رواية ملاحقة الماضي نور ومحمود الفصل الرابع عشر 14 بقلم لمياء نبيه
رواية ملاحقة الماضي نور ومحمود الفصل الرابع عشر 14 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة لمياء نبيه رواية ملاحقة الماضي نور ومحمود الفصل الرابع عشر 14 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ملاحقة الماضي نور ومحمود الفصل الرابع عشر 14 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ملاحقة الماضي نور ومحمود الفصل الرابع عشر 14
رواية ملاحقة الماضي نور ومحمود الفصل الرابع عشر 14
محمود :انت مش بتشوف
يزن :انت اللي بتجري وغلطان وبتبجح ليأتي صوت من خلف يزن
_في اي يا يزن
محمود بصدمه :نور
نور بصدمه :محمود
محمود بدأ يقرب لكن ايد يزن وقفته
يزن :رايح فين
محمود وقف :انت مالك
نور بإبتسامه :ماله ازاي و قربت من يزن اقدملك يزن خطيبي بقالنا اهو تلت أو شهرين مخطوبين مش قادره احدد لأن الايام معاه متتعدش وبإذن الله كمان شهور ويبقي جوزي يزن محمود طليقي
محمود :اي جوزك
ساره من خلف بضيق :الله دي اي الحبايب متجمعه
نور بإبتسامه :اهلا مدام ساره
ساره :اهلا انتي هنا بتعملي اي ولا حنيتي
نور ضحكت بصوت عالي يزن بهمس :هو دا سكتت نور وبصت ليهم نور
نور :أنا اللي مفروض اسألكم بتعملوا اي هنا في شركتي
محمود :اي شركتك انتي الشريكه
ساره :اي لتشعر بدوار وتسقط
نور :محمود مراتك فوقها وانا مستنياكم في الاجتماع وتنظر ليزن وتمسك بيده لينظر يزن بصدمه
نور :يلا يا حبيبي علشان الاجتماع محمود كان موطي بيفوق ساره
يزن :يلا اه صح حوده أنا دكتور بس مش هعرف اعالجها معاك يزن الاسيوطي نتعرف في وقت تاني
مشوا نور و يزن وصلوا اخر الممر
نور ضحكت هي ويزن
يزن:كنتي هايله
نور :بيجاد
يزن بتقليدها: اه بيجاد
نور :شوفتها اول ما وقعت لما عرفت اني شريكه باباك في الشركه ولا منظره لما قولت انك خطيبي
يزن :وهبقي جوزك
نور بتوتر بتبص في ساعه يدها:يلا الاجتماع تدخل نور الإجتماع هي ويزن و يجلس يزن بجوار والده
والد يزن :وحشني امك منعاك عني
يزن : أبدا يا بابا والله انا مش فاضي من الشغل
دخل محمود وساره ابتسمت نور وبدأت تتكلم جلس محمود وساره في جهه المقابله ليزن ووالده
بدأت نور تتكلم
أنا نور ابراهيم شريكه الاستاذ الاسيوطي يشرفني طبعا شركتي معاه انا خريجه بكالوريوس اداره اعمال والاستاذ الاسيوطي و بيكم هنكبر
يبتسم يزن و يغمز لها تضحك نور فيلاحظ محمود و يبان عليه علامات مضايقه تنظر له ساره
نور :اللي عن يملـ اقصد اللي عاوز. يسأل اي سؤال بتفضل
والد يزن :دا شغل كنت مشغول اوي يا يزن ها فرحكم امتي
يزن :فرح اي مين يعني
والد يزن :فرحكم مش اللي في ايدك دي دبله
يزن :اها بس مش منها
والد يزن :ولا دا بابا صايع قديم و بيلاحظ دا هيا لبسه نفس شكل الدبله بس سولتير
يزن :تفتكر بتحبني
والد يزن :قبل ما تلبس الدبله ولا بعدها بنظر الاثنين و يضحكوا
خلصوا الاجتماع ومشوا جميعا كان محمود ينظر لنور
نور :اي رأيك
يزن :كنتي هايله اي الثقه دي ياولا
نور بإبتسامه:متكسفنيش بقا
