رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نورا فريد


رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثاني والعشرون 22 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزه نورا فريد رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثاني والعشرون 22 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهيررواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نورا فريد حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثاني والعشرون 22

رواية جميلتي جميلة واسر بقلم نورا فريد

رواية جميلتي جميلة واسر الفصل الثاني والعشرون 22

جميلة.. بتكدبي عليا صح ع عايزة تعرفي غلاوتك عندي طب يا ستي انتى اغلي حاجة عندي انتى اغلي ب بس قولي اي حاجة غير دى 
جميلة من الصدمة قعدت تضحك و بعدين انهارت فى العيط أما هنادى ف بتمثل الهدوء لكن 
هنادي.. بتهزري صح 
اميرة.. هو فى هزار في المرض يا هنادي 
اميرة بقت بتحاول تهدى جميلة و هنادي اللى بيبكو زى العيال الصغيرة أما مروان ف سبهم و راح على جنينه المستشفى و اسر راح وراه و قعد يطلع على مروان بحزن لانو سمعم 
(لا اعلم لماذا وصلنا لهذا الحد يا اخى لكن اعلم جيداً انى حدك ولن اتركك ابدا اخي صديق طفولتي و عمري مهما كانت اختلفتنا لكن وجعك وجعي يليت تعلم كام اتحرق كل ما ارا الحزن بدخلك الحزن اللى اخذك مني و من حالك لكن انا حدك و معاك لى الأبد) 
اسر من الخالف.. ختف يا مروان ها تخف 
مروان بهدوء.. مش فارقة حتى لو ماتت عادى عادى ايه يعني هى مش فارقة معايا اصلا 
اسر.. لو خبيت حزنك على الناس كلها مش ها تخبيه عني انا عارف انت حاسس بي ايه زمن لم كنت بتزعل كنت تقعد لوحدك فى الضلمة
مروان بحزن .. بس المرة دى الضربة وجعتني بجد يا اسر مقدرش اتكلم لان ده امر الله بس ليه ليه خلني اتعلق بيها بالشكل ده ليه حبيتها ليه كل ما احلم بحاجة و احبها تروح مني انا والله العظيم راضي بس خليها جانبي مش ها قدر من غيرها حاولت كتير ابعد غصب عني اتعلقت بيها يوم ما احبها تسبني 
اسر حضن مروان و مروان قعد يبكي اسر طبعا بيبكي في صمت ( انا كمان حاسه اني ها عيط معهم 😂)
أما في قصر بدران في غرفة ليليان ليليان بتكلم سليم 
سليم .. و هي عاملة ايه دلوقتي
ليليان بدموع.. مش عارفة بس اكيد مش بخير
سليم.. انتى بتعيطى ليه دلوقتي المفروض تفرحي انك ها تخلصي منها
ليليان بدموع.. ااانت بتقول ايه انت متعرفش حاجه ولا تعرف اميرة من نسبة ليا ايه واقفت جانبي و انقذت حياتى لولها كان زمني ميته صحيح الاول مكنتش بحبها كان صوتها بيزعجني كنت بكره اشوف وشها أو اسمع صوتها بس حاستها اختى .... هههههه يعني اللي اقف معها بعتني واللي اذيتها هى اللى وقفت معايا و اتعذيبت و اخدت ضرب و اهانة بسببي... ليه الدنيا كده نتعلق بالناس و في الاخر يروحو مننا انا راضية بس تعيش انا مش ها سبها والله العظيم ما ها سبها بس تبقا معايا حاسه اني بتخنق 
