رواية غلبني جمالها الفصل السادس عشر 16 بقلم دعاء حجاج
رواية غلبني جمالها الفصل السادس عشر 16 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء حجاج رواية غلبني جمالها الفصل السادس عشر 16 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية غلبني جمالها الفصل السادس عشر 16 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية غلبني جمالها الفصل السادس عشر 16
رواية غلبني جمالها الفصل السادس عشر 16
_التليفون وقع من زينب وقعدت على الكرسي وقالت:اي المص'يبه ده انا هعمل اي دلوقتى ؟؟
_في اي يا ماما جس'مك بيرتعش كده ليه
_مص'يبه يا بتول
بتول بخضه:مص'يبه اي يا ماما ؟؟
_شيري راجعه خلال اسبوع!!
_واي يعنى يا ماما
زينب بعصبيه:انتى ناسيه أن شيري بتحب فهد من الطفوله
_بس فهد مش بيحبها
_هي ده المشكله يا بتول انا خايفه اوى من رد فعل فهد لما يعرف انى وعدت شيري اني اجوزها فهد
_😳😳٠٠٠٠وعدتيها يا ماما
_ده من اربع سنين يا بتول قولت مستحيل ترجع تانى وهتعيش في انجلترا
_ماما انا مبقتش فاهمه حاجه قوليلى انتى خايفه من اي ؟؟
_فهد قالى أنه عايز يتجوز زينه
_تمام واي يعنى
_بتول مش ناقصه غباء
_ما انا مش فاهمه فاهمينى
_بقولك فهد لو اتجوز زينه خلال الاسبوع ده وشيري رجعت وعرفت ممكن تمو"ت فيها !!
_طب هتعملى اي ؟؟
_اقولك حاجه يا بتول
بتول خدت نفس عميق وقالت:قولى يا ماما
_انا عايزه فهد يتجوز زينه بحسها بت طيبه وبتحب الخير لغيرها وممكن فهد يحبها إنما شيري بتحب اللبس والموضه ومستحيل فهد يحبها
_اوافق كلامك !!!
_طب هنعمل اي؟؟
_ولا اي لازم فهد وزينه يتجوزوا قبل شيري ما ترجع
_😳😳٠٠٠٠انتى مجنو'نه يا بتول بقولك بتحب فهد
_مش هتعرف يا ماما
_انتى تقصدي انها مش هتعرف بزواج فهد وزينه
_حاجه شبه كده
_ولو عرفت
_انتى لسه قايله انها ممكن تمو'ت !!
زينب قعدت وحطت أيدها على دماغها وقالت:ربنا يستر
بتول قعدت جنبها وقالت:سبيها بظروفها يا ماما
_عندك حق !!
*********************************************
في الطريق✨✨
سمر كانت بتبص على مالك وقالت:انا مش عارفه اقولك اي
_متقوليش حاجه وبعدين اي شاب كان مكانى كان هيعمل كده واكتر
_شكراااا
مالك بص ليها وقال:العفو!!
على شاطى البحر ✨✨
زينه كانت قاعده وفهد كان قاعد جنبها
_الجو حلو اوى النهارده
_فعلاااا !!
_دقيقه وراجع
_فين ؟؟
_متتحركيش مش هتاخر !!
زينه ضمت رجليها وبدأت تستنشق الهواا الجميل !!
بعد شويه فهد رجع وقال:خدي !!
_دره
_قولت مفيش احلى من الدره واحنا قاعدين كده ٠٠٠
زينه خدت الدره وقعدوا ياكلوا ٠٠٠٠زينه كانت بتبص على فهد وتقول:مبقتش عارفه افهمك ساعات بحسك انسان عصبي جدااا وساعات بحس انك طيب اوى وشخص زينااا ٠٠٠
_بتفكري في اي ؟؟
_ولا اي ٠٠٠٠فهد بقولك ؟؟
فهد بص ليها وقال:قولى !!
_ممكن ننزل البحر ؟؟
فهد ابتسم وقال:الصراحه مبحبش مياه البحر !!
_يعنى مش بتعرف تعوم
_لا بعرف بس مش بحب المياه المالحه جس'مي بيتحسس منها !!
_اممم٠٠٠٠
_انتى عايزه تنزلى ؟؟
زينه هزت راسها بمعنى ايوه ٠٠
_انزلى
زينه قامت وبفرحه طفوليه:يعنى اقدر انزل صح ؟؟
فهد ابتسم وقال:بس أوعك تروحى بعيد انا هكون قاعد عنا وعينى عليكى !!
زينه طلعت تجري زي الاطفال وفهد بص عليها وابتسم٠٠٠
وفجاه تليفون فهد رن ٠٠٠
_الووو
_فينك ؟؟
_معلش يا حسام مش هقدر اجى النهارده
_والاجتماعات
_بعدين يا حسام
_خلاص تمام
_بقولك ؟؟
بدأت الموجه تحسب زينه لورا ومكنتش واخده بالها
_المندوب هيجى امتى ؟؟
_يا عم مش لما انت تيجى الاول
فهد قعد يتكلم مع حسام وزينه رجعت لورا خالص وبدأت تغرق
_اعااااا٠٠٠٠٠المياه بدأت تغطى زينه ومكنتش قادره تتنفس
زينه كل شويه تطلع لفوق بالعافيه وبتنادي على فهد بس بصوت واطى جدااا: فهد ٠٠٠٠فهد٠٠٠
فهد بص ناحيه زينه ٠٠٠
_😳😳٠٠٠٠زينه
_فهد ٠٠٠الووو روحت فين فهد
التليفون وقع من فهد على الأرض وطلع يجري عالطول ونزل البحر وجس'مه حر'قوا عالطول
فهد راح عندها ورفعها لفوق وزينه خدت نفس عميق وأغمى عليها
_زينه ٠٠٠زينه ٠٠٠٠٠
فهد طلع زينه على الشاطىء وبدأ يعمل ليها تنفس صناعي وزينه مش بتستجيب !!
فهد:زينه زينه ردي عليا ٠٠٠٠
فهد بص على شفايف زينه اللى كانت زرقه اوى من المياه وبدأ يقرب منها وكان متردد
فهد غمض عينه وكان رايح ينفخ في بوق زينه {قبله الحياه}
ولكن زينه فاقت وبدأت ترجع مياه كتير
فهد بانتهاد:زينه ٠٠٠٠٠
فهد حط ايدو على ظهر زينه وقال:انتى كويسه
زينه كانت بترتعش ٠٠٠٠فهد اخدها في حضنوا وقال:اهدي اهدي
زينه بخوف:انا اسفه والله ما اخدت بالى انى برجع لورا
_اششش ٠٠٠٠٠٠لازم نرجع البيت كده هتاخدي برد
فهد خد زينه تحت باطو وركبوا العربيه ومشواااا ٠٠٠٠
عند مالك وسمر✨✨
العربيه وقفت
_في اي ؟؟
مالك نزل من العربيه وكان في حاله صدمه:اي الكا"رثه ده العربيه خلصت بنزين
سمر نزلت من العربيه وقالت:في اي ؟؟
_العربيه خلصت بنزين
_انا لازم اروح وإلا ماما وبابا هيقلقوا عليا اوى
_استنى ارن على حد !!
مالك طلع التليفون وقفلوا وقال:اوبس التليفون فصل شحن
_انا معايا موبايلى دقيقه !!
مالك في سره:ازاى مفكرتش في كده ؛؛
سمر طلعت تليفونها من الشنطه وللاسف لقت تليفونه فاصل
_اوبس نسيت احط التليفون على الشاحن بليل ٠٠
مالك بغباء:طب كويس
سمر برياكشن غريب:نعم !!
_متاخديش في بالك المهم هنعمل اي دلوقتى ؟؟
_انا لازم ارجع البيت اكيداا ماما مستنيانى
_ان شاء الله هنلاقي عربيه ٠٠٠٠٠٠مالك بيبص على سمر وقال في سره:مسكينه مش عارفه أن العربيه سليمه وده كلها لعبه منى
سمر بصت على مالك اللى كان مبتسم وقالت:انا مش شايفه أن اللى احنا فيا ده يستاهل أننا نضحك
مالك حط ايدو على شعرو وقال:قولتلك متاخديش في بالك
وفجاه سمر بصت لقت عربيه وقالت:في عربيه اهاا
مالك كان زعلان اوى ٠٠٠٠٠سمر شاورت للعربيه اللى كان فيها اربع شباب سكرا"نين ٠٠٠
_اي القمر ده وبدري كده
_😳😳٠٠٠٠٠
***********************************************
في قصر الكيلانى ✨✨
_بقولك اي ؟؟
_اي تانى يا ماما
_تعالى نروح المول نجيب هدوم لزينه بما أن زينه هتتجوز فهد
_وانتى متاكده كده ليه ان زينه وفهد هيتجوزوا
_طالما فهد موافق كل حاجه سهله قومى يلاااا
_بس بشرط!!
_شرط اي ؟؟
_اشتري فستانين
خدت نفس عميق وقالت:طب أمشي ما كلوا على دماغ اخوكى
_ما قولتلك هشتغل معا بس انتى رفضتى
_ازاى عايزه تشتغلى وانتى في الجامعه وبعدين تعالى هنا مش بتروحى الجامعه ليه
_هروح بكره مش يلاااا ولا غيرتي رايك
_يلا يا ام لسان
بالفعل قاموا وركبوا العربيه ومشوا من هنا وفهد وزينه جم من هنا
فهد فتح الباب ومد ايدو لزينه اللى كانت بترتعش ومش قادره ٠٠٠٠٠٠فهد شالها وزينه كانت في حاله صدمه:😳
فهد دخل القصر وزينه مشالتش عينها من على فهد
بالفعل طلعوا فوق وزينه نزلت
_لازم تغيري هدومك والا هتاخدي برد ٠٠٠٠٠٠٠زينه هزت راسها وفهد كان طالع زينه مسكت أيده وقالت:اي اللى في ايدك ده
فهد بص على ايدو لقها حمره كلها
زينه:حتي صد'رك بردو فهد اي ده ؟؟
_قولتلك معايا حساسيه من المياه المالحه متخافيش عليا قومى غيري هدومك عشان متخديش برد
زينه قربت من فهد اللى قلبه كاد أن يطلع من مكانه وحطت أيدها على صد'ره
فهد شال أيدها عالطول وطلع ٠٠٠٠٠٠
_فهد استنى !!
زينه طلعت هدوم ودخلت خدت شاور وطلعت عالطول وراحت اوضه فهد اللى كان بيتا'لم اوى ٠٠٠٠
_فهد انا اسفه
فهد راح عند زينه وحط ايدو على خدها وبدا جس'مها كلوا يرتعش بعد ما حط ايدو على خدها وقال:المهم انك بخير
_طب عشان محسش بالذ'نب ممكن اساعدك
فهد ضم حواجبه وقال:تساعدينى
_زي ما انقذتنى من المو'ت وبسببي ****
فهد رفع وشها لفوق وقال:قولتلك مش مهم انا المهم انتى ٠٠٠زينه بصت على فهد والابتسامه مش بتفارق وشها
فهد بص في الأرض وقال:المشوار باظ
زينه بابتسامه:فعلاااا ٠٠٠٠٠٠٠صحيح انا جبت المرهم ده حلو اوى للحساسيه
_قولتلك متخافيش يومين وهتروح
_قولتلك هفضل حاسه بالذ'نب خلينا اساعدك ٠٠٠ممكن تق'لع
فهد رفع حاجب وقال:نعم
_عشان ادهن ليك المرهم
_وعادي عندك كده ؟؟
_ فيها اي يعنى !!
فهد كان مستغرب زينه اوى وقال:زينه اطلعى براا
_لا مش طالعه
فهد قال بخ'بث:تمام
فهد قل'ع القميص وزينه حست بكسوف وكانت طالعه فهد مسك أيدها وقال:مش قولتى هتساعدينى ؟؟
زينه بصت في الأرض وقالت بارتباك:ما ٠٠٠ما
_ما اي ؟؟
زينه رفعت وشها وبصت على فهد وكانت في حاله صدمه من حاله جس'مو اللى كان احمر اوى
_اي ده
_في اي ؟؟
_جس'مك كلو احمر !!
_وبعدين
زينه فتحت المرهم وقالت:اقعد عشان اعرف ادهنلك المرهم
_زينه اسمعى منى اطلعى وانا هدهن
_فهد اقعد!!