يزن :ياأخي بتكسفي زينا يرن فون يزن
يزن :عن أذنك
محمود يري نور واقفه لوحدها يروح ليها:نور احنا عاوزين نكلم
نور :افندم نكلم في اي
محمود :أنتي بجد عاقله لكل اللي بتعمليه
نور :شوف يامحمود شوفت الراجل اللي هناك دا وتشاور علي يزن
محمود :ايوا ماله دا بموضوعنا بصت ليه نور
نور :دا الوحيد اللي صدقني وبيساعدني عمره ما عايرني بالماضي
محمود قاطعها :أنا مكنـ نور قاطعته : متقطعنيش ولا تبرر محمود أنت موضوعك اتقفل معايا وبالنسبه للشقه فنا مش عاوزاها أنا حور و يزن وأهلي عندي كفايه
محمود :بس انتي لسه بتحبيني مضيعيش حبنا ولا بنتنا
نور ضحكت :كان فين الكلام دا لما رحت اتجوزت عليا وكان فين لما جبتها تعيش معانا كان فين لما عايرتني بالماضي أنا كنت بحبك يا محمود ومنكرش بس خليك فاكر إني قولت كنت
يزن يأتي عليهم :في حاجه ولا اي
نور :مفيش دا استاذ محمود كان جاي يطلب طلب بخصوص الشغل بس قولتله اني م موافقه وان المدير قديم كان ممكن يوافق
محمود نظر ليها ومشي ليقابل ساره
ساره :كنت واقف معاها بتعمل اي
محمود :يووه ويمشي ويسبها تذهب ساره لنور اللي كانت واقفه بتضحك
ساره :نور
نور بصت ليها :اسمي استاذه نور بس افندم
ساره :اي كان ابعدي عن جوزي وابعدي عن حياتنا بقا انتي اي معندكيش كرامه يا ستي كان مجبر عليكي وكـ يزن :اخرصي
نور:سيبها تجيب كله شوفي ياحبيبتي أنا هنا اقدر امشي واجيب بس هقولك اول حاجه امضيلي تنازل أنتي وجوزك عن مرتبك و تاني حاجه قمضه جوزك علي ورقه الاستقالة علي مكتبي و قربت نور وهمست جوزك كان جاي بيتشحتف علشان ارجعله بس مستنظفتش وترجع نور بكره كل اللي طلبته علي مكتبي اتفضلي مشت ساره أما يزن بص لنور
يزن:انتي نور اللي بتجيلي بقالها 3شهور
نور:لا أنا نور.اللي انت غيرتها وتضحك
يزن:محمود ابن خالتي رن وقال إن الشباب كان عنده النهارده واتحولوا للنيابه و القضيه بيجري فيها هو والمحامي يعني هيبقي فيه جلسه قريب
نور:اها طب كويس
يزن :لا محنا المفروض نرجع البلد علشان الأقوال
نور :تمام يلا
يزن :دلوقتي
نور :اه
يزن :ماشي يلا اركبي
عند محمود وساره في بيتهم
ساره :بقولك اي أنا مخنوقه
محمود :اتخنقي
ساره :الله الله من امتي وانت كدا
محمود : ساره م جايه معايا بخناق
ساره :طب احنا لازم نمشي ونسيب الشغل
محمود :دا لي
ساره :أنا مش حباه
محمود : امشي أنتي
ساره :علشان يفضي الجو بقولك هنمشي
محمود :ساره اتعدلي
ساره :مبقناش نعجب ولا اي
محمود :يووه دي بقت عيشه بقت هم وقام
عند نور
نور كانت قاعده مع يزن في غرفه التحقيقات و كان محمود الضابط قاعد ودخل الشباب
نور ابتسمت ليهم كانوا حوالي 15شخص طبعا اول واحد فيهم محمد ممدوح
محمود الضابط :لي عملتوا كدا
محمد السلاوي :بص ياحضره الضالط البنت دي لما والدتي كانت ماسكه المدينه جت ورمت بلاها عليا مش عليا أنا بس لا علينا كلنا ومحدش صدقها ولا هو علشان قريبك نظرت نور ل يزن اللي هو رأسه
يزن بهدوء:اول حاجه أنا معرفش محمود باشا تاني حاجه انت قولت نور اي
محمد شداد :بتبلي علينا ومن زمان
محمد العطار :ايوا كل فتره
يزن :ماشي في المحكمه نشوف دا
محمد صابر :محكمه هي هتوصل لكدا
يزن : طبعاً أصله مش قضيه سهله يا حبايب ومش بلاغ واحد اول حاجه قضيه تحرش لفظي تاني واحد قضيه تشهير وتالته قضيه سب وقذف و لسه فيه بس مش في بالي بس هنلاقي
نظر الشبان لبعض
محمود :استاذه نور تحبي نحلها ودي
نور ضحكت :ودي لا وياريت القضيه وتحقيقات النيابه كله مره واحده
يزن وقف :محمود باشا اي اسئله تانيه
محمود :لا اتفضل
مشي يزن هو و نور
يزن :تعال يلا نروح
روحوا و وصلها البيت وروح هو
نور طلعت غيرت لبسها و جلست تناولت الغداء و مسكت روايتها لتقرأءها
نور بإبتسامه يزن بطل لقاء القدر كان بردوا وقف مع حور و ربي ابن مش ابنه حتي بعد ما عرف أنه أبنه متغيرش ممكن تكون انت كدا يا يزن اي دا العلاقه اللي بيني وبين يزن دكتور ومريضه اكيد هو شايفها كدا بس يانور
عند يزن
سميحه :انت بتحبها يلا
يزن :هي مين ياماما
سميحه :نور
يزن :انتي عرفتي البنت دي منين
سميحه :مره محمود ومره ابوك كلمني النهارده مضيعهاش زي اللي قبلها يابني
يزن :بس يماما اصـ قاطعته سميحه
سميحه :لا أصل ولا فصل روح قولها دلوقتي وخد معاد نكلم أهلها فيهم
يزن :تفتكري هتوافق
سميحه :بص ابوك صحيح بكرهه كره العمي بس ليه نظره وقال إنه شاف الحب في عينيها ليك
يزن بأس أمه ورن علي نور
يزن :انزلي قابليني حالا يلا
نور :انزل فين انت مجنون الدنيا بتشتمي دي اول شتا تشتي النهارده
يزن :دا وقته يلا انزلي
نور :اي اقولك لما تيجي قولي وانا انزل
يزن :ماشي يزن دخل لبس و ناده مامته
سميحه :رايح فين دا الدنيا بتشتي
يزن :الاه مش قولتي احسن ماضعش بأس أيديها
نزل يزن ومعاه علبه تحتوي علي خاتمين
و وصل بالعربيه ونزل ونده نزلت نور
نور :في اي بتزعق كدا لي
يزن :انا حر حد ليه عندي حاجه
نور تضحك :منزلني في الشتا لي
يزن :نور
نور :نعم
يزن :أنا بحبك
نور بصدمه :اي
يزن ينزل علي ركبته :تتجوزيني
نور :بتقول اي انت كويس
يزن:تتجوزيني
نور تضحك :بس انا عنـ
يزن قاطعها:شش تتجوزيني
نور :بس
يزن قام :تمام يا نور أنا آسف وجه يمشي ويعد ثلاثه اتنين واحد
نور :أنا كمان بحبك
يزن لف: قولتي اي
نور :موافقه جري عليها ومسك أيديها وخلعها الخاتم ولبسها الخاتم الجديد
يزن : منا عارف ورمي القديم
نور :رميته لي
يزن همس ليها:مكنش حقيقي اصلا امال دا الحقيقي وضحك هتحددي معاد امتي
نور :معاد اي
يزن :تمام بكره بعد الشركه
نور :اي دا
يزن :معاد اقابل فيه اهلك
نور :مش دلوقتي خليها حتي بعد القضيه
يزن :لا دلوقتي
نور :طب اي رأيك لما يتحدد معاد الجلسه
يزن :طب لي
نور :علشاني
يزن :ماشي
نور :اي دا
يزن :اي
نور :أنا نسيت أن الدنيا بتشتي يلا روح
يزن : يعني النهارده خطوبتنا وتقولي كدا
نور :امال الشتا
يزن :دقيقه يزن راح العربيه وشغل اغنيه نخبي ليه في أسرانا وعلي الصوت وراح ليها ممكن رقصه
نور :انت مجنون
يزن :اها يلا وشدها وبدأوا يرقصوا خلصت الاغنيه يزن طلع فونه وشغل اغنيه الجو هادي لعبد الباسط تضحك نور
ليقوم يزن بفتح فديوا ويثبت الفون في أحد الاماكن ويشد نور
