رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل التاسع عشر 19 بقلم فرح محمد
رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل التاسع عشر 19 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة فرح محمد رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل التاسع عشر 19 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل التاسع عشر 19 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل التاسع عشر 19
رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل التاسع عشر 19
ليلى : انا عندي فكره
ملاك : ايه هيا
ليلى :.... ( أخبرت ملاك الخطه)
ملاك :الله حلوه اوي بس انا
ليلى : ملاك انتي هتعمل زي المره اللي فاتت هتعمليها غضب عنك
ملاك : حاضر موافقه
ليلى : طب يلا تجهزي وانا هكلم فهد يجي
ملاك : حاضر بسرعه
وذهبت ملاك تغير ملابسها واتصلت ليلى بفهد
بعد فتره...........
ملاك : انا جهزت فهد جه ولا لسه
ليلى : لا ل... وقاطعها صوت فهد
فهد : انا جيت عوزيني في ايه بقى
ملاك : انا قررت أصلح أسد بس عاوزين مساعدتك علشان اقدر اعملهاله مفجاه
فهد بفرحه : ايه اخيرا هشوفه مبسوط دا انتي لو شفتيه هتتصدمي من منظره
ملاك بحزن : انا عارفه بس مكنش بأيدي انا كنا غبيه
ليلى : مش وقتوا المهم دلوقتي الخطه
فهد : ماشي انتوا عاوزين مني ايه
ملاك : عاوزين تشغل أسد
فهد : ليه
ملاك : كدا هعمل شويه حاجات في الشقه على ما هو يروح
فهد : اه تمام يعني اهليه يرجع على أمتي كدا
ملاك : بليل
فهد : ليه كل ده
ملاك : علشان الشقه اكيد هتعوز تنظيف علشان هو مش بيخلي حد يدخلها صح
فهد : صح عندك حق
ملاك : ماشي خليه يرجع على الساعه ٩ كدا
فهد : حاضر حاجه تانيه
ملاك : لا
ليلى : لو في تغيير هرن عليك واقولك
فهد : تمام سلام
ليلى وملاك : سلام
ملاك : يلا يا ليلي نروح نشتري الحاجات اللي هنعوزها
ليلى : يلا
وذهبت البنات يشتروا الأشياء التي سوف يستخدمونها
بعد فتره.......
ملاك : احنا اشترينا كل حاجه
ليلى : اه صح يلا بينا على الشقه
ملاك :يلا
ليلى : فين المكان
ملاك يتذكر : ينهر ابيض انا نسيت الورقه اللي فيها العنوان
ليلى : طب هنعمل ايه
ملاك : انا هتصل على ماما تمليني العنوان وكمان اقولها ان انا مش هرجع انهارده
ليلى : ماشي واتصلت ملاك
ساره : الو
ملاك : ايوه يا ماما انا ملاك
ساره : ايوه يابنتي انتي كويسه
ملاك : اه كويسه بس بتصل علشان اقولك قوليلي على عنوان شقه أسد
ساره : العنوان ******
ملاك :ماشي يا ماما وانا كمان مش هرجع البيت انهارده
ساره : ماشي يا بنتي ربنا يوفقك وتتصالحوا يارب
ملاك : يارب يا ماما
ساره : ماشي يا بنتي خدي بالك من نفسك
ملاك : حاضر وانتي كمان ومتنسيش ادويتك
ساره : حاضر يابنتي
ملاك : سلام