سليم بعدا التلفون عنه مسح دموعه .. ليليان اهدى هى ها تبقا كويسة صدقيني 
ليليان بدموع.. الدكتورة بتقول انها في مرحلة خطر جدآ و الامل ضعيف 
سليم.. و احنا بشر مش معقول يعني علشان الدكتورة قالت كده يبقا فعلا خلاص ده امر الله و الاعمار بيد الله يعني كلام الدكتورة مش مهم اصلا دى مجرد مساعده مش اكتر مش هوم اللى ها يحددوا اعمارنا هوم بشر زينا
ليليان بدموع.. انا صعبان عليا مروان اوى مش بيلحق يفرح بى اي حاجة عمروا ما اكتمال ليها حلم أو فرحة هو بيحصل معه كده مروان عمروا ما إذا ولا جاه على حد علشان يحصل معه كده والله العظيم عمروا ما اذا حد 
سليم.. اهدى انتى لازم تكوني قوية هوم الاتنين محتاجين ليكي لازم تكوني هادئة علشان اميرة على الأقل 
ليليان بعيط.. مش قادرة مش قادرة يا سليم مش قادرة
ليليان رمت التلفون على الأرض و انهارت فى العيط 
أما في الصعيد في المستشفى 
الدكتور بحزن.. البقاء لله 
جميلة.. ف فى مين
الدكتور بحزن.. مقدرنش ننقذ المريض البقاء لله عن اذنكم 
هنادي بدموع.. جميلة ده امر الله هو ارتاح صدقيني 
جميلة اكنها فقدت عقلها اتجاهت لى غرفة جدها و فتحت الباب و قربت منه 
جميلة .. شوفت يا جدي بيقولوا عليك ايه بيقولوا انك موت بس هوم اغبي مش عارفين حاجة مش عارفين انك وعدني انك ها تفضل معايا 
الممرضة.. مينفعش كده يا مدام 
جميلة بصرخ.. اخررررسسسيي اخرسوو كلكم جدي عايش صدقيني هو بس زعلان مني لان مشيت و سبتوو
اسر.. جميلة 
جميلة التفتت ليها.. اسر صدقيني هو عاايش هو بيعمل كده علشان زعلان مني علشان سبتوو و مشيت والله ما ها عمل كده تاني مش ها سيبو بس قولوا يقوم علشان خاطري هو بيحبك و ها يسمع منك قولوا يقوم علشان خاطري يا اسر 
جميلة .. يعني انا كده رجعت يتيمه من تانى لا لا يا جدى قوم علشان خاطري يا جديييي والله ما ها زعلك مني بس قوم علشان خاطري 
و انهارت جميلة بح**ض**ن اسر 
و بعد مرور أسبوعين على وفاة الجد اميرة اخيرا وفقة انها تتعالج و فى المستشفى في غرفة اميرة 
ليليان.. مانتى زى القرد اهو و لسانك عمل يطول كل مد لزمتها ايه تقلقينا عليكى ولا هو اي دلع و خلاص 
مروان.. افصليييي شوية افصليييي 
ليليان.. بقولك ايه يا اخ مش اسمك ايه النهاردة
جميلة.. مش عارفه اسم اخوكي جديدة دى 
ليليان.. نينيني خفة ما تقوم كده اتمش انت و الاخ التاني و طرئونا شوية و سبونا كده اسرة مع بعتشينا
هنادي.. دى اسرة واطيه
اسر.. مالهم دول
مروان.. بينهم اتجننو
جميلة.. مع السلامه يا حبيبي و ياريت متقطعش الجوبات باي باي اسور
و خرج اسر و مروان من غرفة اميرة 
اميرة مدت اديها تجيب الموبايل بس من التعب مش عارفه و طبعا ده وجعها
جميلة بحزن بتحاول تدريه.. عايزة ايه و انا اجيبو 
اميرة بهدوء عكس ما دخلها.. مش عايزة. حاجة 
ليليان.. صدقيني فترة و ها تعدى 
اميرة.. الحمدلله على كل حال يلا قوليلي يا هنادي اتخنقتي ليه مع حسني
هنادي.. بصي يا ستى حسني ابن امه زيادة عن اللزوم و أمه طلبت منه ان يقولي انزلى اخبزي العجين تمام تمام ف 