يزن :الجو هادي خالص والدنيا هوس هوس
و يشاور علي نفسه وانا ويشاور علي نور وانت يا حبيبي يا حبيبي ونجوم الليل وبس تضحك نور ويضحك يزن وينهي الفديوا
نور :يلا روح
يزن :مش عاوز
نور :بقولك يلااا
يزن :ماشي هتوحشيني
نور :ماشي
يزن :طب مفيش حاجه عاوزه تقوليها
نور :طبعا يا يزون
يزن :الله قولي بقا
نور :روح لامك علشان زمنها قلقانه
يزن :طب ياسيدي شكراً أنا مروح تضحك نور ويمشي يزن
تصعد نور وتكون في غايه سعادتها
نور وقفت قدام المرايا ووضعت يدها أمامها وتنظر للخاتم:ياااه دا عوض ربنا حلو يا اخي بشكل وحنين و سند بجد ومصدقني هي الست محتاجه غير واحد حنين وسند ويصدقها ويدعمها ماما لازم ارن اعرفهم
نور :ماما مش هتصدقي أنا يزن اتقدملي وعاوز معاد منكم
سماح : يزن مين اللي كنتي حكيتلنا أنه بيساعدك ودكتورك
نور :ايوا ياماما هاتي بابا
سماح:مبروك يا حبيبتي يا ابراهيم تعالي لبنتك
ابراهيم :اهلا باللي ناسيه ابوها بس حلو طول ماانتي سايبه حور ليا وضحك
نور :بابا فاكر دكتور يزن اللي كلمتك عنه
ابراهيم :ايوا
نور :اتقدملي وعاوز معاد
ابراهيم :تمام وحور
نور :أنا يابابا بقولك عاوز معاد يجيلكم مالها حور
ابراهيم:ايوا وبنتك هتعملي فيها اي يانور انتي لما رجعتي كان ليك هدف معين لي يابنتي
نور :بنتي هتفضل معايا وهتعيش معايا و أنا يابابا لو مكنش يزن مناسب وراجل حنين مكنتش هوافق
ابراهيم :هو وافق
نور بتوتر :ايوا
ابراهيم :يبقي علي خير الله لو بكره ماشي
نور :أنا قولتله أن قبل الجلسه اصل يابابا وبدأت تحكي
ابراهيم :الواحد فخور بيكي وبيقيتي اجمل شريكه وانا متأكد انك هتقدري
نور فضلت تكلم أهلها وبعدين حور اللي كانت وحشتها وقفلت
في صباح يوم جديد
يزن عدي علي نور
يزن :صباح الخير يا حبيبتي
نور :صباح النور
يزن :عامله اي ياحبيبتي
نور تضحك :الحمدلله
يزن :شكلك قمر النهارده ياحبيتي
نور :هو عمال تقول حبيبتي كتير
يزن :بقالي زمن من ايام اعدادي مقولتها من ايام أمي حبيبتي ابي حبيبي ومصر حبيبتي الوطن الأعظم
تضحك نور :طب يلا يركبوا و
يصلوا إلي شركه يدخل يزن وهو ماسك في يد نور تحت أنظار محمود وساره والجميع
نور :ايدي الناس بتبص لينا
يزن :سيبي اللي يبص يبص ودخلوا الشركه
وقعدوا
نور :سامي ودا السكرتير دخلي محمود وساره
يزن :في اي
نور :نسيت تقول ياحبيبتي وضحك وهتتفرج دلوقتي
جم وخبطوا
نور. :اتفضل دخلوا
نور : استاذ محمود استاذه ساره طلبت رفدكم للاسف فين ورقكم اقصد الاستقاله
محمود :معلش يا نور سـ قبل أن يكمل
نور :اسمي نور هانم أو استاذه نور أنا مش بلعب معاك
محمود : أسف
نور :تمام بردوا مجاوبتش
محمود :اعصاب مراتي تعبانه الايام دي
نور :دا في البيت امال احنا في شغل هنا استاذه ساره حضرتك تخدي اجازه بدون مرتب تكون اعصابك هديت
ساره :لا بصي تقصدي اي انت فاكره نفسك مين
نور وقفت ووضعت يدها علي المكتب :أنا نور ابراهيم أو نور الاسيوطي مديرتك ورئيستك في الشغل تيجي تكلميني تكلمي حلو مخصوم منك اسبوعين يلا بره طلعت ساره