ساره : سلام اه صحيح المفتاح انتي اخذتيه
ملاك : اه أخذته
ساره : ماشي سلام
وذهبت ملاك وليلى الي الشقه وعندما دخلو صدمت ملاك
ملاك بصدمه : ايه ده
ليلى : يعيني عليه هو كان قاعد هنا ازاي
ملاك : مش عارفه بس خلاص من انهارده مش هتبقى كدا تاني انا هنظف كل حاجه
ليلى : ماشي يا اختي خلينا نبدأ
ملاك : ماشي انتي في الصالون وانا هدخل المطبخ وبعدين ندخل نعمل اوضه النوم
ليلى : ماشي
ملاك : اه صحيح لمى الهدوم الوسخه واغسليها
ليلى : ماشي حاجه تاني
ملاك : لا
ليلى : طب يلا انتي هتعمل عشاء ايه
ملاك : اممم مش عارفه
ليلى : اممم انا عندي فكره احنا نطلبه جاهز
ملاك : لا أسد بيحب الاكل بتاعي واكيد كان بيشتري اكل من بره ونفسه في اكل بيتي
ليلى : عندك حق
ملاك : خلاص انا عرفت هعمل ايه
ليلى : ماشي
ملاك : يلا بينا على الشغل
ونظفوا البنات وعملوا الاكل وجهزوا كل شئ حتى جاءت الساعه ٩ الا ربع
ليلي : خلاص بقي يا ملاك انا همشي
ملاك : ماشي فهد هيجي ياخدك
ليلى : اه
ملاك : ماشي استنى لحد ما يوصل وانزلي
ليلى : ما هو قرب.... وقاطعها رنين هاتفها
ملاك : تلفونك بيرن شوفي مين
ليلى : ده فهد اكيد وصل انا ماشيه سلام
ملاك :. سلام
ليلى : ادخلي غيري بسرعه زمان أسد على وصول
ملاك : حاضر
وغادرت ليلى وغيرت ملاك ملابسها وكانت تضع ميكب وتنظر لنفسها في المرآه
ملاك لنفسها : يارب نحل كل المشاكل اللي بينا وفجأه سمعت صوت الباب يفتح فعلمت ان أسد وصل
فخرجت ملاك مسرعه وعندما فتح أسد الباب ودخل صدم
أسد بصدمه : ملاك
ملاك : وحشتيني
أسد : هو انتي هنا بجد ولا انا بتخيل
ملاك : لا انا هنا بجد
أسد وهو ينظر لها : انتي بتعملي ايه هنا ودخلتي هنا ازاي وعرفتني مكان الشقه ازاي
ملاك : هحكيلك كل حاجه بس ادخل غير الأول انت تعبان
أسد وهو يستغرب طريقتها : حاضر هدخل اجيب هدومي بس الاول
ملاك بصدمه : لااااا
أسد :ايه في ايه
ملاك : ممكن تسمحلي اجيبهم انا
أسد باستغراب : اشمعنا
ملاك : انا عاوزه كدا
أسد : ماشي
ودخلت ملاك واحضرت له ملابسه ودخل أسد اخد شاور وغير ملابسه وخرج
أسد : ممكن بقى تفهميني انتي وصلتي هنا ازاي
ملاك : حاضر.... (وحكت له كل شئ)
أسد : طب انتي عملتي كل ده ليه انتي مش قولتي خلاص كل اللي بينا انتهى وكان يتركها ويدخل الغرفه
ملاك : أسد انا بحبك
وقف أسد مصدوم لا يصدق ما سمعه
ملاك : حبيتك يا أسد كنت كل يوم بدور عليك وحشتني اوي يا أسد هو انا موحشتكش
أسد : هاااا انتي قولتي ايه
ملاك : قولت بحبك
أسد : وانا بعشقك يا روح الأسد واخذها في حضنه
ملاك : انا اسفه يا أسد
أسد : على ايه انتي معاملتيش حاجه انا اللي اسف انا اللي اتجوزت غضب وزعلتك وبعدت عنك
ملاك : وانا كمان غلطانه يا أسد
أسد : خلاص ننسى اللي فات ومحدش يعتذر للتاني وكمان نبدأ صفحه جديده مع بعض
ملاك : ماشي موافقه
