كنتي بتعيطي 
نرمين بصمود :لا يا مراد عن اذنك عاوزه انام لتسير الي السلم لتطلع لغرفه النوم 
مراد :نرمين استني مالك الدكتور قال اي 
نرمين بصمود وبرود بعكس ما بداخلها :قالي عندك كانسر في الثدي 


للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-