محمود :أنا بعتذر جدا علي اللي ساره عملته وطلع لساره يهدي فيها
يزن بص ليها :انتي مديقك نفسك لي
نور بصت ليه :وازاي ادايق وانت في حياتي
يزن :بتثبتني وضحك
نور :أنا هجتمع لوالدك انا قريت كل الملفات وعملت ابحاث ووصلت لحل وخطه هتعدينا بر تاني
يزن 'يبقي ننادي الاسيوطي
الاسيوطي جه و نور قالت خطتها
الاسيوطي :وهو كذلك أنا فرحان انك شريكتي بجد يابنتي وانك خطيبه الواد دا
يزن : وأنت عرفت منين
الاسيوطي بضحك: الفيس منزل مرتبط وعامل منشن ليها ضحك يزن وعدي هذه الفتره
محمود وساره روحوا
ساره :انت كنت عاوز تطلعني مجنونه قدامها
محمود :اسكتي يا ساره
ساره :اسكت أنا تعبت فين أسر ابننا تجده اتي لها تشيله أنا بنضف واطبخ وتغسل والشغل و أسر أنا تعبت دا غيرك
محمود :معلشانا تعبتلك
وضحك
ساره :انت بارد وكائن مستفز ومتربتش
ضربها محمود بالقلم فجري أسر استخب وا الستاره
محمود :انتي اللي قليله الادب وانا قرفت منك ومن الايام دي وطلع البلكونه
تضع ساره يدها علي خدها وتنظر لأسر اللي كان واقف مرعوب وتأخده في حضنها وتبكي
تمر الايام هكذا يزن كل يوم ياخد نور الشركه بس بقي بيروح شغله اللي نقله هناك وبيرجعوا البلد و نور اتعرفت علي سميحه مامت يزن اللي جبتها جدا واخدتلها شوكولاته علي شكل بوكيه ورد لأن سميحه تحب الشوكلاته جدا كل يوم نور كانت بتقرب ليزن ومحمود وساره المشاكل كترت وبقول مخنوقين واه الجلسه اتحددت يزن مسبش نور و نور حكت كله لوالدها و والدتها وتفاصيل يومها ويتطمن علي حور
بعد مرور شهر ونص
يزن :بكره الجلسه وبليل هاجي أقابل أهلك
نور :طب عاوزه اقولك حاجه
يزن :انك بتحبيني عارف
نور :لا عاوزه اقولك أن انا بصراحه عندي بـ قاطعها دخول أحد الموظفين
_فندم عارفه ثفقه الغذاء
نور :ايوا
_اتسلمت و ربحنا عدي 10 مليون
يزن :مبروك
نور :اصرف مكأفاه عشره الاف لكل شخص
في المساء
كان نور في بيت أسرتها
نور :حلوه
سماح :زي القمر ياحبيبتي
نور :هم اتأخروا
سماح : لا لسه بدري
حور :انتي بتعملي اي ياماما
نور :يجبلك سوبر مان يكون بيحبك
حور :ماشي يا مامتي
وصلوا أهل وجلسوا
ابراهيم :اهلا بيكم اتفضلو ويجلس بجواره سميحه مامت نور
تجلس سميحه وبجوارها يزن و بجواره الاسيوطي
ابراهيم:طبعا اعرفكم أنا ابراهيم والد نور موظف في التعليم بس عل المعاش ودي والدتها دكتوره
الاسيوطي:تشرفنا أنا وعائلتي ابني و حبيبي يطلب ايد نور بنتكم
ابراهيم :احنا اللي انشرفنا بس نتفق
كانت نور واقفه في غرفتها ومعها حور تنظر لهم من وراء الباب
نور :حوى متجيش غير لما اناديكي
حور :حاضر
ابراهيم :تمام وانا موافق علي كدا دا الاتفاق
سميحه: طب نادوا عروستنا
سماح :حاضر يا حبيبتي وسماح تنادي
تأتي نور التي كانت جميله جدا وتسلم عليهم وتجلس
ابراهيم :يلا نقرأ الفاتحه
يبدإ بقراءه الفتحه و تخرج حور من الغرفه متسلله متجهه للحمام
يراها ابراهيم
ابراهيم يشاور ليها أتت له إبراهيم:عارف دي مين
نور تنظر بصدمه أما يزن :شبه نور اختها الصغيره
ابراهيم :اختها اي دي بنت نور
يقف يزن بصدمه بنظر لنور :بنتها دي بنتك !؟