رواية عشق لم يكن في الحسبان حور واسر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ايه جميل

رواية عشق لم يكن في الحسبان حور واسر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ايه جميل


رواية عشق لم يكن في الحسبان حور واسر الفصل التاسع عشر 19 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ايه جميل رواية عشق لم يكن في الحسبان حور واسر الفصل التاسع عشر 19 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشق لم يكن في الحسبان حور واسر الفصل التاسع عشر 19 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشق لم يكن في الحسبان حور واسر الفصل التاسع عشر 19

رواية عشق لم يكن في الحسبان حور واسر بقلم ايه جميل

رواية عشق لم يكن في الحسبان حور واسر الفصل التاسع عشر 19

حور لنفسها : لازم انسى الماضي علشان اعرف اعيش وذهبت غسلت وجهها ودخلت البلكونه وتكتب يومياتها ككل يوم وهي تشرب فنجان قهوه
جاسر : القمر لسه زعلان
حور : هاااا
جاسر : يبقي القمر لسه زعلان 
حور : لاء خلاص انا مش زعلانه ولا حاجه
جاسر : انا اسف
حور : مش تعتذر انت مش عملت حاجه
جاسر : ممكن تحكيلي يمكن اخفف عليكي شويه
حور : لا شكرا
جاسر : على العموم براحتك انا م جود في اي وقت
حور : اممممم 
جاسر : امممم ايه 
حور : خلاص هحكيلك
جاسر : بجد يلا
بااااااس يلا نتعرف على بطلنا
(جاسر : رجل أعمال كبير وعنده ٢٦ سنه بشرته بيضاء وعيون عسليه وعضلات ومحبوب وايه بقال من الاخر كدا مز )
يلا نكمل....
حور : انا.... (وحكت كل شئ )
جاسر : انتي حصل معاكي كل دا دا انتي طلعتي شجاعه اوي
حور : ميرسي قولي بقا ايه حكيتك
جاسر : مفيش
حور : انا حكتلك يبقى تحكيلي
جاسر : ماشي خلاص انا حبيت واحده وطلعه بتمثل عليا علشان الفلوس وبابا وماما فطردوني من البيت من ساعه ما حبيت البنت اللي مش بتحبني الظاهر ان مفيش حد بيحب حد بجد كله ماشي ورا التاني علشان الفلوس
حور : وانت متأكد من حبك ليها
جاسر : اه دا انا كنت بعمل كل حاجه وهي عيزاه
حور : الحب مش تلبيه طلبات 
جاسر : امال ايه 
حور :زعلت عليها لما تمشي
جاسر : اه بس مش كتير
حور : علشان مش بتحبها
جاسر : ازاي دا 
حور : انت كنت معجب بيها بس 
جاسر : لا انا كنت بحبها 
حور : قولي كدا ايه هو الحب كنت بتحس بحاجه جواك أو بتحس أن دقات قلبك بتزيد وبتعلي 
جاسر : لا
حور : يبقى مش بتحبها الحب دا حاجه جميله عارف تبقى عاوز تقعد مع اللي بتحبه كل دقيقه وكل ثانيه وتخاف عليه من اي حاجه لو حصله حاجه بتبقى زي المجنون  ولما يبعد تحس انو خد روحك معاه ولسه في كتير.. انت حسيت بحاجه من دول
جاسر : لا بس انتي عارفه كل دا ازاي انتي حبيتي حد
حور : انا بعشقه وهو كمان بيعشقني
جاسر : امال سابك ليه
حور : مسبنيش انا اللي بعدت ونفسي اشوفه اكيد مدمر دلوقتي
جاسر : ازاي مش فاهم
حور :...... (حكت كل شئ )
جاسر : دا طلع مش بعشقك دا كلمت بيعشقك دي قليله عليه
حور : عاوز تشوفه
جاسر : اكيد
وطلعت له حور صوره وورتهاله
حور : أمور صح
جاسر بضحك : اوي حور هو ممكن اعتبرك اختي 
حور : وانا ممكن اعتبرك اخويا 
جاسر بضحك عليها : دا يشرفني 
جاسر : هو انتي كنتي بتكتبي ايه 
حور : يومياتي بس دي من اول ما سبت البيت علشان اللي كنت بكتب فيها قبل كدا مع أسر
جاسر : دا اسم حبيب القلب 
حور : اه 
جاسر : ماشي ويلا نامي علشان الشغل بكره 
حور : مش بعرف اصلا متعوده على السهر 
جاسر : وانا كمان خلاص هسهر معاكي 
حور :ماشي 
وظلوا يضحكون طوال السهره ويتعارفون على بعض اكتر
وبعد فتره .....
دخلت حور الي غرفتها لكي تنام وتذكرت أسر وفتحت صورته على الموبايل وظلت تتحدث معه كأنه سامعها 
جاسر : يبختك يا حور لقيتي الحب الحقيقي
ونام أبطالنا منهم سعيد ومنهم حزين 
وبعد مرور سنه ونصف تقربت حور من جاسر وصارت مثل اخته اما أسر صار نحيف وطولت لحيته و أهمل نفسه وكذلك ياسر يبكي كل يوم على فراق حور
في الشركه عند جاسر.... 
حور : جاسر النتيجه طلعت انا خايفه اوي 
جاسر : متخفيش ويلا روحي جيبي النتيجه
حور : طب ما تيجي معايا
جاسر : ورايا شغل
حور : ماشي لو اتاخرت اه فاعرف ان انا موت
جاسر : بعد الشر عليكي
حور : سلام
جاسر : سلام
ذهبت حور الي المدرسه
بعد فتره انهي جاسر الأعمال بسرعه
جاسر لنفسه : اما اروح عند حور المدرسه اشوفها جابت كام
عند حور في المدرسه.... 
حور : ازيك ي نيره وحشتيني 
نيره : انتي اكتر ي حور ايه مش عاوزه ترجعي 
حور : لا
Back                                                                   
اول يوم في امتحانات حور ذهبت حور للمدرسه ورات نيره 
نيره : حور انتي عامله ايه 
حور : الحمد لله وانتي عمله ايه والكل وأسر 
نيره : الحمد لله والكل كويس بس أسر بقت حالته وحشه اوي بس دا هيفرح لما يعرف انك رجعتي 
حور : لا متعرفيش حد 
نيره : ايه 
حور : انتي لازم توعديني انك متعرفيش حد 
نيره : بس ي حور 
حور بمقاطعه : هتوعديني ياما والله مانا هاجي تاني واعيد السنه ولا اقولك مش هكمل تعليم
نيره : لا خلاص وعد اني مش هقول لحد
حور : طب يلا علشان الامتحان
نيره : يلا
ومن ساعتها حور ونيره بيكلموا بعض
         Back                                                                   
نيره : لسه مش عاوزه ترجعي
حور : لا
نيره : ماشي ي حور برحتك
حور : يلا علشان نجيب النتيجه
نيره : ماشي يلا
وبعد فتره.....
حور : ها ي نيره عملتي ايه
نيره : ٩٧ ٪ ي حور انا فرحانه اوي اه وانتي عملتي ايه
حور : ٩٩٪ ي نيرو
نيره : الف مبروك ي قلبي
حور : الله يبارك فيكي
نيره : احنا لازم نحتفل
حور : يلا بسرعه على مطعم والاكل على حسابي
نيره : موافقه
وخرج جميع الطلاب من المدرسه وعند خروج حور صدمت في أسر 
حور : انا اسفه وظلت تنظر في عينه لفتره طويله وأسر ينظر هو الاخر في عينها 
أسر :  حور 
حور : أسر 
 حضنها أسر بشده وهو يبكي وكذلك حور 
أسر : انتي عامله ايه 
حور : انا  كويسه انت اللي عامل ايه 
أسر : انا بقيت كويس اهو طول ما اتني معايا انا كويس انتي مشيتي ليه ي حور  
حور : انتي اهملت نفسك كدا ليه انتي شكلك اتغير اوي 
أسر : يعني مبقتش حلو شبه الأول 
حور بضحك : لا  اه 
أسر بضحك : لا ولا اه 
حور : لا انت احلى من الاول وطول عمر حلو وبتخطف قلبي 
أسر احكيلي انتي عامله ايه وعايشه ازاي وفين 
حور : حاضر وفجأه وجدت شخص يضرب أسر 
ياسر بعصبيه : كنت بتمثل وبتقول بتحب اختي 
حور : ياسر سيبه 
ياسر بصدمه : حور 
حور : ايوه يا ياسر 
وحضنها بشده وكذلك حور وبكي ياسر
ياسر : انا اسف سامحيني ي حور
أسر : ابعد عنها هي مشيت بسببك انت عاوزها تمشي تاني 
حور : أسر اهدي يا قلبي انا عاوزه اتكلم معاه 
أسر : بس يحور
حور بمقاطعه : شششش استنى هتكلم معاه  ومتنساش ان دا اخويا 
أسر : ماشي
حور : ياسر عاوزني اسامحك 
ياسر : اه وترجعي تعيشي معانا 
حور : ماشي بس بشرط 
أسر : احنا موافقين 
ياسر : شرط ايه 
حور : احلف انك هتقف مكانك لمده نصف ساعه 
ياسر : هنا 
حور : اه 
ياسر : ماشي اوعدك 
حور : وانك تمسك أسر مش تسبه يعني تخليه يقف معاك 
أسر :انا موافق بس هترجعي يلا البيت 
حور : اوعدني 
أسر : اوعدك 
حور : ماشي وحضنت أسر.. 
حور :انا اسفه سامحني 
أسر : مش تعتذري 
حور : سلام 
أسر بصدمه : حور انتي راحه فين حور 
حور :اهدي يا أسر عارف انا صاحبت واحد قاعد في الشقه اللي جنبي من يوم ما انا مشيت وبقينا أصحاب وبقينا يعاملني زي اخته بيحبني ويخاف عليا وواخد باله مني وشغلني عنده وخالتي اكمل تعليمى واسمه جاسر وعارف كل حاجه وانا حكيتله كل حاجه وهو نفسه يشوفك اوي عارف زمانه مستنيني علشان يعرف جبت كام اه انا جبت ٩٩ ٪  بقيت دكتوره زيك اه عوزاك تبقى دكتور شاطر علشان لما اتعب اجي اكشف عندك وعلشان اخد مفكراتي انتي اكيد حافظت عليها صح يلا بقا سلام 
أسر : حور متمشيش حوووووووور 
ياسر :حور انتي قولتي هترجعي البيت صح ارجعي بقا 
حور : منا هرجع البيت اللي انا عايشه فيه 
أسر : علشان خاطري ي حور متمشيش سيبني يا ياسر سبني ي حووووووووور وفجأه وصل جاسر 
جاسر : حور انتي كويسه 
حور : اه 
جاسر : هو ايه اللي بيحصل هنا ومين اللي كان بينادي عليكي دا 
حور : تعال اوريهولك 
جاسر : ماشي 
حور : هو دا 
جاسر : مين دا 
حور : مش عرفته انا وريتك صوره له قبل كدا 
جاسر : هو دا أسر حبيبك 
حور : اه والتاني دا ياسر اخويا 
جاسر : اتشرفت بمعرفتكم اوي وانا جاسر صديق حور وزي اخوها بالضبط 
حور : لا مش زيه انت اخويا بجد اه أسر هو دا جاسر اللي قولتلك عنه
جاسر : انا كان نفس اشوف اللي حور اختي بتعشقه علفكره هي حكتلي عنك كتير واظن انك محظوظ بحور 
أسر : شكرا لانك خدت بالك من حور السنه ونصف اللي فاتوا ومش عارف اردلك معروفك ازاي 
جاسر بضحكه مزيفه ولكنه حزين من الداخل : معروف ايه دا انا اللي لازم اشكركم دا حور هي اللي خدت بالها مني وشكرا ليكم اه صحيح ي حور انتي جبتي كام 
حور : ٩٩٪
جاسر : الف مبروك ي حببتي 
أسر : مش تقول ليها حببتي 
جاسر : الغيره بقا 
حور : الله يبارك فيك 
جاسر : ماشي استأذن انا بقا سلام يحور وخدي بالك من نفسك 
حور : انت هتمشي وتسبيني 
جاسر : لا مش هسيبك هاجي ازورك كل فتره ويلا بقا علشان عيلتك زمنها مستنياكي 
حور : بس انا مش هرجع معاهم انا هرجع معاك انت ولا انت زهقت مني 
جاسر : ........


لالنضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-