رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم لمياء نبيه

رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم لمياء نبيه


رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع عشر 14 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزه لمياء نبيه رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع عشر 14 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهيررواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم لمياء نبيه حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع عشر 14

رواية حور المراد حور ومراد بقلم لمياء نبيه

رواية حور المراد حور ومراد الفصل الرابع عشر 14

المأذون :قولي ورايا يابنتي قبلت الزواج 
يأتي صوت من الخلف وقفوا الجوازه دي لا يمكن أن تتم
يزن وحور يقفوا 
عمر :ايوا الجوازه دي لا يمكن تتم 
يزن :عمر في اي 
عمر بص ل الاء :مش قولتلك هعمل و مصدقتنيش
الاء :عمر انا قولت اي في اي 
عمر :بصم يا جماعه زين بيه اللي قدمكم دا اصلا متجوز حور هانم و جاي يجوزها تاني وانا انا كمان مره الغلبان والبت اللي هناك دي مخطوبين بقالنا خمس سنين و أنا مش عارفه أتلم نجوز  وانتم زي ما شيفين هيا قمر ضرب واحد انت بتبص علي اي وكمل في المايكروفون استنيت انزل البلد واجمع قرشين واتجوزها يرضيكم يتجوز تاني و صاحبه لسه يجماعه دا صاحب اقنعني أن مفيش حاجه اسمها صحاب كلها بتاعت مصلحتها يبقي الجوازه دي لازم تقف و مش هتم يا يزن يا اسيوطي
كانت حور والاء بيضحكوا بس شافوا منظر يزن فتملكوا نفسهم 
يزن قرب منه وهو متعصب وبيسقف :هايل يافنان لا بجد هايل متسقفوا يجماعه ساكتين لي بزعيق اكبر سقفوا بدأ الجميع بالتصفيق الحار ويزن يقرب وعمر يبعد 
عمر بخوف :اي ياصاحبي عجبتك صح 
يزن : إلا عجبتني وخمس سنين ونزلت البلد بلد اي يابن *** بتعملي نمره في الفرح 
عمر بخوف من منظر يزن :قولت أجامل يزن انت صحبي
يزن مسكه :انا مقولتلكش 
عمر :قولتلي اي 
يزن :مش مفيش حاجه اسمها صحاب 
عمر حضنه : مكنش قصدي ياصحبي
حور قربت ليه:يزوني حبيبي سيبه 
يزن يحاول تهدئه نفسه وبص ليه:هتشهد علي الفرح 
عمر :هشهد علي أمه 
كملوا الفرح 
المؤذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
قام يزن شال حور ولف بيها وفضل حضنها 
حور :يزن انا بحبك 
يزن : وانتي هيامي 
الاء :عجبك اللي عملته دا 
عمر : بأمانه معجبتكش 
الاء بضحكه :عجبتني 
عمر :متضحكيش تاني وانت كدا 
الاء :لي 
عمر :يعني لو بوستك دلوقتي بحلاوتك وحلاوه ضحكتك مش هتقولي حاجه 
الاء :اتلم 
عمر ينفخ :حاضر 
يزن بص لحور :شايفه الاتنين اللي هناك دول 
حور :الاء وعمر 
يزن :هجوزهم دلوقتي بس بشرط 
حور :بجد 
يزن :اه والله علشان عيونك بش بشرط
حور :اي 
يزن وطي ليها ومد خده فحور عرفه طبعت بوسه علي خده 
فيزن:إذا كان كدا ف يلا شاف المؤذون ماشي 
يزن :ياشيخ 
المؤذون :نعم يابني 
يزن :اقعد كدا 
المؤذون قعد تاني 
يزن:عمر شريف تعالوا تاني 
عمر :حاضر في اي تاني هتكتب تالت 
يزن :اه 
المؤذون :بطاقه العريس والعروس
يزن شاور لحور راحت اخدت بطاقه الاء 
المؤذون :دي بطاقه العروس اين العريس 
يزن:ولا اديله بطاقتك تاني 
عمر بصدمه :انا 
يزن :اومال مين مش عاوز تجوز انا اص قاطعه عمر طلع البطاقه :انا مصدقت امسك ياشيخنا 
يزن :محمود تعالي أبقي وكيل الاء 
محمود :حاضر 
المؤذون بعد مده :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
عمر شال الاء ونزلها وفضل في حضنها 
عمر :ياااه اي الجمال دا 
الاء :عمر الناس بتتفرج 
عمر :اسكتي لهعمل حاجه وانتي عارفه دماغي 
الاء :طايب يزن قرب من عمر :تحب افضي القاعه 
عمر :خدمه عمري ياصحبي 
يزن :لو مبعدتش عنها هقتلك
عمر :بالشكل دا وبص ل الاء موافق 
يزن :عمر سيبها وانا هخلي الفرح يخلص بدري 
عمر :حبيبي 
عدا الفرح في سلام وكل منهما ركب عربيته 
عند عز 
مراد :هتعمل اي 
عز :لازم اشوف آمال
مراد :لي 
عز :هتعرف بعدين هات الرقم 
مراد نرمين رنت علشان حور سخنه 
مراد : هستأذن انا بردوا 
عز :تمام أبقي طمني عليها 
مراد :حاضر 
عز :لازم اعرف اي اللي يفكرها بيا وعرفت منين أنه انا واي العلاقه 
عند حور 
يزن :هدخل اغير تكوني غيرتي 
حور :اي دا هو انا اتجوزت مهو اتجوزت قبل كدا انا متوتره لي ويزن احلو لي لنا لازم اهرب اي دا الفستان تقيل أما اغير 
خرج يزن وبص لحور 
يزن بيقرب وحور بتبعد 
يزن :الاه هو القمر دا بتاعي 
حور :حبيبي 
يزن بيبوسها :قوليها تاني كدا
حور :انت عملت اي 
يزن :عملت كدا وقبلها 
حور :الاه اي دا تميم بيعيط 
يزن ؛معاه وحده ازاي 
حور :طب هنعمل اي تيجي نلعب صراحه
يزن بيشدها : هنجيل نونو ويأخذها الي بحور عشقهم 
عند عمر 
عمر :ايوا يعني الارنب برضوا دخلتي جواه ازاي 
الاء :لا دي بجامه 
عمر :يعني دي بجامه ترضي ربنا يوم الفرح 
الاء :تيجي نصلي 
عمر :انا صليت يجي تسع ركعات 
الاء :تعالي نقفلهم 
عمر :طب تعالي نام 
الاء :فكره بردوا تضع الاء رأسها علي مخده وتنام 
عمر :حبيبتي انتي نمتي ...هي امي دعت عليا 
في الصباح
تصحي الاء فتلاقي عمر نايم علي الارض 
الاء :عموري 
عمر :ابعدي عن وشي انا مش طايق حد 
الاء :لي كدا ياعمور 
عمر :ياستي انا حر 
الاء :هقوم اعمل الفطار
قامت الاء عملت الفطار وصحت عمر
الاء :يلا ياحبيبي الفطار 
عمر :تمام نزل يفطر طلعت الاء فوق غيرت لبسها ونزلت وقفت جمبه
الاء :حبيبي 
عمر بيفطر:نعم يالاء 
الاء :مش هتفطرني 
عمر :لي وان سكت لما بص عليها كانت لابسه فستان قصير فوق الركبه 
عمر شدها قعدها علي رجله وبدأ يأكلها :ها ياحبيبي شبعتي
الاء:ايوه بس انت مأكلتش
عمر :منا هأكل
الاء : أمتي
عمر شالها :دلوقتي 
وطلع بيها ليذهبوا بحور عشقهم
عند يزن 
يزن :حوري 
حور بتفتح عينيها :ايوا ياحبيبي صباح الخير 
يزن :دانتي الخير كله الفطار ياقمر 
حور بابتسامه :يعني عملته 
يزن :لحوري اعملها الدنيا 
عند عز 
وعد :عز جوه يانونو
نيهال :ايوا ياعم جوا بس خدي الفطار. 
عند عز 
عز :امال انا طلبت اشوفك النهارده علشان اعرف انتي عاوز مني اي 
آمال:تقصد اي ياعز 
عز :قولتي اي لوالد وعد 
امال بتقرب منه :وعد مالها باباها بيسالني عنك علشان عارف ان معارفي كتير وقولتله انك بتاع بنات يا عزي 
عز بيبعدها:انا بحب وعد ياامال
امال:مش قولت انك بتحبني مبقتش تحبني واللي بينا 
عز :ايوا وفي نفس اللحظه تقترب وعد من الباب لتسمع وانا عامل باللي بينا علشان كدا قولت اجيبك ونحلها ودي تفتح وعد الباب 
وعد :اللي بينكم و جيبها 

للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-