أسد : طيب يلا بقى علشان انا جعان هطلب اكل عاوزه تاكلي ايه اطلبه لك معايا
ملاك : مفيش داعي انك تطلب ثانيه وجايه
أسد : راحه فين
ملاك : اصطبر شويه هغير واجي
أسد : ماشي
ودخلت ملاك غيرت
أسد بصدمه : ايه ده
ملاك : ايه مش عاجبك أسد انا انهارده ملكك
أسد : بجد هو انا بحلم
ملاك : لا مش بتحلم انا ملكك انت وبس من انهارده
أسد : انتي هتخلين اعمل حاجه وانا جعان وجعان اوي كمان يعني لو مسكتك مش هسيبك
ملاك : خلاص تعالا ناكل الأول
أسد : انا مطلبتش اكل
ملاك : انا عملت اكل
أسد : ماشي يلا تعالي ناكل
وعندما دخل وجد السفره عليها كل أنواع الاكل التي يحبها والسفره مزينه
أسد : انتي عملتي ده كله
ملاك : اه
أسد : بحبك يا ملاك
ملاك : وانا بعشقك يلا بقى ناكل علشان انا كمان جعانه
أسد : يلا وجلس أسد وعندما كانت ملاك تجلس سحبها ايد وجعلها تجلس عليه
ملاك : ايه في ايه
أسد : خليكي قاعده على رجلي
ملاك : مينفعش
أسد : لا ينفع انا جوزك ولا نسيتي
ملاك :لا منستش بس مش هتعرف تاكل كدا
أسد : انا هاكل من ايدك
ملاك: ايه أسد بطل اغلس عليا
أسد : تؤتؤ يلا بقى علشان انا كمان هاكلك
ملاك : ايه
أسد : ايو علشان تقدري تتحملي العقاب اصل العقاب شكله هيطول وهيبقي حلو المره دي وغمزلها
ملاك بكسوف : أسد بطل بقى
أسد : حاضر يلا ناكل
واكلوا تحت مشاكسة أسد لملاك
وعندما انتهو ونظفت ملاك المكان وكان أسد يعمل وهو يتابعها لا يصدقك انها معه حتى الآن
ملاك : انا هدخل انام عاوزه حاجه
أسد : اه
ملاك : ايه هيا
أسد : انتي نسيتي انك هتتعاقبي
ملاك : هتعاقب على ايه
أسد وهو يسحبها اليه : على كل اللي عملتيه
ملاك : هو انا..... وقاصعها أسد في قبله طويله
أسد : دي علشان بعدك عني وقبلها مره اخرى
أسد : ودي علشان كلمتي فهد وقابلته من ورايا وقبلها مره اخرى
أسد : ودي علشان خرجتي من غير ما تستأذني وظل يقبل فيها ويضع سبب لكل واحده حتي بعدت عنه ملاك وذهبت مسرعه اللي الغرفه واغلقت الباب
أسد : ملاك افتحي
ملاك : لا يا أسد
أسد : يا ملاك افتحي ياما هدخل انا بمزاجي
ملاك : لا
أسد : ماشي انتي اللي جبتيه لنفسك واحضر مفتاح اخر للغرفه فهو معه نسخه أخرى وفتح الباب
ملاك بصدمه : انت دخلت ازاي
أسد : معايا نسخه تانيه تعالي بقى انتي بتهربي مني ونظر للغرفه وجدها مزينه بالورود والشموع
أسد : هو انتي اللي عملتي كل ده
ملاك : اه
أسد : طيب ماشي انتي اللي جبتيه لنفسك
ملاك : خلاص يا أسد مش هعمل كدا تاني دي كانت فكرة البت ليلى
أسد : والله بتفهم
ملاك : أسد خلاص بقي
أسد : تؤتؤ لازم اعاقبك
ملاك : يا...... وقطعها أسد في قبله طويله رقيقه يبث فيها مدى اشتياقه لها حتى استجابت له ملاك وذهبت اللي عالمهم الخاص يعلمها فيه قوانين العشق
#يتبع
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا