رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل الاول 1 بقلم دنيا محمد

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل الاول 1 بقلم دنيا محمد


رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل الاول 1 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دنيا محمد رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل الاول 1 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل الاول 1 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل الاول 1

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم بقلم دنيا محمد

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل الاول 1

زايد : يعني لازم تتجوز بنت عمك عشان تاخد نصيبك من الميراث
ادم وينظر ل سام بخبث : ماشي
سام بإبتسامه : وانا موافقه
زايد : مش بنت عمك دي بنت عمك عمر الي في مصر 
سام بصدمه : نعممم؟؟؟ و لييي مش انااا ادم ميعرفهاش يعرفني اناا 
كوثر بعصبيه : هو مش كفايه كاتبلو الشركه والمخزن كمان هيجوزك بنتو عافيه 
ادم : احنا ملناش علاقه بيهم من وانا صغير اي الي فكرو بيهم 
كوثر بتفكير : معرفش معرفششش كل الي اعرفو ان لازم نكون في مصر بكره
______________________________________
وليد : مش عايز 
حنين : يا حبيبي انت مكلتش حاجه من الصبح
وليد : مليش نفس واللهِ يا حنين
حنين : طيب انت هتفضل على الحال ده 
وليد بلوم : كان نفسي اشوفو  لو بس مكنتش شد.. 
حنين بتسرع : اوعا اوعا يا وليد تلوم نفسك انت معملتش حاجه غير انك طالبت بحقك وهو الي كان اناني وخد ورث ابوك كلو وسافر واتهمك ظلم و بالباطل وجي عليك اوي يا وليد
حنين وتلاحظ عدم قبوله لسامعها
حنين وتاخد نفسها بهدوء : انا عارفه انو مش وقتو الكلام ده بس انا مش هسمحلك تلوم نفسك على غلط مش غلطك
______________________________________
سام بقلق : انت ممكن تتجوزها يا ادم ؟؟؟ انت متعرفهاش متوافقش انا اولى بيك منها والله لو اتجوزتها يا ادم انا ممكن اموت نفسي
ادم بضيق خلق : هو انتي شايفاني رايح اتجوزها دلوقتي
سام : طيب هتعمل اي
ادم : انا مش فايق لاي حاجه دلوقتي 
سام : تيجي نخرج نفك شويه
ادم : على فين
سام : المكان الي بنروحو علطول
_______________________________________
و بعد مرور اسبوع في مصر
زينه بإبتسامه حب : مش مصدقه ان هشوفك بعد طول السنين دي فاكر لما قولتلي بحبك واحنا صغيرين ساعتها مردتش عليك  
وتقلب في الصور
زينه : لما اشوفك هقولك وانا كمان وانا كمان بحبك يا ادم انا متأكده انك ملهوف تشوفني زي ما انا ملهوفه ان اشوفك كنت ديما تقولي انتي حلوه اوي لما نكبر هتجوزك
وتكمل بضحك ياترى لسه عنيد زي ما انت ولا 
حنين : زينه يحبيبتي 
زينه وتقفل الموبايل : نعم يا ماما
حنين : ابن عمك ادم ومامته تحت
زينه بإبتسامه : طيب نزليني بسرعه
حنين : ياسلام اي الفرحه دي ولا سمعتي اسمو والابتسامه اترسمت   
زينه بخجل : ياماما بقا
حنين بضحك : خلاص هتعمليلي فيها مكسوفه ما انا عارفه كل حاجه
زينه : ياا ماااماا
_:.
وليد : تتجوز بنتي؟؟
ادم بإبتسامه : اه دي وصيه بابا ان اتجوز بنتك يا عمي هو حضرتك مش موافق 
وليد بعدم تصديق ويبتسم لي : لا مش قصدي بس انت مشوفتهاش بقالك كتير و اول ما تيجي من سفر تيجي تطلب تتجوزها طيب شوفها الاول 
كوثر بثبات ونظراتها طول الوقت على وليد : ادم هيتجوز بنتك وبكره 
وليد : بكره !! 
ادم بصوت منخفض : بكره ازاييي
ويقاطعهم زينه وحنين
زينه بضحكه رقيقه وتقدم ايديها تسلم على ادم 
زينه : ادم عامل اي
ادم ويستبعد فكرتو عنها ويمد ايدو : تمم
وليد ويبتسم لزينه : زينه يا بنتي ادم طالب ايدك رأيك اي 
زينه و ملامحها كلها فرح وعدم تصديق : بجددد يا ادم !! انا موافقه طبعا 
ادم وينظر ل كوثر بصدمه : هي دي الي هتجوزهاا دي مشلوله!!!!!

انضمم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-