و قعدت هنادى تحكي الخنقة اللى فى الأصل مأليفة علشان تخرجهم من اللى هوم فيه و بعد شوية فى قصر بدران فى غرفة مروان 
مروان.. خير يا امى و بسرعة علشان مش فاضي 
الام .. لحد امتى يا مروان
مروان.. مش فاهم
الام .. اظن اللى عنده المرض ده مش بيخف و اظن انك مش مطلوب منك انك تستحملها يعني طلقها احسن و اوفر ليك من وقتك و فلوسك 
مروان رزع باب غرفة الملابس بعصبية.. كفاية بقا مزهقتيش اايه
الام .. ياريتك كان اختيارك صح يوم ما تختار تختار واحدة فضلها كام يوم و تودع الدنيا اشمعنا اسر مراتو سليمة 
مروان بزعيق.. ارحمنييييييي بقا ارحمنييييييي حرام عليكى ايه بدل ما تقفي جانبي تزيدها عليا اعمل زى اسر اتجوز من نفس البلد اللى اسر اتجوز منها انجح زى اسر اااااايه ما تشوفنييي مرة بقاااا كفااااااااااية بقا اناااا بموووووت في اليوم مليون مررررة و انتى ولا على بالك مفيش حاجه على بالك غير بس ازاي تقهري سلفتككك فضلا طول عمري عايش اكني عايش في حرب و سراع و كل ده ليه علشان اكون اعلي من اسر مرات اسر سليمة.... طب ما ده مش بى ايدى اعمل ايه ربنا اراد كده اقول ليه يارب مراتى انا اللى خليتها مريضة و مرات اسر لا انا كنت فاكر انكي جاية تطبطبي عليا و تهوني مش جاية تلومني على حاجة في الأصل مش بى ايدى ولا بى اديها 
مروان بدموع.. اميرة بتموت يا امى حاسس اني متكتف مش عارف اعمل ليها حاجة بشوفها بتتوجع و انا مش قادر اعمل حاجة بسمعها بتصرخ من الالم و انا بس بتفرج عليها شوفتي موت اكتر من اللى انا فيه ياريت يكون بى ايدى انا بموت يا امى بموت  
الام حضنت مروان و قعدوا يبكو هوم الاتنين 
أما في الصعيد في قصر المنشاوي فى غرفة الجد حمدان قعد بيتذكر ايامو مع اهلو بحزن
حمدان.. تعال يا عبد العزيز
عبد العزيز.. في حاجة حصلت من سنين و لازم تعرفها علشان ابقا ريحت ضمير قدام ربنا
حمدان.. حاجة ايه ما تتكلم يا زفت
عبد العزيز.. امير بيه و فيروز هانم مماتوش في الحادثة قضاء وقدر زى ما انتم عارفين
حمدان بعدم فهم.. يعني ايه 
عبد العزيز.. ماتو قصد و اللى عمل كده يب
حمدان.. اتكلم يا زفت
عبد العزيز بخوف.. يبجا يبجا چبارية هانم هى اللى امرتني اقطع فرامل عربية فيروز هانم و من سواء الحظ ان امير بيه كان مسافر معها اليوم ده و حصل اللى حصل
حمدان
عايزة أوضح حاجة بس طبعا اسر و مروان على اختلاف مع بعض بس من رغم كده اسر لم عرف بموضوع جميلة و انها بتحب حد تاني اول حد راح اتكلم معه و طالع كل اللى جوه كان مروان من رغم اختلافهم و مروان لم ضقت بيه الدنيا راح لى اسر طب ايه لازمة كل ده 
ها قولكم طبيعي ان الواحد لم تقبلوا اي مشكلة بيجري على اخوه أو اي حد قريب منه من زغم زعلهم من بعض زى اميرة و جميلة اللى من رغم أن جميلة اتعصبت عليها و وجعتها بكلامها بس اول ما تقع دائما تلقي اميرة فى ضهرها ف مهما كان الزعل أو الاختلافات الاخوات دائما سند لى بعض 

للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-