فهد قعد وزينه بدأت تدهن لياااط وكانت مكسوفه اوى ٠٠٠٠
فهد كان بيبص على زينه ومبهور بجمالها
بعد شويه زينه خلصت وكانت طالعه فهد مسك أيدها وقال:تقبلى تتجوزينى
_😳😳٠٠٠٠نبضات زينه ازدادت وقالت:انا ٠٠٠انااااا
_مش هنكون زي الزوج والزوجه هيكون بنا مسافه ممنوع نتخاطها اي رايك
_تقصد بكلامك انك شفقان عليا ؟؟
فهد بص في الأرض وزينه قالت:موافقه يا فهد مش عشان ضعيفه لا عشان مينفعش اقعد هنا خصوصي انى مش من العائله وخدت بعضها وطلعت ٠٠
عند مالك وسمر ✨✨
سمر رجعت لورا عالطول والشباب نزلوا من العربيه ومالك شافهم وكان في حاله صدمه :😳😳٠٠٠
_مالك خايفه كده ليه اي رايك نوصلك للمكان اللى انتى عايزه تروحى٠٠٠
سمر طلعت تجري عالطول على مالك وكانت خايفه اوى
مالك في سره:ينهار اسو"د ده شكلها قلبت حق وحقيقي اعمل اي دلوقتى لو ركبنا العربيه ومشينا سمر مستحيل توثق فيا بعد كده وهتقول عليا كداااب ولو مركبناش هنمو"ت على الاكيدااا ٠٠٠
_بتستخبي في ده انتى مش شايفه احنا كام واحد والعقل بيقول القدره تغلب الشجاعه ٠٠٠
مالك بلع ريقه وخد سمر ورا ضهرو وقال:عايز اي يا روح امك انت وهو
_هو ده مش اخو فهد الكيلانى
_هو بعينه
_يااا ده في حساب كده مع اخوك عارف اخوك عمل أي ضر'بنا قبل كده عشان بنت إنما اي مزه
مالك في سره:افتكرت فهد ضر'بهم لأنهم حاولوا يتعر'ضوا لشيري٠٠٠
_وده الفرصه عشان نصافي حسابنااا ٠٠٠٠الاربعه قربوا من مالك اللى خد خطوه لورا ٠٠٠
_مالك هتعمل اي ؟؟
_متخافيش يا قطه هنضر'بوا ونتس'لى معاكى شويه
مالك اتعصب وضر'ب الشاب كف
_يا ابن ال******
مالك اتعصب وه'جم عليا وقال:الا عائلتى وقعد يضر'ب فيا وفجاه انقضوا عليا الاربعه وقعدوا يضر'بوا فيا
_😳😳٠٠٠٠
الشباب بدأوا يضر'بوا مالك برجلهم
_اعاااااا٠٠٠٠٠٠
_انا لازم اعمل حاجه ٠٠٠٠٠٠سمر مسكت تراب ورمتهم عليهم
_اعااااااااا
مالك قام عالطول ومسك ايد سمر وطلعوا يجرواا
_راحو فين دول
_هناااك ٠٠٠٠٠
مالك وسمر دخلوا الغابه وطلعوا يجروا فيهاااا ٠٠٠٠٠
سمر وقفت :اعااااااا
مالك بص ورا لقي رجل سمر بتنز'ف ٠٠٠٠
مالك راح عندها عالطول ومسك رجليها وطلع منديل ووقف الد'م وقال:منال لازم نمشي والا هنمو'ت
_قولتلك مسميش منال اسمى سمر
_يا ستى مش هتفرق كتير الاتنين و'حشين
سمر وقفت مالك وقالت:روح انت اهرب
_منال مفيش وقت لازم نمشي عالطول
_قول سمر
_اي البت مجنو'نه ده ٠٠٠٠مالك خد نفس عميق وقال:يلا يا سمر لازم نمشي والا هنمو'ت
سمر قامت وكانت هتقع مالك مسكها عالطول وفضلوا يبصوا في عيون بعض !!
_راحوا فين دول ؟؟
_هناك ياااض
مالك فاق عالطول وقال:يلااااا٠٠٠٠٠٠وطلعوا يجروا
عند زينه ✨✨
زينه كانت قاعده في الاوضه وقالت:يا تري جوازي من فهد صح ولا غلط
_يا ربي ساعدينى انا حاسه بخوف ومش عارفه اعمل اي ؟؟
فهد كان قاعد في اوضته وقال:مش عارف اذا كان قراري صح ولا لا انا حاسس انى بظ'لم زينه معايا انا مستحيل اديها حقوقها الزوجيه وفي نفس الوقت بقول هتكون لمين البت فقدت أهلها وغير كده بابا كان هيد'مر حياتها ٠٠٠٠
زينه وفهد فضلوا على نفس التفكير ده لحد ما غفلوا من الارهاق ٠٠٠
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا