رواية منقذي تميم حور وتميم الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمه ايمن
رواية منقذي تميم حور وتميم الفصل الخامس عشر 15 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة رحمه ايمن رواية منقذي تميم حور وتميم الفصل الخامس عشر 15 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية منقذي تميم حور وتميم الفصل الخامس عشر 15 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية منقذي تميم حور وتميم الفصل الخامس عشر 15
رواية منقذي تميم حور وتميم الفصل الخامس عشر 15
مين؟
مرفت: انا يا تميم يبني
_؟؟
اسراء: ازيك يا تميم، جينا نزور اختي واطمن عليك اقصد نطمن عليك عشان مجتش الشغل انهارده
_.....
مرفت: اي هنقف بره كده كتير؟
_ اي الموضوع مدايقك؟
اسراء ومرفت:.....
_"بلا مبالاه" ادخلو
" تجري اسراء، لداخل بمرح دون امها لرؤيتها هذا المكان لاول مره ف تجد حور امامها "
كنت بنظف السفره وبشيل الاطباق لقيتها في وشي ف وقعت لطباق مني! نفس الخوف ونفس ضربات ووجع قلبي!
اسراء: ست حور الي أخدت راحتها ومكاني في البيت ده!
= "بقلق" اسراء!
اسراء: مفاجأة مش كده
وقفنا بصين لبعض لكن طبعا كل واحد ونظرته وبعدها دخل تميم ومرات ابويا.
مرفت: ازيك يا حور
="بإحمرار وتوتر" اهلا يا طنط مرفت
_ في حاجه حصلت؟ اي الازاز ده
= انا اسفه هألمه دلوقتي
_"بديق ل إعتذارها " حووريه انا قلتلك اي من شويه
=" تجلس علي الارض وتمتلئ عيونها بدموع" هشيله الاول هشيله
مقدرتش اركز في حاجه تاني والحاله العصبيه وقتها جتلي تاني، كنت خايفه ومرعوبه عشان شيفاهم قدامي من جديد
لقيته جيه وقعد جنبي وبشيل معايه!
= تميم!
_ شيلي وانتي ساكته
بصيت لسراء لقيتها هتمو"ت من الغيظ وبَصت لطنط مرفت قلتلها اهدي ومتعمليش مشاكل وبعدها اخدتها لصالون وسبوني انا وهو ب نلم الحاجات الي تكسر"ت.
_ متخفيش انا جنبك ومحدش هيقدر يلمسك طول ما انا موجود
="بنظر له " كل ده حصل بسببي انا اس...
_ لو طلعت منك يا حوريه هدب وشك ده في الازاز
="بوضع يدها علي فمها وصمت "...
_ هبله
= متغل...
_ هااا
= حاضر هسكت.
قاعدنا في الصاله في صمت تام، رغم وجودهم الا انه كان جنبي في نفس الكنبه وده لوحده كان مهديني ومطمن قلبي.
وبعدها كسر الصمت وقال بجديه:
_ انا هطلع فوق اشوف ورق مهم وانتي يا حوريه اعملي شاي او اي حاجه تتقدم
="بصعوبه في نطقها" حا..ضر
كنت خايفه يسبني لوحدي هنا، كنت عايزه امسك في دراعه واحوط ايدي بيها كطفله صغيره واترجي ميتحركش من مكانه متمشيش بالله.
اسراء: شايفه يا ماما عايشه في اي كان مفروض كل ده يكون ليا انا، انا بكرها بجد
مرفت: من حقك تديقي خصوصا انه عامل زي الاسد ومحواطها من كل الاتجاهات ومش هنعرف نأذ"يها بحاجه انهارده فاهدأي خالص
اسراء بحر*قه: بس يا ماما!
مرفت: شش جايه دلوقتي اسكتي
جيت بصنيه المعجنات والشاي والحاجات الي شوفتها لازمه لضيافه، مهما كان احترام الضيف واجب ودي عاده اتعودت عليها من صغري
= الشاي
اسراء: الشاي ده هيتحدف في وشك لو مغورتيش من قدامي دلوقتي
=...
مرفت بهمس وديق: اسراء!
اسراء: يا ماما انا مش طيقها بجد!
مرفت: اخر"سي يا اسراء
اسراء بديق وصمت : "اووف"
مرفت: معلش يا حور اسراء مديقه من الصبح بس
= مفيش حاجه يا طنط متعوده عليها
قعدت وانا ملمحي كلها مو"لعه نا"ر، وبعدها تحولت بوتجاز او بر"كان هي"نفجر او ما قالت الكلمه دي وقامت.
اسراء: هروح اشوف تميم محتاج مساعده في الشغل ول لاء
مرفت ببتسامه اخفتها: عيب يا بنتي كده مينفعش
اسراء: لاء يا ماما هشوفه محتاج حاجه بس، وانا ايده اليمين في الشغل ف عادي عن اذنك يا حور
=....
عن اذني! هي بتكلم بجد! دي زودتها اوي وهبت منها المردي، يعني قبل كده اسكت انك عرضتي عليه الرقص قدامي وقام معاكي واني كنت قرطاس لب في النص ودلوقتي عايزه تطلعي لي الاوضه وانا قاعده، انتي بتستعبطي بقي!
لي مش عارفه اقوم اجبها من شعرها يا ربي! لاء بجد مش قادره همو"تها!
مرفت: قايمه رايحه فين
= احم هروح اجيب حاجه من الاوضه واجي
مرفت: اقعدي عايزين نتكلم شويه
= بس...
مرفت: حور بقلك عايزه اتكلم معاكي شويه مسمعتيش ول اي؟!
="تجلس وداخلها وقود يش"تعل في قلبها وخوف تراكمات من الماضي مع زوجه ابيها "
________________
طق طق طق
_ ادخلي يا حوريه
اسراء بديق: واذا مكنتش السنيوره
_" بغضب" انتي ازاي تسمحي لنفسك تدخلي هنا!
اسراء: تميم عشان خاطري نتكلم، نتكلم ونرجع كل حاجه زي زمان
_ اسراء انتي في وعيك، انتي في اوضتي مش واخده بالك انك تعديتي حدودك او حاجه!
اسراء: انت اكتر واحد عارف اني اعمل اي حاجه عشانك
_ وانتي لازم تخرجي دلوقتي قبل ما افقد اعصابي وتشوفي وش مش هيعجبك نهائي يا اسراء فهمه!
اسراء بدموع: طيب اعمل اي يرضيك قولي بس خليك جنبي
_ اسراء اختفي من وشي حالا وناديلي حوريه
"بغضب وصوت مرتفع مسموع" يا حوووريه!
في الصالون..
="بفزع وتحرك من مكانها " تميم بنادي صح! لازم اقوم
مرفت: حور انا قلتلك متتح...
= اسفه يا مرات ابويا لازم اطلع دلوقتي، عن اذنك
في الغرفه...
اسراء: خلينا نتفاهم براحه طيب بوعدك هغير رئيك ها؟!
_ بقلك اختفي من وشي
= "بتنهيج" نع..م يا تميم عايز حاجه
_ اه تعالي، وانتي اعتقد وجودك هنا انتهي
"تخرج اسراء بدموع وتنظر لحور بغ" ل ووتحرك للخارج"
مشيت اسراء وهي بتعيط ووقتها كان قلبي كان بيرقص من الفرحه و بيضحك لوحده كده لعند ما قفل الباب ومسك ايدي ولزقها في الحيطه وهو قصادي
="بخضه"!!
_"بغضب" انتي عرفه عملتي اي ! انتي ازاي تسمحلها تدخل اوضتي وانتي موجوده؟
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا